Zid Pilot

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Zid Pilot

Unread post by Markus122 » 29. Jan 2018 01:09

Keegi oskab öelda kus oleks võimalik Zidile osi hankida? Mingisugust netipoodi pole kus osta saab? Kloostrimetsas ka Zidile osi on?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 30. Jan 2018 17:02

2T Zid Pilot juppe olen näinud Tartus Avaturul jalgrattapoes, kasutatud korras kolvi, karburaatori k39 osasid, võibolla veel mõne vidina võib minu käest saada. Uustoodangu sidurikettad näiteks kõlbavad ainult vaatamiseks, kuna on õhemad. Teadaolev Zid teemaline foorum on venekeelne - http://zid.moy.su/forum/.



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 19. Feb 2018 18:27

Tervist! Oskab keegi ehk öelda milles võib viga olla. Nimelt ei taha Zid hästi käia. Alguses ei läinud üldse käima siis vahetasin karburaatori ära ja nüüd küll töötab aga sureb üsna varsti peale käima minemist välja ja pöördeid eriti ei arenda. Segukruvi kruttisin ja nüüd veidi rohkem pöördeid kuid endiselt vähe. Lisaks ajab karburaator kuskilt bensiini välja ja mulle tundub et õhufiltri avast. Mõtlesin, et proovin ujuki taaset muuta kuid tollel karburaatoril vist seda muuta ei saagi? Tegu Ikovi tehase karburaatoriga.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Feb 2018 18:45

Eh markus... :roll:
Alustame kõigepealt lihtsamatest asjadest, kui karburaator. Need karburaatorid on suht lihtsad ja lollikindlad... aga ärme unusta, et lollid on äärmiselt leidlikud :roll: Sorry ära võta südamesse lihtsalt ütlus on selline, ei vihjanud millelelegi
Kas surveaste on korras.
Kas süüde on õige ja säde püsiv.
Kas kütust jookseb piisavalt peale - olen kohanud ka seda, et erinevad kraanid on seest suurt jama täis ning ei pruugi ühtlast kütuse juurdevoolu olla. Alguses immitseb nii, et käimasaamiseks piisab ja siis saab otsa... nokitsed tiba ja selle ajaga immitseb järgmine ports kütust....
Õnnestus ka üks K175 tööle saada ilma ujukita ning näpuga karburaatori siibrit liigutades üles alla... seega karburaatorid suudavad taluda päris palju jama...

Kahjuks su kirjelduse lahendamisteks on väga palju lisa infot vaja ja video oleks ehk kõige parem selle selgitamiseks.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 19. Feb 2018 20:02

Kompressiooni mõõta millegiga kahjuks pole. Näppu ees hoides pressib külepealt õhku välja küll, tugevamini hoides enam ei pressi. Süüdet kahtlustasin ise ka aga kas see paigas on ei tea. Paika panemiseks tuleb vist geneka pealt mutter lahti keerata, hooratas(?) Maha võtta ja seal all peaks siis süütelugeja olema?
Video tegin ka aga millegi pärast ei lase panna siia.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Feb 2018 20:29

Videod lae youtube ikka ja siia link
Kui sul kasutusjuhendit pole võta siit: http://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem ... khnika/zid


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 19. Feb 2018 20:38

Keskenduge pigem häälele mitte pildile :D
https://youtu.be/EtX9uRmI6e8


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Feb 2018 21:56

Paistab, et Zidi vendadel on kiired jalad... ma ise viitsiks küll üle 2-3 korra masinat lüüa... :lol:
kas kütust tuleb paagist piisavalt.
vt seda plastikust rõngast karburaatoris:
https://www.youtube.com/watch?v=3Vhmlqh7iZ8


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 19. Feb 2018 22:34

Katsun homme vaadata. See rõngas peaks käima gaasisiibri peal? Mis rõngas see teine oli mis tal ligunes seal? Bensiini ikka voolikust tuli kui karburaatori küljest ära võtsin aga katsun ka selle homme veel üle kontrollida. Eelmine omanik arvas, et vända simmerid on läbi, et tal see tööle ei hakanud. Mina ta samas tööle sain nii, et kas lisaõhk on võimalus või mitte. Ise kahtlen selles. Imelik on ka see, et vahepeal lööb summutisse, videos oli ka kuulda kui vahepeal käis pauk.
Süüte katsun ka üle vaadata, mitu mm enne ÜSS peab säde tekkima. 3,2 nagu võrrilgi?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 19. Feb 2018 22:49

Kontrolli magneetot, võib-olla on magneeto magnetid paigast nihkunud, zididel esineb seda probleemi, siis näed ära ka simmeri seisundi.



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 20. Feb 2018 13:46

Kuidas tolle magneeto sealt üldse kätte peaks saama. Proovosin igatmoodi. Koputasin muttrile, proovisin heebl ja kruvikeerajaga lahti saada aga polnud sellist kohta kuhu need taha oleks läinud, ja isegi kui sain siis polnud ruumi nendega kangutada. Magneeto sees oli kaks auku, mõtlesin panna sinna peale raudplaadi ja siis hakkata magneeto sisse polte keerama aga ükski polt sinna ei hakanud, võibolla on seal keere maas. Magneeto keskel on ka keere aga ühtki tõmmitsat mis sinna oleks hakanud pole.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Feb 2018 14:23

Üldjuhul on tõmmits võlusõna.
Magneetode jaoks on mitmeid tõmmitsaid välja mõeldud nt sarnane nagu võrril D motoori lahtivõtmisel. Mul on veel üks sarnane tõmmits olemas (lisaks võrri tõmmitsale), mida ei ole ka kuskil kasutada... aga ei kipu ka ära andma.
Mõõda magneti keermed üle - samm ja läbimõõt.
Alternatiiv on kasutada n.ö. käppadega tõmmitsat - pistad magneeto avasustest läbi ja nii tulebki. Veel üks võimalus on kasutada natuke paksemat raudplaati ja polte.
Koputamine ei tee head, sest see mida koputad on väntvõlli ots...
Jällegi pildid aitaksid paremat ülevaadet anda ja lihtsamalt seletada


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 20. Feb 2018 15:52

Selline see on
20180220_143506.jpg
20180220_143430.jpg


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 20. Feb 2018 16:19

Ava läbimõõt oli 3.7 cm


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 20. Feb 2018 17:37

Ilma tõmmitsata sa jagu ei saa, äärtest heeblitega survestades lõhud ta ära, kodune võimalus teda ära saada oleks järgmine - sobivas mõõdus metallist plaat,sinna puurid kuus väikest auku ja kinnitad selle M4 või M5 (ei mäleta enam, mis mõõdus need vindiga augud seal on) kruvidega ja keskele jämedam polt millest keerama hakkad ja selline nigel tõmmits ongi valmis. Plaadi kruvimisega magneeto külge tuleb olla ettevaatlik- tuleb keerata ainult magneeto metallipaksuse jagu, muidu mähis rikutud. Mina sain kauges minevikus niimoodi hakkama. Võibolla sobib mõne rolleri või druzba sae tõmmits ka.



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 20. Feb 2018 21:04

Peab selle tõmmitsa ikka muretsema. Puurisin raudplaadile augud sisse, võlli otsa keerasin mutri ja raudplaadi keerasin poltidega magneeto külge. Hakkasin vaikselt polte pingutama. Pingutasin nii kaua kuni kruvikeeraja juppideks lendas : ) . Võtsin appi väikse narre ja pingutasin edasi kuid magneeto ei kavatsenudki liikuda. Pean käima homme Rakvere Motopoes lootuses sealt see tõmmits hankida. Kui sealt ei saa vaatan edasi mis teha.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Feb 2018 21:48

Mõõtsin oma võrri tõmmitsa üle, ning see ei hakka, sest selle max läbimõõt on 26,83mm
Mul vist on rakveres (loodan, et pole teda Tõrvandisse kaasa võtnud...) üks sarnane tõmmits veel, mis on suurema läbimõõduga... Olen ise neljapäeva õhtul kella 19 paiku seal.
Kui kannatab oodata, siis võib väikse panuse selle peale panna küll.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 20. Feb 2018 23:27

Kui sa ütled, et võrri tõmmits 26 mm on siis nüüd hakkan ma kahtlema, et kas ava oli ikka 37mm. Ehk oli väiksem siiski. Täpselt ei mäleta ka kuna mõõtsin korra üle ja rohkem sellele ei keskendunud. Hiljem arvuti taga mäletasin, et oli 37 aga võis väiksem olla sest võrri tõmmitsat proovisin ise ka ja see peaaegu istus. Aga keere tundub võrri tõmmitsal tihedam olevat. Kuna atv-l on sarnane tõmmits siis ehk saan siiski kodus olevate tõmmitsatega ta sealt küljest ära. Aga see jääb arvatavasti nädalavahetusse, nüüd on koolis pikad päevad ning ei jõua tegeleda õhtul enam. Ava pean ka uuesti ja täpselt üle mõõtma.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Feb 2018 00:44

Nu vot... ma leidsin selle tõmmitsa hoopis Tõrvandi garaazhist... ja selle läbimõõt on 29,5 ja keermesamm 1,5.
Võrri tõmmitsal on näitajad 26,55 ja keermesamm 1,0
tommitsad.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 24. Feb 2018 17:55

Sai hüdrovooliku otsast teha sobiv tõmmits. Sain magneeto küljest. Kuid kuidas toda süüdet paika panna? Mitu mm enne ÜSS säde tekkima peab?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 26. Feb 2018 21:04

Leidsin pika otsimise peale netist ühed joonised ja panin selle järgi süüte paika. Panin dopkat ja proovisin käivitada kuid mitte üht matsu. Lasin küündla soojaks ja proovisin uuesti aga endiselt mitte midagi, isegi ei paugu enam. Proovisin ka lükates aga endiselt midagi. Küünal maha võttes oli märg aga samas mitte liiga märg nii et palju ta peale ei tohiks saada. Dopkat panin ka nii et vähe ka mitte. Ei oska enam midagi arvata mis tal viga on, vägisi kisub sinna poole et lõpuks võta mootor ka lahti.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Feb 2018 23:00

Kas säde on ikka olemas?
mitu mm enne ÜSS-i?


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 27. Feb 2018 13:25

Säde koguaeg olemas. Süüde märkide järgi paigas.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 27. Feb 2018 14:48

Süütehetk, siis 1,6-1,8 mm enne üss, saan aru, et tehase poolsed süütekriipsud paigas. Kui magneetol magnetid pole edasi nihkunud, peab probleem olema karburaatoris. Teadaolevalt jikov karpadega probleeme pole, k39- tega on kõik võimalik, esimestel oli kasutatud ka k60, mis on lihtne mopi karpa. Võib vaadata veel sisselaskeklapi seisundit, kuid üldjuhul on need heas seisus (asub karpa kummist vahetüki all). Mootori osandamine vaevalt siin aitab. Probleem tundub ikka süütest või toitesüsteemist tingitud.



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 27. Feb 2018 19:12

Kuidas vaadata kas magnetid paigast nihkunud või ei?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 27. Feb 2018 19:33

Vaatasin sul neid magneti pilte, nende põhjal raske arusaada - 2 plastpunni magneeto äärtel paistavad paigas olema, kuid neid võiks kruvika otsaga hästi kergelt küljelt muljuda, kui kohe ära pudenevad on see halb märk. Teine koht peal, kus väljalõige, sealt peaks ka aru saama, kui miskit toimunud. Kolmas variant, võrrelda internetis leiduvaid pilte.



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 28. Feb 2018 21:25

Võtsin mageeto teise mootori pealt maha. Paremal vana ja vaskul varuosa mootorilt võetud magneeto.
20180228_172953.jpg


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 28. Feb 2018 23:47

Minu silmale paistab, et kiilu suhtes ei paista magnetid samadel kohtadel olema...
Kõige lihtsam on see, et võtad väikese joonlaua tõmbad kiilu triibu magnetini mõlemal magneetol, siis näed nihet.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 01. Mar 2018 14:52

Magnetid nihkes jah. Seda oli kohe silmaga näha, ainult et kumb magnet nihkes on?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 01. Mar 2018 16:35

Vasakpoolsel paistavad magnetid paigas olevat, kui võrrelda selle pildiga (http://zid.moy.su/forum/16-1998-1).



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Mar 2018 17:29

Siin on nüüd huvtav trikk... pisikesel pildil on magnetid ühtepidi e.e kiiluv paremale suunatud, suurel pildil teistpidi e. kiilud vasakul...
:lol:
Millises vaates sa poole määrasid


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 01. Mar 2018 18:38

Ja kurivaim ongi selline petekas, vaatasin ikka väikest pilti, seda uuema variandi magneetot (millel ka kaks suuremat auku lisaks väikestele).



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 01. Mar 2018 21:48

Selge, panen siis uuema magneeto kui sellel magnetid paigas. Ostsin täna uued simmerlingid, vahetan need ära kuna ilmselt ikkagi need läbi. Eile võtsin süüte ära ja simmerling oli bensiinine. Siduri poolt veel ei tea kuna ei saanud kaant maha. : ) tihend oli nii kõvasti kinni jäänud ja ei tahtnud kruvikat ka vahele panna. Ehk on mingi hea soovitus kuidas kaan kerge vaevaga lahti saada.


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 21. Mar 2018 08:40

Nonii. Vahepeal Zidiga palju muutusi toimunud. Vahetasin ära kolirõngad, kolvi ja vända simmerid. Kuna mul originaal õhufiltri kopsik on puru ja ilma filtrita ei taha üldse käima minna siis panin kummi lõdviku otsa veidike riiet, et paremini kütet peale tõmbaks. Süüde tundub natuke hiline olema, et taob summutisse, kuigi märkide järgi paigas. Kummale poole seda süüdet keerama peaks et varasemaks saada? Paremale arvan ise aga ei tea kas õigesti arvan. Eile õhtul kadus kummalisel kombel säde ära. Oli koguaeg ja järsku kadunud. Tulede jaols voolu tuleb aga sädet pole. Proovisin vahetada küündlaid aga ei midagi. Milles probleem võib olla? Süütepool, kommutaator?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 21. Mar 2018 11:02

Eks võtmesõnaks jääb ikka elektrisüsteem ja karburaator, kui sädet pole võib olla kõik variandid - süütepool, kommutaator, kui on süütelukk, siis vaata need juhtmed üle või ühenda ilma lukuta omavahel kokku.



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 21. Mar 2018 14:52

Sellest saan aru jah et süütesüsteem ja karburaator. Jamavad nagu mõlemad. Juhtmed otse ühendatud nii et süütelukus asi olla ei saa. Kommutaatorit proovisin vahetada aga ei midagi. Süütepooli vahetasin aga ikka ei midagi, aga ega mingisugust kindlust et see süütepool töötab mul ei olnud. Kommutaatori kohta teadsin vähemalt et aeglastel pööretel säde oli hea aga kõrgematel pööretel hakkas vahele jätma. Niisiis on õhus iklagi küsimus, et kummale poole peaks süüdet keerama et varasemaks saada? Paremale? Zidile koonus õhufiltrit
on mõtet installida?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 21. Mar 2018 19:37

Raamat ütleb, et vastu kellaosuti käimise suunda pöörates süütenurk väheneb ja vastupidi pöörates suureneb. Samas on vähe tõenäoline, et see keeramine aitab, kui tehase poolt on ta paika pandud. Koonusfiltri laidan maha, parem pane mõni hiinaka svammfilter.



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 22. Mar 2018 14:50

Kuna hetkel süüde hiline siis peaks süüte nurka vähendama? Miks koonusfiltri maha laidad? Svamm filtreerib õhku paremini kui koonus filter?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

tom
Tavakasutaja
Posts: 107
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 23. Mar 2018 11:49

Süüde on 1,6-1,8mm enne üss ja õhufilter muidugi maitseküsimus, tavalised metallvõrguga ei ärata usaldust, muidugi kui pole soovi kruusa ja liivaga silindrit töödelda, zidil võiks ka mingi katte sinna aretada, ratta alt pillub sinna ikka parajalt sodi. Kui tahad süüdet varajasemaks tuleb kellaosuti liikumise suunas seda 4 kruviga kupatust keerata.



Markus122
Tavakasutaja
Posts: 76
Joined: 21. Sep 2016 17:34
Location: Laekvere Lääne-Virumaa

Unread post by Markus122 » 26. Mar 2018 14:52

Sai siis süüdet krutitud varasemaks ja nüüd pöördeid päris palju aga jõudu ei ole. Kohapeal töötab normaalselt aga sõitma hakates läheb teise käiguga umbes 20km/h ja kolmandaga üldse ei jõua. Segu krutitud nii ja naa aga soovitud tulemust see kaasa ei toonud. Mõtlesin, et ehk süüde ikka vale aga samas kohapeal käib ilusti. Märkasin ka seda, et karburaator läks praeguste ilmadega härma ning Zid ei tahtnud enam normaalselt käia. Kas see karburaatori härma minemine on Zidil tavaline nähtus?


Ostan vene mootorrattaid ja Riga võrre.

Post Reply