Kütus vanale võrrile

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Kütus vanale võrrile

Unread post by Sapi-Vana »

Küsin spetsialistidelt, et mis õli ja kui palju peaks bensiinile lisama, et D-5 mootor rahul oleks ja hästi edasi läheks?

Segasin prooviks kahetaktilise õli bensiinisse (see saekütuse õli), selle kohta aga üks vana võrrivend ütles, et see õli on mõeldud kiirelt käivatele mootoritele, võrri oma seda aga ei ole ja seega ei ole kõige etem variant.

Ütles, et autool koos bensiiniga on vene võrridele üle prahi.

Ongi nii või? Ja kui, siis kui palju seda autooli peaks bensiini lisama? Miski vahekord või nii...
A. von Zapp ehk Sapi-Vana
tundmatu987
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 02. Aug 2009 00:00
Location: Harjumaa
Contact:

võrr

Unread post by tundmatu987 »

Loll jutt, igasugune kahetaktilise õli läheb paremini kui see autool.
Pakkuge Nõukogude Liidus valmistatud neljarattalisi.
Marko512
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: Jõgeva

Unread post by Marko512 »

samas ega see autool ka mitte midagi halba ei tee.kiunagi kui omal ainult võrr oli siis muud õli ei kasutanudgi .....
10L 200ml
5L 100ml
4L 80ml
3L 60ml
2L 40ml
1L 20ml
0.5L 10ml

selline vahekord peaks sobima ka.
tundmatu987
Tavakasutaja
Posts: 130
Joined: 02. Aug 2009 00:00
Location: Harjumaa
Contact:

võrr

Unread post by tundmatu987 »

Lääne õlid tossavad vähem.
Pakkuge Nõukogude Liidus valmistatud neljarattalisi.
raits1997
Tavakasutaja
Posts: 21
Joined: 27. Sep 2009 00:00
Location: Hiiumaa

Unread post by raits1997 »

Õli on õli ja ega tegelikult olen ise sõitnud juba 1,5 aastat puhta 95 bensiiniga ja ei juhtu midagi
minimx38
Tavakasutaja
Posts: 145
Joined: 02. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by minimx38 »

raits1997 wrote:Õli on õli ja ega tegelikult olen ise sõitnud juba 1,5 aastat puhta 95 bensiiniga ja ei juhtu midagi
MIda asja poolteist aastat sõidad võrriga ja ilma õlita-mösasja :lol:
Soni aind :lol:

Ma kasutan enda sportvõrrile mingit 2t krossari õli mis on igas õli poes, auto poes müüa. Kõige parem on täissünt õli see on vähe kallim kui tavaline, aga võrr ei lähe sellega nii kiiresti kuumaks ja töötab paremini : ) . Aa ja ma segan 1:30 aga tavavõrrile oleks 1:40 normaalne :wink:
IZH
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 03. Jul 2009 00:00
Location: Tõrva
Contact:

Unread post by IZH »

Ka mulle ütles üks võrrimees seda, et need sae õlid on mõeldud rohkem kiiremate pöörete jaoks ja, et tema soovitab avtooli. Ise, muideks kasutab ta ka oma võrrimootoris avtooli.Kuid see ongi imelik, et ma olen juba oma 6a sõitnud oma võrriga, millel on sae õliga tehtud segu sees ja mingeid ülekuumenemist vms. pole kunagi juhtunud.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

Marko512 wrote:samas ega see autool ka mitte midagi halba ei tee.kiunagi kui omal ainult võrr oli siis muud õli ei kasutanudgi .....
10L 200ml
5L 100ml
4L 80ml
3L 60ml
2L 40ml
1L 20ml
0.5L 10ml

selline vahekord peaks sobima ka.
Ma paneks õli veits rohkem

10L 400ml
5L 200ml
4L 100ml
3L 80ml
2L 60ml
1L 40ml
0.5L 20ml

Midagi nii
raits1997
Tavakasutaja
Posts: 21
Joined: 27. Sep 2009 00:00
Location: Hiiumaa

Unread post by raits1997 »

Mida madalam on kütuse oktaanarv, seda "kangem" ta on. "Kangus" väljendub siinjuures põlemise kiirusena. Veel kord: mida madalam on kütuse oktaanarv, seda kiiremini see põleb. Probleem, mis kõrgema oktaanarvuga kütuse puhul ette tuleb on see, et kütus ei põle antud surveastmega süsteemi puhul ära ning jätkab põlemist ka töötakti möödudes ning võib põhjustada ülekuumenemist. Siiski - Eestis liigub tuhandeid madala surveastmega masinaid probleemivabalt 95 või 98-ga. sonin ma sul jee
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Nn. 2T sae õli kasutanud viimane dekaad juba. Siiani probleemivabalt. Väidetavalt pidi see sae õli paremini süsteemi laagreid määrima, kui mingi suvaline õliollus.
rainer
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 11. Jul 2013 13:51

Re: Kütus vanale võrrile

Unread post by rainer »

... aga millises suhtarvus oleks tänapäevase " õhukese" 95 bensiiniga ja teisalt vastuoksa edasiarenenud õlidega? 1:30 ?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kütus vanale võrrile

Unread post by Nobody »

rainer wrote:... aga millises suhtarvus oleks tänapäevase " õhukese" 95 bensiiniga ja teisalt vastuoksa edasiarenenud õlidega? 1:30 ?
Mina ostan 2T mineraalõli (Addinol, Mobil, Carlube sarjad pakuvad) ja sõidan endiselt 1:25ga. Kas seda vaja on, ma ei tea. Küünal on kohvipruun, masinad paugupillid ja kokku jooksnud pole neist ükski. Planeta 3 on 20k km maha sõitnud sellise seguga ja endiselt mootor vändapill.

See siis minu isiklik kogemus. Kindlasti leiad ka siit foorumist inimesi, kes kiidavad 1:30 ja 1:50 segusi. Ise olen sünteetilist 2T õli proovinud ning siis tõesti ei tahtnud 1:25 juures hästi käia, kippus tatistama ja kuidagi "jõle õliselt" töötama.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply