Image

K-58 & M103

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Re: K-58 & M103

Unread post by hmm » 20. Sep 2017 18:26

Nii täna sai siis võetud retk ette maanteeameti Rakvere ARK teenindusbüroosse, et aaametnikele vanaisa K58 ette näidata ja registreerimiseelne ülevaatus teostada.
Sai selleks siis väike kaubik laenatud, et mugavam transportida oleks ja Opel Vaivaro on selles osas OK.
20170920_K58_ARKi_regist_pakkimine.jpg
Asi kongi pakitud, rihmadega esiamort kinni ja teele.

Eelenvalt seletuskiri koostatud, kus kirjeldasin kuidas sain, kus oli ja kellele kuulus, sinna siis nii ema kui isa allkirjad, kes jutu õigsust kinnitasid.
Võeti avaldus vastu, pildistati ratas üle e. kõik olulised detailid: üldine vaade, kere number ja numbri plaat, rehvide mõõdud. Kontrolliti kas tööle läheb, tuled põlevad - signaali heli andsin neile ekstra.
Tööle läks teisest löögist.
20170920_K58_ARKi_regist_eelne_ylevaatus.jpg
Lisaks näitasin ka numbrimärki aga kinnitasin, et see märk ei pruukinud olla just selle ratta oma... kiire päring ei andnud andmebaasist vastust...
Asjad võeti v astu ning sooviti lisaks veel pärimise tõendit, sest vanaisa ju manala teele läinud. Taheti veenduda, et vanaisa poolt antud asjadele ei ole teisi tahtjaid ega pretendeerijaid... aga sellega on mul asjad jonksus, homme viiakse ka need dokumendid.
Seejärel annavad mingi hetk teada.

Loodame, et järgmise nädala lõpuks on mingisugune otsus olemas.

Ekstra sai soetatud ka vanavarustust...
Soojad kindad ja nahkmüts.
Kindad_nahkmyts.jpg
Kindad on suht OK, müts vajab korralikku nahahooldust. Praegu on nahk kuidagi kuiv nagu paber ja ei taha teda eriti murda... võib praguliseks murduda.

Veel on olemas tolleaegsed soojad nahkpüksid ja suvepüksid. Lisaks ka prillid - jah 82a. omad...
Puudu on veel suvejakk ja talvejakk ning korralik MUNAKIIVER - saapaid väga taga ei aja.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 563
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 21. Sep 2017 16:55

Mul on mõned munakiivrid, võin sulle ühe 5€ eest müüa ning vajadusel ka Rakverre tuua.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Sep 2017 18:19

Munakiivritest oleks huvitatud küll ;)

Eile sai A-kat sõidueksam tehtud - no on ikka pikad järjekorrad. Seega ei mingit hiilimist enam.
Lisaks tuli täna MNT-st vastus, et ratast saab registreerida. Võtsin kogu oma jõu kokku, mis mingisugusest kõhuhädast kaduma kippus, ja vedasin oma kondid kohe büroosse.
Masin nüüd registris ilusti. Numbrit ei hakanud valima +230€ eest... soov oleks olnud algusega 58... isegi kui neil on büroos nr olemas aga ei võeta järjest tuleb 200+ € välja käia :cry:
Arhiivi vastusest sain teada, et see must nr ei kuulunud minu vanaisale ega ka sellele rattale. Number oli vana-vanaisa nimel ja mingi muu 125 oma - rohkem nad ei nõustunud kommenteerima, sest numbriga koos tulid kõik ratta andmed ka.
20180928_K58_registreeritud_1.jpg
20180928_K58_registreeritud_2.jpg
Nüüd homme ülevaatus ja siis saab ehk see aasta veel mõned tiirud teha. Kindlustus Ergs üks kuu 2,75, aasta nõks alla 18€

Tänase päevaga võin siis ühe joone siia tõmmata, et vanaisakuurist saadud K58, mis oli seisnud väga pikalt, on ametlikult registris ja sõitev isend.
Kui ilmad lubavad mõõdan/sõidan selle rattaga tema võimalikud teekonnad/rajad.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Sep 2017 14:24

ÜV tehtud, täna Rakvere vahel päris mõnus sõita - tiba jahe aga mõnus.
Ratas käitub suht hästi. Loomulikult on ka kadusid aga mitte väga hullu. Nimelt arvas põlvekaitsmete ülemine kinnitus sõiduajal lahkuda - kuhu täpselt enam ei leidnud... Siis esipiduri kaanes olev määrdenippel ka.
Küünal mõnus tumepruunikas.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Oct 2017 09:02

Üleeile sai masinaga 2h Rakvere vahel ringi vuratud.
Musta plöga hakkas silindri all karteri ees kogunema... alguses arvatud, et summuti ühenduskohast pihkub sinna aga täpsemal vaatlusel tuli tõdeda, et silindrialune tihnedusmastiks annab järgi. Lisaks märkasin mootoris 3 käiguga "jõuetust" 60km/h juures. Ehk mängis ebatihedus siin olulist rolli. Kohati jooksis ilusti 70 välja ja mõni hetk hiljem kohe kuidagi ei tahtnud 60 kätte saada.
kogu ratas sai natuke osadeks võetud ja octavia pakiruumi paigutatud ning Tartu veetud.
Tartus aitas ksf Lexar masina välja võtta ja uuesti kokku panna. Panin ka kiirelt (natuke rohmakalt) plekist siidripurgist tehtud tihendi silindri alla - silikooni enam sinna ei pane, sest ega nad survet suuda väga hoida (vähemalt see, mis minul kasutada oli).
Pimeduse varjus sai ka ksf Lexar väiksed tiirud tehtud - nüüd kihk oma masinat kokku laduda suurem :lol:
Järgmine nädalal hakkan K58-ga õhtuti Tartuvahel töristama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Oct 2017 22:22

Väike edevuse laat ;)
20170928_K58_esimene ametlik_olek.jpg
Load sai siistehtud eest poolt vaatatuna kolmandaga.

http://virumaateataja.postimees.ee/4261 ... ge=7159015

Tegin ka K-58 raamatu PDF-iks:
[url=http://www.chryslerclub.ee/hmm/%D0%9C%D ... %D0%B8.pdf[/url]
K58_.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Oct 2017 22:25

Täna tuli siis odomeetri näiduks 32000 km. Sama spidomeetri näit enne töökorras rattale seadmisel oli 31669km, K58 mootor sai peale pandud 31701 näidul. Seega on mootor sõitnud 300km alles... sissesõit raamatu järgi on 2000km...
Olen kasutanud seda masinat käesoleval nädalal Tartu linnas tööle-koju+ muudeks asjatamisteks. Tõesti mõnus masin kui vaid ilma oleks.
Iga kord läheb vähemalt kahest löögist käima. Linnas sõidab rahuldavalt. Veel ei ole väga libe, kuid vene aegsete rehvidega on juba tunda - tagapidur võtab kohati ratta plokki. Seega pikivahe ja rahulik sõit on võtmesõna - no ega ta nüüd väga kihutamise loom ole, kiirendus selline tagasihoidlik :roll: .
Pimedas suunatuld näidata pole eriti mõtet, kui tänavavalgustust pole... ega seda eriti keegi näe kui käega vehid :lol:
Aga natuke kohendamist vajavatest asjadest ka:
1. Pidurid - vaja klotsidel kaasaegsed katted paigaldada, et need ka töötaksid... praegu on nad kesised. Lisaks pole nad ka väga ühtlased pidurirummu liikumise suhtes. st kui peale keerad, siis hakkavad sahisema kui soovid, et ei sahiseks, ei võta nad hästi...
2. külmalt käivitades ei taha iga takt tal hästi välja tulla. Ehk tekib kohati tunne, et säde kaob korraks aga õnneks sellise tihedusega, et mootor välja ei sure. Kui mootori tööle saan, siis tulede sisselülitades tekib sama asi - lased natuke suuremate pööretega käia, lülitad korraks tule välja, siis sisse ja probleem kadunud... Selline tunne, et mingi elektriline asi tahab soojenemist saada...
3. Peale mootori tihendamist ei ole vist õiget süüte ja segu vahekorda saanud. teise käiguga kiirendades kõrgematel pööretel tekib kuidagi hüppeline jõnksatades kiirendamine, siis raugeb ja jälle jõnksatades (astmeliselt) kiirendab. Hetkel on kasutuses K55D karburaator, võib olla ei ole see K58-le sobilik ja peaks K55 tagasi panema. Nimelt on K55D tiba suurema sisemise diameetriga 135se düüsiga. Nõela klamber on alt poolt teises sälgus. Sellest kõrgemas jäi küünal liiga heledaks. Õli ja bensiini segu on 1:20 ehk siis 5L bensiinis on 250ml õli. suhtega 1:25-le ei olnud mootoril jõudu liikuda. 1:20 on masin jõulisem.

Seega masin järgib raamatus kirjutatud soovitusi nagu oleks ta eelnevalt seda lugenud...

Muus osas on masin OK.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Oct 2017 22:02

Lõpuks leidsin üles selle huvitava vidina, mida elektriskeemid näitavad.
M103 elektriskeemis ütleb, et 3,8oomine takisti...
K58 skeem:
20171021_Suniittakisti_K58_skeem.jpg
M103 skeem
elekter.jpg
Leitud ese:
20171021_Suniittakisti2.jpg
20171021_Suniittakisti.jpg
Käepärase multimeetriga sain takistuseks 0,18 oomi... samas pole mul see asi ka väga puhas ja korras.

See pole nüüd nende ratase juures kõige kriitilisem asi aga hea näha ikkagi
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 25. Oct 2017 20:33

Täna sai siis masin oma talvekorterisse paigutatud, ehk teisisõnu, selleks aastaks peaks igapeäva sõidud olema lõppenud :roll: (aga mine tea...) Lisandus veel 43km
Tiba sätitud süüdet - oli teine kuidagi liiga varajaseks läinud/pandud... Nüüd 4,2mm enne ÜSS juures. Paigaldatud A8u küünal e. tiba soojem kui A11u.
hommikuti kolme vändalöögiga läheb käima - k.a. tänane hommik (-4 kraadi). Õnneks olid ilmad ilusad ja kuivad, seega väga libe polnud.
Põlvekaitsmed on tänuväärt asjad - sääred ei hakka külmetama...
Kui häste läheb saab ehk homme natuke ka Jawat näppida aga suurema töö planeerin järgmisesse nädalasse.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Dec 2017 12:28

Vapper talverahu on tekkinud nende ratastega... nagu oleks mingi eesmärk täidetud ja see m103 on pausil olev projekt.
Värvimise poole peale jätmine oli viga... kui ikka värvida siis korraga ja lõpuni. Mis tehtud see tehtud. Plaan oli ju ise lõpuni nokitseda ning ka värvimist proovida - sinna viimaseni pole veel jõudnud kahel põhjusel. Sain korralikuma esiratta ja paagi - need vajavad siis puhastamist, aluskrunti jne...

Lisaks vajab ka korraks tähelepanu K58 123,7m3 mootor, see on muutnud alt niiskeks e. teisisõnu karterite vaheline tihedus pole väga korras.
Mingi hetk teen veel ühe K58 summuti töökorda - valmistan uue summuti sisu... Selle eesmärk on paigaldada koos voshod1 mootoriga vahepeal K58 raamile (asendus, kui on vaja K58 123,7m3 mootorit lahata)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 357
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Dec 2017 22:24

Rikkusin natuke seda talverahu. Kui ülejäänud sõbrad laulsid, siis eks see vajas ka korraks hõikamist:
https://youtu.be/Qy863RI3z4A
Jällegi, enne video tegemsit sai 10 sek mootor tööle pandud. Siis vajas 4 vända lööki.

Töötamise juures härib mind summuti otsa juurest ettepoole pihkuvad gaasid... peab vist sinan mingi tihendi leiutama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply