Image

D6-8 elektronsüüde

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

D6-8 elektronsüüde

Unread post by hmm » 20. Jun 2016 17:07

Mingis osas on seda siin arutatud ja ka lihtsamaid asju valmis tehtud, kuid sooviks teada, kas keegi on valmistanud/hankinud antud lingil mainitud asjanduse:
http://www.wagnerland.ru/index.php?topic=265.0
Mulle meeldib see sellepärast, et "tundub" asjalik ning jääb originaali lähedane (erilist võimu ei paistnud sealt tulema aga vähemalt on kindlus olemas), kui hästi paigutada ja välise ilme osas hoolt kanda.
Samas meeldib mulle, et seda on mõnusalt arendatud ja katsetatud...

Pole seal veel päris lõpuni asjadest aru saanud, et seda ise valmistada (otse venekeelt ei oska, oskaja on küll olemas, kuid tema ei tea tehnikast tuhkagi, seega jääb hätta tõlkimisel):
1. trükkplaadi tegemine pole probleem
2. komponentide hankimine ja jootmisega saab ka hakkama.
3. vajadusel ka kivi progemisega saab jagu...

Mul jääb natuke arusaamatuks see süütepooli osa...
Lisaks võib peavalu tekitada selle süütenurga reguleerimise kaarjas alus..

Nüüd ehk on siin keegi, kes selle süsteemi on juba kokku pannud või saaks sellega hakkama - toetaks isegi seda ettevõtmist...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

tom
Tavakasutaja
Posts: 91
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 20. Jun 2016 23:18

Teistsugune variant elekronsüütest, nn. novikovi süüde - http://www.mopedist.ru/forum/thread1705-1.html. Sellelt lingilt http://www.mopedist.ru/forum/thread1693-4.html, postitus 146 visuaalne ettekujutus elektronplokist. Toimib hästi. Natuke raskem variant samast süütest: http://www.wagnerland.ru/index.php?topic=1311.15 postitus 21.
Last edited by tom on 24. Jun 2016 22:40, edited 1 time in total.

1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 86
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 24. Jun 2016 19:28

See on päris asjalik süüde. Ajuks on PIC mikrokontroller. Ma ei tea mis see tarkvara võimaldab ja kas see on vabavarana kättesaadav. Kuid tundub, et oskab sõltuvalt pööretest ilusti süütenurka muuta. See annab väga palju juurde paremaks käivitamiseks ja jõu maksimaalsena hoidmisel pööretest sõltumata. Ise olen mõtteid mõlgutanud selles suunas, kuid tegudeni pole jõudnud. Pidevalt häirib see, et mootori töötemperatuuri ja pööre järgi ei saa süütenurka muuta. Koguaeg häda kas käivitamisega või või jõu kadumisega silindri temperatuuri tõusul. Tore kui mikrokontrollerisse jõuaks ka siibri asend. Oleks peaaegu märg unistus :D
Mul on küll V-50 mootor. Kui kunagi asja ette võtan, siis ikka võimalikult palju originaali säilitades.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Jun 2016 10:12

Tegin Elfa foorumisse ka n.ö. abipalve kuulutuse, et ehk keegi aitaks natuke.
http://www.elfafoorum.ee/threads/77312- ... oostamisel

Küsin siia, et kas see тлм–3 süütepool sobib (see peaks ju 6v olema...) minu lingil olev elektron süüde töötab ju ~6V piires
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Jul 2016 10:55

Nu nii, sai siis pika heietamise peale oomipoest tellimust tehtud. Komponentide hinnaks on natuke üle 25€.
Kahjuks kahte väikest smd juppi alla 100tk ei saanud tellida... mul läheb vaja ainult ühte neist :roll:
Asjade kõige hilisemaks ajaks näitas 13.07-t
Seega selleni on mul siis aega trükkplaat valmis miksida.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jan 2018 22:43

Kolahunnikust kokku kraabitud ka võrri jupid ning tubastesse tingimustesse toodud.
20180103_Vorri_jupid.jpg
Garaažis hakkab nüüd tiba jahe olema, seega ülejäänud rattad jätan natukeseks ajaks rahule - vist :roll:
Veel pikema heietamise peale sai nüüd need kunagi tellitud jupid sahtlist välja võetud...
20180103_Vorri_el_syyde1.jpg
Igatahes püüan võrrile selle hüperasjanduse kokku keerata - ehk õnnestub. Loomulikult ei hakka ma asja kiiresti tegema :lol:
Plaat sai ka kuidagi moodi valmis tehtud - rajad olid juba aasta tagasi valmis, täna saagisin-puurisin vajalikud nurgad-augud sisse - kahjuks ei olnud 20mm puuri käepärast võtta ning keskava jäi tugevalt konarlik... aga see ei sega prototüüpi.
Püüan sellesse teemasse ennast jälle sisse logida, igatahes pole pea 2a. jootekolbi korralikult käes hoidnud -see vajab nüüd harjumist.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 05. Jan 2018 03:48

Täna alustasin siis komponentide kontrollimist, et kas ikka kõik asjad olemas on.
Kahjuks ei sobinud asjade list skeemiga - takistite nimetused olid segamini... lisaks kaks takistit puudu.

Otsustasin ikkagi, et panen nii palju komponente plaadile, kui saan ja ülejäänud siis hangin juurde või küsin igaksjuhuks targemate käest.
Alustuseks katsin vasepinna tinaga - jäi natuke pläkerdamise mulje, sest mul polnud käepärast suuremat kolbi...
20180104_Vorri_plaat_tinaga.jpg
Seejärel alustasin kondekate peale kandmist. mõned detailid on ikka mikroskoopilised... ja kaovad n.ö tinapläkerduste sisse ära. Samas sai kogu aeg kontrollitud testriga, et midagi nihu ei ole läinud.
Siis kandsin peale LED-id, seejärel muu nodi.
20180104_Vorri_plaat_kondet_LEDid.jpg
Kõige jamam on see, et üks pisike transistori ühte jalga tuleb juhtmega pikendada... loomulikult tegin algust vale transistoriga, siis kui taipasin ja õige ette võtsin - sellel õnnestus see pisike jalg murda... nüüd hangin tiba suurema.
20180104_Vorri_1paeva_lopp.jpg
Igatahes tööd veel on, kuid plaat näeb välja juba selline:
20180104_Vorri_1paeva_lopp_plaat.jpg
Järgmine nädal teen ka mähised valmis ja hangin hallianduri + muud puudu olevad asjakesed.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 09. Jan 2018 02:59

Ega ma nüüd rahulik pole selle süütega olnud ja pühendanud aega päris palju - no mis teha ka kopikaid läheb mõnusalt.
Kes on seda http://www.elfafoorum.ee/threads/77312- ... post569731
teemat ELFAS jälginud teab, mida olen teinud/otsinud jne...


Kuid pildid ja tulemi lisan siia:

Mähkimine on ikka nüri ettevõtmine, eriti kui korralik kerimisalus puudub ja teha seda öösel.... Mähkisin siis U raua 0,8mm mähkimistraadiga 370 ringi 400 asemel :evil: .Kokku 8 kihti:
1-5 kihti 50 ringi, 6kiht 45 ringi 7 kiht 40 ringi ja 8 kiht 35 ringi - vaimusilmas nägin ette, et peaks veel ühe 30 ringi tagasi tegema aga näe - lõpetasin ära...
Igatahes ehk veab välja...
20180104_Vorri_U-Raua_mahkimine_0_8mm_400turn.jpg
Proovisn palju siis volte tuleb - loomulikult sai akudrellil aku tühjaks... tuli kruvikeeraja kätte võtta ja megnetimutrist käega hoogu anda. Maksimumiks sain sellise tegevusega 1,2V. mis vist pole väga paha.
20180104_Vorri_U-Raua_test1.jpg
Nüüd vaja veel trahvo mähkida, hallandur hankida ning suurem kondekas plaadile joota ning peaks asi olema kuidagi moodi valmis. Njah kivi progemine ka.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 11. Jan 2018 22:07

Nüüd on siis see süüde peaaegu koos. Puudu on veel üks tähtis detail trahvo...
Suutsin feriit rõnga pilu tekitamisega kogu asjanduse katki murda. See rõngas on väga habras. Sai uus tellitud.
Võtsin ette ühe ventilaatori ja kangutasin sealt hallianduri. Kruttisin selle süütele peale ning sai proovitud, et kas ikka funkab - FUNKAB 8 ) sensori LED ilusti vilgub.
20180104_Vorri_HallSensor_ventikast.jpg
Seega nüüd ootan ära feriit rõnga, mähin trahvo ka ja siis peaks säde vist isegi olemas olema. Vahepeal peaks kuskilt PIC programmaatori hankima, et süütekurve hakata disainima
20180104_Vorri_syyde_peaaeguvalma.jpg
PS need kruviklemmid on liiga kõrged ja ei mahu süütekaane alla ära. Nimbin nabin vist see kandiline kondekas mahub... Ülejäänutega ei ole probleemi... vist...

Väike liikuvpilt ka
https://youtu.be/Yi-LReQWXXU
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Jan 2018 18:16

No nii, lähen süüte valmistamisega edasi.
NV saabusid siis uued jupid ja nagu ikka kurivaim suutsin ferriitrõnga 8mm paksuse asemel 10mm hankida :evil:
20180104_Vorri_jupid2.jpg
Olin vaimustuses teemantketta efektiivsuses selle ferriitrõngaga toimetamisel ja otsustasi pigem ühe rõnga õhemaks lõigata. Suhteliselt hästi õnnestus, mõõduks sain 7,6 (8 asemel) samas on see rõngas keskelt tiba väiksema läbimõõduga, kui skeemil antud ning nüüd peaks rõnga läbimõõt vastama enam vähem.
20180115_Vorri_magneti_loikus.jpg
Ehk nüüd siis läheb ketramiseks - juba vihkan seda peenikese traadi kerimist... sai proovitud 1m jupiga :evil: mul läheb sinna peale 28mmx300 pööret x 1,1 eksimuseks = 9240mm e. 9,24m 0,2 traati

Ehk siis, kui ferriit pole õiges mõõdus, siis mähkida väga raske ja lõpptulemit ei ole.
Asi selles, et originaal ferridi mõõdud on 20mm 11mm ja 8mm. Minul läbi erineva töötluse 20mm, 10mm ja 7,6mm. Kõige suuremaks kitsaskohaks ongi see sisemõõt 10mm. See suurendab ferriidi läbimõõdu pindala ja seega keritava traadi pikkust + veel magneti enda omadused.... Vajaminevate pöörete kerimisel lõpuks läheb siseava liiga väikseks ja ülejäänud kaks mähist ei mahu...
20180115_Vorri_magneti_mahkimine1.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Jan 2018 10:27

Sain nüüd trafo kuidagi moodi valmis... viimasena paigaldasin 0,7mm, kuid sisemine ring läks nii kokku, et mahtus 54 ringi... loodame, et töötaks...
Samas kui trafo ühendada otsad 1 ja 2 plaadiga, jookseb midagi massi - magneeto ei jõua suuremat voolu tekitada kui 650 mV, kui otsad lahti siis 7-8V pole probleem. Kui kõik trafo otsad on ühendatud, siis midag ei muutu aga kui esimese mähise ots on lahti kohe vool hallandurile olemas.
Trafo mähised omavahel lühises pole - vöhemalt mähiste otstest mõõtes erinevate mähiste vahel on takistus lõpmatus... ning 0,2...0,3 oomi on kõikide mähiste enda takistus.
Tundub, et kuskil on kala VT3, VD3 VD4-s...
VT3 (SEC C2335) C (collector) ja E (emitter) vahel 0 takistuse... Kuigi VD4 ja VD3 kõrval radadega kokku ei jookse... Võtsin dioodid lahti VD4 ja VD3 ikka midagi ei muutunud. Seega tundub, et VT3-s on mingi kala... Eks peab selle asjanduse sealt lahti jootma ning veenduma, et selle alt läbiminev rada transistori tagumise massiga ühenduses poleks...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. Jan 2018 00:07

Olen ummikus oma suurepärase projektiga - ei õnnestu kohe kuidagi trafot tööle saada :|
Kontrollisin siis VT3 ja VT2-te. VT võtsin plaadilt maha ja VT2 plaadil, kuid võtsin ära ülejäänud komponendid, et rajad omavahel lahus oleks.
Tulemused siis:
VT3 B}C 526; B}E 543 - ülejäänud mõõtmised andsid tulemuseks 0
VT2 B}C 692; B}E 682 - ülejäänud mõõtmised andsid tulemuseks 0
Seega peaksid need asjandused korras olema.

Trafo osas sain asja nii kaugele, et kui VT3 jahutus massist eraldada e. tõsta üles, siis jätkus voolu igale poole v.a. trafo 3 mähisele. Nii kui VT3 jahutuse surusin vastu vaske - vool kadus.

Ma ei ole enam väga veendunud, et trafo korras on...
Olen tõstnud neid otsasid igatepidi - tegin elu lihtsamaks ja jootsin plaadile 6 juhtmega pistiku kuhu trafo otsi paigutada, et ei peaks kogu aeg kinni/lahti jootma.
I mähise ühendamisel on pinge otstes OK e. 6,6V, ühendan teise mähise ja ka sinna tuleb ilusti 6,6V. Nüüd III mähisesse ei tule midagi - mitte piuksugi, I või II mähise otsi kuidas tahad. Kas tõesti olen suutnud III mähise kuskilt lühisesse ajada... Ei ole ju väga suuri pingeid sinna peale saatnud - mootoril kõigest 1400 pööret ja 6,8V max...
Aga vähemalt pildid on ilusad :D
20180122_MahiseOtsad1.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Feb 2018 16:14

Kajastan ka siin teemas natuke mida olen teinud ja mille taha jänni jäänud.
Sai endale siis käeharjutuseks üks ostsillograafo soetatud ning ühe õhtuga kokku laotud, et signaalide osas nägijaks saaks - seda ossi läheb kindlasti ka teiste sõidukite juures vaja... hea väike.
http://www.elfafoorum.ee/threads/80545- ... emise-LEGO

Sai siis süüte signaalid visualiseeritud:
U- raua mähis:
20180206_Ossiga_1400RPM_U-raua_mahisevool.jpg
Halliandur:
20180206_Ossiga_1400RPM_HallSensor_impuls.jpg
Seejärel paigaldasin veel mõõtekohti e. väiksed väljaulatuvad traadid, et saaks ossi klambriga ühendada:
20180206_Ossiga_Mootekohad.jpg
Näidud samadest kohtadest:
20180206_Ossiga_Mootekohad_naidud_1400RPM.jpg
Seejärel sai siis ka trafo üle käia:
Esimese mähise lõpust mõõdetuna
20180206_Ossiga_Trafi_1mahise_END_1400RPM.jpg
Teise mähise alugsest mõõdetuna
20180206_Ossiga_Trafi_2mahise_Algus_1400RPM.jpg
Kolmas mähis... siin peaks olema AC~ 200V...
20180206_Ossiga_Trafi_3mahis_1400RPM.jpg
Lõpuks siis hakatud kahtlema, et kas trafo südamik, e ferriit on ikka õige... sest olin juba 3 ja pool mähist kerinud viimane jäi toppama, sest kahtlus osutuks tõeks.
Trafo südamikuna kasutasin:
1. RICHCO RT-200-100-80 (IMPEDANCE (Ω) 25MHz 38, 100MHz: 62)
2. RICHCO RT-200-100-100 -> mille mudisin 200-170-78 (originaalis: IMPEDANCE (Ω) 25MHz 50, 100MHz: 82)

Selle dokumendi järgi: https://www.tme.eu/ee/Document/0e661...T-30-10-20.pdf
on materjal: FERRITE MATERIAL: K5B(RMS-303)
Sai veel igatepidi seda trafot testitud, ning lõpuks koostatud ka testistend kontrollimiseks, et välistada muud trükkplaadiga kaasnevad jamad:
20180208_mahise_test1.jpg
20180208_mahise_test2.jpg
Seejärel anti teada, et ferriidi materjal ongi vale.. õnneks olin just OSTA.ee keskkonnas ühed sarnased õigemad asjandused tellinud:
20180209_ferriidid.jpg
Lõpuks kerisin siis õigema trafo ja otsustasin kerimise aja ja protseduurid üles tähendada:
20180209_Trafo_kerimine.jpg
Seejärel mähis testipinki:
20180209_Trafo_test.jpg
Ehk siis sain oma voldid kätte peaaegu... loodame, et nendest piisab sädeme tekitamiseks


Muide võrr töötab ka kontaktidega ka... :lol:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Feb 2018 21:03

Sain hakkama

Kõigepealt siis trafo vahetest. Ehk siis võtsin vajalikud komponendid trükkplaadilt ja asetasin maketile. Trafo külge ning volte keerama.
Trafo hakkas tööle juba 1V DC puhul, kus andis kolmandasse mähise otsale 11V.

DC osas sain pidevalt 370V ja maksimumi 6V juures 439V.
20180212_Trafo_DC_test.jpg
Nüüd panin kõik asjad trükkplaadile tagasi ja proovima - kõik tulukesed vilkusid rõõm missugune.
Otsisin ka süütepooli ja leidsin DELTA/mini süütepooli, ühendasin ning säde küünlal olemas.
Väga positiivne asi on strobo välja lülitamine, see võtab mõnusalt V maha süütepoolilt.
Väike video ka:

https://www.youtube.com/watch?v=mq_9M0tSoKY

Nüüd järgmiseks on kivi progemine.

kui ka selle korda saan, siis panen süüte korraks praegu kontaktidega töötava võrri peale ning proovin ka korraks sõita...

Seejärel alustan ehk ka välise ploki koostamist.
Igatahes luban endale täna midagi ülihead
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Feb 2018 00:52

Täna sai siis PICITATUD, lasin kivile koodijupi selga. Laenuks sain PICkit2, makettplaat on mul endal. Installisin proge, googeldasin otste ühendamist ja voila...
Lisaks sai plaadi ühendused paremini tehtud. Lammutasin hallivärvi kruviühendused lahti, lõikasin alt jalad ära - lisasin tina alla ja sulatasin plaadile. Seejärel katsin termokahaneva rüüga, et juhtmeotsad kinnitusest läbi ei läheks...
Allapoole sai toodud ka PICkivi pesa.
Kinnitasin läbi plaadi poldiga ka VT3 nii, et VT3 alla panin soojust juhtiva isolatsiooni, mis elektrit ei juhi. Läbiviik sai kindlustatud selliselt, et polt massiga ei ühenduks. Plaadi altpoolt poolt sai auk faasitud. Poldiks siis 3mm kuuskantpeitpea. Peitpea sai silikoonisolaatoriga pehmendatud ja must mäkaivari teip fiksaatoriks peale.
Loomulikult avastasin, et olin kaks rada suutnud lõhkuda... üks, mis läks VT3-st VT2le ja teine, mis andis + pinge trafo 1 mähisele. Parandasin need ära ja asi jälle korras.
20180214_yhendused.jpg
Iseenesest mahub kogu see kupatus ka kaane alla, kuid kandiline kondekas on 1mm liiga kõrge. Seega tuleb kaane alla tiba paksem tihend ehitada.

Süüde ise on siis 90% valmis. Veel on tegemata hallanduri kronstein, U raua mähise otsad teise juhtmega vaja välja tuua.

Kõik funktsioonid, mis oli süütele disainitud töötavad.
Ehk siis fikseeritud süütenurk hallandurilt ~32 kraade enne ÜSS-i
ECU pealt lasin kõvera nr1. See muutub kõige järsemat, sest mu akudrell ei võimalda rohkem pöördeid, kui 1400RPM-i, seega ega süütekõver väga suures skaalas ei muutu - mõni kraad ainult.
Testriga mõõtsin trafo III mähise DC väljundit T1 A jalal ja kondega C7lt enne süütepoolile minekut.

Video siis (magneti valge triip = kolvi ülemine surnud seis. Max 1400RPM, magnet pöörleb päripäeva):
https://www.youtube.com/watch?v=l-l99zs2zJg

Seega ülisuur tõenäosus on, et nädalavahetusel saab Riga7 U900 omale korraks selle mega tarkuse tera südamesse tuksuma.

Mõttes hakkab mõlkuma juba K58-le sarnane asi ehitada...
Last edited by hmm on 15. Feb 2018 10:27, edited 2 times in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1598
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 15. Feb 2018 10:06

Pole sõnu, päris kõva töö ära tehtud, eriti lahe on see, et sa oled asja väga tõsiselt ette võtnud ja testid kõik asjad läbi ja avastad "tootmise" käigus tekkinud vead õigeaegselt.

Minu ainukene kõhklus selle süüte osas on vibratsioon, mis kõik vähegi õrnemad ühendused lahti raputab, või sest kogu kupatuse EPO-sse valamine pole vist plaanis.

Igatahes minu respekt! Mul on paar KET-1 süütekarpi, mis oleks vaja ka testida ja mille piirajad tuleks 10 000 rpm-i peale nihutada. Võtad järgmiseks ette :)?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Feb 2018 10:40

Parim lahendus on ikkagi väline karp, kus kogu "õrn elektroonika" sees. Kindlasti käin vibratsioonitundlikud kohad liimiga üle...
Mul oli lihtsalt aasta tagasi valminud trükkplaat ja kinnisidee oli katsetada teda just kaane all.
Ühe välissüütekarbi ehitan enne kevadet veel ja seda siis genekatele G38, G401,G411, G421. ehk teisisõnu K58; K175, Voshod1, Minsk M1M/M103-M105. Aga selle laon kokku siis ilma trafota ehk teen transistor süüte.

Originaalis elektronsüüte osas on asjad natuke lihtsamad, sest pole vaja möllata geneka täiustamsiega ja ÜSS lugeja ehitamisega, need asjad on juba olemas. Vaja muuta ainult süütekarbi sisu.

KET-1 piirajat maha võtta ei saagi, vaid seal on vaja uus sisu laduda. Piiraja tuleb peale komponentide füüsilistest reageerimise kiirustest.
Ega ma väga entusjast uute tööde osas pole... väga palju asju on pooleli...

Minu tunne praegu selle elektronsüüte osas on see, et säde paistab kuidagi kidur - kontakt süüte korral oli küünlaotsal valgust rohkem...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

iceman
Tavakasutaja
Posts: 649
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 15. Feb 2018 18:21

hiina suudte kogemus lubab oletada , et kohna sade pole takistuseks , pigem muutuv eelsuute nurk .

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 404
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Feb 2018 00:27

Põhimõtteliselt on asi siis töökorras, kuid nagu ikka ongi probleem kahe asjaga:
1. vibratsioon
2. Kuumus.

Aga enne kui nende asjadeni jõuan, siis natuke ka hallanduri kronsteini tegemisest. Sai suht paks alumiinum plaat leitud, seal vajaliku kujuga asi välja saetud. augud puuritud ja hallianduri asendi muutmsieks ka kruvi kohad keermestatud.
Anduri hoidik ise tehtud vigasest trükplaadi tükist.
20180215_hallanduri_kronstein.jpg
Tuli suht OK välja, kuid eks tulevikus peab 3x6 kuuskant peitpea asendama rispeaga või midagi sarnast, sest ega võrrimehel ju ülipisikest kuuskanti nii sama taskus vedele.
20180216_Projekt__katsetamiseks_valmis.jpg
projekt paigaldatud ka võrrile ja töötava mootori peal proovitud.
Püüdsin küll trafo juhtmed vigratsioonikinldamaks teha aga tuleb paremini asja kompunnida. Tundub, et kõige õigem oleks juhtmed paigaldada läbi trükkplaadi, siis on nad paremini fikseeritud ja ei värista jootekohti.

Võrr töötas külmas kuuris (~ -7 kraadi) lahtise kaanega. Komponendid läksid suht soojaks - arvan, et kuskil 50-60 kraadi oli VT3, kivi oli suht jahe, sest oli plaadilt eemal. Kui väljas on palav ja kaan peal... siis peaks kindlasti ehitama mingi temp anduri, mis näitab kaane sisest temeratuuri. Kas või kahe indikaator LED-iga 90 kraadi kollane ja 110 kraadi punane.
Silindripea temperatuur on arvestatud olema kuskil ~130 juures - üle selle ei ole mootorile hea. Seal ju õhk jahutab sõites...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply