Page 1 of 1

Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 29. Aug 2017 13:44
by rainer
Tere,

Teema on kindlasti tuttav - kolvisõrme loksuma hakkamine kolvisilmades. See liide tundub võrri puhul olema-tulema esimesi järeleandmisi - rõngad (eriti just mopeedi omad), kolb, kepsu alumine laager ja vt et isegi pronkspuks kipuvad kauem tihedad püsima. Taustainfoks: süüde on seatud manuaalis toodud vahemiku järgi 3.2-3.5(3.6) mm enne ÜSS, kasutusel filterdatud kvaliteetne kütus (mina alla 1:20 suhtega segu ei kasuta, kütuse vahekorra ja süüte-eelnurga jutuks ei tahaks siin teemas lasta vestlusel areneda), rallikrossi ei tee, aga matkakilomeetreid ikka tuleb - üle 2000 aastas. Ainuke nö ebameeldiv asi võrri jaoks tundub olema pisut suur kaal- 115+ kg täisrõivastuses-varustuses (originaal-ülekanne, 26" rattad).


Küsimus ongi siis järgmine - kas on mingit praktikat või kogemusi jagada, kuidas seda problemaatilist kolvi ja sõrme ühendust annaks selle lõdvemaks muutuma hakates tihendada ja veel mõni aeg kasutada (alternatiivina kasutamata NOS juppidele ja Bogdani komplektidele jms-le)...

1) Remontmõõdus sõrm+ avade üle hõõritsemine? Kas remontsõrme on olemas/teeks keegi norm hinnaga?

2) Heavy duty kuumakindla puksiliimiga ujuva koostu muutmine fikseerituks, ehk et liimida ujuv koost fikseerituks - sõrm kolvi kulunud silmadesse kinni, kestab kaua kestab...

3) kolvi silmaavade sisepindasid kuidagi kümnendikukese jagu pingis rulliga üles rihveldada?


4) Kolvi silmades olevate õlitusavade suuremakspuurimine (analoogselt kepsu pronkspuksi avade järeleaitamisega, mis on andnud positiivseid tulemusi) ?

5) ... ?


R

Re: Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 29. Aug 2017 13:54
by hmm
Kui sõrm kolvi sees juba tunduvalt loksub, siis ikka mõlemad uued, või siis kolb uus, kui sõrm on oma ettenähtud mõõdus.
Selline tegevus on finantsiliselt kõige efektiivsem. Kõik muud hüperlahendid võtavad aega ja ka raha ning see ei pruugi olla rahaliselt tasuv.

Parim lahendus selle säästmiseks on sõrme kolvi paigaldamisel kuumutada kolvi sõrme kohad vähemalt 100 kraadi juurde ja alles siis suruda sõrm oma kohale.
Kui sõrm paigaldada külmale kolvile, siis paratamatult on sõrm tugevamast materjalist ning hõõritseb endale kolvile vajaliku pesa, mis kuumuse tõusmisel suureneb nii, et lõpuks loksub.
Kepsupronkspuksis õlituse paremaks muutmine on muidugi positiivne asi, kuid kas see päästab, sest ega pronkspuksi sees sõrm tohi kinni kiiluda... Jahutust kolvile annab ju ka värske küttesegu, mis kolvi ülesliikumisel karterisse tõmmatakse ja kolvi alla liikumisel silindrisse surutakse.
Järgmine, mis kolvi päästab on silindri piisav jahutus... ehk silindri õige töötemperatuur, mis ei lase kolvil liiast kuumeneda.
Siis veel surveaste...
Õige süüde ja küttesegu...

Lõpuks on taandub asi sellele, et kas soetatav uus kolb on ikka kvaliteetne nign kuidas sellest siis arusaada, mis kaubanduses hea-halb...

Re: Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 29. Aug 2017 15:32
by Nobody
Ideaalis võiks sõrm kolvisilmas kuuma mootoriga aeglaselt ringi käia, kas oli see 1000p kohta 1 pööre.

Re: Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 29. Aug 2017 16:02
by hmm
Riga7 tühikaal peaks olema 36Kg, maksimaalne kandevõime 90kg, mõnes kohas märgitud ka 100kg.
Nii, et üle 100kg mehed annavad täiendava koormuse pisikesele mootorile... :lol:
Aga see selleks...

Re: Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 29. Aug 2017 17:38
by iceman
peab ütlema , nimetatud probleem täiesti tundmatu .tavaline on sõrmel tuntav kulumisjälg keskelt , kepsupuksi kohapealt . miks või kuidas peaks sõrm üldse kolvisees nihelema ? tõsi suurepöörde mootoril on täheldatav sõrme püüd stopperit nihutada , telgjooneline liikumine.
kui arvate asja seotud olevat kolvi ülemäärase kuumenemise-paisumisega , siis sellega võitlemiseks hea lihtne nõks : läbikolvi lisakanal , mis loogilise teostuse juures aitab silindri täituvusele kaasa , poonusena. samalajal jahutab kolbi seestpoolt, parandab kepsupuksi määrimist.
kui lisakanali tegemine tundub keeruline , võib põhiülevoolu kanalite kohale kolvile aknad teha , sõrmest kõrgemale , sealtkaudu pääseb ka mingilmääral segu kolvivõlvi alt läbi liikuma .

Re: Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 30. Aug 2017 12:51
by Nobody
Ise olen enda paigaldatud kolbidel puurinud 3mm õlituskanali kolvi silmadesse altpoolt risti sõrmega. Sõrm peaks sisse minema kuumutatud kolvi korral õrnalt ja meeldiva koputusega. Külmalt mitte mingil juhul pressida, nagu ka eespool mainiti.

Re: Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 30. Aug 2017 13:32
by madeinussr
Lääne kolbidele läheb sõrm külmalt näpuga lükates sisse...

Re: Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 30. Aug 2017 15:42
by hmm
kas sellest võib järeldada, et "lääne" kolvid on teiset materjalist ning ei paisu soojusega nii palju?
mis tähendab "lääne kolb", kelle tootang?

Kasutuses olevate kolvide demontaazil peaks samuti neid kuumutama, kui sõrm ei taha lihtsalt välja tulla ning on soov hiljem sama kolbi uuesti kasutada.
Seega kasutatud kolvi soetamine on suht riskante - kunagi ei tea kuidas sõrm on välja võetud/sisse pandud.

Re: Võrri kolvisõrm-kolb

Posted: 30. Aug 2017 17:16
by iceman
tänapäeva kolvil , mis ikka päris kolb ,mitte lusikavabrikust , sõrm siiski liigub vabalt . pole vahet millises ilmakaares tootja asub , Tmms oli vist hiina märk , kellepoolt valmistatud sääreka kolb igati norm .