Võrri esituli LED-iks

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
MägiMihkel
Posts: 1
Joined: 19. Oct 2014 22:45

Võrri esituli LED-iks

Unread post by MägiMihkel »

Tervist!
Siuke mure siis, et kas keegi oskab seletada, kuidas riga-13 esituli muuta ümber patarei/akutoitega LED-iks?
Mis vaja oleks, kuidas teha jne
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: Võrri esituli LED-iks

Unread post by Sapi-Vana »

Relakaga lased originaalsel reflektoril otsa maha ja siis liimid sinna sisse reflektori, mille oled võtnud näiteks 1W LEDtaskulambist. Sealt siis vead juhtmed sinna, kuhu sa tahad aku/patareid panna ja ongi asi lahendatud. Vana nahast jalgrattakott on igati kobe asi akut hoidma.
Toomas55
Posts: 1
Joined: 02. Jan 2015 16:27

Re: Võrri esituli LED-iks

Unread post by Toomas55 »

Kõigepealt tuleb selgeks teha kas LED on valgustamiseks või enda nähtavaks tegemiseks. Sellest sõltub ka sisemine ehitus kuna võimas LED vajab jahutust, valguse suunamist (hõõgpirni reflektor LEDiga ei tööta) ning võimekaid akusid.

Lihtsaim on võtta valmislahendus ja see enda lambi sisse monteerida. Kasvõi LED koost originaalreflektori külge kinnitada. Mõned mõtted ehitusest: http://bicyclesafari.blogspot.com/2010/ ... light.html http://motorbicycling.com/showpost.php? ... stcount=11 http://www.ladyada.net/make/vintagelight/ http://bikeshedva.blogspot.com/2014/06/ ... ction.html


Endal oli sama soov mis teema püstitajal ning minu esialgne prototüüplahendus on selline: https://www.dropbox.com/sh/8x2kuhzvt6wa ... Ni9Aa?dl=0

Eesmärgiks oli säilitada originaalambi välimus kuid saavutada ka piisav valgustusvõimsus. Kuna D5 esituli on võrridest üks pisemaid, tuli madala kõrgusega süvistatud jahutusradikat ja erimõõtu akut, mis piirab maksimaalset võimsust ja tööaega. LED (Cree XP-L V5) asub reflektori ava ees ning on ühendatud metall vast metalli jahutusradiaatoriga reflektori taga. Reziimideks on 5 % (päevasõidutuli), 30 % ja 100 % ning arvutuslikud akukestvused 7,2Wh samsungi akuga vastavalt 30 h, 3,5 h ja 1,1 h. Valgusvõimsus umbes 650-700 luumenit millest osa hajub läbi klaasi ja "LEDIL" TIR läätse. Laadimine toimub läbi microUSB ühenduse.

Kui eesmärgiks on valgusti mis peaks ka teed valgustama, tasub silmas pidada, et võrrilampidel ees olev klaas hajutab valgust üsna agresiivselt ning seega tuleks eelistada kitsast valgusvihku (terav optika, väike LEDi effektiivpind). Endal on kasutusel 13 kraadine optika mis hajub ning valguskaugus väheneb märgatavalt.
rainer
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 11. Jul 2013 13:51

Re: Võrri esituli LED-iks

Unread post by rainer »

Täiendan alternatiivsel suunal teemat. Dünamo lahendus. Ostsin enda D5´ga võrrile tule sisse UK ebay-st huvitava pirni koos pingepiirajaga , mis reaalses elus end ära õigustab.

Märksõnad:

Nicelite NL412 (sile taskulambipirn), NL432 (keermega taskulambipirn); XGEN regulator ( mina ostsin NL412 ja XGEN5) .

Dünamo veab nii hästi pirni käima, et juba võrri enda kõrval lükates valgustab. Ainus vaev oli teha optiliselt täpne adapter BA15 soklile (soovisin selle paigutada originaaltule sisse - nö "reversible mod" stiilis) . 3W dünamo veab täiesti probleemivabalt esitulele lisaks kaasa ka tagatulekest, mille sees on 12V 1.5W pisike hõõgniidiga pirn. Loodetavasti tehakse varsti ka hõõgniidi spektrile sarnasema , soojema valgusega samasugune pirn, siis annaks tootele hindeks 5+ ...
Post Reply