Kuidas panna mopeed lihtsalt kergemini liikuma.

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Kuidas panna mopeed lihtsalt kergemini liikuma.

Unread post by iz350super »

Tere,
olen siin pikemalt mopeedidega tegelenud, kohati ehk liigapalju jalgratast leiutanud, kuid võin anda mõne nipi, mis minu mopi puhul töötasid. Muidugi pean kohe ette tänama kasutajat lipamets, kes minuga on viitsinud jännata :)

Kuna võistlustel ma ei käi, saan teha mootorit nng summutajat kuidas endal soovi on.

Alustuseks võiks väljalaske akent viilida kõrgemaks, mina freesisin 30 mm peale. See 30 mm mõõdetakse ülemisest hülsi kraest väljalaske esimese servani. Tulemus, masin jookseb pöördesse, kuid ei kaota alt pööretelt ka jõudu. (mida kõrgemaks teed, seda rohkm pöördesse läheb, kuid, kui ülevoolusid kaasa ei aita, sobib 31-30 mm hästi)
http://www.upload.ee/image/4306048/3.jpg
.
.

Natuke liiga ahneks sai mindud, käis pöördesse, aga oli jõuetu.
Teiseks ühtlustasin mopeedi karterid ja silindrid. (vanemad mopeedid kuni š-62 kanalid ja silinder klappisid, v-50 enam ei klapi niitäpselt) Ning rusikareegel peaks olema et vanale karterile uuem silku sobib paremini, kuid uuele vanem silinder enam mitte, kuna silinder ja karteri ülevoolud ei klapi täpselt kokku, minu projektis kasutasin v-50 kartereid ja silindrit, viisin need karteritega kokku, esiaalgu kartereid ei süvendanud. Ideaalis võiks karter olla alt laiem, ning silindrit kaa veidilaiemaks teha, kuid lõpu parem mitte puutuda, jätta kitsam, et gaasid kiirendaaksid.

Pilt: http://www.upload.ee/image/4252392/ddf.jpg
..
..

Muidugi kasutage alati tihendeid sellistel asjadel, kuid mis mu lohakusest välja tuli on see, et siin on näha kuidas see vana silinder ei sobi v-50 karteritele, eks iga asi õpetab. Muidugi on freesiga võimalik need kõik järele aidata. Ta töötab ka nii, kuid miski jõuraas võib kaduma saada.

Sisselase, seal võiks ära kaotada ülemise randi, mida näeb, kui sisselaskesse vaadata, see peaks olema tasa silindri pinnaga. Ning, kui sealt mahavõetud siis lükata kolb ülesse ning ka kolvilt niipalju maha võtta, et kolbi sealt enam näha ei jääks, ideaalis võiksid pinnad tasa olla, kuid kui kolb veidi lühem, siis peaks sisselase pikem olema, kuid soovitaks esialgu sirge teha. Kas kolb võtta alt sirgeks või mul üks variant oli selline, et nurgad jäid kolvil puutumatta ning keskelt võtsin poolkaare kujuliselt.

Pilt: http://www.upload.ee/image/4252404/DSC_1577.JPG

See on muidugi hea silinder, alt on hülss nagu väikeses kolmnurgas, selle soovitaks alles jätta, uuematel pole üldse viitsitud seda teha.

pilt: http://www.upload.ee/image/4252345/12e.jpg



Mida siit veel näha võib suurendasin ma neid (lõikeid) silindris, neid võib niipalju võtta, kui palju kannatab ka kolvilt võtta. Kui peast mäletan, kannatas 15 mm ilusti võtta, ilma , et kolvi sõrme kinihoidvat materjali maha peaks freesima. Kui kolvil lõige tehtud, kolb alla hülsiga tasa lasta ning vaadata, kas silindris ja kolvis lõiked klapivad. Mulle tundus et mootor oleks nagu nälga jäänud, ei saanud piisavalt kütet peale, siis võtsin selle ette.

lõike all mõtlesin neid, mis esimesel pildil sügavamad on.

Pilt: http://www.upload.ee/image/4304687/DSC_1578.JPG

http://www.upload.ee/image/4304689/DSC_1579.JPG

Surveastet tõstsin 1mm. Kuid väike küsimus, kas on vahet, mis silindripead kasutada, sest tundus, et need põlemiskambrid erinevad š-62-l ja v-50-l?

Pilt: http://www.upload.ee/?page=finished&upl ... 1193445a4a

Nagu silindripea kõrvalt näha võib on see minu siduri rets lahendus. Treial natuke praavitas seda sirgemaks. Originaal korvid kipuvad korralikult viskama, või seda hammasratast ära murdma ja kettaid lõhkuma ja laadi seest nuute ära sööma jpm. Ise sõidan selle lahendusega, gaasile reageerimine on tuntavalt parem, ehk kogub isegi kiiremini kiiruse ülesse. Suuremad mäed võtavad võibolla rohkem hogu maha, kuna inerts on väiksem. Mina pooldan seda sidurit ainult siis kui on käsikäigud, kohalt minnes lükkan jalaga hoo sisse ja hoopealt käiku vahetada pole ka probleem, käik välja, pöörded langevad ja siis on see isegi sujuvam kui siduriga.

Karteripooled lasin suurel käiakivil siledaks, kõigetähtsam et väntvõlli ruum läheks ka haljaks, kuna kui pind jääb puutumatta on seal kohapeal mingi lohk, seetähendab et suuree tõenäosusega hakkab seal lisaõhku ahmima.

Sumbutajaks kasutasin vanema mopeedi sumbutajat. (sumbutaja lõpp väheneb sujuvalt, kui õieti mäletan siis oli riga 22 sumbutaja) Sumbutaja valmib nii: sumbutaja seest tühjaks. Toruks kasutasin võrri pakiraami toru, pikkusega 15,6 cm. Sumbutajale ka samasuure diameetriga auk, nagu torul.

Pilt: http://www.upload.ee/image/4304679/2.jpg

http://www.upload.ee/image/4304683/cvb.jpg

Nagu pildilt näha võib on ka leegitoru lühemaks tehtud, hetkel on ta mul veel 1 cm võrra lühem. Kuid ei saa pead anda, et see kõikidele sobib. Mul oli nii timmitud et reso tuli enne lõppu järgi.

Karpa on originaalne, Väga palju aitab kaasa, kui karpa lõõr läbi puurida 1mm suuremaks, kui õieti mäletan siis 16mm peale. Raske saab olema selle puhastamine, et siiber lõplikult kini vajuks. Düüs peab sisse minema suurem võrreldes originaallõõriga, kuna gaasid ei liigu enam nii suure kiirusega ja ei tõmba sealt düüsist niipalju läbi, kui vaja.
Düüsidega võib ise katsetada suuremaks teha, kuid mul hakkas kõigeparemini tööle düüs markeeringuga 70, originaal oli vast 62 või 65. Muidugi, mille ma alun unustasin tuleb suuremaks teha ka see õhusuunaja auk, muidu ei tule head effekti. Lõõri suurendamine annam jõudu ning isegi lõppu.
Karpa on ideaalne, kui uputab korralikult ja nõelaotsatihend peab. Seda pidamist saab nii kontrollida et võtad karpa küljest ära ja puhud sisse hoiad jutusnuppu all, samal ajal keerad kapa õiget pidi, siis peab õhk väbi tulema, põhi taeva poole, peaks nõela tihend õhusulgema. Kuid kui kõik on korras peab seal õhk vabalt läbi minema, ona ka neid karpasid, kus selle ujuki plekk kõrv väänatakse niiära, et ennem puhud silmamnad välja kui sealt õhk sisse läheb, kütusest rääkimata.

Süüde toimib hästi kuskil 2 mm tehasemärgistusest varasem. Kuid see on ainult puhas uskumine, et need märgistused masinatel, väntvõllide kiilud jpm on õieti tehtud. Mõnel töötab veelvarasema süütega veeparemini, siin pole päris raudreeglit, masinad väga erinevad.

Pilt:
http://www.upload.ee/image/4304678/rfgh.jpg[/img]

Sellega peab muidugi arvestama, et väntvõlli vahetamisega võib see jutt siin kõik kasutu olla, kuidas juhtus kiilukoht ja kuidas kellegile karterile need täkid tegid, see kõik on varieeruv.

Küünaldega sättida vahe 0.5-0,7 vahemikus, selles vahemikus peaks kuskil paremini käima. Ühel seadistusel käis mul iusti 0,65.

Ülekandega tegin nii, et panin ette 14 hammast 15 asemel, kuna ei harrasta ainult asfaldi sõitu, siis see sobis mulle kõigeparemini, taga jäi originaali. Puhas lääneõli sisse ja benafilter vahele ja sõitma :D!

Image
Ehk keegi suudab mulle meelde tuletada, kuidas siin pildid paremini jälgitavamaks muuta?
Attachments
...
...
Last edited by iz350super on 05. Jan 2015 02:16, edited 15 times in total.
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: Kuidas panna mopeed lihtsalt kergemini liikuma.

Unread post by sass14 »

:roll:
Last edited by sass14 on 18. Oct 2014 19:55, edited 1 time in total.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: Kuidas panna mopeed lihtsalt kergemini liikuma.

Unread post by iz350super »

Ma ei oska lingist pilti teha. Upload.ee kasutajasse olen üles laadinud. Ütleb, et
Your images may only be up to 800 pixels wide.
sass14
Tavakasutaja
Posts: 83
Joined: 26. Dec 2012 01:00
Location: Tartumaa, Nõo
Contact:

Re: Kuidas panna mopeed lihtsalt kergemini liikuma.

Unread post by sass14 »

:roll:
Post Reply