Võrri kolvisõrm-kolb

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
rainer
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 11. Jul 2013 13:51

Võrri kolvisõrm-kolb

Unread post by rainer » 29. Aug 2017 13:44

Tere,

Teema on kindlasti tuttav - kolvisõrme loksuma hakkamine kolvisilmades. See liide tundub võrri puhul olema-tulema esimesi järeleandmisi - rõngad (eriti just mopeedi omad), kolb, kepsu alumine laager ja vt et isegi pronkspuks kipuvad kauem tihedad püsima. Taustainfoks: süüde on seatud manuaalis toodud vahemiku järgi 3.2-3.5(3.6) mm enne ÜSS, kasutusel filterdatud kvaliteetne kütus (mina alla 1:20 suhtega segu ei kasuta, kütuse vahekorra ja süüte-eelnurga jutuks ei tahaks siin teemas lasta vestlusel areneda), rallikrossi ei tee, aga matkakilomeetreid ikka tuleb - üle 2000 aastas. Ainuke nö ebameeldiv asi võrri jaoks tundub olema pisut suur kaal- 115+ kg täisrõivastuses-varustuses (originaal-ülekanne, 26" rattad).


Küsimus ongi siis järgmine - kas on mingit praktikat või kogemusi jagada, kuidas seda problemaatilist kolvi ja sõrme ühendust annaks selle lõdvemaks muutuma hakates tihendada ja veel mõni aeg kasutada (alternatiivina kasutamata NOS juppidele ja Bogdani komplektidele jms-le)...

1) Remontmõõdus sõrm+ avade üle hõõritsemine? Kas remontsõrme on olemas/teeks keegi norm hinnaga?

2) Heavy duty kuumakindla puksiliimiga ujuva koostu muutmine fikseerituks, ehk et liimida ujuv koost fikseerituks - sõrm kolvi kulunud silmadesse kinni, kestab kaua kestab...

3) kolvi silmaavade sisepindasid kuidagi kümnendikukese jagu pingis rulliga üles rihveldada?


4) Kolvi silmades olevate õlitusavade suuremakspuurimine (analoogselt kepsu pronkspuksi avade järeleaitamisega, mis on andnud positiivseid tulemusi) ?

5) ... ?


R

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Aug 2017 13:54

Kui sõrm kolvi sees juba tunduvalt loksub, siis ikka mõlemad uued, või siis kolb uus, kui sõrm on oma ettenähtud mõõdus.
Selline tegevus on finantsiliselt kõige efektiivsem. Kõik muud hüperlahendid võtavad aega ja ka raha ning see ei pruugi olla rahaliselt tasuv.

Parim lahendus selle säästmiseks on sõrme kolvi paigaldamisel kuumutada kolvi sõrme kohad vähemalt 100 kraadi juurde ja alles siis suruda sõrm oma kohale.
Kui sõrm paigaldada külmale kolvile, siis paratamatult on sõrm tugevamast materjalist ning hõõritseb endale kolvile vajaliku pesa, mis kuumuse tõusmisel suureneb nii, et lõpuks loksub.
Kepsupronkspuksis õlituse paremaks muutmine on muidugi positiivne asi, kuid kas see päästab, sest ega pronkspuksi sees sõrm tohi kinni kiiluda... Jahutust kolvile annab ju ka värske küttesegu, mis kolvi ülesliikumisel karterisse tõmmatakse ja kolvi alla liikumisel silindrisse surutakse.
Järgmine, mis kolvi päästab on silindri piisav jahutus... ehk silindri õige töötemperatuur, mis ei lase kolvil liiast kuumeneda.
Siis veel surveaste...
Õige süüde ja küttesegu...

Lõpuks on taandub asi sellele, et kas soetatav uus kolb on ikka kvaliteetne nign kuidas sellest siis arusaada, mis kaubanduses hea-halb...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4410
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 29. Aug 2017 15:32

Ideaalis võiks sõrm kolvisilmas kuuma mootoriga aeglaselt ringi käia, kas oli see 1000p kohta 1 pööre.
Riga 10 (d5), Riga 7, Riga 13, Delta RMZ 24, Minsk MMVZ 3.112, K-58, M1M, Iz 56, Iz 56/P3, Iz 56 krants, Iz Planeta 3K, Iz Jupiter 2K, ratas Monark.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Aug 2017 16:02

Riga7 tühikaal peaks olema 36Kg, maksimaalne kandevõime 90kg, mõnes kohas märgitud ka 100kg.
Nii, et üle 100kg mehed annavad täiendava koormuse pisikesele mootorile... :lol:
Aga see selleks...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

iceman
Tavakasutaja
Posts: 645
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 29. Aug 2017 17:38

peab ütlema , nimetatud probleem täiesti tundmatu .tavaline on sõrmel tuntav kulumisjälg keskelt , kepsupuksi kohapealt . miks või kuidas peaks sõrm üldse kolvisees nihelema ? tõsi suurepöörde mootoril on täheldatav sõrme püüd stopperit nihutada , telgjooneline liikumine.
kui arvate asja seotud olevat kolvi ülemäärase kuumenemise-paisumisega , siis sellega võitlemiseks hea lihtne nõks : läbikolvi lisakanal , mis loogilise teostuse juures aitab silindri täituvusele kaasa , poonusena. samalajal jahutab kolbi seestpoolt, parandab kepsupuksi määrimist.
kui lisakanali tegemine tundub keeruline , võib põhiülevoolu kanalite kohale kolvile aknad teha , sõrmest kõrgemale , sealtkaudu pääseb ka mingilmääral segu kolvivõlvi alt läbi liikuma .

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4410
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 30. Aug 2017 12:51

Ise olen enda paigaldatud kolbidel puurinud 3mm õlituskanali kolvi silmadesse altpoolt risti sõrmega. Sõrm peaks sisse minema kuumutatud kolvi korral õrnalt ja meeldiva koputusega. Külmalt mitte mingil juhul pressida, nagu ka eespool mainiti.
Riga 10 (d5), Riga 7, Riga 13, Delta RMZ 24, Minsk MMVZ 3.112, K-58, M1M, Iz 56, Iz 56/P3, Iz 56 krants, Iz Planeta 3K, Iz Jupiter 2K, ratas Monark.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1573
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 30. Aug 2017 13:32

Lääne kolbidele läheb sõrm külmalt näpuga lükates sisse...
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Aug 2017 15:42

kas sellest võib järeldada, et "lääne" kolvid on teiset materjalist ning ei paisu soojusega nii palju?
mis tähendab "lääne kolb", kelle tootang?

Kasutuses olevate kolvide demontaazil peaks samuti neid kuumutama, kui sõrm ei taha lihtsalt välja tulla ning on soov hiljem sama kolbi uuesti kasutada.
Seega kasutatud kolvi soetamine on suht riskante - kunagi ei tea kuidas sõrm on välja võetud/sisse pandud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

iceman
Tavakasutaja
Posts: 645
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 30. Aug 2017 17:16

tänapäeva kolvil , mis ikka päris kolb ,mitte lusikavabrikust , sõrm siiski liigub vabalt . pole vahet millises ilmakaares tootja asub , Tmms oli vist hiina märk , kellepoolt valmistatud sääreka kolb igati norm .

Post Reply