V-50 tehnilised küsimused ja karburaator...

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Jan88
Tavakasutaja
Posts: 59
Joined: 14. Oct 2015 14:13

V-50 tehnilised küsimused ja karburaator...

Unread post by Jan88 » 13. Sep 2016 22:45

Oskab äkki keegi öelda palju on v-50 mootori max RPM tehase seades?
Ja mitu V annab välja generaator max pööretega ehk siis gaas põhjas ja palju peaks olema tühikäigul?
Millega K60B karbussi asendada?

Otsin aga netist silma ei jäänud kuskilt.

Ette tänades!



kiiresti2
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 04. Aug 2012 00:00
Location: soome/pärnu

Unread post by kiiresti2 » 14. Sep 2016 18:43

ise ostsin oma stellale V-501M karbussi Dellorto SHA 14 14L ja suzuki PV kollektori "imu toru".ja düüs 78.
pole veel jõudnud külge keerata,aga usun et on palju parem kui originaal.ja hiinast tellisin ilusa koonus filtri.
oktoobri algul Eesti siis saab proovida : )
huvitav on see et Eestis maksab karpa 108 euri ja Soomes 44 euri poest,pole mitte paha hinna vahe....



Jan88
Tavakasutaja
Posts: 59
Joined: 14. Oct 2015 14:13

Unread post by Jan88 » 14. Sep 2016 18:58

Tänan vastuse eest äkki kellengil on võimalik ka RPM ära mõõta.....



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1748
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 14. Sep 2016 20:33

Ma olen mõõtnud, 6500 rpmi peal hakkab süüde piirama.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Killer07
Posts: 3
Joined: 23. Sep 2016 20:59

Unread post by Killer07 » 24. Sep 2016 10:46

...6v ja 45 w. Tehas annab maks pööreteks 5200. 6500 on standardmootori puhul väga hea tulemus!! Vänt on ilmselt ideaalselt tasakaalus. Rohkem pöördeid saab kui eemaldada genekast valgustusvoolu mähised! Seal tekkiv magnetväli on peamiseks takistuseks. Ilma nende mähisteta on võimalik pöördeid arendada kuni 10000-12000 p/min(toitekanaleid tuleb lisaks muuta). Nõukaaeg sai paigaldatud ka Ikovi 125cm3 karpa, mis oma formaadilt oli küllaltki tülikas paigaldada. Parima tulemuse andis suurema husqvarna sae karpa, mis formaadilt sobis hästi!
Muidugi oli kasutada siis S-62 mootor, mis aga erineb V-50 ainult käigukasti osas!! Elektritoide, süüde karpa ja silinder on samad.



Mait H
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 03. Oct 2015 23:09

Unread post by Mait H » 01. Jan 2017 23:08

Huvitav kui kaua see mootor ka kestab nii kõrgetel prm : ) ?

Mis marki husqvarna karpa oli?
Tahaks isegi proovida :D



hundu615
Tavakasutaja
Posts: 42
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 01. Feb 2017 20:39

Ila jookseb nii,et vähe pole. Originaal süütega ei tule kuidagi üle 8000rpm isegi kui need junnid sealt eemaldada,125 ccm ikovi oma sinna kuidagi ei topi,ei teki hõrendust niipalju,et 32mm karpast suudaks küttesegu sisse imeda. Sinna pandi vanasti hoopis teistsugune vänt,kolb,tsehhi väiketraktori mf 70 karburaator,mis jah on ka ikov,viraaz süüde,teine vänt. JA VOT SIIS SAAD 10-12000rpm. Ning kui sa tahad siis mul on kõik see kombo olemas,saad vaadata katsuda ja kui hästi maksad siis ka endale.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 86
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 08. Mar 2017 13:59

Puht tehnilisest aspektist, pöörete kasvuga väheneb mootori kestus. On täiesti tavaline, et mootoritehased teevad täpselt sama konstruktsiooniga mootoreid erinevate hobujõududega. Erinevus siis karburaatoris põhiliselt ja avade suuruses. Seejuures antakse ka mootorite eluead. Ma mäletan, et kusagil nägin sellist ühesuguste mootorite rida erinevate hobujõudude ja pööretega. Ning kui seal nõrgemate mootorite kestused kapremondini oli mõõdetud kümnete tuhandete tundidega, siis max. forsseeritud mootori eluiga oli vast 100 tundi või midag sellist. Igatahes see võimsuse tõstmise ja eluea suhte kõver oli päris järsu langusega. Kindlasti mitte sirge, vaid korralik kõver :)

Kui nüüd V-50 forsseerimise peale mõelda, siis see mootor mis juba olemuselt on nõrgavõitu, sureb 10 000 rpm juures vist päris ruttu. Mina ei ole suutnud tasakesi sõites veel kordagi 10 000km lähedalegi saanud kahe kapremondi vahel. Alati on kapremonditud mootor enne laiali jooksnud. Küll 3000km ja küll 5000km peal. Iseenesest silindri ja laagrite kulumine pole otseselt probleem olnud. Pigem materjalid. Küll purustab kolvisõrme stopper silindri, kord jälle lendab kolvirõngas, siis jälle sidur puru erinevatel põhjustel, kord ketas, siis korv lahkneb hammakast või siis kaovad hambad või kaane pulgad tulevad lahti. Sidur on üldse vist kõige õrnem ja kuluvam osa V-50 mootoris. Siduri võll kulub tõesti päris kiirelt.



1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 86
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 08. Mar 2017 17:28

Veel üks mõtisklus teemal 12 000 pööret.

Teatavasti kulub kütusesegu põlemisele teatud kindel aeg mis sõltub segu sisendrõhust, silindri ning õhu välistemperatuurist ning segu koostisest. Mida suurem surve (turbo kasutamine) on segu süütamise hetkel, mida kõrgema temperatuuriga ja mida lähemal on segu kütuse ja õhu suhe 1:13'le, seda kiiremini põlemisprotsess toimub ja maksimum rõhk saavutatakse. Põlemiskiirust saab tõsta ka sisselaske, silndripea ja kolvi kuju optimeerides ning kiiremini põleva kütuse kasutamisega. Pööretest põlemiskiirus ei sõltu. Kuid mida suurem on pööre, seda täpsem peab olema süüde, et põlemine mahuks surve ja töötsüklisse. Ning maksimum surve oleks saavutatud võimalikult lähedal 15-20 kraadi ülemisest surnudpunktist edasi. Näiteks 12000 pöörde juures on ühe pöörde kestus 5ms. 120 kraadine surve ja tööala läbitakse 1,67ms. Automootoris (tavalises) kulub kütuse täielikule põlemisele nii umbes 4ms. Ehk ilma täiendavate abinõudeta hakkab tekkima energia (kütuse) kadu. Mingist pöördest alates ei saa süüdet varasemaks nihutada, sest hakkab peksma avatud seguakna kaudu tagasi ja karburaatorisse. Seetõttu aga saabub maksimum surve soovitust hiljem ning põlevad gaasid hakkavad otse sumpasse lendama. Mida suurem pööre, seda rohkem. Selle tulemusena aga hakkab jõud vähenema.

See on selline teoreetiline arutelu. Et mootori konstruktsioonist sõltuvalt on tal teatud füüsilised piirid ees pöörete tõstmisel. Ning kuna V-50 süüde on fikseeritud, tuleb ta häälestada kõrgetele pööretele ja kõrgele temperatuurile, ehk madalamal pöördel töötab halvasti ja käivitamine on hoopis keeruline.

Ma kipun arvama, et kui V-50 pöörde tõstmine 12000 peale poleks raketiteadus, siis oleks see laialt levinud.



Ivokl
Posts: 3
Joined: 03. Mar 2019 21:10

Unread post by Ivokl » 09. Mar 2019 23:06

Palun nõu. Olen renoveerimas v-50karti. K60b karburaatoriga jama. Kui karbussile anda kütust survega (pumbast), hakkab kohe uputama. Vaba vooluga kõik ok. Ometi on kardil pump vajalik ja ka originaalis olemas, kuid tööle seda ei saa. Mida peaks karbussiga tegema, et toimima saada. Ujuki nõelaga proovinud teha kõike ja tasapisi hakkab tunduma, et surve sellele lihtsalt ei sobi.



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 655
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 09. Mar 2019 23:33

Ivokl wrote:
09. Mar 2019 23:06
Palun nõu. Olen renoveerimas v-50karti. K60b karburaatoriga jama. Kui karbussile anda kütust survega (pumbast), hakkab kohe uputama. Vaba vooluga kõik ok. Ometi on kardil pump vajalik ja ka originaalis olemas, kuid tööle seda ei saa. Mida peaks karbussiga tegema, et toimima saada. Ujuki nõelaga proovinud teha kõike ja tasapisi hakkab tunduma, et surve sellele lihtsalt ei sobi.
tagasivool kolmikuga voolikutele



Ivokl
Posts: 3
Joined: 03. Mar 2019 21:10

Unread post by Ivokl » 10. Mar 2019 09:40

iceman wrote:
09. Mar 2019 23:33
Ivokl wrote:
09. Mar 2019 23:06
Palun nõu. Olen renoveerimas v-50karti. K60b karburaatoriga jama. Kui karbussile anda kütust survega (pumbast), hakkab kohe uputama. Vaba vooluga kõik ok. Ometi on kardil pump vajalik ja ka originaalis olemas, kuid tööle seda ei saa. Mida peaks karbussiga tegema, et toimima saada. Ujuki nõelaga proovinud teha kõike ja tasapisi hakkab tunduma, et surve sellele lihtsalt ei sobi.
tagasivool kolmikuga voolikutele
Jah, kui nüüd mõelda, tundub see loogiline. Paagil tagasivool toru ka olemas, aga pumbal polnud kohta, kuhu seda panna. Proovin pealevoolule tagasivoolu külge pookida.



Post Reply