Page 2 of 2

Re: V-501m - tuuning

Posted: 22. Feb 2016 22:08
by iceman
grigorii(lõpust kahe iiiga) vagner ja pan murzilka on meestel omad kanalid, seal palju ka sääru asju .

tegelikult kumbki meestest kahekäigusele klappi pole pannud , wagneril oli üks D mootori projekt. klapipanijad on teised ja enamasti on näha , kuidas asjad ei peaks olema , aga mõtte saab kätte , teostus jätab enamasti soovida.

mul on kahekäiguste mootoritega otseselt kokupuudet olnud loetud korrad , kuid olen neid klippe vaadanud lõhkemiseni . tulemiks on järeldus - ta peabki lagunema , kuna materjal on väga vilets ,teostus kesine ja insenerimõte lohisev , kõik mis oleks saanud teha õieti on tehtud omamoodi.

samas neid asju nokitseda on paganama huvitav , peab ütlema , kuid ma valiksin siiski D mootori aretamise teemaks . veneasja kohta ebatraditsiooniliselt korralik materjal , igaltpoolt on jäätud pisut materjalivaru edasiarenduseks .

Re: V-501m - tuuning

Posted: 26. Feb 2016 23:26
by Noviits
15/41 :mrgreen:

Re: V-501m - tuuning

Posted: 28. Feb 2016 22:55
by iceman
kolmteist murd kolmkendkolm ei teeks sama välja ?

Re: V-501m - tuuning

Posted: 29. Feb 2016 18:02
by Noviits
Ei tea, puudub ligipääs 13 ja 33 hambaga ketiratastele. Võrri tagumine oli olemas ja rauakunstnikust sõber joonistas sellel tsentriava väiksemaks.

Re: V-501m - laagrid

Posted: 04. Mar 2016 16:45
by Noviits
Mootor suitseb ja sööb õli, viga süvenev. Simmerid vahetatud, nüüd kontrollime karteripoolte vahel olevat tihendit. Sama operatsiooni käigus oleks vist mõistlik laagrid ära vahetada. Teab keegi peast laagrite mõõte?
Tund ja 15 minutit veel kaupluse sulgemiseni.

Ise küsin, ise vastan - 203 2 tk, 202 2 tk, 100 2 tk

Re: V-501m - käigukast

Posted: 04. Mar 2016 19:27
by Noviits
Nii, laagrid jäävad homseks. Käiguvahetuskahvli mõlemad otsad leidsin karterist. Kas otste puudumine mõjub käiguvahetamise sujuvusele?

Re: V-501m - laagrid

Posted: 04. Mar 2016 22:05
by Noviits
Kas väntvõlli laagrid võib panna seestpoolt avatud kinnised?

Re: V-501m - tuuning

Posted: 06. Mar 2016 11:25
by iceman
parem mitte , simmerlingi määrimine niigi nõrk .

Re: V-501m - säde kadund

Posted: 03. Apr 2016 17:20
by Noviits
Sõidust tulnud masina suretasime lülitist välja ja enam käima ei lähe. Küünlaid proovisime mitmeid, sädet pole. Näpuga piibust katsudes on õrna voolu tunda. Vänta lüües ja samal ajal signaali nuppu all hoides teeb signaal häält ja tule saab ka vändast põlema.
Kas peale halli karbi võib kuskil veel miskit olla? Süütepool?

Re: V-501m - säde kadund

Posted: 04. Apr 2016 10:15
by madeinussr
Süütepool ja hall karp, suurem tõenäosus siiski et hall karp, need lähevad üsna äkitsi läbi.
Noviits wrote:Sõidust tulnud masina suretasime lülitist välja ja enam käima ei lähe. Küünlaid proovisime mitmeid, sädet pole. Näpuga piibust katsudes on õrna voolu tunda. Vänta lüües ja samal ajal signaali nuppu all hoides teeb signaal häält ja tule saab ka vändast põlema.
Kas peale halli karbi võib kuskil veel miskit olla? Süütepool?

Re: V-501m - säde kadund

Posted: 04. Apr 2016 18:43
by Noviits
Välistamaks süütepooli - seda saab ju mõõta? Takistust? Mitu oomi?

Re: V-501m - säde kadund

Posted: 04. Apr 2016 20:35
by madeinussr
Mõõda ära ja anna teada mitu oomi, eks keegi siis võrdleb kui aega saab. :wink:
Noviits wrote:Välistamaks süütepooli - seda saab ju mõõta? Takistust? Mitu oomi?

Re: V-501m - süütepooli mõõtmine

Posted: 04. Apr 2016 20:56
by Noviits
Mina sain tulemuseks 1,4 oomi.

Re: V-501m - süütepooli mõõtmine

Posted: 04. Apr 2016 22:29
by Nobody
Noviits wrote:Mina sain tulemuseks 1,4 oomi.
Võiks olla pisut rohkem 2...3 vahel. Kuid võib ka ok olla.

Re: V-501m - süütepooli takistus

Posted: 05. Apr 2016 12:44
by Noviits
Mm... Aga kui näiteks peaks olema 2,8 ja on 1,4 - kas see võib tekitada nõrka sädet? Nii nõrka, et tekib ainult väga puhta küünla ja väikese kontaktivahega(ja mis ei ole piisav käivitamiseks)?

Re: V-501m - süütepooli takistus

Posted: 05. Apr 2016 13:01
by Nobody
Noviits wrote:Mm... Aga kui näiteks peaks olema 2,8 ja on 1,4 - kas see võib tekitada nõrka sädet? Nii nõrka, et tekib ainult väga puhta küünla ja väikese kontaktivahega(ja mis ei ole piisav käivitamiseks)?
Väiksem takistus võib viidata lühiskeerdudele. Sel juhul säde kindlasti nõrgem. Hea oleks võrrelda teise samatüüpi pooliga. Ei pruugi ainuke viga olla. 8 )

Re: V-501m - tuuning

Posted: 05. Apr 2016 13:30
by madeinussr
No tähtis on see ka kuidas ja mille vahelt mõõdeti, variante on vähemalt 4.

Re: V-501m - tuuning

Posted: 05. Apr 2016 14:23
by Nobody

Re: V-501m - süütepooli mõõtmine

Posted: 05. Apr 2016 18:16
by Noviits
Poolil kolm klemmi - keskmine, millest läheb juhe küünlasse ja kaks äärtel. Keskmise ja äärmise vahelt(ükskõik kumma) mõõtes taistus 7,4 kilooomi. Äärmiste vaheline takistus ühtepidi mõõtes 1,4 ja teistpidi viskleb 1,5 ja 1,4 vahel. Ülalviidatud vikihau lehel mainitakse enamlevinud autode süütepoolide takistusteks ca 7,5 kilooomi ja 0,7-1,7 oomi. Selle alusel võiks arvata, et enam vähem. Kuid - mõõtsin võrri süütepooli äärmiste vahelt 3,3 oomi.
Nüüd oleks ikkagi tarvis vettpidavaid andmeid mopeedi süütepooli takistuste kohta.

Re: V-501m - tuuning

Posted: 05. Apr 2016 22:35
by tom
http://publ.lib.ru/ARCHIVES/Z/''Za_rule ... lem''.html - on link, ajakiri 1983 nr. 7, sealt leiad juhised ja näitajad mopi jaoks. Saab laadida ajakirja alla ja lahtipakkimiseks kasutada windjvu - d.

Re: V-501m - süütepooli mõõtmine

Posted: 06. Apr 2016 07:17
by Noviits
Tomi viidatud lingi tagant leidusid numbrid 0,9-1,2 oomi ja 5,8-6,2 kilooomi. Meie omal olid 1,4 ja 7,4. Tundub, et süütepool on korras? Ülalmainitud lingi taga leidus muud huvitavat lugemist ka. Soovitan kõigile.

Re: V-501m - süütepooli mõõtmine

Posted: 06. Apr 2016 19:17
by Noviits
Paigaldasime uue halli karbi, kraan lahti, klapp kinni, kerge ujutus ja esimesest matsust käima. Ise pole proovinud, aga noore mehe sõnade järgi ja niipalju kui eemalt kuulda läheb palju paremini pöördesse kah. Hurraa!

Re: V-501m - tuuning

Posted: 06. Apr 2016 20:38
by Nobody
Väga hea kuulda! 8 )

Re: V-501m - tuuning

Posted: 07. Apr 2016 20:24
by Noviits
Tuled põlesid ka mingi hetke eredamalt. Gaasi andes põlesid läbi. Mõõtsin testriga - tühipööretel sihuke 8-11 volti ja kui gaasi keerata vajub stabiilselt 6,2 peale. Esitule pirn oli reservis olemas, asendasin. Tühipööretel põles eredalt, nagu rutskat puutusin, nii põles läbi.
Tunneb keegi elektrit muidu ka kui näpuga, ehk oskaks selgitada?
Sõidab muidugi ägedalt, pöördesse läheb otse vihatsi. Ja jõudu näikse nii palju olevat, et vedava hammasratta pealt oli 6 hammast nagu noaga lõigatud. Oli teine muidugi kulund kah.
Kas kõvasulam elektroodiga peale keevitamine tundub reaalne? Või on kellelgi ülearust hammasratast?
Ja soovituse enda vaevamine lõpetada ja lapsele tahvelarvuti osta, nagu normaalsed inimesed, olen juba saanud. Millegipärast tuli Karistusseadustiku paragrahv 121 meelde...

Re: V-501m - tuuning

Posted: 07. Apr 2016 21:41
by mellpoiss
See genekas toodab sünnipäraselt ca 14 volti.
Halli karbi ülesandeks on pandud kõik üle 6,5 julmalt massi lükata, seepärast nad ka koolevad.
MINI puhul sai see hallikarbi lõputu jant lahendatud omatinutatud 12 voldise pingeregulaatoriga.
Esilaternasse H3, ja lähed nagu rong.

https://www.youtube.com/watch?v=pq3lQV4IZQ8

Süüteks sai pandud hiina võrrimootori oma.

Re: V-501m - tuuning

Posted: 04. Mar 2018 16:52
by Noviits
Tervist auväärt kaaskannatajad!

Hulk pentsu vahepeal 2T õliga segatud ja sihtotstarbeliselt tarvitatud. Delta on töötand nagu rongi peldik - nii kui vajutad, nii kaob.
Eila siis juhtus sihuke äpardus, et noor mees sattus libedate teeolude tõttu koos rattaga küliliasendisse. Jäi ise alla kinni ja gaasitross ka poos kuidagi kinni - ratas ulgus täispööretel ja mees püsti ei saa.

Kui ajaloos tagasi vaadata, siis kogu meie ratta algsed probleemid said püsiva lahenduse uue halli karbi kaudu. Tõsi - pirne põletas läbi, aga võsavahel pole nendest väga puudust kah. Siit foorumist ja mujaltki saadud vihjete põhjal andsin noorele mehele korralduse kasutada väljasuretuslülitit ainult äärmise häda korral - mõjub hallile karbile halvasti.

No eile siis oli häda, täispööretel ulguv masin nupust kinni, mees püsti ja peale suurema lume mahakloppimist masinat käima väntama. No ei lähe!
Küünla kontaktide vahel päikeselisel päeval silmaga nähtav säde, karbuss igaks petteks üle vaadatud - düüs puhas.

Ise kaldun arvama, et hallis karbis sai mingi komponent pihta. Kangesti kiire praegu ja pole aega kogu internetti läbi lehitseda. On kellelgi juhtnööre anda halli karbi defekteerimiseks. Samuti meenub, et kusagil nägin tee-see-ise skeemi alternatiivse "halli karbi" kokkujootmiseks. Ja tehasetoodangu müügikohtade info on ka teretulnud.

Ja tere Iceman!

EDIT: Intermotos hall karp 27 rutsi, on kogemusi kvaliteedi suhtes? On keegi viimasel ajal Kloostrimetsas käinud - on seal halle karpe riiulis?

Re: V-501m - tuuning

Posted: 16. Mar 2018 18:33
by Noviits
Hall karp vahetatud, pilt sama - säde on silmaga hinnates korralik, küünal läheb märjaks, käima ei lähe. Natuke on tunne, et midagi jääb kahe silma vahele. On häid ettepanekuid?

Re: V-501m - tuuning

Posted: 17. Mar 2018 00:24
by tom
On ikka mõtteid- magneetopoolne simmer võib sarnaseid sümptomeid tekitada, küünal jukerdab või on hall karp ikkagi süüdlane.

Re: V-501m - tuuning

Posted: 31. Mar 2018 12:29
by Noviits
Simmerid said eelmise vea otsimise käigus kõik vahetatud(2016), küünlaid oleme proovinud mitmeid. Ise ka kõige rohkem halli karpi kahtlustan - sai seda kuidagi mõõta või muud moodi kontrollida?
Võtsime täna ratta jälle ette - karbuss küljest ja sealt avast visuaalne kolvi kontroll, tundub timmis. Kuna karbuss juba maas, siis ühtlasi igaks petteks uued tihendid ja ujuki tasapinna kontroll.

Re: V-501m - tuuning

Posted: 31. Mar 2018 14:09
by Noviits
Kõik ülalnimetatud tembud tehtud, tolku mitte tühjagi. On kellelgi juhtunud, et poest toodud uus hall karp on kohe vigane?

Re: V-501m - tuuning

Posted: 31. Mar 2018 14:40
by Noviits
Leidsin netist kommutaatori skeemi - http://forum.automoto.ee/attachment.php?thumbnail=27622
Oskab keegi selle põhjal soovitada, kust klemmi alt milliseid numbreid tester peaks näitama?

Re: V-501m - tuuning

Posted: 31. Mar 2018 18:55
by tom
Kahjuks ei leia esimese hooga üles seda kontrollimise värki, avaldati kunagi vene k. ajakirjas moto, midagi leiab ka sealt - http://www.mopedist.ru/forum/thread1189-1.html . Kaasaja karbid on probleemsed.

Re: V-501m lillsidur

Posted: 13. Aug 2023 12:14
by Erlendrr
Kas keegi viitsiks seletada mis asi see lillsidur on ja kuidas seda süüakse?
tom wrote: 07. Feb 2016 20:00 Surveplaadi irdumist võivad põhjustada näiteks plaadi väljaveninud augud, logisevad pulgad, puuduvad stopperseibid, vale surveplaat( kui mälu ei peta, siis üks keerati ühtpidi ja teine teistpidi peale). Alumiste spets.stopperseibide puudumisel võib kasutada ka traadiga stoperdamist, mis samuti peab väga hästi vastu.
Lillsidur sobib kasutada küll, osta.ee pakutakse uustoodangu oma, komplekti hinnaks äkki 15 euri.
Lillsiduri vahekettad võivad olla küll tiba väiksemad.

Re: V-501m - tuuning

Posted: 14. Aug 2023 09:41
by tom
img 1.png
img 2.png
Pildid internetist. Söö kuidas tahad - toorelt või keedetult.

Re: V-501m - tuuning

Posted: 15. Aug 2023 07:52
by Erlendrr
Mis selle eelised on, võrreldes tavalise korvsiduriga? Kus kohast saab ja kas sobib v501m mootorisse?

Re: V-501m - tuuning

Posted: 15. Aug 2023 21:23
by tom
Sidurikorv on lillsiduril tugevam, tavalisel korvil esines vahetükkide murdumist, pandi tugevduseks isegi vits peal (tugevdusrõngas). Praegusel ajal on pigem probleemiks saadaolevate siduriketaste kvaliteet (kõverad, mõnel materjal halb, jne), vanatehnika laatadelt võib leida ka korralikke tehase kettaid, mida võiks soetada, võib ise teha sobivast tekstoliidist, treiti ka teatud sorti alumiiniumist. Võib küsida sellisest kohast - https://www.jawavaruosad.com/v50?page=2
Kindlasti on Tartus avaturul, Tallinnas või veel kuskil mõni pood, kus midagi leida. Võib vabalt lillsiduri panna, isegi olen kunagi kasutanud- V-50M mootoris.

Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat

Posted: 17. Aug 2023 12:41
by Erlendrr
tom wrote: 14. Feb 2016 14:59 Edasi süütehetk üle vaadata (neid kriipse ei saa alati usaldada), leegitoru pigi täis, õhufilter must, uued rõngad võivad ka ajutist jõuetust põhjustada, segusiiber ei avane täielikult. Järgmine ehk raskem level - kui on uustoodangu silinder - võib probleeme esineda, käigukasti võllid käivad raskelt, on esinenud juhuseid, kus väikese ketiratta kinnitumutriga poob võlli kinni jne.jne. Või lihtsalt üleliia kulunud silinder.
Jõuetuse vastu aitab ülihästi (kui sõrm on 12mm) järgmine rohi - minu isiklik lemmik honda dio kolb pluss 39 peale puuritud silinder.
Kas Honda dio kolvil, lisaks silindri puurimisele, on veel vaja mingeid modifikatsioone teha enne V501m mootorisse panekut?

Re: V-501m - tuuning

Posted: 17. Aug 2023 21:15
by tom
Kui tahad kasutada kahte kolvirõngast tuleb alumise rõngastopperi asukohta muuta, aga ise olen kasutanud edukalt ainult ühe rõngaga (ülemisega), muid erisusi ei ole.