Riga 11 remont

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Riga 11 remont

Unread post by KPuusepp » 09. Dec 2014 15:06

Tervitus

Kuna olen seda aega üha enam ja enam endale edasi lükanud, siis mõtlesin selle nüüd käsile võtta. Nimelt D6 mootori kap. remont. Rohkem olen pigem igasuguse raami ja muude asjadega tegelenud, kuid mootorile pole veel kätt külge pannud.

Hetkel olemas siis üks riga 11, mille raam, rattad ja kõik muu on taastamisel ja mõtlesin ka mootori üle vaadata.

Mõned küsimused siis, et mida peaks kogu mootori puhul peamiselt jälgima ja kindlasti ära vahetama, kui ei tea motoori ajalugu? Mootor seisnud ca 10 aastat liikumatuna.
Kas mootori tihendi komplekte on olemas ning kust võiks neid leida? Samuti laagritega? Mida teha mootorile, et kestaks kauem? Kui palju on hooldevälp jne. Mis juppe kindlasti vältida ja mida eelistada? Kas üldse on mõtet D6 mootorit korrastada või eelistada midagi muud (d8)?

Tulevikus kui ratas korrastatud, siis üks naisterahvas sooviks sellega ka ehk võidusõidul osa võtta. 8 )
Last edited by KPuusepp on 14. Dec 2014 21:14, edited 1 time in total.



arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 177
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru » 09. Dec 2014 18:11

no kui naised võidu sõitma tulevad,siis peab sind ikka aitama.algatuseks vast võtad mootori pulkadeks ja teed korraliku pildimaterjali siia.mootorile vajalikud kuluosad,selles saan ka sind aidata.



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 10. Dec 2014 17:21

abi ja nõu saab ikka , kuid ühineksin guru palvega , fotomaterjali asjus , veendumaks , et pole tegu türimeeste naljaga , või naljaga nimetet meeste kulul . pisut taustsüsteemi teadja mõistab mu kõhklusi/kahtlusi .



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 10. Dec 2014 20:36

Pildimaterjali katsun lähiajal üles saada. Seniks pole vaja kahtlusi tunda : )



kobras
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 05. Apr 2013 06:40

Unread post by kobras » 10. Dec 2014 21:50

Kasutajanimega on jah natsa naljakas lugu. Proovin ise ka aru saada,et kas võtta tõsiselt seda teemat või huumoriga.



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 11. Dec 2014 12:08

Kiire google annab mingisuguse vihje samaperenimelisest Kristost. Temaga pistmist igatahes pole :D

Aga pildimaterjaliks nii kaua siis üks esmane pilt garaazist

http://goo.gl/drRQS8



arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 177
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru » 11. Dec 2014 17:51

korralik toorik.tee kindlasti asi ikka lõpuni



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 11. Dec 2014 17:58

kas antud 11 on/ ei ole juba lahingus olnud ? , äksis näiteks , neid originaalvärvides lillasid on mitmeid viimaselajal erikohtades vastu tulnud , või on tegu sama pilliga koguaeg ?



arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 177
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru » 11. Dec 2014 18:32

äksis sõitis kyll sihukese välimusega pill.



urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 11. Dec 2014 22:13

Minu kuuris on samuti sama värviskeemiga 11 seismas.



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 12. Dec 2014 10:49

Antud isend seisnud ca 10 aastat igal pool nurkades. Lahinguarme tal pole : )



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 14. Dec 2014 21:17

Muutsin teema ümber kogu võrri remondiks siis.

Sai reedel kõik laiali lammutatud (mootori poole peale pole veel kallale asunud).

Siit mõned küsimused:
1. head odavat kroomijat, kellele mõningad asjad kroomimisse anda (lenks, tuli ja mõned väiksemad detailid).
2. vändaosa puksid - kas käivad kuidagi ära või on nende eemaldamine suht võimatu? Välja lüüa hetkel ei õnnestunud.
3. Esiamortidega kas annab midagi paremat ette võtta, kui hetkelised ära vajunud vedrud? Näiteks kangemad vedrud vms?
4. Mismoodi tagumine pidur toimub? Ei leidnud hetkel loogilist seletust sellele (mingi jupp on kindlasti sealt puudu).



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 14. Dec 2014 23:33

sa tahad siis hakata restoreerima , kui kroomimist otsid ? laidan mõtet , kuna korralikke juppe peab olema massiliselt , puudub põhjus hakata neid taastama , kui just kogu protsess ise pole eesmärgiks , mitte tulem . r11 on r13-ne kõrval levinuim säärekas , niiet jupipuudust tegelikult pole , küll on mõne müügimehe hinnad sellised , et odavam pole ainult kroomida vana asja , vaid terves tükis nullist uus teha . ka on paljud asjad juba eelnevalt restaureeritud või remonditud , ning seeläbi kasutamiskõlbmatuteks muudetud . sesmõttes tundub sinu toorik olevat hea , et peale ajahamba ja algsete konstruktorite , pole seal silmatorkavat vägistamist toimetatud.
edeots ongi võrril selline vedel , erilisi illusioone pole mõtet endale genereerida, kui ainult uued juhtpuksid teha juhul kui putkede kroomi seisukord on enamvähem libe.
pedaalikurbel on vene-nõukogude inseneridele omase Keniaalsusega rajatud liuglaagritele , milleks on malmjurakad , mis lihtsalt istuga raamisees.
tagupiduri ajam on pedaalivõllil , koosneb võllil olevatest nuudilaadsetest hammastest, millele haakub väike aknaraami kujuline klõkats, mida surub nuutidesse raamatukujuline plekkvedru, mis kaetud plekkist kopsikuga. kopsikut hoiab paigal vänt . kui asi kulumata ja õieti koostatud , siis isegi natuke toimib. tavaliselt ei ole ta kulumata ,st ei toimi . mõningase jebimise ja tuuninguga on võimalik teda siiski tööle aidata.



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 15. Dec 2014 20:44

neid originaalvärvis pärlasid ongi rohkem liikvel , täna okitokis pakutakse raplakandist ühte , mis pildipealt tundub täitsa söödav ja heas komplektsuses . hind 290 mumeelest ka täiesti adekvaatne , kui kõik nii nagu seal kuulutatakse , oluline et on vanaaegse omaniku peetud ja pole tänapäevaste tehnikahuviliste noorte käejärgi midagi paremaks tehtud.
võtad selle ligi ning teed kahest ühe ilusa ja jääkidest ühe kiire .



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 13. Mar 2015 17:43

Vett merre voolanud ja vaikselt nokitsenud. Nüüdseks siis juba raam ja kõik muu värvitud. Lahenduseks tuli oranz/valge kombinatsioon. Aja puudusel "nokitsen" asja kokku. Ei ole asja maha matnud, ärge muretsege :D



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 17. Mar 2015 17:10

https://www.dropbox.com/s/0zqya7zn035y6 ... 3.jpg?dl=0

Selline ta siis tänase seisuga on. Ehk keegi saab aidata ja vaadata mis järjekorras kinnitus bensupaagi esine raami külge. Kas oli (pealtpoolt) klamber, kummipuks, benapaak, kummipuks, raamikinnitus? Või oli kuidagi teistpidi?

Lisaks kuidas oli tagumise ratta juures olevate raami torude kinnitamine. Ühe augu alla kinnituvad siis keti hammasratta kronsa, "sangatoru" ja porilaua raam. Kas porilaua raam oli seespool suurt raami või kuidagi teistpidi? Kõige parem, kui keegi saaks pildi teha sellest kohast. : )
20150317_145043.jpg



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4502
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 17. Mar 2015 17:28

Ilusad värvid! 8 )

Paistab pulbervärvi moodi, õigus?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 17. Mar 2015 18:23

Värvivalik on tõesti ilus. Sul asjad ju koos juba. Järjestus pole seal niiväga oluline. Peaasi, et kinni on.



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 18. Mar 2015 12:42

Tsink, pulber ja lakk. : )

Lisaks kummitab praegu esimese kahvli laagrite süsteem. Kas kuskil joonist oli, mis kuhu käib? Laagri kausid raami küljes olemas, kuid kas koonuseline laager läks alla poole või üles poole?

Lisaks kust otsida uusi rehve ning üle lasta kontrollida veljed? Kloostrimetsas?
Vaja oleks veel tagumist tuld praegu. Ehk kellegil leidumas kuskil?

Lisaks esikahvli amortide juhtpuksid. Liiguvad kahvi sees suht vabalt ringi. Kas need peaksid kinnituma kuidagi kuhugi või kus nende asukoht täpsemalt peaks olema?



arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 177
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru » 18. Mar 2015 16:59

KPuusepp wrote:Tsink, pulber ja lakk. : )

Lisaks kummitab praegu esimese kahvli laagrite süsteem. Kas kuskil joonist oli, mis kuhu käib? Laagri kausid raami küljes olemas, kuid kas koonuseline laager läks alla poole või üles poole?

Lisaks kust otsida uusi rehve ning üle lasta kontrollida veljed? Kloostrimetsas?
Vaja oleks veel tagumist tuld praegu. Ehk kellegil leidumas kuskil?

Lisaks esikahvli amortide juhtpuksid. Liiguvad kahvi sees suht vabalt ringi. Kas need peaksid kinnituma kuidagi kuhugi või kus nende asukoht täpsemalt peaks olema?


amordi juhtpuksid ongi sellised.neid ei fikseeri miski amordi torus.on lihtsalt tihkelt sees.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4502
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 18. Mar 2015 17:15

Kvaliteetne rehv, hea valik ja hind:

http://www.mitas.ee/mootorratta-rehvid- ... ri-rehvid/


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 19. Mar 2015 10:46

arvutiguru wrote:
KPuusepp wrote:Tsink, pulber ja lakk. : )

Lisaks kummitab praegu esimese kahvli laagrite süsteem. Kas kuskil joonist oli, mis kuhu käib? Laagri kausid raami küljes olemas, kuid kas koonuseline laager läks alla poole või üles poole?

Lisaks kust otsida uusi rehve ning üle lasta kontrollida veljed? Kloostrimetsas?
Vaja oleks veel tagumist tuld praegu. Ehk kellegil leidumas kuskil?

Lisaks esikahvli amortide juhtpuksid. Liiguvad kahvi sees suht vabalt ringi. Kas need peaksid kinnituma kuidagi kuhugi või kus nende asukoht täpsemalt peaks olema?


amordi juhtpuksid ongi sellised.neid ei fikseeri miski amordi torus.on lihtsalt tihkelt sees.
Kõrgel nad umbes olema peavad? Suht kohe toru alguses?



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 19. Mar 2015 16:16

juhtpuksid paarikaupa , kummaski püksisääres kaks , üks allotsas ja teine vastavalt üleval niikõrgel kui võimalik , et toru alumises asendis veel kannaks . mida suurem on pukside vahekaugus seda jäigem saab . pukside fikseerimiseks on kasutatud kõiksugu nõkse , alates liimimisest kuni polt-neet liiteni . tehasepoolt on lihtsalt sisse pressitud mingi kerge istuga , kui sisemise kroomtoru juhtpind enam ideaalne pole oleks kinnitamine alumiste pukside puhul aktuaalne.



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 25. Mar 2015 17:24

Puksid peaksid siis kerge faasiga olema, et kroom toru sisse oskaks minna, ma eeldan? : )



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4502
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 25. Mar 2015 20:28

KPuusepp wrote:Puksid peaksid siis kerge faasiga olema, et kroom toru sisse oskaks minna, ma eeldan? : )
Puksid ja metallist komponentide servad tehakse alati koostamise hõlbustamiseks ja tööohutuse nimel faasiga või välise raadiusega ;)


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 26. Mar 2015 00:10

seal faasist vähe tolku , kui uue juhtpuksi püksisäärde sisse pressid , siis torusees olev liitekoht , mis puksi ka paigal aitab hoida , deformeerib plastist puksi nõndapalju , et läbihõõritsemine on vältimatu . peavalu tekitajaks saavad olema kroompinna all olevad roostekolded , mis juhtpinna üles kobrutavad . vedrustuse kokkusurumisel on tavaline , kui juhtpuksi kontakt sisemise toruga muutub suuremaks välimisest istust , millele järgnevalt jääb puks sisemise torukülge ja irdub oma seaduslikust asupaigast . vanematel versioonidel teleskoopvedrustusest , nagu R5 ja R7 oli kroomialune pind vasetatud , järgnevate mudelite kohapealt ei oska väita.



Kerhard
Posts: 5
Joined: 29. Mar 2015 18:11

Unread post by Kerhard » 29. Mar 2015 18:15

KPuusepp wrote:Tsink, pulber ja lakk. : )

Lisaks kummitab praegu esimese kahvli laagrite süsteem. Kas kuskil joonist oli, mis kuhu käib? Laagri kausid raami küljes olemas, kuid kas koonuseline laager läks alla poole või üles poole?

Lisaks kust otsida uusi rehve ning üle lasta kontrollida veljed? Kloostrimetsas?
Vaja oleks veel tagumist tuld praegu. Ehk kellegil leidumas kuskil?

Lisaks esikahvli amortide juhtpuksid. Liiguvad kahvi sees suht vabalt ringi. Kas need peaksid kinnituma kuidagi kuhugi või kus nende asukoht täpsemalt peaks olema?
Kui huvi on uute vene (originaal) rehvide vastu siis 53739301



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 20. May 2015 15:33

Võrri remont lõpusirgel ja käib komplekteerimine. Kohe mitu küsimus. Kuidas on taga ratta kinnitus? Hetkel ei suuda leida piduritrumlile kohta, et kus ta nö "vastu raami" oleks. Ehk siis see trumli süvend kuhu käib. Puks toob ta raamis liiga kaugele.

Samuti miks on rataste laagrite all sellised kausid rummu sees? Ühel pool 1, teisel pool 2. Teisel rattal oli ainult ühel pool 1 ja teisel pool polnudki.



mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 171
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss » 20. May 2015 18:27

Need kausid hoiavad paigal laagritevahelist distantstorujuppi kui rattavõll välja tõmmata.
Kuna tegu kuullaagritega, siis peab see torujupp seal vahel olema, vastasel juhul laagrid õigepea õhtal.
Mälu järgi üks laagritest stopperrõngaga paigal, teine võtab ujuvalt asendi just selle torujupi toel.

Udupilti manuaalist ka

Image



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 21. May 2015 09:59

Eeldan et siis kausse peaks olema siis mõlemal pool 1, mitte 2 nagu lahti võttes selgus.

Arusaamatuks jääb ikkagi tagapiduri asend. Kas kellegil võimalik teha pilt, kuidas tagumine trummel kinnitub?



urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 22. May 2015 08:44

Sul raam ilusti värvitud, kuid raamil on tagapiduri süsteemi fiksaator maha lõigatud ju. Raami tagaratta kinnituse juures paremal pool peaks olema karp, mis fikseerib pidurisüsteemi. Sinu raamil on see puudu ju. Vaata üleval pool olevat pilti.



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 22. May 2015 09:38

No vot. Sealt see kala tulebki siis. Huvitav kuidas seda algul ei märganud ja kellel seda nii hirmsasti eemaldada oli vaja. :(



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4502
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 22. May 2015 09:51

Riga 13 raamil on nii:
Riga pidur 001.jpg


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 22. May 2015 14:30

Ilmselt tuleb mingi oma aretis nüüd sinna siis teha



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4502
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 22. May 2015 14:53

KPuusepp wrote:Ilmselt tuleb mingi oma aretis nüüd sinna siis teha
Ehk tekib mõtteid, kui vaatad Riga tehase mopeedide poole. Seal selline tore painutatud kõrvadega vahetükk.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 22. May 2015 15:13

Freesisin juba alutüki välja mis poltidega kinnitub. : )



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 22. May 2015 15:41

kui teed pidurit tehnilise komisjoni jaoks , siis polditav sisteem võibolla läheb , kui pidurdamise jaoks , siis isegi see originaal nelikant fiksaator ei kipu kestma .
mopeedi lahendus oleks tugev , kuid sääru raamilõpp on pisut teise kujuga. mõeldav oleks teha riga 5-e tüüpi L kujuline fiksaator , mis kinnituks läbi reaktiivvarda kusagile mootori alusesse piirkonda , kus seisuhargi võll . selline lahendus töötab tõmbele , ning ei peaks oluliselt järgi andma , kui pidur lukku läheb .



KPuusepp
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 09. Dec 2014 15:00

Unread post by KPuusepp » 07. Mar 2016 15:16

Kõvasti vett jälle merre voolanud vahepeal ning väike vahekokkuvõte

Veljed sirgestatud, poleerima löödud, uued laagrid
Uued vändad
Uus istmekate
Uued amordi tolmukatted
Poleeritud amordid
Kõik uued poldid
Kõik asjad värvitud, eelnevalt unustasin mainida, et kogu raam sai üle keevitatud ja tugevdatud
Mootor Veiko juures ilusaks tehtud (originaalist ei jäänud pea midagi järgi)
Lõpuks ka käima saadud

Puruks lendas lenksu ülemine mutter (kroomitud ja pealt kinni)

https://www.dropbox.com/s/65ju3zrpx7r30 ... 0.jpg?dl=0



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 07. Mar 2016 18:13

sinna mutriks sobib suva 1" jalgratta esikahvli mutter , ei pea tingimata see umbne olema , mul kindlasti on ka , aga võib minnna keeruliseks ülesleidmisega , niiet esialgu ei hakka lubama . kui juhuslikult vastu tuleb annan teada .



Post Reply