Multimeetriga mootoripöörete lugemine

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 474
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Multimeetriga mootoripöörete lugemine

Unread post by hmm » 07. Jun 2016 20:49

Ma vajan natuke kaasamõtlemist, et ikka õigel teel olen.
Soovin mõõta võrri mootori pöördeid... mis iganes selleks ka pole...
Koormuse all saan vajadusel väljaarvutada selle kiirusest tulenevalt... aga see pole praegu teema - kuigi... võiks ka seda teada.

Aga mõõtmiseks kasutan digitaalset multimeetrit Mastech MS6231, mis on käepärast saada (PS tean, et 30-50€ on võimalik soetada üks digitaalne tunnilugeja/tahhokas... las ta hetkel olla)
See võimaldab mõõta mootori pöördeid (ja ka süütenurka) 4,6,8 silindrilistel masinatel, ühendades madalpinge ossa input juhtme ja COM massi, keerates vastava silindri arvule osuti ja pöörded käes.
http://masteram.com.ua/content_file/pro ... MS6231.pdf

Kahjuks on võrri mootor D6 kahetaktiline ja ühe silindriga, seega seda valikut mõõtjal pole.
D6-l on madalpinge ju vahelduv vool..., mis tekitatakse magneti pööramisest, ehk siis ühe ringiga tekitatakse 2 impulsi, mis annavad kokku vahelduvooli (üks impluss plussist miinusele ja siis teine miinuselt plussi)
4 silindriline 4 taktiline masin annab ju ühe täispöörde korral samuti poolile kaks alalisvoolu impulsi (kahe ringiga igale silindrile üks säde)
Seega peaks ju saama selle testriga mõõta pirnipesast motoori pöördeid. Ainuke probleem on mul selles, et kas aparaadile on polaarsus ka selle lugemisel oluline... kui jah siis saan ikkagi ühe impulsi... ühe pöörde kohta.
Manualis viide:
3.2.11 Engine Rev
Range Resolution Accuracy
4CYL 10RPM
6CYL 10RPM (3.0% of rdg + 3 digits)
8CYL 10RPM
- Overload Protection: 250V DC or rms AC
Ehk peaksin aru saama, et alalisvoolu korral ei loe pingeid üle 250V ja vahelduvvoolu korral teeb singaali alilsvooluks...

krt mõõtsin küll tühikäigul aga hetkel ei mäleta näite... igatahes 1000+ näitas küll...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 474
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Jun 2016 23:19

Proovisin nüüd oma teooria ära ja TÖÖTAB!!
2016_06_08_Riga7_u900_dioodsild.jpg
Ühendasin siis AC ühe väljundi otse mootorist tuleva valgustusvooli mutri alla ja teise siis magneeto kaane mutri alla, seejärel sinine - ja punane + otsaga testrile ja näit ees ;) kui mõõta ilma dioodisillata siis on näit 2x madalam.
Kuna D6 ei tööta sujuvalt ja vool kõigub, siis pöörded kõiguvad +/- 100rpm ja testril oli ikka tegu, et arusaada mis mootor teeb, eriti kui pöördeid tõsta üle 5000...
Ehk kindlam on ikkagi küünlajuhtmelt võtta spetsiaalse lugejaga.
Aga sain oma töö tehtud, tühikäik sai 2000 rpm-i peale paigutatud, mootori temp oli 100-120 kraadi c mõõdetuna mootori ees ülemiselt teise ribi vahelt.. Süütenurka pakkus 57 kraadi... selles natuke kahtlen... 30 oleks ehk rahul olnud.
2016_06_08_Riga7_u900_tyhikaikik.jpg
Edit:
Täiendan sed natuke, et asi selgem oleks.
Nimelt saab kõike kolme tegurit mõõta:
1. pöördeid läbi dioodsilla valikuna 4cyl
2. süütenurka läbi dioodsilla valikuna 8cyl
3. temperatuuri - kus iganes andurit tahad ühendada...
Image
Sellega on lihtsalt hea kontrollida, kuigi KÕRV ja tunnetus on ka selle mootori osas täitsa omal kohal.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply