Page 1 of 1

K: võrri kolvile tift?

Posted: 12. Oct 2014 20:53
by iz350super
Tere, olen hädas, vaja oleks võrri kolvile tift sisse panna.
Ise mõtlessin puurida väikese augu kolvi sisse, keermestada ning mingi väike polt, kruvi sisse keerata, ehk isegi keermeliimi juurde panna, pärast pea ära lihvida ja teha peitetift, mis rõnga taha peitu jääb, kuid pole niiväikest keermelõikajat, oskab keegi alternatiivi pakkuda?
Sest auk puurida tift sisse panna, see kipub ka samahästi ära kukkuma, võtab silindri ka veel kaasa pärast.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 15. Oct 2014 23:56
by iz350super
Nüüd niipalju tean, et keermeliim vist niikõrge temperatuuriga eriti ei aita kaasa.
Kuidas seda tifti seest poolt pinnida, ehk keegi mäletab, teab, juhul kui tervest kolvist auk läbi puurida.
Ning üks teooria traadiga, et keerad sees otsa kõveraks, ta välja ei tule, aga sisse kukub ikka kolvi alla ja sealt edasi...

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 16. Oct 2014 16:13
by roosakummik
iz350super wrote:Tere, olen hädas, vaja oleks võrri kolvile tift sisse panna.
Ise mõtlessin puurida väikese augu kolvi sisse, keermestada ning mingi väike polt, kruvi sisse keerata, ehk isegi keermeliimi juurde panna, pärast pea ära lihvida ja teha peitetift, mis rõnga taha peitu jääb, kuid pole niiväikest keermelõikajat, oskab keegi alternatiivi pakkuda?
Sest auk puurida tift sisse panna, see kipub ka samahästi ära kukkuma, võtab silindri ka veel kaasa pärast.
Ise olen asetanud sinna tavalise messing kruvi. Puurid augu keermestad. Keerad kruvi sisse ja pea viilid ära. Kuna võrri kolvirõngastel puudub tiftide jaoks olev kalle või nurk siis olen jätnud tifti kolviga tasa. Kolvirõngad lihvin tifti jagu parajaks. (Olen kasutanud ka vanu kolvirõngaid, neid ei pea viilima juba ajaga mõõtu kulunud). Kuna ilma tuunimiseta võrr ei suuda suuri pöördeid arendada, siis enda tiftid on siiamani sees püsinud. Katsetuseks võta vana rape kolb.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 16. Oct 2014 17:58
by iceman
8O 8O
roosakummik wrote:
iz350super wrote:Tere, olen hädas, vaja oleks võrri kolvile tift sisse panna.
Ise mõtlessin puurida väikese augu kolvi sisse, keermestada ning mingi väike polt, kruvi sisse keerata, ehk isegi keermeliimi juurde panna, pärast pea ära lihvida ja teha peitetift, mis rõnga taha peitu jääb, kuid pole niiväikest keermelõikajat, oskab keegi alternatiivi pakkuda?
Sest auk puurida tift sisse panna, see kipub ka samahästi ära kukkuma, võtab silindri ka veel kaasa pärast.
Ise olen asetanud sinna tavalise messing kruvi. Puurid augu keermestad. Keerad kruvi sisse ja pea viilid ära. Kuna võrri kolvirõngastel puudub tiftide jaoks olev kalle või nurk siis olen jätnud tifti kolviga tasa. Kolvirõngad lihvin tifti jagu parajaks. (Olen kasutanud ka vanu kolvirõngaid, neid ei pea viilima juba ajaga mõõtu kulunud). Kuna ilma tuunimiseta võrr ei suuda suuri pöördeid arendada, siis enda tiftid on siiamani sees püsinud. Katsetuseks võta vana rape kolb.
8O

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 16. Oct 2014 18:54
by Nobody
Kas kellelgi on hakanud rõngad kolvil liikuma mingis ebasobivas suunas?

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 16. Oct 2014 19:43
by iceman
kes teab , kuid kui silindri-kolvigrupi hind on 500+ , siis tahaks ikka sellise võimaluse ellimineerida.
on võimalik isegi , et silindril , millel ühe valmistaja kolvirõngas töötas laitmatult, neelab teise (india) tootja rõnga väljalaskesse.
üldiselt tehakse silindriavasid , just väljalaset laiemaks , nii et stopperite tegemine aktuaalne igaljuhul. kui teha stopper tuimalt rõngaotste vahele, ilma ülekatteta , siis asjal suurt mõtet pole .

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 16. Oct 2014 23:40
by iz350super
Rõngas kolviga tasa...rõngad ju kandiliste otstega , viilid siis sisse samasuguse pilu nagu mopil ja tift asetseb kolvirõnga soones ühele poole viltu, kuna rõngal oli ju see tifti koht ühelpool ääres, mitte keskel?
Või jääb kolviga tasa ja rõnga otsad jäävad kandiliseks edasi, siis on ju rõngas tifti jagu paindes, surub rohkem välja, siis ta ei suru enam ju ühtlaselt.
Võib vist sama mõõdupuuga võttaa kui tegin endale aretuse, rüngas oli suur, lihvisin otsi maha, ja siis ju surub ebaühtlaselt, midagi ellipsi moodi ehk?

Mul selle kruviteema jäi selletaha, et pole sellist keermelõikajat. Mis mõõduga peaks arvestama?? et kasvõi otsida ja mis suuruses kruvi?
Aga kui keerata see kruvi, ots maha viilida, nii, et jääks kolvi pinnast allapoole. Hiljem rõngal lihvid seestpoolt tifti jagu ära, niiet rõngas kokkusurudes oleks ikka kandilise servaga väljastvaadates, teisisõnu tift jääb peitu, see rõnga sisse viilitud ava tiftile jääks ka rõngast hoidma, et too ei keerleks enam kuidas ise soovib?

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 17. Oct 2014 22:36
by urmet48
Aga võrridel on ju lukustiga rõngaid! Tuleb lihtsalt sobiv kolb ja rõngad leida ;)

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 18. Oct 2014 00:03
by iz350super
Võrridel pole originaalis rõngastel tifte ega lukusteid minu teada, ulguvad omasoodu seal. Kuna aknad üksikun ju väikesed, aknad vaheseinaga, rõngal kandepinda küll.
Olen näinud mõnda, kuid ei ole massides küll näinud.
Kuna paljud jätavad tarkuse teada ja kõike uut ei jaksa osta ja raha ka palju pole siis teen ise.
Arvatavasti soetan keermelõikuri 1,5 või 1,7 mõõdan poldi keerme sammu ja puurin vastava augu.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 18. Oct 2014 08:02
by iceman
noo , kas tõesti pole. võibolla nooremad mehed pole livena näinud , kuid pildipealt ikka võiks olla. esimese otsa D4 evis rõngastopperit küll mitte klassikalises mõttes , aga ikkagi . veel viis aastat tagasi tehti nooremate -kergemate meeste klassis selliste kolbidega mehetegusid ja võeti poodiumi kõrgemaid kohti. tänane päev pisut teine , pole selliseid rõngaid uuena liigapalju liikvel.
kuid isegi KORRALDUS KOMITEE on jõudnud teadmise ja äratundmiseni , et sellised asjad looduses eksisteerivad . esimese reaktsioonina oleks "tarkade klubi " heal meelel D4, kui võistlus mootori üldse keelanud , tundus nõnda hirnuäratavana selline asi . õnneks leidus mõnedel siiski külma verd ja mehemeelt tõsiasja tunnistada, ning reaaleluga leppida , vastasel juhul oleks nimetatud bande tõsiseltvõetavus , mis niigi savijalgadel, ikka totaalselt kõikuma löönud .

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 18. Oct 2014 11:09
by iz350super
See kõik on väga huvitav aga, ma tahan selle kolvi mopeedile panna ja ma ei võistle, vb tõesti avaldus siin kellegi hoitud saladus kui see polnud minu eesmärk kindlasti mitte.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 20. Oct 2014 21:17
by urmet48
Kumba sa siis tahad? Kas mopeedile kolbi või võrrile kolbi? Mopeedidel on tiftid juba tehasest kolbidel olemas. Võrridel on varasematel mootoritel samuti tift kolvil olemas. Sa ikka tee endale selgeks, mida sa tahad ja formuleeri küsimus uuesti.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 21. Oct 2014 12:32
by iz350super
Võrri kolb läheb mopeedile, jõuame algusesse tagasi, ehk mul on vaja võrrikolvile tiftid saada, paigaldada.
See on projekt, enne kui ei ole asi sõitma saanud siis ei ole sellepärast ka teemat teinud.
Tift vaja võrrikolvile, kuna seal EI OLE tifte sees.
Mopeedi kolbi pole maininudgi.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 21. Oct 2014 16:17
by iceman
siis tuleb reed valve ka ? mumeelest on mopokolb üsnapika seelikuga , kas üss väljalaset lahti ei tee säärukolviga ?
hea lahendus on panna honda dio kolb, venemaal levinud mobotuning nõks .

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 22. Oct 2014 12:25
by iz350super
Aitäh nipi eest :)

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 23. Oct 2014 20:51
by hannes5

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 23. Oct 2014 22:54
by iz350super
Ehh, kui vaid viitsiks vaaid natuke süveneda.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 01. Jan 2015 21:26
by iz350super
Snepperluku lahti kangutamisel, tulid päevavalgele, need tifti algmaterjal. Need on 3mm jämedad, kuid võrri rõnga soon peenem, kuskil 2mm kandis.

http://www.upload.ee/image/4440393/1089 ... 4152_n.jpg

Kuidas tegutseda, kas need tiftid siis lihtsalt jäävad kolvisisse kinni, kuid küsimus, kui suur auk puurida siis 3mm tiftile?
Või kas enne tifti pessa lükkamist tuleks kumbagi detaili ka kuumutada?

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 01. Jan 2015 23:53
by fomoco
Kas seda tifti ei saaks mõnelt vanalt kolvilt rellakaga välja lõigata?
Paigaldamisel võiksid valida ehk sajandiku võrra peenema puuri, kolvi aja kuumaks ja tifti külmaks.

Peenemaid lukumuuke võid otsida väikeste hiina tabalukkude seest.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 02. Jan 2015 12:42
by Nobody
fomoco wrote:Kas seda tifti ei saaks mõnelt vanalt kolvilt rellakaga välja lõigata?
Paigaldamisel võiksid valida ehk sajandiku võrra peenema puuri, kolvi aja kuumaks ja tifti külmaks.

Peenemaid lukumuuke võid otsida väikeste hiina tabalukkude seest.
Ei pea välja lõikamagi, mõnikord tulevad isegi näpitsatega tõmmates välja.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 03. Jan 2015 16:59
by iz350super
Tuleb kergelt ära, just seda mul just juhtuda ei tohiks.
Sellel päris suur tähtsus minuarvates, kuna oled näinud vaeva sealt portimise, ülevoolude nurkade jms ja siis tift lendab välja ja võtab kõik vaeva ühes..

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 03. Jan 2015 17:21
by Nobody
iz350super wrote:Tuleb kergelt ära, just seda mul just juhtuda ei tohiks.
Sellel päris suur tähtsus minuarvates, kuna oled näinud vaeva sealt portimise, ülevoolude nurkade jms ja siis tift lendab välja ja võtab kõik vaeva ühes..
Tavaliselt on tift kaetud rõnga lukuservade ülekattega, seegavälja ta ei saaks kuidagi tulla.Kergelt väljatõmbamine näpitsatega oli mõeldud vanalt kolvilt eemaldamise kohta. Kindlasti on tark teha uus ava väiksem, kuumutada ja pressida.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 04. Jan 2015 14:30
by iz350super
Selge. Kuid selle luku tiftiga ei tuleks midagi välja? kuna on läbimõõt suurem kui kolvi rõngasoonel?

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 04. Jan 2015 15:37
by minimo
Äkki oleks lihtsam korra Türil käia ja Bogdaniga läbi rääkida. Kolb ei maksa ju nii palju- 32euri ja saad korraliku rõngalukkudega kolvi vastavalt mõõtudele, mis vaja.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 03. Feb 2015 16:06
by iz350super
Teeb mulle siis eritellimuse? Kuna originaalklassis võrrid ikka ilma tiftidetta.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 03. Feb 2015 16:08
by iz350super
iceman wrote:siis tuleb reed valve ka ? mumeelest on mopokolb üsnapika seelikuga , kas üss väljalaset lahti ei tee säärukolviga ?
hea lahendus on panna honda dio kolb, venemaal levinud mobotuning nõks .
Hülss välja, hülsi alla 2mm rõngas ning hülsi pealt 2 mm maha.
Hondi diol ju ülevoolud läbi kolvi? Kas siis sisselase pidevalt lahti ei jää? esialgu originaal karpaga plaan proovida?

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 03. Feb 2015 20:25
by iceman
pole kindel , et läbikolvi kõigil , kuna venkud kasutavad . nad üldiselt kardavad asju , mille toimimisest aru ei saa . näiteks hiina mootorile oli võimalik saada originaali sarnast kolbi , mis muidu vist minarellile mõeldud , nii avadega kui ilma . kuna mopo eriti atraktiivne pole tundunud , siis väga süvenenud pole teemasse , kuid arvan , et võimalik saada ilma avadeta seelikus .

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 04. Feb 2015 02:05
by iz350super
Võibolla on erinevaid, see honda dio, mis lahti sai võtta seal oli taoline kolb:
http://i.ebayimg.com/00/s/MzMzWDUwMA==/ ... G?set_id=2

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 06. Feb 2015 18:15
by iceman
dio af-18 vast oleks sobilik, sõrm 12 mm .

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 07. Feb 2015 00:32
by tom
Mopi mootori koha pealt võin öelda, et pannakse dio kolb 39mm läbimõõt ja sõrm 12mm. On endalgi koostamisel üks taoline mootor, silinder on 39 peale lastud ja kolb ka soetatud (karp on garaazis, ei saa hetkel vaadata). Ja läheb ta käiku ühe rõngaga, kuna teise rõnga kasutusele võtmiseks peaks lukusti asukohta muutma. Eks kevadel ole näha, kuidas toimima hakkab.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 07. Feb 2015 11:53
by iceman
targemate teooria ütleb tõepoolest , et alumine rõngas tuleks eemaldada , kuna alumises seisus tuleb siselaskesse . praktikas on ühe rõngaga toimimine kinnitust leidnud. samas on igasaugu v-50 -te valmistuskvaliteet nii kõikuv , et ei pruugi rõngas ulatudagi sisselaske avani , nipinapi , väidetavalt on nii juhtunud . kuna asi tundub üpris napilt siia-sinna poole kõikuv , võib asja parandada tüsedama tihendiga silindri all , võibolla . samas tuleb siis surveastme saamiseks kusagilt mujalt lõivu maksta , mis pole vist sugugi hea.
igastahes on lätlasel töötav mudel ühe rõngaga , selle kinnituseks kõiksugu pildi ja filmimaterjali lisatud , kuna vene foorumites pole kombeks kedagi sõnast uskuda , ma ütleksin : õigustatult .

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 07. Feb 2015 18:33
by iz350super
Ehk keegi suunab mind sinna teemale venefoorumis?
Väike kahtlus on et, mootor võib kesta ju kauem, kuna hülssi kulutab kahe rõnga asemel 1 rõngas, kuid kas jõudu alt ei kaota, kui esialgu originaalkarpaga sõita?

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 07. Feb 2015 20:35
by iceman
mopedist .ru arvan , seal alguses sihukesed fundamentaalsemad teemad päises , dio on kirjas ladina tähtedega , leiad kül kui ka keelt ei oska .
ühe rõngaga saab edukalt hakkama , võttes hiinaka näite , siis pisut kohviks kippus jääma teise hooaja lõpus . lahti võttes oli rõnga pilu 0,45 , ega uue rõngaga ka liigaväikeseks ei saanud, mingi 0,3 , ilmsesti tuleb uus silinder valmis nikerdada. kui krossiradadel ei sõida , ehk kõrgustevahesid pole , saab edukalt hakkama. sügisel Äksis kohvi mootori , külma ilma ja liigaväikese düüsega oli pisut problemaatiline , tuli kohati jalagalükkamist viljeleda , et hüppenõlvast ülesse punnitada.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 08. Feb 2015 11:15
by iceman
selle vene foorumiga on pisut komplitseeritum see otsimine kui mäletasin, mopedist .ru. edasi valid vene mopeedid , edasi dvigatel ja selle alguses on ühe põhiteemana dio kolvi install vene mootorisse . kogu jutt kirillitsas siiski .

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 28. Jun 2015 12:04
by iz350super
Teemaväline küsimus, kui palju võib kolvil puudu jääda hülsi servast ülemise surnud seisu korral? Nimelt leiutan siin seda võrrikolviprojekti, ülemises srunud seisus väljalaske sain kinni, kuid selle hind väljendub nüüd surveastme kaos, kuid mul üks silindripea, millel 2 mm maha võetud, kas kompenseerib?
Või kui palju tohib minimaalselt väljalase lahti jääda alt, kas 0.45 oleks mõldav, kuna mul on tihend 1mm päris kinni saan 2 tihendiga, 1 tihendiga jääb maksimaalseks vaheks 0,45.
Selline vahe jääb ülevat siis kahe tihendiga:
http://www.upload.ee/image/4805880/1135 ... 4744_n.jpg
Ning tiftivärk ikka veel veidi lahtine, niipeenet keermepulka, et sinna kruvi panna, seda küll ei leia niikergelt. Mingi kellasepa oma peab olema.
Ning peaks täpsemad mõõduriistad otsima, et auk, sajandik vb 2 väiksem tihtist saaks.
Kus kasutatakse messing kruvisid?

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 28. Jun 2015 12:08
by iz350super
iceman wrote:selle vene foorumiga on pisut komplitseeritum see otsimine kui mäletasin, mopedist .ru. edasi valid vene mopeedid , edasi dvigatel ja selle alguses on ühe põhiteemana dio kolvi install vene mootorisse . kogu jutt kirillitsas siiski .
Saaksid ehk ingi panna, oleksin tänulik.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 21. Jul 2015 09:34
by rainer
Võrri kolvile tihvt:

Targad mehed on maininud ka jalgratta kodara keermestatud otsa ära kasutamist. Pole ise proovinud, aga vbl see nii peenike, et keermestub/lukustub terasena kolvi alumiiniumisse õiges mõõdus ettepuuritud auku ise sisse ... ülejääva otsa lõikaks maha / lihviks õigeks ....

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 21. Jul 2015 13:59
by 2715
Miks on vaja teha sellist porri nagu jalgratta kodarast tifti?
Tifti paigaldamiseks on vaja puuri 1,9mm, tükikest alumiiniumi vana kolvi seelikust, tiftiks 2mm kõvajoodise varrast ja pealehakkamist.
Kolvi jupist tuleb välja viilida tihedalt rõngasoonde minev detail, et saaks puurida augu õigesse kohta.
Nüüd on vaja leida kolvile see koht, kus on piisavalt paksust et mitte auku läbi lasta ja puurida auk.
Jääb veel üle veenduda, et joodise varras läheb auku õige istuga, koputada sisse, teha viiliga väike jälg peale ja murda ots maha.
Nüüd veel viiliga paar tõuget ja ongi valmis.
Tähelepanekuna, et kuna tegu on pronkstraadiga ei kraabi ta silindrit ära isegi kui peaks liikuma hakkama.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 26. Jul 2015 19:16
by fomoco
Ärge unustage tifti paigaldamisel kolbi kuumutada.
Vastasel juhul hakkab kuuma mootoriga tift loksuma.
Alumiinium paisub kuumutamisel terasest rohkem.

Re: K: võrri kolvile tift?

Posted: 27. Jul 2015 01:06
by iz350super
Head nõuanded, ise tegin ühe proovilahenduse needitagusest, puurisin paar sajandikku väiksema augu ja lõin sisse, see peaks olema pehme ja end auku lömmi lööma, esimesed sõidud sain tehtud.