Delta ei lähe soojalt käima

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
sumpsuu
Posts: 6
Joined: 30. Oct 2016 16:10

Delta ei lähe soojalt käima

Unread post by sumpsuu » 13. Nov 2016 16:47

Tere

Probleem siis selline et külma mootoriga läheb vändast hästi käima aga siis kui suretan välja ja mootor on juba soojaks käinud ei taha kohe üldse vändast käima minna ainult joostes :?
Talvel ei saa libedaga joosta ja seega ei saa soojalt väga üldse käima :D

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4463
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 14. Nov 2016 15:47

Mis marki küünal peal on?

Peale sõitu sureta mootor välja ja keera küünal maha. Vaata, mis värvi isolaator on. Kas must-tahmane/kohvipruun/hele-valge?

Siit saab edasi mõelda, milles asi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

sumpsuu
Posts: 6
Joined: 30. Oct 2016 16:10

Unread post by sumpsuu » 14. Nov 2016 16:43

Nobody wrote:Mis marki küünal peal on?

Peale sõitu sureta mootor välja ja keera küünal maha. Vaata, mis värvi isolaator on. Kas must-tahmane/kohvipruun/hele-valge?

Siit saab edasi mõelda, milles asi.
Küünal on uus vene a17b küünal sama mis vana.

kuna mopeed on 5 aastat vana omaniku käes seisnud pole taga väga sõita veel saanud
nüüd sai siis natuke sõidetud (umbes 10 minutit) siis sai ka küünal maha võetud, küünal oli must ja tahmane.

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4463
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 15. Nov 2016 00:25

Tahmane küünal viitab rikkale küttesegule. Samas põhjuseks võiks veel olla liiga palju õli kütuses või ummistunud õhufilter. Külm mootor tahab saada käivitamiseks rikkamat segu, selleks on karburaatoril suletav õhuklapp. Kas see läheb ilusti lahti peale gaasi keeramist?

Võiks esimese asjana proovida segukruvi 1/4 pööret kinni keerata ja sõita. Õige küünla värv peab olema kohvipruun, see on kinnitus, et kütusesegu on õige. Kui liiga lahjaks keerata, läheb masin tühikäigul hästi pöördesse, kaob jõud ning tekivad ülekuumenemise ja määrimise probleemid.

Jõudu putitamisel!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

sumpsuu
Posts: 6
Joined: 30. Oct 2016 16:10

Unread post by sumpsuu » 16. Nov 2016 15:46

Nobody wrote:Tahmane küünal viitab rikkale küttesegule. Samas põhjuseks võiks veel olla liiga palju õli kütuses või ummistunud õhufilter. Külm mootor tahab saada käivitamiseks rikkamat segu, selleks on karburaatoril suletav õhuklapp. Kas see läheb ilusti lahti peale gaasi keeramist?
Ja need võivad olla põhjuseks mootori soojalt mitte-käivitumisele?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 226
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 17. Nov 2016 09:41

sumpsuu wrote: Ja need võivad olla põhjuseks mootori soojalt mitte-käivitumisele?
Üldiselt need on levinud põhjused jah

sumpsuu
Posts: 6
Joined: 30. Oct 2016 16:10

Unread post by sumpsuu » 17. Nov 2016 18:24

Nii ma olen proovinud karpa kruvisid sättida, tegin nii segukruvi sisse ja 1,5 pööret välja
panin mootori käima ja keerasin tühikäigu kruvi madalamatele pööretele siis hakkasin segukruvi vaikselt liigutama et otsida koht kõige kõrgemate pööretega aga ei midagi pöörded on koguaeg samad nagu se segukruvi ei töötakski ja kui ma gaasi annan siis läheb hääl jämedamaks aga pöörded väga ei tõuse ning jõudu ka väga pole. :?
õhufiltrit pole jõudnud veel maha võtta ja kui käima panin siis käisid sellised väikesed plahvatused või popsud silindris.

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4463
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 18. Nov 2016 00:42

Eh, ma ju ütlesin, et jäta segukruvi asend meelde. Keera segukruvi 1/4 pööret sissepoole ja proovi sõita ja vaata siis küünalt uuesti.

See kohapeal siia-sinna keeramine ei anna midagi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

sumpsuu
Posts: 6
Joined: 30. Oct 2016 16:10

Unread post by sumpsuu » 18. Nov 2016 15:38

Proovisin täna mootorit tööle panna, ei läinud enam, siis võtsin õhufiltri maha, filter oli puhas.
Hakkasin mõtlema kas üldese kütust saab peale, lõin paar korda vänta ei käivitunud, lõpuks võtsin küünla maha ja küünal oli kuiv ehk ta ei saa siis bensiini peale. Panin karburaatori õhuava ette õhukindlalt õhukese kile tüki ja lõin vänta, kile ainult natukene liikus ehk siis ei tõmba kütust peale ja on kuskilt ebatihe. :(

Risto
Tavakasutaja
Posts: 359
Joined: 27. Sep 2007 00:00
Location: Tabasalu

Unread post by Risto » 18. Nov 2016 16:37

ujuki asend on liiga all,või ehk kinni jäänud .......vaata üle
ja kuidas väntvõlli otsatihenditega on? immitseb sealt?
ja siiski.......proovi mitut erinevat UUT tuntud firmade küünalt

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 18. Nov 2016 17:56

kui improviseeritud membraan karpaees piisavalt ei vibreeri , näitab see eelkõige kolvigrupi hõredust .igasugu prognoosid väikestest õhuleketest on optimistlik enesepetmine .
korras tihe säärekamootor läheb käima 6 mm-se auguga karteris , st sitakruvi on ununenud lauapeale . lisaõhk ei tee muud , kui paneb imestama , miks muidu taltsas aparaat vägisi seinamööda üles tahab ronida . seda muidugi juhul kui muudasjad paigas .
kui tehnika on aastaid seisnud , siis võimalusel vahetaksin õhufiltri (deltal paberfilter?)kindlasti välja.
kui küünal jätkuvalt kuiv võib kompresiooni pisut turgutada sortsu kahetaktiõli manustamisega läbi küünlaava . samuti võib käivitamise ajal käega sulgeda õhu karpasse , kas osaliselt või täielikult. seda muidugi pärast seda kui elementaarsed käigud tehtud: paak , kraan , bensufilter , karpanõel (k60-l eriline peavalu ) ja veendunud toimimise korrektsuses .

1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 86
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 09. Dec 2016 10:32

Nonii, võtame siis loogiliselt. Kui külmalt käivitub normaalselt ja sõidab samuti normaalselt, kuid soojalt ei taha enam käivituda, on selgelt põhjuseks see, et soojuspaisumisega miski liikus paigast ära.
On väga tõenäoline, et kusagile tekib pragu, mis laseb õhku läbi. Ja on väga tõenäoline, et see tekib kusagile mootoripooltesse. V-50 mootor on selles suhtes eriti kapriisne. Sa võid proovida kruvisid tihedamalt kinni kruvida, mis võib aidata. Kuid kui tahad et kindlalt aitaks, tuleb mootor täiesti lahti võtta, mootori poolte ebatasasused üle vaadata ja kui vaja siis täiesti siledal pinnal paikneval liivapaberil ebatasasused mõlemal poolel ära kaotada. Kuid see ei ole veel õhutiheduse garantii.Kuumus jaotub ebaühtlaselt ning vastavalt tekivad ka ebatasasused kuumusest. Mootor tuleb äärmiselt hellalt ja hoolikalt ning UUE tihendiga kokku panna. Väga palju annab juurde, kui tihendit aidata veel mootorisilikooniga.
Väga tülikas ettevõtmine. Kuid mina olen täheldanud, et tihe mootor aitab enamuse mootori töö ja käivituse veidruste vastu. Sageli on ka nii olnud, et hoolikalt kokku pandud mootor läheb naksti tööle, kuid mõne aja möödudes ilmnevad mingid sarnased veidrused. A la käivitub külmalt/kuumalt ainult joostes vms. Siis on jälle mootor õhutiheduse kaotanud. V-50 omane. Pikema õhutiheduse hoidmiseks aitab see, kui peale esimest pikemat sõitu uuesti siduri kaas maha võtta ja pinget saanud poldid uuesti üle keerata. Siis püsib hästi ja kaua. Võb ka kokkupandud mootorit lihtsalt kuumutada ja siis enne lõplikku kokkupanekut polte uuesti pingutada.

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4463
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 11. Dec 2016 13:32

Selliseid õhulekkeid on alati hea otsida käivitusabi, brakecleaneri vms süttiva aerosooli abil. Pihustad töötava (Sinu puhul sooja) mootori liitmikke ja vaatad, kas pöörded kukuvad/tõusevad. Sellisel juhul on ka lekkekoht leitud. :roll:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Post Reply