Laagripesa taastamine

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
oopisteinepoiss
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 06. Nov 2011 01:00

Laagripesa taastamine

Unread post by oopisteinepoiss »

Tervist,

Soovin Riga D8 mootoril väntvõlli laagripesa taastada. Kuna ise ei tunne huvi seda rohkem vigastada otsin meistrimeest, kes selle mõistliku hinna eest ära teeks .


Lugupidamisega!
Mart
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by iceman »

oopisteinepoiss wrote:Tervist,

Soovin Riga D8 mootoril väntvõlli laagripesa taastada. Kuna ise ei tunne huvi seda rohkem vigastada otsin meistrimeest, kes selle mõistliku hinna eest ära teeks .


Lugupidamisega!
Mart
kindlasti on odavam leida kasutatud karteripooled, mis korras.
ega ei kujutagi ette mingit söödavat viisi ,kuidas neid arukas taastada oleks. olenevalt lõtkust võid proovida laagriliimiga.
oopisteinepoiss
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 06. Nov 2011 01:00

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by oopisteinepoiss »

Tervist,

ilmselt oleks mõistlik pesa suuremaks treida ning sinna puks panna, kuid hetkel pole treipinki kasutada.


Mart
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by Sapi-Vana »

Krt mida siin mõelda - siva pikema sammuga lähima metalliplatsi suunas. Igal juhul Valga Tolmetexi alumiiniumtoorme kastis vedeleb vähemalt 1 D-4 ja 1 D-8 mootor. Ma pole siiani viitsinud kasti ronima hakata, aga vist tuleb akrobaatika ette võtta. Neid pesi taastada üldiselt mõtet suurt ei ole, uus pesa tükib vägisi tiba nõrgaks jääma. Mootoripoole hind metalliplatsidel tükib jääma vahemikku 1-2 eurot. Väga kallis ei olegi.
oopisteinepoiss
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 06. Nov 2011 01:00

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by oopisteinepoiss »

Tervist,

antud lingil: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... Vol+2.aspx käib kommentaarides tihe arutelu rattarummu laagripesa taastamises liimiga, kuid suurt usku sellesse antud meestel ei ole. Kuid kas tasub sellist juttu uskuda? Lähtudes asjaolust, kus mehed kärnivad laagripesa.
Erinevate liimidega endal kokkupuudet ei ole olnud, kuid hea meelega võtaks olemas olevatest osades viimase ning siis vaataks uute hankimise poole. Samas.. hinnad räägivad enda eest.


Mart
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by Sapi-Vana »

Mõni aasta tagasi katsetasin neid "liime" ühe alpakast trummistatiivi parandamisel. Sai nagu hea ja tundus tugev, aga reaalselt pidas vastu vaid umbes kümme trummimatsu.

Keemiliselt on probleem lihtsalt selles, et materjalis on ju tegemist metallilise sidemega, liim aga pakub asendajaks kovalentset sidet. Nende sidemete omadustel on sedavõrd suured erinevused, et asi põhimõtteliselt ei saa olla korralik.

Usun, et need liimid on tootja poolt loodud ajutisteks juhtumiteks, edasimüüjad aga selle sõna "ajutine" ("temporary") on lihtsalt ära kaotanud. Paar aastat tagasi oli mul juhtum, kus edasimüüja "dokumentatsioon" teatud silikoonliimi suhtes erines tehase omast nagu öö ja päev.

Näiteks kui rääkida alumiiniumsulamitest, siis kui neid asendada mingi liimiga, siis kovalentse ja metallilise sideme tugevuserinevus puhtalt elektronkatete osas halval juhul (aga ainult sellega sa arvestama peadki) on umbes 13X kovalentse kahjuks. Lööktugevus (aga neid hakkab ju kergelt loksuv väntvõll halastamatult jagama) peaks olema veel 2x viletsam. Kunagi materjaliõpetuses sihukesed valemid läbi jooksid...

See liimimine annab kindlasti häid tulemusi seal, kus materjalile kõrvalisi jõude ei rakendu. Näiteks miskit kildu või pragu võib tõesti edukalt kinni saada. Meil katlamaja universaalne "tööbrigaad" parandas liimiga MB Vito plokikaane peened praod ning pärast üliettevaatlikku kinnitõmbamist jäi süsteem isegi pidama. Aga laagripesa jaoks, millele langeb ikka korralik koormus ...

Ütleme siis nii - oletame, et proovid asja "arstida" ja siis poole sõidu pealt selgub, et ikkagi asjast ei tulnud välja mitte midagi. Mida sa oled siis võitnud? Rahas küll kohe kindlasti mitte. Ajas samuti mitte. Ja emotsionaalses mõttes on ju ka projekt totaalne *erselaks ning annab täisgarantii, et kokkujooksmise järel see masin jääb hulgaks ajaks kuskile vedelema ja mitte keegi ei vaata tema poole sooja pilguga.
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by MargusM »

Samas nende liimide kohta: Paljud tänapäeva super/hyper autod koostatud erinevatest metallidest/kiudmaterjalidest ja ühendatud nad enamjaolt justnimelt liimidega. Ainus probleem on, kustkohast sellised liimid kättesaadavad oleksid?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by minimo »

Vahepeal müüdi siin neid superhüper alu jootmise pulki. Äkki saaks laagripesa pinna sellega üle teha ning hiljem üle treida. Keevitada ei kannata, võtab kõveraks kuid jootes peaks ju hea saama.
oopisteinepoiss
Tavakasutaja
Posts: 19
Joined: 06. Nov 2011 01:00

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by oopisteinepoiss »

Tervist,

mõtlesin ise seda esimese asjana, kuid too pidi selline kahe otsaga asi olema. Selleks, et hästi pidama jääks peab korralikult üles kuumutama, kuid siis on juba oht, et tõmbab kõveraks. Vaikselt otsin uusi mootoripooli. Kui leian midagi kindlat, hakkan eksperimenteerima. Ilmselt liimin esialgu laagriliimiga. Kui ei pea taastan durafix'ga pesa.

Tuttav rääkis, et viga võib ka olla "turu" laagrites. Ta olevat Tartust ostnud endale 2 EUR tükk, sadama jalgrattapoest, ja kui paigaldama hakkas oli korralik lõtk sees. Ostis kvaliteetlaagrid ja probleem lahendatud. Kuna mul on see laager seal mootoris olnud teab kui kaua ei hellita suuremat lootust, kuid kui mootorile ligi saan mõõdan nihikuga üle ja lähen vaatan kvaliteetsemaid laagreid. Äkki õnnestub.


Mart
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Re: Laagripesa taastamine

Unread post by iceman »

Sapi-Vana wrote:Mõni aasta tagasi katsetasin neid "liime" ühe alpakast trummistatiivi parandamisel. Sai nagu hea ja tundus tugev, aga reaalselt pidas vastu vaid umbes kümme trummimatsu.

Keemiliselt on probleem lihtsalt selles, et materjalis on ju tegemist metallilise sidemega, liim aga pakub asendajaks kovalentset sidet. Nende sidemete omadustel on sedavõrd suured erinevused, et asi põhimõtteliselt ei saa olla korralik.

Usun, et need liimid on tootja poolt loodud ajutisteks juhtumiteks, edasimüüjad aga selle sõna "ajutine" ("temporary") on lihtsalt ära kaotanud. Paar aastat tagasi oli mul juhtum, kus edasimüüja "dokumentatsioon" teatud silikoonliimi suhtes erines tehase omast nagu öö ja päev.

Näiteks kui rääkida alumiiniumsulamitest, siis kui neid asendada mingi liimiga, siis kovalentse ja metallilise sideme tugevuserinevus puhtalt elektronkatete osas halval juhul (aga ainult sellega sa arvestama peadki) on umbes 13X kovalentse kahjuks. Lööktugevus (aga neid hakkab ju kergelt loksuv väntvõll halastamatult jagama) peaks olema veel 2x viletsam. Kunagi materjaliõpetuses sihukesed valemid läbi jooksid...

See liimimine annab kindlasti häid tulemusi seal, kus materjalile kõrvalisi jõude ei rakendu. Näiteks miskit kildu või pragu võib tõesti edukalt kinni saada. Meil katlamaja universaalne "tööbrigaad" parandas liimiga MB Vito plokikaane peened praod ning pärast üliettevaatlikku kinnitõmbamist jäi süsteem isegi pidama. Aga laagripesa jaoks, millele langeb ikka korralik koormus ...

Ütleme siis nii - oletame, et proovid asja "arstida" ja siis poole sõidu pealt selgub, et ikkagi asjast ei tulnud välja mitte midagi. Mida sa oled siis võitnud? Rahas küll kohe kindlasti mitte. Ajas samuti mitte. Ja emotsionaalses mõttes on ju ka projekt totaalne *erselaks ning annab täisgarantii, et kokkujooksmise järel see masin jääb hulgaks ajaks kuskile vedelema ja mitte keegi ei vaata tema poole sooja pilguga.
ei soovitatud kasutada ju PVA-d ,ega kontoriliimi. loctaidil olemas sellekstarbeks vajalik toode, muidugi hind üle kümne + km. ostsin just samaks otstarbeks, muhus juhtus c4 laagritega väike paha ,ilmselt olin pikkilõtku likvideerimisel liiga agar, ühesõnaga laagrid peetis ja pesad lobedad, kuna tegu pole päris stok tootega ja lõtk pole meeletu ,siis otsisin kül uued karteripooled välja,kuid proovin algul liimiga. kordan veel see just sellekspuhuks väljatöötatud aine ,esiratta laagrid ka mul uitasid, pärast liimimist justnagu peavad
Post Reply