võrri keps,kolb ja gaasijaotusfaasid

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

võrri keps,kolb ja gaasijaotusfaasid

Unread post by talamaa » 25. Dec 2011 15:06

tere

kas keegi oskab konkreetselt soovitada kohta kus müüakse võrrile
1.kolb (kahe rõngaga)Ostsin viimase motopoest ja oli 1.3mm lühem ja ikka tunduvalt raskem kui originaalkolb.
tahaks korralikku kolbi
2.keps.Pidi minema Piaccio tuun keps(siin foorumis on ka mitu aadressi ära näidatud ,aga tundub ,et nende ülemine laagri läbimõõt on 12mm

3,kui suured,mis kuju ja mõõtmetega ning mis nurga all peaks olema ,sisse- ja väljalaske aknad kui ei tee lisa ülevoolu aknaid ja missugused peaks olema gaasijaotusfaasid.
sisselaske kanal ja vända sees olev kanal juba üle puuritud 12mm peale.
Soov oeks pigem rohkem jõudu,kui väga suured pöörded(alla7500)

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 26. Dec 2011 13:43

Piaggio kepse on mitut mõõtu saada, 10mm ka. Selle kepsu külge panemiseks pead treima alumise tapi astmeliseks(piaggio oma 16mm)

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 29. Dec 2011 21:34

oskad öelda, mille järgi aru saada ,kas 12 või 10.kuskilt ei loe välja

User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 149
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest » 29. Dec 2011 22:12

Eh on abi, kui otsiksid siinse foorumi teemad üles, kus käsitleti asju samas kontekstis. Ehk siis "tuuniti" võrri mootorit. Näiteks http://motokuur.ee/modules.php?name=For ... ic&t=13638. Samamoodi, kui palju viitsimist on, võid välismaa foorumites ringi tuhnida. Näiteks mõnest Läti foorumist leiad nii mõndagi.

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 29. Dec 2011 22:17

talamaa wrote:oskad öelda, mille järgi aru saada ,kas 12 või 10.kuskilt ei loe välja
Anna leht, kust leidsid ise otsin ka praegu seda kepsu.

mulky
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: Lõuna Est
Contact:

Unread post by mulky » 29. Dec 2011 22:46

mulgimotos keps olemas

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 29. Dec 2011 22:54


User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 29. Dec 2011 22:55

mulky wrote:mulgimotos keps olemas
Ei ole, vähemalt viljandis. Küsisin sealt, öeldi et võibolla kevadel tuleb aga seegi pole kindel.

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 29. Dec 2011 22:56


talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 29. Dec 2011 23:11

vootele asjad mitu korda läbi vaadanud ,aga mida pole kuskilt leidnud on akende nurgad vertikaal ja horisontaal suunas.gaasijaotusfaasid ka
erinevatel võrridel erinevad.
mind huvitaks tuunimine ilma lisa ülevoolu(si) tegematta.

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 27. Feb 2012 21:53

talamaa wrote: Mind huvitaks tuunimine ilma lisa ülevoolu(si) tegematta.
Punnvõrride kestvussõiduks?

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 28. Feb 2012 10:00

Oli mõte proovida võrride kestvussõitu.

Peab tõdema, et foorumist abi küsimisel olid väga suurepärased tulemused.
Kui esimese kirja panin tundus asi suht lootusetu, kuna kõik asjad mis ma poest ostsin ,olid pehmelt öeldes praagid.
Praeguseks olen kaasfoorumlastelt saanud praktiliselt kogu info mis mind huvitas ja palju rohkemgi veel.(see küll ei kajastu antud foorumis,kül aga olen saanud mitmeid PSid)On antud mitmeid linke kust mida otsida jne.
on tulnud väga häid pakkumisi.
uued mõtted ja pakkumised alati teretulnud.

tänan

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 28. Feb 2012 19:36

talamaa wrote:Oli mõte proovida võrride kestvussõitu.

Peab tõdema, et foorumist abi küsimisel olid väga suurepärased tulemused.
Kui esimese kirja panin tundus asi suht lootusetu, kuna kõik asjad mis ma poest ostsin ,olid pehmelt öeldes praagid.
Praeguseks olen kaasfoorumlastelt saanud praktiliselt kogu info mis mind huvitas ja palju rohkemgi veel.(see küll ei kajastu antud foorumis,kül aga olen saanud mitmeid PSid)On antud mitmeid linke kust mida otsida jne.
on tulnud väga häid pakkumisi.
uued mõtted ja pakkumised alati teretulnud.

tänan
ma ei tea kui tukev vändtasakaalustaja sa oled,kui jagad matsu saad panna hiinaka kepsu ,üleval ja all nõellaager ainult vändatapp 16 mm,aga piacol sama.rahaliselt umb. pool võitu ja Virksil leti kaup(koos vändaga siis) samas vaatasin nende kestvussõitjate reegleid, sealt ühestteisestfoorumist ja vaatan ,et nad on akende hulga ja püti jahutuse ja millega iganes oma standardi nii ära kohitsenud ,et su kepsuvahetus kaotab mõtte. või siis alternatiivina see meistrimeeste klass,või mis iganes ta neil seal on.EI tea kas nende määrustik on lõplik või kuulub edasikaebamisele ka mingis osas. Siin mõnedel on väärarusaaam kujunenud justkui lisa kanalid annaksid peaaegu samapalju powerit juurde,kui e30 bemaril lisasumpsitorud,nii umbes+10kw per auk. Küll aga aitab üks väike läbi kolvi kanal kõvasti sõrme-kolbi-kepsu jahutada-määrida.seal ühesteisesfoorumis oli juttu 8tunnisest sõidust,no maei tea

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 28. Feb 2012 20:27

iceman wrote:
talamaa wrote:Oli mõte proovida võrride kestvussõitu.

Peab tõdema, et foorumist abi küsimisel olid väga suurepärased tulemused.
Kui esimese kirja panin tundus asi suht lootusetu, kuna kõik asjad mis ma poest ostsin ,olid pehmelt öeldes praagid.
Praeguseks olen kaasfoorumlastelt saanud praktiliselt kogu info mis mind huvitas ja palju rohkemgi veel.(see küll ei kajastu antud foorumis,kül aga olen saanud mitmeid PSid)On antud mitmeid linke kust mida otsida jne.
on tulnud väga häid pakkumisi.
uued mõtted ja pakkumised alati teretulnud.

tänan
ma ei tea kui tukev vändtasakaalustaja sa oled,kui jagad matsu saad panna hiinaka kepsu ,üleval ja all nõellaager ainult vändatapp 16 mm,aga piacol sama.rahaliselt umb. pool võitu ja Virksil leti kaup(koos vändaga siis) samas vaatasin nende kestvussõitjate reegleid, sealt ühestteisestfoorumist ja vaatan ,et nad on akende hulga ja püti jahutuse ja millega iganes oma standardi nii ära kohitsenud ,et su kepsuvahetus kaotab mõtte. või siis alternatiivina see meistrimeeste klass,või mis iganes ta neil seal on.EI tea kas nende määrustik on lõplik või kuulub edasikaebamisele ka mingis osas. Siin mõnedel on väärarusaaam kujunenud justkui lisa kanalid annaksid peaaegu samapalju powerit juurde,kui e30 bemaril lisasumpsitorud,nii umbes+10kw per auk. Küll aga aitab üks väike läbi kolvi kanal kõvasti sõrme-kolbi-kepsu jahutada-määrida.seal ühesteisesfoorumis oli juttu 8tunnisest sõidust,no maei tea
ja kuivähegi suudad oma käsi tagasi hoida siis neid ülevoolu aknaid ei soovita ka väga torkida eriti kui hülssi välja ei võta. kui alumiltotsa tahad siis väljalase jäta ka puutumatta.leia kobedad karterid norm simmekas ja teisepoole puks on ka üks võtmekoht. moto koosta nii et pöörleksid võllid vabalt.kasutades rohkem fööni ja vähem haamrit. kolvipüti rõnga lõtkud õigeks ja juba lubab .ei saanud aru milliseid rõngaid kasutada võib,kirjas oli midagi rõnga kõrgusest.see vist selleks ,et ellimineerida l -rõngas,kui ma nüüd õieti tajun seda värki. siis nagu sae rõngast võib või? kui võib siis sae rõngad,pütt silindriliseks ja valma.süüde originaal ,soovitavalt välise pooliga,auto knde ja mingid vanakooli kontaktid.praegusaegsed (ilmselt hiinas või veelhullemas tehtu)kipuvad väga kiifesti tolmuks pudenema,õlita plju jäksad :c .jakui sidur ka lõpuni kestab oledki võitja valmis

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 28. Feb 2012 21:03

tänan heade soovide eest

Enamus asju mida soovitasid on juba tehtud ja natukene juurde ka veel(vända rihtimine ja tasakaalustamine pole probleem ja mootor käib lahti ja kokku ka ainult fööniga)
Eks need tehnilised tingimused on nagu nad on.Kui tahad selles klassis võistelda ,peab ka neist kinni pidama.
piaggio kepsu tahtsin alguses sellepärast ,et ei leidnud ühtegi vänta millel oleks korras kepsu laager.Tänaseks olen saanud kaks uut originaal kepsulaagrit ja seepärast kestvussõidu võrrile teist kepsu ei pane.
kestvussõidu mootor on sisuliselt valmis ,ainult silinder vaja veel esimesse remonti puurida .

Aga mul üks väike unistus ja seal läheb juba teine keps kindlasti käiku

kõike head

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 29. Feb 2012 15:41

iceman wrote:samas vaatasin nende kestvussõitjate reegleid, sealt ühestteisestfoorumist ja vaatan ,et nad on akende hulga ja püti jahutuse ja millega iganes oma standardi nii ära kohitsenud ,et su kepsuvahetus kaotab mõtte.
Kuna arutelu tulemusena oli väga suur vastuseis originaaklassi loomisele, siis ei jäänud muud üle, kui kohitseda standardit.
või siis alternatiivina see meistrimeeste klass,või mis iganes ta neil seal on.EI tea kas nende määrustik on lõplik või kuulub edasikaebamisele ka mingis osas.
Tehnikute klassis tehniliste tingimuste järgi ei ole puurimine keelatud. Määrustik edasikaebamisele ei kuulu.
Siin mõnedel on väärarusaaam kujunenud justkui lisa kanalid annaksid peaaegu samapalju powerit juurde,kui e30 bemaril lisasumpsitorud,nii umbes+10kw per auk. Küll aga aitab üks väike läbi kolvi kanal kõvasti sõrme-kolbi-kepsu jahutada-määrida.seal ühesteisesfoorumis oli juttu 8tunnisest sõidust,no maei tea
Kuidas on tegemist väärarusaamaga, kui samas ajaühikus saab rohkem kütust põlemiskambrisse juhtida. Augustis toimunud võistlusel olime tunnistajaks, kuidas tuunitud võrril murupeal gaasirutskat keerates tagumise ratta alt muru lendama hakkas. Huvitav kus kohas see power siis tuli, kui mitte kütuse kogusest?
Ja mis sinu arvates 8 tunni jooksul võrriga juhtuda võib kui see kanal tegemata jätta? On ju ennegi sõidetud võrridega mitusada kilomeetrit jutti ja ikka kestavad? Pigem on siin küsimus tuunimisvõimaluste avardamises, mille jaoks ongi võimalik tehnikute klassis võistelda.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 29. Feb 2012 20:22

marttile wrote:
iceman wrote:samas vaatasin nende kestvussõitjate reegleid, sealt ühestteisestfoorumist ja vaatan ,et nad on akende hulga ja püti jahutuse ja millega iganes oma standardi nii ära kohitsenud ,et su kepsuvahetus kaotab mõtte.
Kuna arutelu tulemusena oli väga suur vastuseis originaaklassi loomisele, siis ei jäänud muud üle, kui kohitseda standardit.
või siis alternatiivina see meistrimeeste klass,või mis iganes ta neil seal on.EI tea kas nende määrustik on lõplik või kuulub edasikaebamisele ka mingis osas.
Tehnikute klassis tehniliste tingimuste järgi ei ole puurimine keelatud. Määrustik edasikaebamisele ei kuulu.
Siin mõnedel on väärarusaaam kujunenud justkui lisa kanalid annaksid peaaegu samapalju powerit juurde,kui e30 bemaril lisasumpsitorud,nii umbes+10kw per auk. Küll aga aitab üks väike läbi kolvi kanal kõvasti sõrme-kolbi-kepsu jahutada-määrida.seal ühesteisesfoorumis oli juttu 8tunnisest sõidust,no maei tea
Kuidas on tegemist väärarusaamaga, kui samas ajaühikus saab rohkem kütust põlemiskambrisse juhtida. Augustis toimunud võistlusel olime tunnistajaks, kuidas tuunitud võrril murupeal gaasirutskat keerates tagumise ratta alt muru lendama hakkas. Huvitav kus kohas see power siis tuli, kui mitte kütuse kogusest?
Ja mis sinu arvates 8 tunni jooksul võrriga juhtuda võib kui see kanal tegemata jätta? On ju ennegi sõidetud võrridega mitusada kilomeetrit jutti ja ikka kestavad? Pigem on siin küsimus tuunimisvõimaluste avardamises, mille jaoks ongi võimalik tehnikute klassis võistelda.
et mis juhtub, võrriga võib kõike juhtuda,8tunni jooksul lihtsalt kaheksa korda rohkem võimalust kui 1tunni jooksul. toon näite. möödunud suvi,abja esimene päev, jõudsime suht vara,aga teised olid veel varem,või juba eilsest. ei jõudnud veel koormat mahagi võtta ,kui kutid tulid juba segu õli küsima,et"mul läks juba kinni" . no oli soe ilm ka. Aga kanalitest

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 29. Feb 2012 21:08

iceman wrote:
marttile wrote:
iceman wrote:samas vaatasin nende kestvussõitjate reegleid, sealt ühestteisestfoorumist ja vaatan ,et nad on akende hulga ja püti jahutuse ja millega iganes oma standardi nii ära kohitsenud ,et su kepsuvahetus kaotab mõtte.
Kuna arutelu tulemusena oli väga suur vastuseis originaaklassi loomisele, siis ei jäänud muud üle, kui kohitseda standardit.
või siis alternatiivina see meistrimeeste klass,või mis iganes ta neil seal on.EI tea kas nende määrustik on lõplik või kuulub edasikaebamisele ka mingis osas.
Tehnikute klassis tehniliste tingimuste järgi ei ole puurimine keelatud. Määrustik edasikaebamisele ei kuulu.
Siin mõnedel on väärarusaaam kujunenud justkui lisa kanalid annaksid peaaegu samapalju powerit juurde,kui e30 bemaril lisasumpsitorud,nii umbes+10kw per auk. Küll aga aitab üks väike läbi kolvi kanal kõvasti sõrme-kolbi-kepsu jahutada-määrida.seal ühesteisesfoorumis oli juttu 8tunnisest sõidust,no maei tea
Kuidas on tegemist väärarusaamaga, kui samas ajaühikus saab rohkem kütust põlemiskambrisse juhtida. Augustis toimunud võistlusel olime tunnistajaks, kuidas tuunitud võrril murupeal gaasirutskat keerates tagumise ratta alt muru lendama hakkas. Huvitav kus kohas see power siis tuli, kui mitte kütuse kogusest?
Ja mis sinu arvates 8 tunni jooksul võrriga juhtuda võib kui see kanal tegemata jätta? On ju ennegi sõidetud võrridega mitusada kilomeetrit jutti ja ikka kestavad? Pigem on siin küsimus tuunimisvõimaluste avardamises, mille jaoks ongi võimalik tehnikute klassis võistelda.
et mis juhtub, võrriga võib kõike juhtuda,8tunni jooksul lihtsalt kaheksa korda rohkem võimalust kui 1tunni jooksul. toon näite. möödunud suvi,abja esimene päev, jõudsime suht vara,aga teised olid veel varem,või juba eilsest. ei jõudnud veel koormat mahagi võtta ,kui kutid tulid juba segu õli küsima,et"mul läks juba kinni" . no oli soe ilm ka. Aga kanalitest
seesuur ,et mis ma nüüd pidingi ütlema,kogu aeg aetekse arvutist välja.kanalitest.minu mõte käis stanu moto pihta.kuisul on 34b karpa,11mm(no12,5)sisselaske toru+vända lukuauk.ok vända võid13mm peale ajada kui julged jasealt edasi on kah liha päris palju ,laiendamiseks.jakui sa originaalis olemasolevate akende pindala kokku lööd, siis seal pudelikaela ei ole.oluline on ekende nurk mitte suurus,et tekkiks optimaalne gaasivaketus. ma näen hiinakaga kurla vaeva,et tehase poolt tehtud mega ülevoole väiksemaks teha jaometi on sealminimum12+ lõõriga peaaegu karburaator,mitte karburaatori tööpõhimõtte tutvustamiseks loodud elementaarne õppevahend. kui tegemist oleks open klassis lubatava piiramatu karbussikapassiteediga siis on loomulikult teine tera.lao neid palju mahub,kui enne tegemist pisut mõelda võib mõnikord neis kasu sündida küll.
ah et ei kuulu reeglid edasikaebamisele, kahju kahju,mul on kõikis mootorites üleliigseid kanaleid. täna pidin mitusada kilsa läbima ,et kohaliku külakulaku käest 40 e eest tehasetavotis pütt soetada.kui see johtub sees t ümmargune olema,siis võiböelda"pole paha" tsiteerides klassikuid .
ja ma küll ei kiirusta seal nidag suurendama, ennem vastupidi

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 29. Feb 2012 21:32

iceman wrote:
iceman wrote:
marttile wrote: Kuna arutelu tulemusena oli väga suur vastuseis originaaklassi loomisele, siis ei jäänud muud üle, kui kohitseda standardit.kahju et need arutelud toimuvad,nii öelda, kohtadel.asjade vastastekson üld juhul need kes ei taha üritusseeriti panustada.pill on saadud paari noti eest,või üldse tasuta ja arvavad et kõik ongi valmis,pajehhali.ja kui ma olen terve talve palehigis rassinud ja räigelt ressursi sisse tampinud,ning selle tulemusena kolhoosi rallikast mööda veeren,algab kiun seltsimehed sööstavad koheselt reegleid muutma ,algavad jutud hiina süüdetest ja peidus klappidest jne.siis on veel katekoorja,kes oma kehalistelt eeldustelt(räige ülekaal)või lihtsalt kiiruse kartusest(sääreka megahoog),ei saa või ei julge ise sõita,aga igasuhu seaduse paranduse muudatuse muutmise paranduse seaduseid viskavad vanad nagu vändrast saelaudu.
aga muidu reeglid on nit¨evoo, asjad konkreetsed ja hästi lahti kirjutatud.va. seekavali asi.aga kindlasti saab ka ilma sõita.lihtsalt praegu on jubakaks erinevate reeglitega sarja kuhu peab suht erinevad pillid ettevalmistama. et see oleks siis kolmas,kus on küll mitmeid normaalseid vabadusi aga ikka väike lusikatäis sitta moosikanistrisse.aga oleme harjunud päris normaalselt kuidagi ei õnnestu Tehnikute klassis tehniliste tingimuste järgi ei ole puurimine keelatud. Määrustik edasikaebamisele ei kuulu. Kuidas on tegemist väärarusaamaga, kui samas ajaühikus saab rohkem kütust põlemiskambrisse juhtida. Augustis toimunud võistlusel olime tunnistajaks, kuidas tuunitud võrril murupeal gaasirutskat keerates tagumise ratta alt muru lendama hakkas. Huvitav kus kohas see power siis tuli, kui mitte kütuse kogusest?
Ja mis sinu arvates 8 tunni jooksul võrriga juhtuda võib kui see kanal tegemata jätta? On ju ennegi sõidetud võrridega mitusada kilomeetrit jutti ja ikka kestavad? Pigem on siin küsimus tuunimisvõimaluste avardamises, mille jaoks ongi võimalik tehnikute klassis võistelda.
et mis juhtub, võrriga võib kõike juhtuda,8tunni jooksul lihtsalt kaheksa korda rohkem võimalust kui 1tunni jooksul. toon näite. möödunud suvi,abja esimene päev, jõudsime suht vara,aga teised olid veel varem,või juba eilsest. ei jõudnud veel koormat mahagi võtta ,kui kutid tulid juba segu õli küsima,et"mul läks juba kinni" . no oli soe ilm ka. Aga kanalitest
seesuur ,et mis ma nüüd pidingi ütlema,kogu aeg aetekse arvutist välja.kanalitest.minu mõte käis stanu moto pihta.kuisul on 34b karpa,11mm(no12,5)sisselaske toru+vända lukuauk.ok vända võid13mm peale ajada kui julged jasealt edasi on kah liha päris palju ,laiendamiseks.jakui sa originaalis olemasolevate akende pindala kokku lööd, siis seal pudelikaela ei ole.oluline on ekende nurk mitte suurus,et tekkiks optimaalne gaasivaketus. ma näen hiinakaga kurla vaeva,et tehase poolt tehtud mega ülevoole väiksemaks teha jaometi on sealminimum12+ lõõriga peaaegu karburaator,mitte karburaatori tööpõhimõtte tutvustamiseks loodud elementaarne õppevahend. kui tegemist oleks open klassis lubatava piiramatu karbussikapassiteediga siis on loomulikult teine tera.lao neid palju mahub,kui enne tegemist pisut mõelda võib mõnikord neis kasu sündida küll.
ah et ei kuulu reeglid edasikaebamisele, kahju kahju,mul on kõikis mootorites üleliigseid kanaleid. täna pidin mitusada kilsa läbima ,et kohaliku külakulaku käest 40 e eest tehasetavotis pütt soetada.kui see johtub sees t ümmargune olema,siis võiböelda"pole paha" tsiteerides klassikuid .
ja ma küll ei kiirusta seal nidag suurendama, ennem vastupidi

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 29. Feb 2012 22:06

Marttile kirjutas
Tehnikute klassis tehniliste tingimuste järgi ei ole puurimine keelatud. Määrustik edasikaebamisele ei kuulu.

Mis sa mõtled puurimise all.
Silindri esimesse remontmõõtu puurimine ei tohiks ju kül viia tehnikute klassi
Tehnilistes tingimustes kirjas, et silindri läbimõõt peab olema kuni 38,5mm
Või mõtlesid midagi muud?

kõike head

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 29. Feb 2012 22:44

talamaa wrote:Marttile kirjutas
Tehnikute klassis tehniliste tingimuste järgi ei ole puurimine keelatud. Määrustik edasikaebamisele ei kuulu.

Mis sa mõtled puurimise all.
Silindri esimesse remontmõõtu puurimine ei tohiks ju kül viia tehnikute klassi
Tehnilistes tingimustes kirjas, et silindri läbimõõt peab olema kuni 38,5mm
Või mõtlesid midagi muud?

kõike head
Mõtlesin seda, et tehnikute klassis ei ole keelatud lisa aknaid silindrile teha.

www.punnvorr.ee
Last edited by marttile on 29. Feb 2012 22:56, edited 1 time in total.

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 29. Feb 2012 22:55

iceman wrote:et mis juhtub, võrriga võib kõike juhtuda,8tunni jooksul lihtsalt kaheksa korda rohkem võimalust kui 1tunni jooksul. toon näite. möödunud suvi,abja esimene päev, jõudsime suht vara,aga teised olid veel varem,või juba eilsest. ei jõudnud veel koormat mahagi võtta ,kui kutid tulid juba segu õli küsima,et"mul läks juba kinni" . no oli soe ilm ka. Aga kanalitest
Kui juhtub siis juhtub, parandad vea ära või katkestad, selles ongi kestvussõidu ja sprindi(või kuidas te neid paari ringi läbimist nimetate) vahe. Kui sprindil on pill vales seades, siis ei olegi tulemust loota, kestvussõidul jõuad kasvõi 8 korda silindrit vahetada või mootori lahti kiskuda. Ega 8 tunnisest sõidust osavõtt ei ole sunniviisiline, kui ei taha siis ei taha. Kui arvad et tehnika rohkem laguneb kui sõidab, no mis siis ikka teha, las ta olla.
Minul jooksis mootor oktoobris peetud võistlusel mõned kilomeetrid peale starti kinni, mõned minutit jahtumist, õli juurde ja jälle käis, kuni võistluse lõpuni.
Nii palju peaks ikka olema kodutöö tehtud et õli oleks rohkem kaasas kui vaja, mõni lisarehv ja õhulohv, paha ei tee ka varukett. Kui ettevalmistus puudub, siis selle näitab ära juba kolmetunnine või ka tunnine sõit. Kas nüüd jätame kõrgemad ja kaugemad eesmärgid sellepärast seadmata et mõnel võistlejal kodutöö puudulik on?

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 29. Feb 2012 23:21

marttile wrote:
iceman wrote:et mis juhtub, võrriga võib kõike juhtuda,8tunni jooksul lihtsalt kaheksa korda rohkem võimalust kui 1tunni jooksul. toon näite. möödunud suvi,abja esimene päev, jõudsime suht vara,aga teised olid veel varem,või juba eilsest. ei jõudnud veel koormat mahagi võtta ,kui kutid tulid juba segu õli küsima,et"mul läks juba kinni" . no oli soe ilm ka. Aga kanalitest
Kui juhtub siis juhtub, parandad vea ära või katkestad, selles ongi kestvussõidu ja sprindi(või kuidas te neid paari ringi läbimist nimetate) vahe. Kui sprindil on pill vales seades, siis ei olegi tulemust loota, kestvussõidul jõuad kasvõi 8 korda silindrit vahetada või mootori lahti kiskuda. Ega 8 tunnisest sõidust osavõtt ei ole sunniviisiline, kui ei taha siis ei taha. Kui arvad et tehnika rohkem laguneb kui sõidab, no mis siis ikka teha, las ta olla.
Minul jooksis mootor oktoobris peetud võistlusel mõned kilomeetrid peale starti kinni, mõned minutit jahtumist, õli juurde ja jälle käis, kuni võistluse lõpuni.ei ma ei tahtnud vinguda,pigem põhjendada oma mõttekäiku kanalite teemal jajagada kogemust. no sai sügisel vinnipunnil käidud ja kestis lõpuni ,kuigi ei olnud selleks sõiduk ehitatud pilliga jaei keskendunud ainult ühele sooritusele,vaid sõitsime igal pool kus peale saime.tegelikul oleks tahtnud rohkemgi lõita aga kahjus olid openid koos stanuga. minu praktika on sõita kõikides võimalikes klassides, seepärast pooldan ka klasside paljusust. ja ma oi ole ainus.aga see on rohkem selle sprindisõidu :D :D teema.no mul ei olemitte tagavara õli jaõli taravarakaasas vaid tagavara pillid ja kõik jutud,mille pärast olen sattunud pilkamis objektiks mõnikord
Nii palju peaks ikka olema kodutöö tehtud et õli oleks rohkem kaasas kui vaja, mõni lisarehv ja õhulohv, paha ei tee ka varukett. Kui ettevalmistus puudub, siis selle näitab ära juba kolmetunnine või ka tunnine sõit. Kas nüüd jätame kõrgemad ja kaugemad eesmärgid sellepärast seadmata et mõnel võistlejal kodutöö puudulik on?

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 01. Mar 2012 10:46

iceman wrote:ah et ei kuulu reeglid edasikaebamisele, kahju kahju,mul on kõikis mootorites üleliigseid kanaleid. täna pidin mitusada kilsa läbima ,et kohaliku külakulaku käest 40 e eest tehasetavotis pütt soetada.kui see johtub sees t ümmargune olema,siis võiböelda"pole paha" tsiteerides klassikuid.
Ega tehn.tingimiste koostajad ei ole kellegi mootorisse lisakanaleid puurinud. Tingimused peaksid olema sellised, et kõik oleksid suhteliselt võrdsed, mitte nii et need kellel on raha forsseerivad oma sõidukid ära on alati eesotsas, ja need kes kuurialt võrri leiavad on alati tagumises otsas.
Tehnikasport ei olegi odav, aga nende tingimustega on seda püütud hoida võimalikult odavana, et igaühel oleks võimalus võistelda, ilma suuri investeeringuid tegemata.
Maidla Volbrivõrril sai koha täitsa ette otsa võrr, mis oli lihtalt garaa¸ist välja lükatud ja starti tuldud, samas need kes enda mootorit pikemalt ehitasid, nägid palju vaeva et igasugu tõrkeid parandada.
Põhimõtteliselt kestvussõidus on niimoodi, et kellel mingeid tehnilisi probleeme ei esine, see ongi edukas, sest sõidab stabiilselt.
See et sa pidid mitusada kiltsa läbima ja uue silindri osta, tähendab seda, et sellised kulutused on vastuvõetavad. Seega milles probleem?
Ahjaa, reegleid võib küll edasi kaevata, "kaeba kasvõi Moskvasse", tsiteerides klassikuid.

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 01. Mar 2012 10:53

iceman wrote:kanalitest.minu mõte käis stanu moto pihta.kuisul on 34b karpa,11mm(no12,5)sisselaske toru+vända lukuauk.ok vända võid13mm peale ajada kui julged jasealt edasi on kah liha päris palju ,laiendamiseks.jakui sa originaalis olemasolevate akende pindala kokku lööd, siis seal pudelikaela ei ole.oluline on ekende nurk mitte suurus,et tekkiks optimaalne gaasivaketus. ma näen hiinakaga kurla vaeva,et tehase poolt tehtud mega ülevoole väiksemaks teha jaometi on sealminimum12+ lõõriga peaaegu karburaator,mitte karburaatori tööpõhimõtte tutvustamiseks loodud elementaarne õppevahend. kui tegemist oleks open klassis lubatava piiramatu karbussikapassiteediga siis on loomulikult teine tera.lao neid palju mahub,kui enne tegemist pisut mõelda võib mõnikord neis kasu sündida küll.
Kui originaal akende pindala pudelikaela ei tekita, milleks siis veel lisaaknaid silindrisse tekitada, kui piisab "optimaalse gaasivahetuse" tekitamisest ettekande nurga muutmisega?
Sinu jutust tuleb välja et polegi vaja, ja originaal karbussi puhul täitsa mõtetu tegevus. Milleks seda siis praktiseeritakse originaal karbussiga?

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 01. Mar 2012 21:02

marttile wrote:
iceman wrote:kanalitest.minu mõte käis stanu moto pihta.kuisul on 34b karpa,11mm(no12,5)sisselaske toru+vända lukuauk.ok vända võid13mm peale ajada kui julged jasealt edasi on kah liha päris palju ,laiendamiseks.jakui sa originaalis olemasolevate akende pindala kokku lööd, siis seal pudelikaela ei ole.oluline on ekende nurk mitte suurus,et tekkiks optimaalne gaasivaketus. ma näen hiinakaga kurla vaeva,et tehase poolt tehtud mega ülevoole väiksemaks teha jaometi on sealminimum12+ lõõriga peaaegu karburaator,mitte karburaatori tööpõhimõtte tutvustamiseks loodud elementaarne õppevahend. kui tegemist oleks open klassis lubatava piiramatu karbussikapassiteediga siis on loomulikult teine tera.lao neid palju mahub,kui enne tegemist pisut mõelda võib mõnikord neis kasu sündida küll.
Kui originaal akende pindala pudelikaela ei tekita, milleks siis veel lisaaknaid silindrisse tekitada, kui piisab "optimaalse gaasivahetuse" tekitamisest ettekande nurga muutmisega?ma püüdsin küll nagu arusaadavalt väljenduda,aga kordamine on tarkuse ema(kellegi vanaema oli ka ,aga praegu ei tule meelde)tegelikult ma etteande nurgast ei jõudnudki midagi rääkida,kuna ei tunne ennast piisavalt pädevana siin mingeid kraade välja hõikama.minu mõte oli , kui teha üks suht tagasihoidlik läbikolvi kanal kahe põhiülevoolu vahele,nii,et ta ei satuks sõrme ümbritsevasse lihasse(paljud lõikavad sellega näppu tehes hülsile kanalid ära ja siis selgub kurb tõsiasi ,et tehes kaks kanalit jääb siduripoolne peaaegu sõrmeotsaga kohakutti)siisliigub osa küttesegust lübi kolvi,jahutades-määrides sõrmepuksi jakolvi põhja. sellist väikest asja tehes saab peaaegu vene kolbidega sõita. mul üks pill vähemalt on junga käes kaks aastat lahtivõtmatta kestnud.isegi sõitsin sellega valgas open klassis,no lätlastele päris vastu ei saanud,pedaalid segasid. Vot selline mõte minupoolt,peaks loogiline olema küll,ning kindlasti ei maksa sealt mingit võimsuse kasvu loota.need asjad on komplekssemad,kõik peab kokku mängima,pole vaja segada mootoril töötamast igasuguste ratsidega. sellise tegevusega annate vandenõu teoreetikutele liigselt halle juukseid ja unetuid öid
Sinu jutust tuleb välja et polegi vaja, ja originaal karbussi puhul täitsa mõtetu tegevus. Milleks seda siis praktiseeritakse originaal karbussiga?

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 01. Mar 2012 22:54

iceman ütles
isegi sõitsin sellega valgas open klassis,no lätlastele päris vastu ei saanud,pedaalid segasid

kui sa open klassis kaotad lätlastele ainult pedaalide pärast ,siis peab sul ikka korralik püss olema ja kõiksugu kraadid peaks sul olema täpselt paigas

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 02. Mar 2012 10:06

Mul töötab edukalt vene kolbi kasutades, pole selles suhtes mingeid tõrkumisi esinenud kui on piisaval suur kogus õli bensiinile lisatud. Sõidan täitsa tehasekonditsioonis mootoriga, st. et ühtegi detaili(peale silindrialuse tihendi) pole muudetud, kanaleid pole kokku sobitatud ega midagi. Ja sõidab edukalt.

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 02. Mar 2012 11:35

oled õnnelik inimene ,et sellise mootori otsa komistasid.mis ilma igasuguse jamata korralikult sõidab.Kahjuks on selliseid mootoreid ainult üksikud.
Enamus vajab ikka väheke kohendamist

kõike head

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 02. Mar 2012 18:49

talamaa wrote:iceman ütles
isegi sõitsin sellega valgas open klassis,no lätlastele päris vastu ei saanud,pedaalid segasid

kui sa open klassis kaotad lätlastele ainult pedaalide pärast ,siis peab sul ikka korralik püss olema ja kõiksugu kraadid peaks sul olema täpselt paigas
kõik on tehtod silma järgi,vaba käega,rellaka ja sarossiga, kasutades kõhutunnet ja ajajooksul kogunenud kogemusi. ega keegi ei kipu eriti ütlema ,et tee nii.kes teab see ei räägi ja kes räägib vee ei pruugi teada päris õiget asja. igasugu kolmanda kolvirõnga jutuga Keenjuseid ilmub ikka aegajalt välja.
lätlastest. no eks oli ikka vähe muud ka.sõitsin 10 a. poja originaal pilliga millele riputasime külge teise toru ainult,hommikul raja ääres. passatka oli pisut ebasobiv ,segas väntadega pidurdamine,rada oli luht libe.
aga lätlastel pillid nagu krossi125,nii mineku kui passatka poolest.
eks ma seal läti rivi lõpus rippusin ,tagumistega sai natuke kangutada ka. kuna ring oli suht lühike siis kaks tükki tegid lõpuks ringiga.aga need olidKarrod-jutud,neile ei tea kas võrdse tehnikaga vastu saab.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 02. Mar 2012 18:56

talamaa wrote:oled õnnelik inimene ,et sellise mootori otsa komistasid.mis ilma igasuguse jamata korralikult sõidab.Kahjuks on selliseid mootoreid ainult üksikud.
Enamus vajab ikka väheke kohendamist

kõike head
eks keskeltläbi iga kümnes mootor sõitis vast kohe tehasest.endalgi oli kurtnast võetud(tagadi vanakraami mess)lambi pill.võhma arno käest võtsin mingi keskmise hinnaga.ta on muidu paras juut.
et sellega olin ühskord abjas lausa kolmas.minu ees kaks läti kodanikku.eks abja linnakas soosib turboga pille ka ja ma pedaleid ei säästnud

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 03. Mar 2012 10:04

marttile wrote:
iceman wrote:ah et ei kuulu reeglid edasikaebamisele, kahju kahju,mul on kõikis mootorites üleliigseid kanaleid. täna pidin mitusada kilsa läbima ,et kohaliku külakulaku käest 40 e eest tehasetavotis pütt soetada.kui see johtub sees t ümmargune olema,siis võiböelda"pole paha" tsiteerides klassikuid.
Ega tehn.tingimiste koostajad ei ole kellegi mootorisse lisakanaleid puurinud. Tingimused peaksid olema sellised, et kõik oleksid suhteliselt võrdsed, mitte nii et need kellel on raha forsseerivad oma sõidukid ära on alati eesotsas, ja need kes kuurialt võrri leiavad on alati tagumises otsas.
Tehnikasport ei olegi odav, aga nende tingimustega on seda püütud hoida võimalikult odavana, et igaühel oleks võimalus võistelda, ilma suuri investeeringuid tegemata.
Maidla Volbrivõrril sai koha täitsa ette otsa võrr, mis oli lihtalt garaa¸ist välja lükatud ja starti tuldud, samas need kes enda mootorit pikemalt ehitasid, nägid palju vaeva et igasugu tõrkeid parandada.kaebaks küll moskvasse,vanale jossile endale ,kui sealt juppe vastu saaks,
aga neil venes varuosadega veelsuurem ikaldus kui meil siin.ja oskusteabega on sealpool ka üsna hullusti.kolmerõnga kolvi meestele on foorumi mootoriosakonnas eraldi teema .
Põhimõtteliselt kestvussõidus on niimoodi, et kellel mingeid tehnilisi probleeme ei esine, see ongi edukas, sest sõidab stabiilselt.
See et sa pidid mitusada kiltsa läbima ja uue silindri osta, tähendab seda, et sellised kulutused on vastuvõetavad. Seega milles probleem?
Ahjaa, reegleid võib küll edasi kaevata, "kaeba kasvõi Moskvasse", tsiteerides klassikuid.

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 03. Mar 2012 20:41

Ma siiski arvan,et enne võistlust tuleks ikka oma sõiduriist kriitilise pilguga üle vaadata ja teha kõik võimalik, et ennetada võistluste käigus tekkida võivaid ebameeldivusi.Ma miskipärast ei taha uskuda ,et kuskilt kuuri alt väljaaetud õnnetu võrr oleks
valmis kohe minema võistlema hea tulemuse nimel.Kui soov istuda enamus aega putitades ,siis teine lugu.Mina eelistan siiski korralikku kodutööd,mis muidugi ei välista ,et midagi ei võiks juhtuda ,aga kindlasti annab suure eelise töökindluse osas.
Sellepärast ma selle teema ka algatasin ,et saada teadmisi võrride töökindlamaks ja paremaks muutmise kohta.Ja olen just teadmiste osas tunduvalt targemaks saanud.Ja paljud asjad ka oma võrri peal järgi proovinud.Ja kuna ma üritan teha kõik asjad ise ,siis pole see ehitamine kuigi kalliks läinud.
MARTTILE
ma ei saa aru, miks peab kuskilt leitud võrr kohe minema rajale ja seal parimatega sammu pidama.Õige mees ikka hoolitseb oma ratta eest ,et see oleks valmis võistlema.

kõike head

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 04. Mar 2012 08:18

talamaa wrote:Ma siiski arvan,et enne võistlust tuleks ikka oma sõiduriist kriitilise pilguga üle vaadata ja teha kõik võimalik, et ennetada võistluste käigus tekkida võivaid ebameeldivusi.Ma miskipärast ei taha uskuda ,et kuskilt kuuri alt väljaaetud õnnetu võrr oleks
valmis kohe minema võistlema hea tulemuse nimel.Kui soov istuda enamus aega putitades ,siis teine lugu.Mina eelistan siiski korralikku kodutööd,mis muidugi ei välista ,et midagi ei võiks juhtuda ,aga kindlasti annab suure eelise töökindluse osas.
Sellepärast ma selle teema ka algatasin ,et saada teadmisi võrride töökindlamaks ja paremaks muutmise kohta.Ja olen just teadmiste osas tunduvalt targemaks saanud.Ja paljud asjad ka oma võrri peal järgi proovinud.Ja kuna ma üritan teha kõik asjad ise ,siis pole see ehitamine kuigi kalliks läinud.
MARTTILE
ma ei saa aru, miks peab kuskilt leitud võrr kohe minema rajale ja seal parimatega sammu pidama.Õige mees ikka hoolitseb oma ratta eest ,et see oleks valmis võistlema.

kõike head
kirjutan kahe käega alla,jummala õige jutt .võrrimehe amet on ikka täiskohaga töö.

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 04. Mar 2012 22:07

talamaa wrote: MARTTILE
ma ei saa aru, miks peab kuskilt leitud võrr kohe minema rajale ja seal parimatega sammu pidama.Õige mees ikka hoolitseb oma ratta eest ,et see oleks valmis võistlema.
Sellepärast, et rahvaspordil oleks võimalus osaleda ka nendel, kelle majanduslik olukord ei võimalda sõita mitusada kiltsa ja osta 40 eurost silindrit. Mõnele osalejale on see ainus võistlus aastas(ei räägi karikasarjast, vaid etapist). Võistlemise huvi on aga suur, siis niivõinaa ei ole võimalik forsseerijatega ühte tempot pidada, ei sõidus ega materiaalses küljes. Kui kestvussõidu sari algas, oligi idee selles, et iga "rott" võrr võiks sellest võistlusest osa võtta, ilma suuremat remonti tegemata, või suurel hulgal raha kulutamata. Tänane praktika kinnitab seda, et ei ole võimalik sõita ühes tempos võistlejatega kellel on "krossikas" istumise all. Selge on see, et absoluutset võrdsust ei ole sellel alal ilmselt kunagi võimalik saavutada, aga loodame parimat, kus loeb nii juhus, eeltöö kui ka remontmise oskus raja ääres.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 04. Mar 2012 22:51

marttile wrote:
talamaa wrote: MARTTILE
ma ei saa aru, miks peab kuskilt leitud võrr kohe minema rajale ja seal parimatega sammu pidama.Õige mees ikka hoolitseb oma ratta eest ,et see oleks valmis võistlema.
Sellepärast, et rahvaspordil oleks võimalus osaleda ka nendel, kelle majanduslik olukord ei võimalda sõita mitusada kiltsa ja osta 40 eurost silindrit. Mõnele osalejale on see ainus võistlus aastas(ei räägi karikasarjast, vaid etapist). Võistlemise huvi on aga suur, siis niivõinaa ei ole võimalik forsseerijatega ühte tempot pidada, ei sõidus ega materiaalses küljes. Kui kestvussõidu sari algas, oligi idee selles, et iga "rott" võrr võiks sellest võistlusest osa võtta, ilma suuremat remonti tegemata, või suurel hulgal raha kulutamata. Tänane praktika kinnitab seda, et ei ole võimalik sõita ühes tempos võistlejatega kellel on "krossikas" istumise all. Selge on see, et absoluutset võrdsust ei ole sellel alal ilmselt kunagi võimalik saavutada, aga loodame parimat, kus loeb nii juhus, eeltöö kui ka remontmise oskus raja ääres.
tõsi ka see.ja säärekaga võib juhtuda igaühel ja sellist ,millest pole enne kuulnudki.

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 05. Mar 2012 10:02

Marttile

Sa rõhud kogu aeg sellele,et paljudel pole raha oma võrri tegemiseks.
Aga antud tehniliste tingimuste juures ei lähe üldse seda raha nii palju ,et see oleks märkimist väärt.
Mulle tundub pigem ,et asi on puhtalt laiskuses.Mõni mees viitsib oma võrri näppida ,teine aga arvab ,et veab oma rondi kohale ja peab olema kohe esimene.Ja kui ei saa esimestele järgi, siis nutt taga.
Kui õpilane kodus ei õpi ära saab ta koolis kahe.Aga teine õpib korralikult ära ja saab viie.Kas siis see, kes sai viie, maksis oma töö eest kõvasti pappi välja?Ei maksnud.Lihtsalt tegi tööd ja nägi vaeva rohkem.
Sama ka füüsilise vormi kohta.Kel tugevam füüsiline ettevalmistus ,see suudab lõpuni korralikut ja kiiresti sõita ,teine aga hakkab peale esimest tundi või veel varemgi sõiduvigu tegema ja see vähendab ka oluliselt keskmist kiirust.Kas limiteerime siis ka füüsilise ettevalmistuse ära,kuna see suurendab ka oluliselt keskmist kiirust.Või sõiduoskus ,mis on ikka väga erinev.See et olla edukas säärude võidusõidus sõltub ikka väga paljudest asjadest.Ja kui on korralik kodutöö tehtud, siis on ka lootust saada hea koht.

aga tegelikult oli selle teema all mõeldud arutada asju, et mida on võimalik teha etteantud tehnilisi tingimusi arvestades,et panna sääru paremini liikuna.Ja kust on võimalik osta normaalse kvaliteediga juppe.

kõike head

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 05. Mar 2012 14:23

oi oi , ma olen siin sattunud kogematta kombel mingiks bursui kuvandiks,kes ei jäksa niipalju alt ära kulutada, kui peale tilgub.kurb tõelisus on hoopis vastupidine. esimesele maidla sõidule,mis oli lihtinimestele avatud, ei tulnud meie team kohale peale seda,kui olime gloobuselt näpuga järge ajades ja esimesed kolm maidlat ,kuhu oli kiviga visata,välistanud. ja see oli hoopis see neljas maidla, ja jäi kaugeks, no järgmine päev oli poolaasta tippsündmus ,vanaraua mess tagadil, hoidsime sellejaoks vormi.nüüdseks,olles näinud pilte videoid ja võsapetsi saateid on selgunud- vaja kohal olla.üks põhjustest onmudugi ka abja ära langemine,mis oli pisut pikem jaraskem rada ,kus oligi suurem osakaal kafüüsilisel ettevalmistusel.just linnarada oma tõusudega(turbomeeste eelis)ja palju lahtist kruusa,kes kartis jäimaha,kes läks ahneks jäi pikali maha.et sessuhtes logupillidel ja raibetel on võimalus rasgemal rajal.
siis varuosadest ka, et poleks koguaeg teemast mööda.ei ole mul seda rahakest.samas kui silindrit pole ,pole võidusõitu. kolm päeva enne esimest võrrivõistlust oli mul täitsa korras väntvõll ja olles siinsetest ning muudest teemadest indu täis(värske saross ka ostetud) asusin tuunima seda vändakest. no ja arvake ära-tund aega valu higi pisaraid ja tühjad pihud. nüüd mitmed aastad hiljem ,olles pajude teadjameestega koos tinti pannud ning veelrohkematega koos kaine olnud,on kogemusi rohkem.aga tol korral oli nutt ja hala,kuigi mapolnud võrrivõistlust kunagi enne näinud olin otsustanud proovida ja seda vänta kahe päevaga leida igasugu börssoovokidokidest polnudki niisama lihtne.
siit sõrendus minujaoks ,tuleb võtta kõik ära ,mis vähegi söödava hinnaga ja visuaalselt uuelaadne. matrossovis maksis silindri komplekt 1600 krooni, aga tuli nii nagu jumal juhatas. käisin mingi kolm kuud luuramas,kui lähedusse sattusin.normaalset varuosa juurde ei ole väga tulemas kuskilt.samas vana püti renontmõõtu laskmine olenevalt kulumisest10-15 eurot.teisalt seevene pütt võib ka sündides juba ellipsis olla.uue hülsi tegemise kalkulatsiooni ei oskagi teha aga võin öelda, treialid pole viimasel ajal odavomaks läinud+ kiu ongi õnnestunud saada kuskilt gaz-i pidurisilinder toorikuks on ka sada võimalust,eksib treial või lähed ise hoogu akende tegemisel või midaiganes.

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 05. Mar 2012 17:21

Ma ise ka aru saand,et võtmesõnaks on silinder ja kolb.Need peavad omavahel olema kooskõlas.Kuna mul endal ühtegi normaalset silindrit polnud,siis tuli viia vana üle puurimiseks ja osta esimese remondi kolb.Praegu küsiti motopoes 26euri puurimine ja hoonimine.Mitu kuud tagasi käisin ka matrossovi motopoes ja seal küsiti uue silku eest üle 100euri.Ma pidin ausalt öeldas per..li kukkuma.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 05. Mar 2012 17:51

talamaa wrote:Ma ise ka aru saand,et võtmesõnaks on silinder ja kolb.Need peavad omavahel olema kooskõlas.Kuna mul endal ühtegi normaalset silindrit polnud,siis tuli viia vana üle puurimiseks ja osta esimese remondi kolb.Praegu küsiti motopoes 26euri puurimine ja hoonimine.Mitu kuud tagasi käisin ka matrossovi motopoes ja seal küsiti uue silku eest üle 100euri.Ma pidin ausalt öeldas per..li kukkuma.
selle matrossovis müüdava pütiga on see nüanss,et kannatab hülssi välja võtta ilma treiali abita.seeda sai ka tehtud,augud kõik moditud ja puha. aga ilmselt on detaili tootjamaa kuskil mongoolia ja põhja-korea vahepeal,sealt siis alumiiniuni kerge eripära.tagasi pressides tavapärase metoodikaga(kasutatav sssr toote puhul) hakkas hülsi surv koledalt alumiiniumi koorima, no eks ta oli karvane ka,ja kole. grande finale oli siis teistkordsel pressimisel juhtus ups! ja prõksatasid praod võljalaske vahe pulka jalisa väljalaske japõhi väljalaske vahele risti kolvi liikumissuunale.
rahast. see komplekt sisaldab veel kolbi rõngaid sõrme jamingeid hädiseid stoppereid ka. kusjuures kolb kannatab täiesti sõita,mul poisil kobeda vene püti sees sõidab küllja veel.nii et100-30(või mis see türi kolb tänapäeval maksab) ega võrdlus türi kolviga pole päris korrektne ka.
aga mulle läks see hiina kolb maksma 100 e +jäi üle sõrm,mis alles kiles+ jälle kogemuse võrra rikkam. küll selle hülsi tagasi ka saaks,nüüd teab juba vähe töödelda jaettevalmistada.kui seda hülssi nokkima ei hakka peaks see sari kannatama sõita küll.

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 05. Mar 2012 18:47

Olgu, toome sellise näite, et esimest korda satub keegi kestvussõidu lehele ja tahab sellel osaleda aga pole võrri. Vaatab okidokist,soovist või börsist. Nagu me kõik teame on seal praegusel hetkel madalama otsa hinnad kuskil 100eur/võrr. Mida tavaliselt selle raha eest saab? Suhteliselt keskpäraselt sõitva võrri, millel piisab tavaliselt kolvirõngaste vahetusest et elu sisse puhuda. Halvem on asi siis kui puks on kulunud, aga seda peab juba kohapeal vaatama ja proovisõidu tegema enne tehingu tegemist. Kui ikka jõudu pole, no siis ei ole, vaatad järgmise välja ja kõik kordub. Tavaliselt ei ole müüja ka naabrimees, nii et paarsada kiltsa sõitu on niikuinii garanteeritud. Kokku arvestades oleks kõige optimistlikumal juhul tegemist umbes 120-150euro eest saadud võrriga, mida peab õige vähe putitama et võistlusele tulla.

Kui aga läheneda asjale sügavuti, st. osta poest uusi juppe ja peaaegu täiesti uus võrr kokku laduda, ja seda oma käega loomulikult et asi kindel oleks. Minu praktika näitab et minimaalne summa, millega arvestada on 400eur. Paljud(mitte hingelt võrrimehed loomulikult) kindlasti arvavad, et pole mõtet mingile võrrile niipalju raha kulutada, selle raha eest võib juba ¸igulliga põllul lõbutsemas käia, mis polegi kõige halvem hobi.

Ja kas Mosse liiga ei lõppenud ära mitte sellepärast, et läks forsseerimiseks ja rahvaspordist ei jäänud midagi alles ning hakkas üle jõu käima?
Vaevalt et Mossed otsa lõppesid.

Meil on olnud päris kinnine võistlus, kus puudusid tuunitud võrrid, kohal olid tehaseoriginaal mootoritega masinad. Esikolmik oli pidevas muutumises, lõpuks edestas võitja teist kohta ühe ringiga. Nagu alati tuli tehnilisi viberusi ette, alustades rehvide purunemisest karmil maastikul ja lõpetades lihtsalt mootori välja suremisest ja seda lõplikult.

See mida ma tahan öelda, on see et tehasekorras võrridega on täitsa võimalik võistelda, aga seda oma klassis, aga nii kaua kui originaal nõuetele vastavat klassi loodud ei ole, kavaten mina ka tuleval hooajal "krossimeeste" hulka kuuluda, jättes igaks juhuks varuks oma originaalvõrri, millega eelmine hooaeg on sõidetud.

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 05. Mar 2012 19:55

Kinnises ringis peetud sõprade võiduajamine on äärmiselt tore ettevõtmine,aga avalikult väljakuulutatud EMV kestvussõidus on hoopis teine asi.Siin on juba vaja panna paika konkreetsed reeglid ja tehnilised tingimused.Ja kui on kirjutatud, et sisemine forseering vaba ainult ei tohi olla
lisaaknaid ,kolvi käik ja läbimõõt peavad olema paigas,siis sellega arvestatakse ja ehitatakse omale vastavalt neile nõuetele ka mootor.kuidas siis keegi oskab ja kindlasti keegi tellib ka raha eest.
Mina isiklikult ehitan oma esimest mootorit ja nagu öeldakse ,esimene vasikas läheb ikka aia taha juba kogemuste puudumise tõttu.Aga kui ma esimest ei proovi ei tule ka kogemust ..Südames muidugi ikka lootus, et see esimene ka hakkab korralikult tööle.
praegu on tegemise eelarve
ligikaudu 82 eurja ja ega palju juurde enam tule.
400 on minuarust ikka kõvasti üle pakutud kui oled ise tegija, või ei tea ma veel paljusi asju.

kõike head

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 05. Mar 2012 20:07

See võistlus ei olnud sõprade ringis, lihtsalt tuunijad ei saanud ligi nõude pärast, mis ütles et peab olema vastava firma töötaja, või endine töötaja. Võistlus oli sama põnev kui esimene, ainult mõni ekipaa¸ oli rohkem. Ja peaaegu kõik kestsid- Alati on muidugi nõrgemaid lülisid, kes järgmistel võistlustel suuremat rõhku panevad oma tehnikale.

Kas 82 euroga saad võrri, või ainult mootori?
Sest näiteks uued karteripooled maksvad 54eurot. juurde silinder väntvõll, kolb,sõrm, rõngad ja tihendid. Magneeto kõlbab kasutatud ja siduri saab ka mitmest doonirist komplekteerida, sama lugu on karbussi ja süütemänguga.
Minu näide oli täiesti tühja koha peal alustamisest, loomulikult on meil kõigil mingisugused varud olemas, isegi varuvõrrid ja mootorid, aga see selleks.

Kui 82 euroga korraliku võistlusvõrr valmis ehitad, siis müts maha. Igatahes!

Muutsin: laagrid jäid mainimata, mina sain umbes 18 euro eest mootorile uued kätte.

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 05. Mar 2012 20:57

marttile wrote:See võistlus ei olnud sõprade ringis, lihtsalt tuunijad ei saanud ligi nõude pärast, mis ütles et peab olema vastava firma töötaja, või endine töötaja. Võistlus oli sama põnev kui esimene, ainult mõni ekipaa¸ oli rohkem. Ja peaaegu kõik kestsid- Alati on muidugi nõrgemaid lülisid, kes järgmistel võistlustel suuremat rõhku panevad oma tehnikale.

Kas 82 euroga saad võrri, või ainult mootori?
Sest näiteks uued karteripooled maksvad 54eurot. juurde silinder väntvõll, kolb,sõrm, rõngad ja tihendid. Magneeto kõlbab kasutatud ja siduri saab ka mitmest doonirist komplekteerida, sama lugu on karbussi ja süütemänguga.
Minu näide oli täiesti tühja koha peal alustamisest, loomulikult on meil kõigil mingisugused varud olemas, isegi varuvõrrid ja mootorid, aga see selleks.

Kui 82 euroga korraliku võistlusvõrr valmis ehitad, siis müts maha. Igatahes!

Muutsin: laagrid jäid mainimata, mina sain umbes 18 euro eest mootorile uued kätte.
No näiteks mina ehitasin oma esimese võrri 75 krooni ja poole liitri bensiini eest. Aasta oli vist 2010 ja jõudu oli piisavalt, kõrrepõllul sõitis nagu nalja, ka kohapealt vedas ära. Võistlustest seeaeg eriti midagi ei teadnud.
Teine võrr, mis sai ostetud 50 euroga ja oli seisnud mingi 10 aastat sai võistlusvalmis tehtud mingi 25 euriga (lohvid moodustasid suurema osa) esimeses sõidus olin mingi 5 kohal, kui käbla panin ja pedaali ära lõhkusin, sõit muutus üsna raskeks ja juurde vändata ka ei saanud. Kokkuvõttes eelviimane koht.
Loo moraal on et ka originaal võrriga saab üsna häid kohti...

marttile
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 06. Jan 2011 01:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by marttile » 05. Mar 2012 21:05

minimo wrote: esimeses sõidus olin mingi 5 kohal, kui käbla panin ja pedaali ära lõhkusin, sõit muutus üsna raskeks ja juurde vändata ka ei saanud. Kokkuvõttes eelviimane koht.
Loo moraal on et ka originaal võrriga saab üsna häid kohti...
Kestvussõidus?

Post Reply