K: võrri kolvile tift?

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

K: võrri kolvile tift?

Unread post by iz350super » 12. Oct 2014 20:53

Tere, olen hädas, vaja oleks võrri kolvile tift sisse panna.
Ise mõtlessin puurida väikese augu kolvi sisse, keermestada ning mingi väike polt, kruvi sisse keerata, ehk isegi keermeliimi juurde panna, pärast pea ära lihvida ja teha peitetift, mis rõnga taha peitu jääb, kuid pole niiväikest keermelõikajat, oskab keegi alternatiivi pakkuda?
Sest auk puurida tift sisse panna, see kipub ka samahästi ära kukkuma, võtab silindri ka veel kaasa pärast.

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 15. Oct 2014 23:56

Nüüd niipalju tean, et keermeliim vist niikõrge temperatuuriga eriti ei aita kaasa.
Kuidas seda tifti seest poolt pinnida, ehk keegi mäletab, teab, juhul kui tervest kolvist auk läbi puurida.
Ning üks teooria traadiga, et keerad sees otsa kõveraks, ta välja ei tule, aga sisse kukub ikka kolvi alla ja sealt edasi...

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 16. Oct 2014 16:13

iz350super wrote:Tere, olen hädas, vaja oleks võrri kolvile tift sisse panna.
Ise mõtlessin puurida väikese augu kolvi sisse, keermestada ning mingi väike polt, kruvi sisse keerata, ehk isegi keermeliimi juurde panna, pärast pea ära lihvida ja teha peitetift, mis rõnga taha peitu jääb, kuid pole niiväikest keermelõikajat, oskab keegi alternatiivi pakkuda?
Sest auk puurida tift sisse panna, see kipub ka samahästi ära kukkuma, võtab silindri ka veel kaasa pärast.
Ise olen asetanud sinna tavalise messing kruvi. Puurid augu keermestad. Keerad kruvi sisse ja pea viilid ära. Kuna võrri kolvirõngastel puudub tiftide jaoks olev kalle või nurk siis olen jätnud tifti kolviga tasa. Kolvirõngad lihvin tifti jagu parajaks. (Olen kasutanud ka vanu kolvirõngaid, neid ei pea viilima juba ajaga mõõtu kulunud). Kuna ilma tuunimiseta võrr ei suuda suuri pöördeid arendada, siis enda tiftid on siiamani sees püsinud. Katsetuseks võta vana rape kolb.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 16. Oct 2014 17:58

8O 8O
roosakummik wrote:
iz350super wrote:Tere, olen hädas, vaja oleks võrri kolvile tift sisse panna.
Ise mõtlessin puurida väikese augu kolvi sisse, keermestada ning mingi väike polt, kruvi sisse keerata, ehk isegi keermeliimi juurde panna, pärast pea ära lihvida ja teha peitetift, mis rõnga taha peitu jääb, kuid pole niiväikest keermelõikajat, oskab keegi alternatiivi pakkuda?
Sest auk puurida tift sisse panna, see kipub ka samahästi ära kukkuma, võtab silindri ka veel kaasa pärast.
Ise olen asetanud sinna tavalise messing kruvi. Puurid augu keermestad. Keerad kruvi sisse ja pea viilid ära. Kuna võrri kolvirõngastel puudub tiftide jaoks olev kalle või nurk siis olen jätnud tifti kolviga tasa. Kolvirõngad lihvin tifti jagu parajaks. (Olen kasutanud ka vanu kolvirõngaid, neid ei pea viilima juba ajaga mõõtu kulunud). Kuna ilma tuunimiseta võrr ei suuda suuri pöördeid arendada, siis enda tiftid on siiamani sees püsinud. Katsetuseks võta vana rape kolb.
8O

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4463
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 16. Oct 2014 18:54

Kas kellelgi on hakanud rõngad kolvil liikuma mingis ebasobivas suunas?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 16. Oct 2014 19:43

kes teab , kuid kui silindri-kolvigrupi hind on 500+ , siis tahaks ikka sellise võimaluse ellimineerida.
on võimalik isegi , et silindril , millel ühe valmistaja kolvirõngas töötas laitmatult, neelab teise (india) tootja rõnga väljalaskesse.
üldiselt tehakse silindriavasid , just väljalaset laiemaks , nii et stopperite tegemine aktuaalne igaljuhul. kui teha stopper tuimalt rõngaotste vahele, ilma ülekatteta , siis asjal suurt mõtet pole .

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 16. Oct 2014 23:40

Rõngas kolviga tasa...rõngad ju kandiliste otstega , viilid siis sisse samasuguse pilu nagu mopil ja tift asetseb kolvirõnga soones ühele poole viltu, kuna rõngal oli ju see tifti koht ühelpool ääres, mitte keskel?
Või jääb kolviga tasa ja rõnga otsad jäävad kandiliseks edasi, siis on ju rõngas tifti jagu paindes, surub rohkem välja, siis ta ei suru enam ju ühtlaselt.
Võib vist sama mõõdupuuga võttaa kui tegin endale aretuse, rüngas oli suur, lihvisin otsi maha, ja siis ju surub ebaühtlaselt, midagi ellipsi moodi ehk?

Mul selle kruviteema jäi selletaha, et pole sellist keermelõikajat. Mis mõõduga peaks arvestama?? et kasvõi otsida ja mis suuruses kruvi?
Aga kui keerata see kruvi, ots maha viilida, nii, et jääks kolvi pinnast allapoole. Hiljem rõngal lihvid seestpoolt tifti jagu ära, niiet rõngas kokkusurudes oleks ikka kandilise servaga väljastvaadates, teisisõnu tift jääb peitu, see rõnga sisse viilitud ava tiftile jääks ka rõngast hoidma, et too ei keerleks enam kuidas ise soovib?

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 17. Oct 2014 22:36

Aga võrridel on ju lukustiga rõngaid! Tuleb lihtsalt sobiv kolb ja rõngad leida ;)

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 18. Oct 2014 00:03

Võrridel pole originaalis rõngastel tifte ega lukusteid minu teada, ulguvad omasoodu seal. Kuna aknad üksikun ju väikesed, aknad vaheseinaga, rõngal kandepinda küll.
Olen näinud mõnda, kuid ei ole massides küll näinud.
Kuna paljud jätavad tarkuse teada ja kõike uut ei jaksa osta ja raha ka palju pole siis teen ise.
Arvatavasti soetan keermelõikuri 1,5 või 1,7 mõõdan poldi keerme sammu ja puurin vastava augu.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 18. Oct 2014 08:02

noo , kas tõesti pole. võibolla nooremad mehed pole livena näinud , kuid pildipealt ikka võiks olla. esimese otsa D4 evis rõngastopperit küll mitte klassikalises mõttes , aga ikkagi . veel viis aastat tagasi tehti nooremate -kergemate meeste klassis selliste kolbidega mehetegusid ja võeti poodiumi kõrgemaid kohti. tänane päev pisut teine , pole selliseid rõngaid uuena liigapalju liikvel.
kuid isegi KORRALDUS KOMITEE on jõudnud teadmise ja äratundmiseni , et sellised asjad looduses eksisteerivad . esimese reaktsioonina oleks "tarkade klubi " heal meelel D4, kui võistlus mootori üldse keelanud , tundus nõnda hirnuäratavana selline asi . õnneks leidus mõnedel siiski külma verd ja mehemeelt tõsiasja tunnistada, ning reaaleluga leppida , vastasel juhul oleks nimetatud bande tõsiseltvõetavus , mis niigi savijalgadel, ikka totaalselt kõikuma löönud .

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 18. Oct 2014 11:09

See kõik on väga huvitav aga, ma tahan selle kolvi mopeedile panna ja ma ei võistle, vb tõesti avaldus siin kellegi hoitud saladus kui see polnud minu eesmärk kindlasti mitte.

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 20. Oct 2014 21:17

Kumba sa siis tahad? Kas mopeedile kolbi või võrrile kolbi? Mopeedidel on tiftid juba tehasest kolbidel olemas. Võrridel on varasematel mootoritel samuti tift kolvil olemas. Sa ikka tee endale selgeks, mida sa tahad ja formuleeri küsimus uuesti.

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 21. Oct 2014 12:32

Võrri kolb läheb mopeedile, jõuame algusesse tagasi, ehk mul on vaja võrrikolvile tiftid saada, paigaldada.
See on projekt, enne kui ei ole asi sõitma saanud siis ei ole sellepärast ka teemat teinud.
Tift vaja võrrikolvile, kuna seal EI OLE tifte sees.
Mopeedi kolbi pole maininudgi.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 21. Oct 2014 16:17

siis tuleb reed valve ka ? mumeelest on mopokolb üsnapika seelikuga , kas üss väljalaset lahti ei tee säärukolviga ?
hea lahendus on panna honda dio kolb, venemaal levinud mobotuning nõks .

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 22. Oct 2014 12:25

Aitäh nipi eest :)


iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 23. Oct 2014 22:54

Ehh, kui vaid viitsiks vaaid natuke süveneda.

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 01. Jan 2015 21:26

Snepperluku lahti kangutamisel, tulid päevavalgele, need tifti algmaterjal. Need on 3mm jämedad, kuid võrri rõnga soon peenem, kuskil 2mm kandis.

http://www.upload.ee/image/4440393/1089 ... 4152_n.jpg

Kuidas tegutseda, kas need tiftid siis lihtsalt jäävad kolvisisse kinni, kuid küsimus, kui suur auk puurida siis 3mm tiftile?
Või kas enne tifti pessa lükkamist tuleks kumbagi detaili ka kuumutada?

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 563
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 01. Jan 2015 23:53

Kas seda tifti ei saaks mõnelt vanalt kolvilt rellakaga välja lõigata?
Paigaldamisel võiksid valida ehk sajandiku võrra peenema puuri, kolvi aja kuumaks ja tifti külmaks.

Peenemaid lukumuuke võid otsida väikeste hiina tabalukkude seest.

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4463
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 02. Jan 2015 12:42

fomoco wrote:Kas seda tifti ei saaks mõnelt vanalt kolvilt rellakaga välja lõigata?
Paigaldamisel võiksid valida ehk sajandiku võrra peenema puuri, kolvi aja kuumaks ja tifti külmaks.

Peenemaid lukumuuke võid otsida väikeste hiina tabalukkude seest.
Ei pea välja lõikamagi, mõnikord tulevad isegi näpitsatega tõmmates välja.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 03. Jan 2015 16:59

Tuleb kergelt ära, just seda mul just juhtuda ei tohiks.
Sellel päris suur tähtsus minuarvates, kuna oled näinud vaeva sealt portimise, ülevoolude nurkade jms ja siis tift lendab välja ja võtab kõik vaeva ühes..

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4463
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 03. Jan 2015 17:21

iz350super wrote:Tuleb kergelt ära, just seda mul just juhtuda ei tohiks.
Sellel päris suur tähtsus minuarvates, kuna oled näinud vaeva sealt portimise, ülevoolude nurkade jms ja siis tift lendab välja ja võtab kõik vaeva ühes..
Tavaliselt on tift kaetud rõnga lukuservade ülekattega, seegavälja ta ei saaks kuidagi tulla.Kergelt väljatõmbamine näpitsatega oli mõeldud vanalt kolvilt eemaldamise kohta. Kindlasti on tark teha uus ava väiksem, kuumutada ja pressida.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 04. Jan 2015 14:30

Selge. Kuid selle luku tiftiga ei tuleks midagi välja? kuna on läbimõõt suurem kui kolvi rõngasoonel?

User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 04. Jan 2015 15:37

Äkki oleks lihtsam korra Türil käia ja Bogdaniga läbi rääkida. Kolb ei maksa ju nii palju- 32euri ja saad korraliku rõngalukkudega kolvi vastavalt mõõtudele, mis vaja.

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 03. Feb 2015 16:06

Teeb mulle siis eritellimuse? Kuna originaalklassis võrrid ikka ilma tiftidetta.

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 03. Feb 2015 16:08

iceman wrote:siis tuleb reed valve ka ? mumeelest on mopokolb üsnapika seelikuga , kas üss väljalaset lahti ei tee säärukolviga ?
hea lahendus on panna honda dio kolb, venemaal levinud mobotuning nõks .
Hülss välja, hülsi alla 2mm rõngas ning hülsi pealt 2 mm maha.
Hondi diol ju ülevoolud läbi kolvi? Kas siis sisselase pidevalt lahti ei jää? esialgu originaal karpaga plaan proovida?

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 03. Feb 2015 20:25

pole kindel , et läbikolvi kõigil , kuna venkud kasutavad . nad üldiselt kardavad asju , mille toimimisest aru ei saa . näiteks hiina mootorile oli võimalik saada originaali sarnast kolbi , mis muidu vist minarellile mõeldud , nii avadega kui ilma . kuna mopo eriti atraktiivne pole tundunud , siis väga süvenenud pole teemasse , kuid arvan , et võimalik saada ilma avadeta seelikus .

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 04. Feb 2015 02:05

Võibolla on erinevaid, see honda dio, mis lahti sai võtta seal oli taoline kolb:
http://i.ebayimg.com/00/s/MzMzWDUwMA==/ ... G?set_id=2

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 06. Feb 2015 18:15

dio af-18 vast oleks sobilik, sõrm 12 mm .

tom
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 07. Feb 2015 00:32

Mopi mootori koha pealt võin öelda, et pannakse dio kolb 39mm läbimõõt ja sõrm 12mm. On endalgi koostamisel üks taoline mootor, silinder on 39 peale lastud ja kolb ka soetatud (karp on garaazis, ei saa hetkel vaadata). Ja läheb ta käiku ühe rõngaga, kuna teise rõnga kasutusele võtmiseks peaks lukusti asukohta muutma. Eks kevadel ole näha, kuidas toimima hakkab.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 07. Feb 2015 11:53

targemate teooria ütleb tõepoolest , et alumine rõngas tuleks eemaldada , kuna alumises seisus tuleb siselaskesse . praktikas on ühe rõngaga toimimine kinnitust leidnud. samas on igasaugu v-50 -te valmistuskvaliteet nii kõikuv , et ei pruugi rõngas ulatudagi sisselaske avani , nipinapi , väidetavalt on nii juhtunud . kuna asi tundub üpris napilt siia-sinna poole kõikuv , võib asja parandada tüsedama tihendiga silindri all , võibolla . samas tuleb siis surveastme saamiseks kusagilt mujalt lõivu maksta , mis pole vist sugugi hea.
igastahes on lätlasel töötav mudel ühe rõngaga , selle kinnituseks kõiksugu pildi ja filmimaterjali lisatud , kuna vene foorumites pole kombeks kedagi sõnast uskuda , ma ütleksin : õigustatult .

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 07. Feb 2015 18:33

Ehk keegi suunab mind sinna teemale venefoorumis?
Väike kahtlus on et, mootor võib kesta ju kauem, kuna hülssi kulutab kahe rõnga asemel 1 rõngas, kuid kas jõudu alt ei kaota, kui esialgu originaalkarpaga sõita?

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 07. Feb 2015 20:35

mopedist .ru arvan , seal alguses sihukesed fundamentaalsemad teemad päises , dio on kirjas ladina tähtedega , leiad kül kui ka keelt ei oska .
ühe rõngaga saab edukalt hakkama , võttes hiinaka näite , siis pisut kohviks kippus jääma teise hooaja lõpus . lahti võttes oli rõnga pilu 0,45 , ega uue rõngaga ka liigaväikeseks ei saanud, mingi 0,3 , ilmsesti tuleb uus silinder valmis nikerdada. kui krossiradadel ei sõida , ehk kõrgustevahesid pole , saab edukalt hakkama. sügisel Äksis kohvi mootori , külma ilma ja liigaväikese düüsega oli pisut problemaatiline , tuli kohati jalagalükkamist viljeleda , et hüppenõlvast ülesse punnitada.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 08. Feb 2015 11:15

selle vene foorumiga on pisut komplitseeritum see otsimine kui mäletasin, mopedist .ru. edasi valid vene mopeedid , edasi dvigatel ja selle alguses on ühe põhiteemana dio kolvi install vene mootorisse . kogu jutt kirillitsas siiski .

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 28. Jun 2015 12:04

Teemaväline küsimus, kui palju võib kolvil puudu jääda hülsi servast ülemise surnud seisu korral? Nimelt leiutan siin seda võrrikolviprojekti, ülemises srunud seisus väljalaske sain kinni, kuid selle hind väljendub nüüd surveastme kaos, kuid mul üks silindripea, millel 2 mm maha võetud, kas kompenseerib?
Või kui palju tohib minimaalselt väljalase lahti jääda alt, kas 0.45 oleks mõldav, kuna mul on tihend 1mm päris kinni saan 2 tihendiga, 1 tihendiga jääb maksimaalseks vaheks 0,45.
Selline vahe jääb ülevat siis kahe tihendiga:
http://www.upload.ee/image/4805880/1135 ... 4744_n.jpg
Ning tiftivärk ikka veel veidi lahtine, niipeenet keermepulka, et sinna kruvi panna, seda küll ei leia niikergelt. Mingi kellasepa oma peab olema.
Ning peaks täpsemad mõõduriistad otsima, et auk, sajandik vb 2 väiksem tihtist saaks.
Kus kasutatakse messing kruvisid?

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 28. Jun 2015 12:08

iceman wrote:selle vene foorumiga on pisut komplitseeritum see otsimine kui mäletasin, mopedist .ru. edasi valid vene mopeedid , edasi dvigatel ja selle alguses on ühe põhiteemana dio kolvi install vene mootorisse . kogu jutt kirillitsas siiski .
Saaksid ehk ingi panna, oleksin tänulik.

rainer
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 11. Jul 2013 13:51

Unread post by rainer » 21. Jul 2015 09:34

Võrri kolvile tihvt:

Targad mehed on maininud ka jalgratta kodara keermestatud otsa ära kasutamist. Pole ise proovinud, aga vbl see nii peenike, et keermestub/lukustub terasena kolvi alumiiniumisse õiges mõõdus ettepuuritud auku ise sisse ... ülejääva otsa lõikaks maha / lihviks õigeks ....

2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 » 21. Jul 2015 13:59

Miks on vaja teha sellist porri nagu jalgratta kodarast tifti?
Tifti paigaldamiseks on vaja puuri 1,9mm, tükikest alumiiniumi vana kolvi seelikust, tiftiks 2mm kõvajoodise varrast ja pealehakkamist.
Kolvi jupist tuleb välja viilida tihedalt rõngasoonde minev detail, et saaks puurida augu õigesse kohta.
Nüüd on vaja leida kolvile see koht, kus on piisavalt paksust et mitte auku läbi lasta ja puurida auk.
Jääb veel üle veenduda, et joodise varras läheb auku õige istuga, koputada sisse, teha viiliga väike jälg peale ja murda ots maha.
Nüüd veel viiliga paar tõuget ja ongi valmis.
Tähelepanekuna, et kuna tegu on pronkstraadiga ei kraabi ta silindrit ära isegi kui peaks liikuma hakkama.

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 563
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 26. Jul 2015 19:16

Ärge unustage tifti paigaldamisel kolbi kuumutada.
Vastasel juhul hakkab kuuma mootoriga tift loksuma.
Alumiinium paisub kuumutamisel terasest rohkem.

iz350super
Tavakasutaja
Posts: 467
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super » 27. Jul 2015 01:06

Head nõuanded, ise tegin ühe proovilahenduse needitagusest, puurisin paar sajandikku väiksema augu ja lõin sisse, see peaks olema pehme ja end auku lömmi lööma, esimesed sõidud sain tehtud.

Post Reply