Wörri sumbutajast ja silindrist...mopini.

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Wörri sumbutajast ja silindrist...mopini.

Unread post by lipamets » 20. Feb 2015 12:45

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:24, edited 8 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 20. Feb 2015 16:34

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:25, edited 2 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 21. Feb 2015 20:56

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:27, edited 2 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 22. Feb 2015 02:38

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:29, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 01. Mar 2015 13:20

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:31, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 » 02. Mar 2015 21:01

Kui juba muinasjuttude kirjutamine käsil prooviks ka õnne.
Algas see kõik vanal hallil ajal, kui kellegi Väino poeg hakkas tõsisemalt tegelema mootokrossiga noorteklassis.
Kuna keegi Väino omas venemaa pealinnas ühes suuremas spordiklubis tutvusi ja oli vahendeid soetati sealt mopeedi mootor mis oli ringrajameeste kätetöö.
Muidu nagu mopeedi mootor ikka aga omas ta 4 käiku ja sidurit kastivõlli otsas ning ka parimate tolleaegsete teadmiste ja võimaluste järgi täiesti nullist tehtud elektronsüüdet.
Raamiks oli kohandatud 125 CZ raam koos oma raske kahvli ja tagaotsa ning ratastega.
Ometi ei seganud see viimane pisiasi sõitmast Meegomäel täit rada koos 125 ratastega, millest pooled ei saanud mäkke üles.
Mootori poolelt omas see saavutus ovaalset väljalaskeakent kõrgusega 22,4mm ja laiust oli niipalju lisatud et moodustus ovaal.
Ülevoolud olid aga 14mm kõrged ja sama laiad kui tehasest ning tähtis koht-kõigest 2 tükki.
Sisselase oli aga täiesti ümar auk läbimõõduga 32mm ning olenevalt rajast oli seal augu otsas Izi karbuss kas 120 või 133mm pikkuse toru otsas.
Oli see auk nii kavalalt tehtud et kolvi all olles avanes ülevalt silindrisse pilu suurusjärguga 1,2mm ja selle suurus pidi väga täpselt ajalehest tihenditega paigas olema et selle efekt avalduks.
Ratsutasin siis 125 krossiminskiga ja õnnestus proovida ning mingil määral ka sisse näha.
Võimsust julgeks pakkuda alates 12hj sest Minsk oli sinnakanti aga sirgel läks eest ära.
Kes aga eelmist muinasjuttu luges ja praegu võrri kolbi mopeedi silindrisse sobitab siis on valida kas jätta ülemises asendis väljalase karterisse lahti 3mm või alumises asendis akna alumisest servast allapoole 3mm ning kumbki ei võimalda mootoril normaalselt käia.
Sama asi käib ka paljude väikeste aukude kohta silindris.
Kui pole vahendeid, võimalusi ja teadmisi kuidas need augud teha, suunata ja mida nad peaks tegema ärge tehke neid juurde vaid suunake olemasolevad sinna kuhu vaja ja töö kvaliteet peab olema väga veenev ka meistri pilgule et asjast kasu oleks.

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 02. Mar 2015 21:22

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:32, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 » 14. Mar 2015 16:06

Herr Lipametsal ei maksa kohe erutuda, kuna pole tunda olnud millegi peale astumist.
Minu muinasjutu mõte ehk uuema aja kohaselt point oli, et on ka teisi võimalusi kui silindri auke täis kaevamine.
Eks igal tegijal on oma stiil ja sama tulemuse saab mitme erineva lahendusega.
Lisaakendest kõige mõtekam on teha väljalaskele ja nii suure silindri ümbermõõdu ulatuses kui vähegi saab.
Ja mida vähem silindri pinda läheb raisku vaheribide peale seda rohkem mahub väljalaset ära.
Väljalaskeakna tegemine ülevoolu kohale on seega mõistlik lahendus sest ülevoolu avanemise hetkeks on juba suur pind väljalaset lahti ning segu ei lähe enam sealt kanalitest välja.
Nüüd segu suunamises on kinni väga palju mootori omadustest.
Esimene tähtis asjaolu on, et ülevool ideaaljuhul ei tohiks olla palju laiem kui on esimene väljalaske poolne tagaseina suunav serv.
Nimelt peab see serv tekitama kiire ja ilma keeristeta kujuteldava seina heitgaasi ja värske segu vahele.
Nüüd võivad kõik Hiinakamehed vaadata oma ülevoolukanalit ja mõista miks see mootor ei käi sama kõvasti kui vene võrr ning seal sõltub segu silindrisse jäämine väga palju summuti takistusest.
Pisut võiks veel rääkida erinevatest läbipuhumise viisidest mitmekanalilise silindri puhul klassikalise 2, 4 ja 5 ülevooluga silindri juures.
Levinuim viis on selline, kus esimeste ülevoolude esiservad tekitavad kiire joa, mis eraldab töötanud gaasid värskest segust.
Sel juhul on ülevoolukanal pealtvaates paralleelne või isegi pisut laienev sest esiservalt tekkiv kardin eraldab ja sinna kardina taha segu andmine koondatud joana tekitaks asjatult keeriseid.
Nüüd, kui meil on 4 ülevooluga silinder, siis tagumiste kanalite kohta kehtib laias laastus sama jutt, kuid esiseina juga ei pea olema nii tugev sest muidu tekitaks see asjata keeriseid.
Tagumiste kanalite tagaserv peaks samuti olema laienev ja isegi rohkem kui esimestel kanalitel kuna seal on silindrisein vastu ja segul pole mujale minna kui üles tõusta.
Lisaks veel, et selle viisi toimimiseks peavad esimesed ülevoolud olema laiemad kui tagumised sest muidu ei jõua esiserval tekkiv juga tagant tulevat segu kinni hoida ning läheb väljalaskesse.
Nüüd, kui me lisame tagaseina veel ühe kanali ei muuda see esimesi kanaleid ega ka tagumiste kanalite esiservi, kuid küll aga tagaservi.
Nimelt on tagasesvaga vaja juga tekitada, mis tekitab ka tagaseina kardina ette ja võimaldab lisakanalist tuleval segul oma ülesannet täita.
Kõrgusest peaks me selle joa aga suunama nõnda, et ta jõuaks üles silindrikaaneni ja sealt alla väljalaske sulgumise hetkeks.
Selleks aga ei pea me seda suunama mitte silindrikaanele vaid oluliselt madalamale, kuna põhikanalitest tulev segu kallutab selle joa ülespoole.
Seega olekski praeguseks põhilised läbipuhumise viisid käsitletud.
Järgmine kirjutis, kui teema kedagi huvitab sisaldab erilisemaid läbipuhumise viise, mida mõned tootjad kasutavad ja sama edukalt kui traditsioonilist viisi.

mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss » 14. Mar 2015 17:23

Paugutate siin uljalt avade mõõtmeid, aga mitte sõnagi sellest kus nad asuvad.
On see nüüd peenike huumor, või loodate konkurente eksitada?
Portmap´i niimoodi ei kirjeldata.

Aga muidu reibas lugemine, jõudu!

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 14. Mar 2015 17:42

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:34, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 15. Mar 2015 12:05

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:34, edited 2 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

talamaa
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 25. Dec 2011 01:00
Contact:

Unread post by talamaa » 15. Mar 2015 18:07

lipamets wrote:http://www.itpartner24.ee/tsikkel/fLn0F0ig4Oc.jpg Kahjuks mul enda tehtud silindritest joonised hetkel puuduvad.
Siin on võrdlevalt võrri silindri pinnalaotus ja mingi lääne 50cc masina pinna laotus(marki enam ei mäleta), mille kolvikäik võrriga praktiliselt sama. lipametsataat.:D
tere

tegemist peaks olema Honda NS50 portmapiga.kolvi läbimõõt 39mm
sellel peaks veel olema tagaseinas lisakanal.
Tundub et väljalase on võrri jaoks vähe kõrge,aga kuskil ringrajal sõites .kui hoo üles saab ,võib täitsa hea olla.
Pole nagu varem foorumites trefanud nii asjalikku teemakäsitlust nagu selle teema all võib lugeda.


Kõike head
Tenno

2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 » 15. Mar 2015 18:39

See pildil olev silinder peab olema vähemalt 40mm silindri läbimõõduga ja võrri ning mopeedi silindrisse ei mahu kuidagi ära 33mm lai väljalase.
Muidu see pilt toob ilmekalt välja, mis on võrri ülevooludes valesti.
Võrri saab ka üsna valesti tehtud ülevooludega käima aga mitte väga kõvasti.
Mina loen kõige keerulisemaks kõvasti käima saada Iz Planeta 5 silindrit.
Esiteks on seal väljalaskekanal nii paha nurga all, et vasakpoolsel kanalil on praktiliselt sein ees.
Loomulikult kui seal teha ülevoolud võrdsed siis ei tule sealt midagi head.
Tehas on miskipärast jätnud veel väljalaske alumise serva 4mm kõrgemale kui kolvipõhi on ja väljalaske väike pindala loob väljalaskele sellise takistuse, et segu jääb silindrisse.
Kui nüüd väljalase alla välja võtta ja ka laiendada niipalju, kui tüüpilisel muu ilma rattal on vajalik pindala saamaks 35-40hj jookseb segu lihtsalt parempoolsesse väljalaskesse.
Seega siin minu variant on jätta vasak väljalase 3mm kitsamaks et võrdsustada asja.
Nüüd miks on selle silindri läbipuhumist nii keeruline saavutada?
Põhjus on silindri meeletus pikkuses ja väikses läbimõõdus.
Kuna kolvikäik on erandlikult pikk, siis on väljalase ka ülevooludest pea poole kõrgem ja üritades segu pressida mööda poolt silindrit üles on see tee nii pikk, et lõpp läheb ära väljalaske poolele ja suleb ülevalt tulevale heitgaasile tee.
Selle vastu mina leidsin ülevoolude laele pretsedenditult suure tõusu, mis võib isegi 24 kraadi ringis olla.
Nüüd, et me saavutaks kolvi peale ja silindri tagaseina jääva heitgaasi väljapuhumise on võetud hülsi paksune aste ülevoolu lakke nõnda, et seda kanalist läbi vaadates ei näe aga kui kolb akna natuke avab suundub juga kolvi pinnale ning mida rohkem kanal avaneb seda kõrgemale juga tõuseb.
Selle lahendusega sõideti hobikrossis Retro klassis 2013 hooaeg ainukese Planeta mootoriga.
Mis see mopeedile puutub?
Aga niipalu, et sel on samuti käigu ja läbimõõdu suhe paigast ära.
Mina loeks ideaalseks, kui kolvikäik ja silindri läbimõõt oleks väga võrdsed või käik paar millimeetrit pikem aga mitte rohkem.

Järgmisena, kui keegi viitsib lugeda käsitleks veel mõnda ebaharilikumat läbipuhumise viisi.

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 15. Mar 2015 19:30

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:36, edited 8 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 » 15. Mar 2015 22:23

No herr Lipamets...
Kui nüüd see noor võrripoiss, kellele teie mõõdud on sihitud võtab kätte teha eelpool mainitud suurusega augud hülssi siis see ei aita teda edasi.
Nimelt pole tal ettekujutust mida need augud peaks tegema ja seega ei hakka asi toimima kui pole nurki ja pindade profiile.
Just seda lünka ma üritasin täita ja minu jutt oli juba mõtlevale inimesele, kuid abiks ka alustavale tuunijale.
Mingeid mõõte ei ole minul plaanis anda, kuna teostajaid on seinast seina ning et asi hea saab pole garanteeritud.
Kes mõõte ja ainult mõõte tahavad, siis tegelikult on insenerid ja herr Lipamets juba teie eest mõelnud ja mõõdud on praktiliselt olemas ning võrri silindril ei pea ühtki mõõtu suurendama et asi kõvasti käiks.
Seni, kui seal on võrri karbuss otsas.
Edaspidi püüan mitte risustada teemat.

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 16. Mar 2015 00:08

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:38, edited 8 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 16. Mar 2015 14:49

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:39, edited 2 times in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 16. Mar 2015 23:07

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:41, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 » 17. Mar 2015 11:44

Eelnev jutt meisli kasutamisest on täiesti asjakohane.
Teada on ka selline juhus, et polnud ju õigeid riistu ja siis igaüks talvel tegi midagi.
Kes kõverate viilide kes kaabitsatega ja kes liivapaberiga.
Ühesõnaga oli asi nii ära lakutud et nägu olnud vastu peegeldunud aga vot mootor ei lähe ja kõik.
Ju siis hakkas teisel mehel kahju ja küsis siis näha silindrit ja tulemust näinuna samuti väike meisel kätte, 5 min toksimist ja asi käis.
Omanik olla seniajani pahane, et ilusa töö rikkus ära...
Ühesõnaga, kui asi on mööda on omalgi meislit kasutatud näiteks võrri ülevoolude laiendamiseks, kuna nii pikka freesi pole ja see painduks ka läbi.

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 20. Mar 2015 01:56

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:42, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

arvutiguru
Tavakasutaja
Posts: 177
Joined: 06. Dec 2012 01:00
Contact:

Unread post by arvutiguru » 21. Mar 2015 11:18

lipamets wrote:Väike õis: :!: :!: :!: Kuna mitmed, on saatnud sõnumeid ja helistanud sooviga, tellida nii resosid kui silindreid.Või soovinud tulla kohale oma silindriga. Siis vastan kõigile korraga. Tegelen asjaga ainult lõbu pärast. Ja pole mingit soovi ega plaani, ei raha eest, ega tasuta valmistada eelpool nimetatud tooteid, ei enda,ega tellija materjalist. Palun selliste soovidega rohkem mitte tülitada. Vastus on: ei. Teema on mõeldud selleks,et kes soovivad tuuninguga tegeleda leiaksid siit mõtteainet, mida ja kuidas võiks teha. Endal ka vahva oma tegemisi ja toimetamisi teistega jagada. Küll olen nõus kui oskan, vastama jõudumõõda privaatsõnumites ja telefoonitsi esitatud küsimustele. Loodan mõistvat suhtumist. Tervitab: Lipametsataat. :D :D :D

terv hr lipamets.sai isegi käidud sinujuures teadmisi ammutamas.sain nii mõnegi kohapealt targemaks ja asjalikumaks.se igati vahva et on ka tegelasi kes infot avaldavad ja suuna kätte näitavad.respect.

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 27. Mar 2015 06:45

.
Last edited by lipamets on 19. Apr 2015 22:42, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

lipamets
Tavakasutaja
Posts: 189
Joined: 28. Jan 2010 01:00
Location: pärnu

Unread post by lipamets » 10. Apr 2015 16:44

.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...

Post Reply