delta vajaks kiirendamist

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
joobenzzz
Posts: 1
Joined: 27. May 2011 00:00

delta vajaks kiirendamist

Unread post by joobenzzz »

Tere tahaksin küsida kuidas teha deltat kiiremaks selles suhtes ,et olen kuulnud forseerimisest ,aga samas tean et see ilge hunja.Tahaks saada deltaga mingi 60-70km/h välja, mida ma tegema peaks??by the way pole just kõige suurem tehnik ,aga tahan õppida tasapisi niiet ootan kõiki õpetusi jms.. : )
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Alusta siis sellest, et viska kõigepealt Delta mootor minema. Vene tehnika puhul kehtib kõikjal "spidomeetri kuldreegel" - kuni osuti on spidoka keskel, seni on enamvähem kindel, et midagi puruks kohe ei kulu ja sõit on ka kõige ökonoomsem. Kolmandik enam ja kütusekulu tõuseb märgatavalt, tehnika samas peab veel üldiselt kenasti vastu. Veel kolmandik juurde ja kütusekulu on "oluliselt" kõrgem ning tehnika väsib-kulub kenasti. Sealt edasi ja on vaid kolm küsimust, kas sõitja on hoolimatu oma rahakoti, oma elu ja tehnika suhtes, kas sõitja on totu või on ta seda mõlemat.

Võta kasvõi "Dru¸ba" mootor, pane sellele vedajaks hammakaks natuke suurem hammasratas ja tulista aga.
User avatar
Sisse
Tavakasutaja
Posts: 193
Joined: 06. May 2011 00:00
Location: raplamaa
Contact:

Unread post by Sisse »

Tee mootor korralikult korda nii on jõudu ja kiirust ka.
kui kõik mootorid ära tuunida ja lõhkuda siis varsti on mootorid ning raamid moppidel otsas
uazik.
shander
Posts: 6
Joined: 16. Apr 2013 18:12

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by shander »

On võimalus ka selline ,et lased taha treida võimalikul väikse hammaka.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by extinction »

Kuna teemaalgataja juba ütles, et forsseerimine on ilge huinja, siis toon välja palju odavama ja lihtsama viisi tuunimiseks. Iga koolijütski teab, et mida raskemat kobakat tuleb liigutada, seda rohkem jõudu on selleks vaja, ning et kui jõust puudu jääb võib end higisekski rassida ilma, et oleks oluliselt tööd tehtud.
Siit koorubki välja hoopis uus tõde - tuleb teha hästi kergeks! Kui asjale piisavalt loominguliselt läheneda osatakse, selgub, et pea igat detaili saab kuidagi kergemaks ja paremaks modifitseerida. Lühemaks lõikamine, aukude sisse puurimine (augud ei kaalu ju midagi!), mõned asjad saab üldse eemaldada (ja kui neid palju kokku saab, viia vanarauda ja saada bensuraha), mõne hädavajalikuma osa saab asendada kergemaga ja seda mitte ainult väliselt, vaid ka mootori sees, kus osad liiguvad palju kiiremini ja omavad seeläbi ka suuremat inertsjõudu, mis pärsib normaalset kiirendamist. Siinjuures peaks siililegi selge olema, et ka mopimees ise peaks ka väikse näljutamiskuuri läbima, et ikka üheskoos rattaga kõrgetel kiirustel lennata. Kellele tehnika valdkonnas nii palju tuunimisannet pole jagatud, et mopp piisavalt heaks saada, võib peale näljutamise ka ebavajalikest organitest loobumist kaaluda (märksõna doonorlus). Väiksem ja kergem juht kahandab märkimisväärselt ka tuule- ja hõõrdetakistust, mis suurendab oluliselt saavutatavaid kiirusi. Samuti võib lõigata rehvilt mustri maha, vähendamaks jällegi kaalu, inertsi ja hõõrdetakistust.

Ühesõnaga - pea tööle ja tegutsema! Üle küla mees on see, kellel on kõige kiirem mopp ning edevamad, kellel sellest respektist ei jagu, võivad ju kamraadidega kokku saades täpsemalt rääkida ja seletada, kuidas kõik tehtud on, mis kuidas ja mille heaks töötab ning mida annab!
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
sempron
Tavakasutaja
Posts: 53
Joined: 15. Nov 2011 01:00

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by sempron »

70kmh deltaga suht võimatu.Käigud saavad umbes 50 peal juba otsa.Kiirenduse saad nende nippidega tugevaks kűll, aga 70kmh ei sõida stock rolleridki.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by Sapi-Vana »

Tegelikult... isegi saab. Selleks pead siis vedavat hammasratast paari-kolme hamba võrra suurendama ning veetavat hammasratast samavõrra vähendama. Siis viskad Delta enese rehvid suure hooga virsalompi (et kaoks idee neid sealt kunagi veel otsima hakata) ja tõmbad velgedele peale BMX-i SILEDAD rehvid. Surve pumpad sisse niisuguse, et peale istudes rehv allapoole ei vaju. Ette võid siis juba tegelikult panna ka originaalse BMX-i velje, siis saad sellele peale tõmmata 3x peenema rehvi. Mida vähem veeretakistust, seda suurem tippkiirus. Lenksu keerad nii alla kui võimalik ja kummardud ise ka nii alla kui võimalik, et tuuletakistust vähendada. Ja siis hoogu andes saad isegi minema mindud ja saad selle unelmate kiiruse vabalt kättegi... ainult et sõita saad sellises seades vaid asfaltteel ja ülesmäge minek unusta ära - see on mootorile liiga koormav. Nagu sadulas püsti tõused, nii kiirus langeb kohe nii umbes 30%.

Sa ei saa iial Delta mootorit niimoodi tuunida, et ta reaalselt ka hakkaks ratast sedasi edasi vedama, nagu sa tahaksid. Selle soovi jaoks on olemas A-kategooria lahendused oluliselt võimsamate mootoritega. Või siis võtad näiteks Husqwarna profisae mootori, paned selle asemele ja enne sõitma minekut loed 2 Meie Isa palvet, ühe siis selle vastu, et ise eluga tagasi tulla ja teise selleks, et teekonnal mitte mendiga kohtuda. Need mehed, kes on tahtnud Deltast midagi enamat saada, on üldjuhul raami varustanud Minski mootoriga, mis on üldiselt suhteliselt kõikidel piiridel mängimine.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by Mattu »

Üldiselt üle 70 väga mopeediveermiku otsas veereda ei tahaks... 3 käiguline sajaks istus täiesti viisakalt raamile ja edasi läks ka nagu peletis. Tänu sellele, et krempel oli ikka omajagu kerge küll.Mina sõitsin enamus aega ikkagi kusagil 50ga. Põhjus miks seda nässakat kahekäigulist aiste vahele ei tahtnud seisnes selles, et tugevama tuule ja kevadiste teedelagunemisajal oli see mannetu junn küll. 3käigulisel polnud vahet mille sees veeres - alati veeres. Siis olime me mehed rauast veel, tea kas tänased noored 70ga enam asfaldi peal mopiga hakkama saavad :twisted: :lol: :lol:


(sõbralik lõõp siiski : ) )
Sõidan nagu suudan.
sempron
Tavakasutaja
Posts: 53
Joined: 15. Nov 2011 01:00

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by sempron »

Tavaliselt ikka kahte asja korraga ei saa.Kui tipu ajad suureks pole kiirendust ja vastupidi.Delta rohkem ikka vaikselt 30ga töristamiseks mõeldud.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by Nobody »

Sain ühe tugevamaks tehtud Delta raami kunagi varuosadeks. Peal oli enne Minski mootor. Asi oli iga kohapealt vaatamata lisaribidele ja lattidele banaani läinud. Esihargist ma ei hakka rääkimagi..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
irukas
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by irukas »

Kui tahad asja paremaks teha aja mootor tihedaks, pane peale uued vända laagrid, simmerlingid, kolb ning rõngad. Kuna enamus deltad on juba päris kohviveskid siis jõudu ei ole millestki enam teha. Kiiruse lisamiseks võid vahetada tagumise hammasratta MINI väikse hammaka vastu kiirendus küll kannatab aga jookseb kuskil 60 km/h või rohkemgi välja.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Re: delta vajaks kiirendamist

Unread post by anti_biootikum »

Olen lapsepõlves oma silmaga näinud Deltat, mis jooksis välja 60-70. Täpset kiirust ei tea keegi, kuna spidomeetrit ei olnud. Aga minu enda Delta'st (orig seades) läks eest ära suurema pingutuseta.Tal oli taga veel võrri hammasratas, mis Delta omast oluliselt suurem. Mäletan nii palju, et silinder oli üle puuritud (võimalik, et teine hülssgi pandud) suurem kolb ja peale sätitud sae süüde, mis Delta magneetost umbes 5 korda kergem.

Võimalik, et tegu oli krossimopeediga või mõne veterani ehitusega, sest esiots oli vahetatud CZ oma vastu ja tagumine ots ümber ehitatud monoamordile.

Siis oli see kõik äge ja Delta forsseerimine tundus igati loogiline. Praegu mitte nii väga...

Keegi ei keela eksperimenteerimast. Ma isegi julgustan seda. Aga sellisel juhul tuleks püsida oma oskuste piires. Näiteks tagumise hammaka vahetus, mootori remontimine ja lisaraskuse eemaldamine on alustuseks igati head ideed. Niimoodi vaikselt nokitsedes tulevad oskused ja enesekindlus midagi keerulisemat proovida. Kui aga minna kohe nö rellakaga käigukasti kallale või hakata silindrit viilima, lõpeb eksperiment enamasti sellega, et "projekt" seisab kuuri nurgas ja isegi doonori jaoks ei ole sealt juppe võtta.

Igasuguste motoriseeritud liikumisvahendite kõige odavam kiiremaks muutmise valem on järgmine:
1)Võta oma olemasolev motoriseeritud vahend, mida sul on soov kiiremaks muuta
2) Müü see ära
3) Kogu natuke raha juurde ja osta suurema/võimsama mootoriga sõiduk
Post Reply