K-58 & M103

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Re: K-58 & M103

Unread post by hmm » 20. Sep 2017 18:26

Nii täna sai siis võetud retk ette maanteeameti Rakvere ARK teenindusbüroosse, et aaametnikele vanaisa K58 ette näidata ja registreerimiseelne ülevaatus teostada.
Sai selleks siis väike kaubik laenatud, et mugavam transportida oleks ja Opel Vaivaro on selles osas OK.
20170920_K58_ARKi_regist_pakkimine.jpg
Asi kongi pakitud, rihmadega esiamort kinni ja teele.

Eelenvalt seletuskiri koostatud, kus kirjeldasin kuidas sain, kus oli ja kellele kuulus, sinna siis nii ema kui isa allkirjad, kes jutu õigsust kinnitasid.
Võeti avaldus vastu, pildistati ratas üle e. kõik olulised detailid: üldine vaade, kere number ja numbri plaat, rehvide mõõdud. Kontrolliti kas tööle läheb, tuled põlevad - signaali heli andsin neile ekstra.
Tööle läks teisest löögist.
20170920_K58_ARKi_regist_eelne_ylevaatus.jpg
Lisaks näitasin ka numbrimärki aga kinnitasin, et see märk ei pruukinud olla just selle ratta oma... kiire päring ei andnud andmebaasist vastust...
Asjad võeti v astu ning sooviti lisaks veel pärimise tõendit, sest vanaisa ju manala teele läinud. Taheti veenduda, et vanaisa poolt antud asjadele ei ole teisi tahtjaid ega pretendeerijaid... aga sellega on mul asjad jonksus, homme viiakse ka need dokumendid.
Seejärel annavad mingi hetk teada.

Loodame, et järgmise nädala lõpuks on mingisugune otsus olemas.

Ekstra sai soetatud ka vanavarustust...
Soojad kindad ja nahkmüts.
Kindad_nahkmyts.jpg
Kindad on suht OK, müts vajab korralikku nahahooldust. Praegu on nahk kuidagi kuiv nagu paber ja ei taha teda eriti murda... võib praguliseks murduda.

Veel on olemas tolleaegsed soojad nahkpüksid ja suvepüksid. Lisaks ka prillid - jah 82a. omad...
Puudu on veel suvejakk ja talvejakk ning korralik MUNAKIIVER - saapaid väga taga ei aja.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 567
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 21. Sep 2017 16:55

Mul on mõned munakiivrid, võin sulle ühe 5€ eest müüa ning vajadusel ka Rakverre tuua.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Sep 2017 18:19

Munakiivritest oleks huvitatud küll ;)

Eile sai A-kat sõidueksam tehtud - no on ikka pikad järjekorrad. Seega ei mingit hiilimist enam.
Lisaks tuli täna MNT-st vastus, et ratast saab registreerida. Võtsin kogu oma jõu kokku, mis mingisugusest kõhuhädast kaduma kippus, ja vedasin oma kondid kohe büroosse.
Masin nüüd registris ilusti. Numbrit ei hakanud valima +230€ eest... soov oleks olnud algusega 58... isegi kui neil on büroos nr olemas aga ei võeta järjest tuleb 200+ € välja käia :cry:
Arhiivi vastusest sain teada, et see must nr ei kuulunud minu vanaisale ega ka sellele rattale. Number oli vana-vanaisa nimel ja mingi muu 125 oma - rohkem nad ei nõustunud kommenteerima, sest numbriga koos tulid kõik ratta andmed ka.
20180928_K58_registreeritud_1.jpg
20180928_K58_registreeritud_2.jpg
Nüüd homme ülevaatus ja siis saab ehk see aasta veel mõned tiirud teha. Kindlustus Ergs üks kuu 2,75, aasta nõks alla 18€

Tänase päevaga võin siis ühe joone siia tõmmata, et vanaisakuurist saadud K58, mis oli seisnud väga pikalt, on ametlikult registris ja sõitev isend.
Kui ilmad lubavad mõõdan/sõidan selle rattaga tema võimalikud teekonnad/rajad.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Sep 2017 14:24

ÜV tehtud, täna Rakvere vahel päris mõnus sõita - tiba jahe aga mõnus.
Ratas käitub suht hästi. Loomulikult on ka kadusid aga mitte väga hullu. Nimelt arvas põlvekaitsmete ülemine kinnitus sõiduajal lahkuda - kuhu täpselt enam ei leidnud... Siis esipiduri kaanes olev määrdenippel ka.
Küünal mõnus tumepruunikas.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Oct 2017 09:02

Üleeile sai masinaga 2h Rakvere vahel ringi vuratud.
Musta plöga hakkas silindri all karteri ees kogunema... alguses arvatud, et summuti ühenduskohast pihkub sinna aga täpsemal vaatlusel tuli tõdeda, et silindrialune tihnedusmastiks annab järgi. Lisaks märkasin mootoris 3 käiguga "jõuetust" 60km/h juures. Ehk mängis ebatihedus siin olulist rolli. Kohati jooksis ilusti 70 välja ja mõni hetk hiljem kohe kuidagi ei tahtnud 60 kätte saada.
kogu ratas sai natuke osadeks võetud ja octavia pakiruumi paigutatud ning Tartu veetud.
Tartus aitas ksf Lexar masina välja võtta ja uuesti kokku panna. Panin ka kiirelt (natuke rohmakalt) plekist siidripurgist tehtud tihendi silindri alla - silikooni enam sinna ei pane, sest ega nad survet suuda väga hoida (vähemalt see, mis minul kasutada oli).
Pimeduse varjus sai ka ksf Lexar väiksed tiirud tehtud - nüüd kihk oma masinat kokku laduda suurem :lol:
Järgmine nädalal hakkan K58-ga õhtuti Tartuvahel töristama.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Oct 2017 22:22

Väike edevuse laat ;)
20170928_K58_esimene ametlik_olek.jpg
Load sai siistehtud eest poolt vaatatuna kolmandaga.

http://virumaateataja.postimees.ee/4261 ... ge=7159015

Tegin ka K-58 raamatu PDF-iks:
[url=http://www.chryslerclub.ee/hmm/%D0%9C%D ... %D0%B8.pdf[/url]
K58_.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Oct 2017 22:25

Täna tuli siis odomeetri näiduks 32000 km. Sama spidomeetri näit enne töökorras rattale seadmisel oli 31669km, K58 mootor sai peale pandud 31701 näidul. Seega on mootor sõitnud 300km alles... sissesõit raamatu järgi on 2000km...
Olen kasutanud seda masinat käesoleval nädalal Tartu linnas tööle-koju+ muudeks asjatamisteks. Tõesti mõnus masin kui vaid ilma oleks.
Iga kord läheb vähemalt kahest löögist käima. Linnas sõidab rahuldavalt. Veel ei ole väga libe, kuid vene aegsete rehvidega on juba tunda - tagapidur võtab kohati ratta plokki. Seega pikivahe ja rahulik sõit on võtmesõna - no ega ta nüüd väga kihutamise loom ole, kiirendus selline tagasihoidlik :roll: .
Pimedas suunatuld näidata pole eriti mõtet, kui tänavavalgustust pole... ega seda eriti keegi näe kui käega vehid :lol:
Aga natuke kohendamist vajavatest asjadest ka:
1. Pidurid - vaja klotsidel kaasaegsed katted paigaldada, et need ka töötaksid... praegu on nad kesised. Lisaks pole nad ka väga ühtlased pidurirummu liikumise suhtes. st kui peale keerad, siis hakkavad sahisema kui soovid, et ei sahiseks, ei võta nad hästi...
2. külmalt käivitades ei taha iga takt tal hästi välja tulla. Ehk tekib kohati tunne, et säde kaob korraks aga õnneks sellise tihedusega, et mootor välja ei sure. Kui mootori tööle saan, siis tulede sisselülitades tekib sama asi - lased natuke suuremate pööretega käia, lülitad korraks tule välja, siis sisse ja probleem kadunud... Selline tunne, et mingi elektriline asi tahab soojenemist saada...
3. Peale mootori tihendamist ei ole vist õiget süüte ja segu vahekorda saanud. teise käiguga kiirendades kõrgematel pööretel tekib kuidagi hüppeline jõnksatades kiirendamine, siis raugeb ja jälle jõnksatades (astmeliselt) kiirendab. Hetkel on kasutuses K55D karburaator, võib olla ei ole see K58-le sobilik ja peaks K55 tagasi panema. Nimelt on K55D tiba suurema sisemise diameetriga 135se düüsiga. Nõela klamber on alt poolt teises sälgus. Sellest kõrgemas jäi küünal liiga heledaks. Õli ja bensiini segu on 1:20 ehk siis 5L bensiinis on 250ml õli. suhtega 1:25-le ei olnud mootoril jõudu liikuda. 1:20 on masin jõulisem.

Seega masin järgib raamatus kirjutatud soovitusi nagu oleks ta eelnevalt seda lugenud...

Muus osas on masin OK.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Oct 2017 22:02

Lõpuks leidsin üles selle huvitava vidina, mida elektriskeemid näitavad.
M103 elektriskeemis ütleb, et 3,8oomine takisti...
K58 skeem:
20171021_Suniittakisti_K58_skeem.jpg
M103 skeem
elekter.jpg
Leitud ese:
20171021_Suniittakisti2.jpg
20171021_Suniittakisti.jpg
Käepärase multimeetriga sain takistuseks 0,18 oomi... samas pole mul see asi ka väga puhas ja korras.

See pole nüüd nende ratase juures kõige kriitilisem asi aga hea näha ikkagi


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 25. Oct 2017 20:33

Täna sai siis masin oma talvekorterisse paigutatud, ehk teisisõnu, selleks aastaks peaks igapeäva sõidud olema lõppenud :roll: (aga mine tea...) Lisandus veel 43km
Tiba sätitud süüdet - oli teine kuidagi liiga varajaseks läinud/pandud... Nüüd 4,2mm enne ÜSS juures. Paigaldatud A8u küünal e. tiba soojem kui A11u.
hommikuti kolme vändalöögiga läheb käima - k.a. tänane hommik (-4 kraadi). Õnneks olid ilmad ilusad ja kuivad, seega väga libe polnud.
Põlvekaitsmed on tänuväärt asjad - sääred ei hakka külmetama...
Kui häste läheb saab ehk homme natuke ka Jawat näppida aga suurema töö planeerin järgmisesse nädalasse.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Dec 2017 12:28

Vapper talverahu on tekkinud nende ratastega... nagu oleks mingi eesmärk täidetud ja see m103 on pausil olev projekt.
Värvimise poole peale jätmine oli viga... kui ikka värvida siis korraga ja lõpuni. Mis tehtud see tehtud. Plaan oli ju ise lõpuni nokitseda ning ka värvimist proovida - sinna viimaseni pole veel jõudnud kahel põhjusel. Sain korralikuma esiratta ja paagi - need vajavad siis puhastamist, aluskrunti jne...

Lisaks vajab ka korraks tähelepanu K58 123,7m3 mootor, see on muutnud alt niiskeks e. teisisõnu karterite vaheline tihedus pole väga korras.
Mingi hetk teen veel ühe K58 summuti töökorda - valmistan uue summuti sisu... Selle eesmärk on paigaldada koos voshod1 mootoriga vahepeal K58 raamile (asendus, kui on vaja K58 123,7m3 mootorit lahata)


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Dec 2017 22:24

Rikkusin natuke seda talverahu. Kui ülejäänud sõbrad laulsid, siis eks see vajas ka korraks hõikamist:
https://youtu.be/Qy863RI3z4A
Jällegi, enne video tegemsit sai 10 sek mootor tööle pandud. Siis vajas 4 vända lööki.

Töötamise juures härib mind summuti otsa juurest ettepoole pihkuvad gaasid... peab vist sinan mingi tihendi leiutama.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Jan 2018 23:03

Pea kuu aega on siin olnud vaikus... imelik kohe.
Täna sai siis järgmise patsiendi juures käidud Põlvast Kaarel nimeks, kes sai siis M1M viiruse. Loodame, et tema haiguslugu ka siin kunagi näha.
Igatahes viirust täpsemalt vaadates on seal külaelu mõjutusi suht palju... kuid vaadates süütepooli, mis üldjuhul tundus algne, aasta arv peal 1957. Esituli ühe kontrolllambiga ja all nupu koht, tuleklaas OK ja vana kujuga (st puudus GF9 märge), signaal väike aga istme all paremalpool väljas...

Põlvast tagasi tulles astusin oma viiruse juurest läbi ning tuulutasin teist natuke lumes - tundub, et mingi hetk peab elektri asjanduse üle kontrollima, sest tulede sisselülitamisel muutub mootori töö jamaks... kui tuled on väljas, tiksub väga hästi.
Väike pilt ka, kahjuks on telefon suht koht kehv ning kvaliteetse pildielamusega teid täna rõõmustada ei saa
20180118_k58_lumes.jpg
Suuski ja naelu oleks talle vaja...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Mar 2018 15:49

Täna (koos naistepäeva toimetamistega) avastasin enda peas mõttevälgatust, et juba märtsi esimene täis nädal saab läbi... peaks rattale juba sõitmiseks kindlustuse ära tegema :roll: Õnneks ülevaatus on septembris...
Tegin netist kiireid päringuid ja sain huvitavaid vastuseid kindlustuse pikkuse (Kuude) lõikes IIZIst:

üheks kuuks Alates 3.01€
kaheks kuuks alates 4.72€
kolmeks kuuks alates 5.28€
neljaks kuuks alates 17.14€
viieks kuuks alates 20.07€
kuueks kuuks alates 8.52€
seitsmeks kuuks alates 27.11€
kaheksaks kuuks alates 30.59€
üheksaks kuuks alates 33.78€
kümneks kuuks alates 36.55€
üheteistkümneks kuuks alates 38.77€
kaheteistkümneks kuuks alates 16.56€
Kuna mõistlikud valikud on alates poolest aastast... Tegelikult sobilik oleks 9 kuud (nagu rasedatel), sest üldjuhul on 3 lumist kuud aasta alguses... ja detsember võib olla vägagi sõidetav kuu veel.
Kuue kuu perioodi valikul tuleb alati vajadust juurde osta ja ega see siis pruugi odavam tulla, kui kohe aasta võtta. IIZI pakkus, et PZU on odavaim. Läksin otse PZU lehele ja 12 kuu kinldustus tuli seal veel odavam, ehk 14,04€... mõeldud makstud :lol:


Ps muide võrril on kallim kindlustus :lol: mis oleks aastase maksu osas olnu PZU 14,64€


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 12. Mar 2018 14:26

Loen postitusi ja on tekkinud üks küsimus.Ega ei ole üle Г- 421 generaatorit. Mu 3.111 on peale aretatud ilma kontaktideta ja mittekomplektne genaraator.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Mar 2018 16:26

Mul on G421 mähiste pool olemas (kontaktplaatidega on kitsas käes... mingi kasutatud ehk leiab sinna peale...), kuid puudub magnet. viewtopic.php?f=7&t=24171
On G411 - see on 421 laiusega aga 401 kõrgusega... :roll:
Praegu olen leiutamas programmeeritava ja muutuvsüütenurgaga kontaktivaba süüdet antud genekatele - seega iseensest oleks hea saada ka G421 magnet, et katsetada selle genekale sobivust.

Mis sul peale aretatud on - ehk on mul selle süsteemi vastu isegi huvi (pakun, et on peale aretatud delta süüde)


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1692
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 13. Mar 2018 00:02

Mul on uusi kontakte ja vist isegi üks rootor kui kellelgi huvi.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Mar 2018 17:09

Kes ratast näha soovib, siis tulge Tartusse Motoexotikale 8 )
https://motoexotica.ee/

Panen oma vanaisa ratta Motoexotica C-halli punasele vaibale ja prozektorite valgel saate imetleda :twisted:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Mar 2018 08:52

Nu vot. Soovisin eile mõned tiirud teha aga masin käitus välja ajades kuidagi perutavalt.
Sümptomiks oli nagu süüde oleks ebastabiilne ja pöördeid ei tahtnud eriti hästi võtta, käis teine ka kuidagi rahutult.
Kohati suri välja aga vänta andes kohe töötas ka.
Siis kuulsin mootoris natuke ebaloomulikku kõhinat. Ja viimane piisk oli see, et sidurihoob vajus ilma pingutamata alla ja ei lahutanud.
Sai nädala alguses siduripoolset kaant lahti võetud, kontrollitud KÕIK elektrilised ühendused.
Otsustasin, et võtan siis uuesti selle sidurikane maha ja veendun asja korrektsuses. Sidurikaan maas ja kõik nii nagu peab. Vajutasin lahutuspulka ja see läks kuidagi liiga sügavale. Õnneks on K58-l siduri pool reguleerimise ava ja arvasin, et ehk on reguleering paigast läinud. Võtsin punni maha ja reguleerima asudes ei olnud tunne hea, sest sidur liikus ka vertikaalselt... ehk oli LAHTI.

No mis siis ikka, ei olnud planeerinud, et hakkan õhtul pataloogiks... aga teha oli vaja. Kaasas oli minimaalselt tööriistu.
Tõstsin mootori lauale, keerasin kummuli, et ei peaks õli kohe välja laskma.
20180315_K58_Mootoriprob1.jpg
Sidurikorv loksuski ja sai ilma täiendavate tööriistadeta sidurikorvi üles tõsta. Välja ta ei tule, sest väntvõlli veokett hoiab pingeall nii, et käigukasti võllilt ära ei tule. Aga siduriketaste pakk tuli ilusti välja.
Lõpuks kui vedrud lahti võtsin märkasin, et mutter oli lahti jooksnud - puhas tähelepanematus/kogenematus, et mutri all olnud valtsseibi ääred olid üles keeramata.
20180315_K58_Mootoriprob2.jpg
Käigukastis oli siis MOTUL 510 2T ja värvus peaks olema roheline https://www.motul.com/ee/et/products/510-2t--2
Mis seal ikka panin asjad korrektselt tagasi, lasin mootorist käigukasti õli välja, sest see oli juba tumedamaks muutunud alumiinium osade lihvimisest.
20180315_K58_Mootoriprob3.jpg
ja jätsin mootori seisma - polnud tihendisilikooni käepärast.
Eks lähiajal tegelen edasi


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1692
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 15. Mar 2018 20:47

Kasuta selle "valtsseibi" näkerdise asemel parem keermeliimi. :!:


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 652
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 15. Mar 2018 21:05

Vale õli kasutad käigukastis. See õli on mõeldud bensiiniga segamiseks.


Oman mõnda roostes mootorratast.

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1692
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 15. Mar 2018 23:23

:lol: seda ma ei märgandki, täitsa lõpp!
teints wrote:
15. Mar 2018 21:05
Vale õli kasutad käigukastis. See õli on mõeldud bensiiniga segamiseks.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Mar 2018 01:39

teints wrote:
15. Mar 2018 21:05
Vale õli kasutad käigukastis. See õli on mõeldud bensiiniga segamiseks.
Korraks käis südamealt läbi, et kas tõesti 8O siis võtsin uuesti mälu värskenduseks raamatu kätte ja lugesin veel tähelepanelikumalt:

Топливо — Смесь бензина А66 (ГОСТ 2084–51) и автола 10 (ГОСТ 1862–51) в отношении 20:1 на период обкатки и 25:1 на период дальнейшей експлуатации
Seega tõesti tuleb kütuse hulka lisada avtooli ehk n.ö. kahetaktilise kütuseks segamiseks spetsõli...
Seejärel studeerisin edasi:
Смаска силовой передачи:
Втылочная, безполиковая чепь, сцепление, коробка передач — Общая маслянна коробки передач и сцепления. Емкоцть 0,4 л. Масло:
зимой – автол 6
летом - автол 10.
ГОСТ 1862–51
Siinkohal saan tõdeda, et olin vist ikka õigesti lugenud, sest ei suutnud kütuse hulka lisatava õli ja käigukasti lisatava õli ettekirjutatud margil vahet teha. Mõlemal ju sama GOST...
Iseenesest tõesti lisasin vahepeal kütusele Valvoline/castrol 2T õli...

Igatahes pataloogi toimetamisele tuginedes õli veaks ma valtseibi sirgenemist ning seeläbi mutri lahtikeerdumist ei määranud. Õli toimetas seal väga edukalt e. ei näinud kuskil suurenenud kulumist, käigukasti hääl oli OK, käigud lülitasid kergel ja ilusti, libisemine puudus.... Kuigi mõtlesin ehk sinna lisada veel paremat märjasidurile mõeldud spetsõli aga üldjuhul on see suuresosas sama, mis 2T hulka lisatav õli. Oluline on, et ei lisataks õli, millel liiga palju Molübdeeni - see kül määrib üli hästi ja on mõeldud hõõrdumiste vähendamisele aga paneb märgsiduri liialt libisema. Lisaks ei soovitata panna mootoriõli 10W40, sest see kaotab suht kiiresti oma viskoossusest ja seda just käigukastis...
Aga noh, kui tehas nägi ette mineraalõli Avtol, siis Motuli 2T on ülihea. Praegu ei ole uut Motuli 2T õli veel sisse kallanud.
Aga harige mind ja teen siis asju õigemini


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 652
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 16. Mar 2018 12:54

Sellel ajal tehas nägigi ette kasutada avtooli igalpool sest muid valikuid lihtsalt ei olnud. Selle mootori käigukastis tuleks kasutada 4T mootorratta õli mis on mõeldud märgsidurile, näiteks Motul 5100. Selle mootori sidurit ei pane isegi autoõli libisema, see mootor on lihtsalt nii nõrk. Ja kui libiseb, siis on viga siduris mitte õlis. Mutrid ka kindlasti õli pärast lahti ei jookse.


Oman mõnda roostes mootorratast.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Mar 2018 19:40

Njah eks ma kogu aeg vaevan oma mõtet, et kui palju siis tänapäeva asjad on sobilikud sellele masinale.
Õli osas siis paigaldatud 2T õli nii nagu kasutusraamat ette nägi. Seega ega see nüüd vale polnud vaid saab väita, et on sobivamaid ja miks mitte kasutada Motul5100 õli.
Sama on ka küünaldega, kindlasti on väiksema energiatarbimisega ja tugevama sädemega, kuid hetkel kasutan ikka 58a. A8u-d.

Eks laon järgmine nädal mootori uuesti kokku ja tõenäoliselt kolmapäeval panen ka tule uuesti sisse.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1692
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. Mar 2018 00:42

Nagu eelnevalt öeldi, siis on sinu kasutatud õli ikkagi vale. 2t õlid on ette nähtud bensiiniga segamiseks. Käigukasti käivad käigukasti õlid, mis sobivad märgsidurile.

Võib muidugi lõpmatuseni filosofeerida, et mis ta ikka halba teeb...aga õige ta pole.

Ükski Minski manual ei soovita käigukasti panna 2t õli, mis on ette nähtud bensiiniga segamiseks.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Mar 2018 20:41

Nüüd sai siis terve nädal masinaga tegeletud - sidur korda, kaaned kinni, kogu raam ja mootor puhtaks, karburaator lahti, seest sodi välja (mida kõike sinna aasta jooksul ei ladestu...) uus ujuki nõel, et asi ikka peaks, kett puhtaks, summuti kõik liited tihendatud ühenduspastaga, jne... Igatahes ratas näis vinks ja vonks välja.
Eile töötas ka ilusti.
Täna Motoexoticale minnes soovisin masina ka korraks käima lüüa - korraks käis ja siis vaikus. Säda nagu nõiaväel kadunud. Ei olnud ka enam aega sädet taga ajada ja lükkasin masinale - vanakesel tekkis väike infarkt, et peab punasele vaibale minema...
Loodan nüüd, et jätab vaiba kuivaks, ega kõhulahtisuse haigus välja löö (mahlad on ju sees).... : )
Üks pisike pilt ka tänasest:
20180323_K58_Punasel vaibal.jpg
Igatahes olete oodatud teda hindama ja oma häält andma


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. Mar 2018 17:43

Motoexotica avatud, ratas kohal ja kiri juures.
Väike viide ka motokuurile
20180323_K58_motoexotical_sildistatudv.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Mar 2018 20:31

Ratas sai siis 18 projektika seast vägeva 6 koha. Ratta poolt anti 25 häält (nr8 - 98 häält; nr10 - 38 häält; nr16 - 34 häält; nr9 (M1A ringraja ratas) - 33 häält; nr5 - 29 häält), millest 3 häält teadsin, kelle omad olid.
Pärast exoticat sai siis Tartu vahel natuke tiirutatud. Ilm ilus kuiv, kuid jahe.
20180325_tagasi_Motoexoticalt.jpg
Kuid natuke eelnevast ajas ka, kui masin veel kuuris oli ja mootor maas ning sidurikaane tihend kuivas. Samal ajal koostan ju pisikest tööriista ja otsustasin katsetada selle mootori peal, et kas töötab. Töötab küll. Märgid magnetile peale - ehk siis ÜSS ja siis süütenurgad peale ÜSSi märkida, sest kui algseademärk panna ÜSS, siis saab selle järgi märkida genekale eelsüütenurga asendid.
20180318_Nurgad_magnetil.jpg
https://youtu.be/fFT3SUAKzrc?t=7

Seejärel sai masinal kett korralikult puhastatud ja määritud. Lisaks pandud käigukasti ka kohasem õli MOTUL 4T 7100 15W-50. Küttesegu jaoks ikka see sama vana Motuli 2T 510.
20180325_hooldus.jpg
Kuna käigukasti õli valik Autoextra poes oli väga lai... sai võetud kõhutunde järgi täissünt ja viskoossus võetud paksem. Oli kasutada ka diislikütusest uuringu koostanud tegelase mõtteid - ta ei osanud nüüd kindlalt väita täissünt õli sobivuse kohta, kuid soovitas kasutada korksiduri korral mineraalõli just fosfori sisalduse tõttu - see korgile hea... Mul on tekstoliidist sidurikettad...
Igatahes olin oma 10 min suht nõutu seal leti ees - mineralist täissündini 0W-20W algusega kuni 15-50W lõpuga... :cry:
Aga võetud ta sai ja tiba sõidetud - oluliselt parem, kui mu eelmine valik - käigud lülituvad pehmelt, sidur lahutab hästi ka.

Lisaks sai summuti liited tihendatud Moly pastaga - muidu pihkus igalt poolt... Nüüd summuti liited puhtad. Aga ega kõik hea siis ka õnnestu - üleliigne pasta kivistub ja tuleb lahti ning liigub summuti sees ringi. See võib lihtsalt ummistada sees olevad sõelad. Seega mingi hetk võtan lahti ja panen korralikumalt.
Aga peale tihendamist sai kuuris ilusti masin töötada ning õhk jäi puhtaks:
20180318_Motorwork.jpg
Enne exoticat sai masinale pandud ka natuke originaalsemaid aksessuaare - selleaegne kütusevoolik oli juba enne - lisasin selleaegsed pingutid. Panin ka pumba koos originaalvoolikuga rattale.
Häirib mind see, et põlvekaitsmete õige kinnitus pani jooksu ning seal praegu see lint kinnitus.. :|
20180318_Aksessuaarid.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Apr 2018 20:49

Täna oli siis suurepärane ilm ja loomulikult tuli viia vanake jalutama.
20180408_K58_teel_v.jpg
20180408_K58_teel2_v.jpg
20180408_K58_teel3_v.jpg
Oktoobris oli km näit 42048km - natuke oli ka vahepeal kaarutamist~20-30 km jagu... Täna sai siis sõita ~4h Tartus ja selle ümbruses ning lõpuks näitas numberid 42196... seega tänase päeva läbitud vahemaaks võib lugeda ~150km jagu... täpset km ei oska öelda, sest waze kiirus oli 60 juures ja näidikul seier nõks üle... kui seier oli 70, siis kiirus 65 kandis. Igatahes väga lineaarset vahet GPS ja spidokal polnud.
Maantee peal 60 on suht ok saavutav - üle selle veel väga ei kipu ning ega ta taha ka veel.
Linn on päris hea - jalgu ei jää, meeletut kiirendamist pole.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 09. Apr 2018 23:19

Lisasin täna veel ~80km otsa.
No ikka mõnus, muie näol, hääl ka selline lahe põmm-põmm-põmm. Kuid..
Sõites tulevad esile ka mõned puudujäägid.
Eilne sõit oli üldjoontes OK aga eks hing taha paremat ja tundus, et vajaks küttesegu sättimist. Küünal (A-11-0-3) iseenesest ilus pruun aga mõeldud mõeldud.
Eile alustasin sõitmist nõel kõige üleval e. seib oli fikseeritud nõela neljast sälgust kõige alla. Masin sõitis, kuid puterdas... Peale 20km sõitu sai küünal paha võetud - oli tume aga mitte väga hull. Langetasin nõela, seega seib alt teise sälku. Masin käitus juba paremini. Muutus see, et kui hoo pealt gaas maha lasta kostusid ilusad taktid - põmm-põmm-põmm. Enne neid polnud vaid oli selline puterdamine/puristamine... Nii sai siis eile sõidetud.
Täna mõtlesin, et teeks segu veel nõks lahjemaks (kasutan K55 karburaatori asemel K55D, millel siis düüs tiba suurem ja lõõri diameeter 19 asemel 21mm)
Tankisin ilusti 5L peale suhtega 1:20-le e. tiba rasvasem segu... Langetasin nõela ühe sälgu võrra alla poole e. seib ülevalt teises sälgus.
Tundus, et masin oli erksam ja jõudu nagu rohkem. Sai 7km sõidetud ja jõud hakkas raugema. Väljas ka soe +20 kanti. Tartu kesklinnast Narva poole sõites oli see mägi ikka vaevaline ja otsustasin, et teen segu rikkamaks tagasi - see masinale parem. Peatusin sättisin nõela paika ja no tee või tina käima vändast ei saa... Lõpuks otsustasin käima joosta - see õnnestus. Siis garaazhi tagasi sõidetud - no ei olnud tunne ka siis hea. Tegin talle ~15min pausi, vahetasin küünla (ära võetud küünal tundus jällegi suht ilus kohvirpuun) A8u vastu ning pärast seda oli masina hääl nagu teisest puust.
Siis tiirutasin edasi oma 60 km... ja nagu mainitud ilusad taktid olid masina töös - eriti õhtul majade vahel :twisted:

Mis siis veel sõites välja tuli:
Esimsesed amordid hakkasid higistama - seega simmerid või siis torud pole korras. Esiosa ka natuke ehk liiga vedel.
Vanad nõukarehvid pole ikka väga head sõitmiseks... sõita saab aga .... peab mitased hankima.
Spidomeetri tross viskas ~15-20km enne parkimist lusika nurka - tuleb seegi uus hankida, K175-Voshodi oma läheb ilusti.
Peaksin vist mõtlema parema õhupuhasti süsteemi peale - kuigi sõidan mööda asfalti, oli nagu tolmuahv... aga originaalil on ju metallsõrestik lihtsalt seal ees, et suuremad kivid läbi ei tuleks...
Piduriklotsid peaks kaasaegsemate katete vastu vahetama - on küll n.ö. nõuka uued aga ega nad eriti head pole.

Hämaras-pimedas ja linnas sõites hakkas endal juba natuke kõhe, sest liiklus oli ikka elav ja K58-l puuduvad piduri ja suunatuled. Käega vehkimist ei pruugita ju näha :roll:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Apr 2018 22:39

Tänane 90 km (Tartu-mntMuuseum-Tartu) ring oli suht OK, kuid ei ole see mootori töö veel hea midagi.
Varbusele sõites kerisin peale A11y küünla - enam vähem, kuid millegi pärast kadus iga 15km tagant jõud - vajas natuke kosumist/puhkamist ja sõitis jälle. Kiirus oli mul 50-60km/h. Küünla värv mahavõtmisel oli ilus pruunikas ja väljanägemise poolepealt tundus kõik OK olema
Tagasi tulles panin A8y küünla - see hakkas jupsima, kuid sõit oli mitmeid kordi parem e. 60 oli kogu aeg... ja jõud ei kadunud kuniks küünal 10km enne tartut saba andis.
Kogu sõidu peale kulus ~2,5L kütust
Peale seda läks siis A10H peale ning ka sellega oli ok.
Seega peaks hankima kaasaegse korraliku õiges kuumusastmes küünla sinna peale...
Iridiumiga pingutan vist natuke üle, kuid ega ta halba tee, kui kuumusaste õige on.
Igatahes vajab vanake veel nokitsemist. Esihark vajab tiba kohendamist, sest õli ei seisa kuigi hästi sees.

Peale mootori komplekteerimist on see masin sõitnud ~670km (enda logi jaoks, sest viimased km ei ole numbreid kerinud) ja mul on tunne, et peaks mootori sees natuke sobrama, sest 2 käiguga on mingi jõnks - nagu saaks energiat... (vabaneb ehk pöörded korraks +500 ja siis kohe alla ning -poob-poob-poob-järsku vabaneb ehk pöörded korraks +500 ja siis kohe alla ning -poob-poob-poob.... mida aeglasemalt kiirendad, seda "pehmem" on jõnks) 3700 pöörde juures - seda ei ole 1 käiguga aga samadel pööretel saabub 3 käigul piirkiirus - allamäge läheb ikkagi pöörded suuremaks ka :roll: .
K58_RPM_vs_speed.jpg
Natuke ka kiiruse arvutusest:
Väntvõlli pöörded (p/min) jagasin kogu ülekande suhtarvuga korrutasin ratta ümbermõõduga (m), jagasin 1000 (teisendasin km) ja korrutasin 60-ga (pöörded min- pöörded tundideks)
Tagaratta diameeter on 630mm ja ümbermõõt 1,97m
Mootori hammasrata diameeter 36,44mm
Siduri ülekande hammasratta diameeter originaal 100,2mm
Suhe väntvõllilt sidurile originaal 2,75
1 käigu suhe sidur - veohammakas 3,24
2 käigu suhe sidur - veohammakas 1,56
3 käigu suhe sidur - veohammakas 1
veohammaka suhe tagarattaga 2,67

Kogu suhtarvu väntvõllist rattani suhte saamiseks tuleb siis korrutada: Väntvõll-Sidur x vastava käigu suhe x veohammaka-tagaratta suhe


Kolmanda käiguga pole eriti jõudu ja 60 on suht lagi. Gaas põhja keerata siis nagu kannataks veel minna... aga nagu ei saaks kätte. Siin võib rolli mängida ka lisaõhk, kuid mootor on kuiv... lisaõhku võib ta imeda karburaatori ja silindri ühendustkohast... eks pean brakecleaneriga seal kontrollima... Kunagi sai seda tehtud, siis pihustamine ei muutnud olukorda.
Kui silindri ümbrusest peaks kuskilt õhku kraapima, peaks sealt ka plöga välja viskama.
Mootor on väljast kuiv, õli ei võta ja juurde ei pane - st tase ei muutu.
Küünlad on tõesti ilusad pruunikad s-h- ka isolaator...
Olen proovinud ka teist karburaatorit... aga eks peab neid veel proovima enne kui kõhu lahti lõikan.
Peamised kahtlusalused on:
1. karburaator - hetkel on küll K55D, kuid see ei pruugi sobida...
2. lisaõhk või siis ei tule piisaval kiirusel kütet peale...
3. Käigukast poob ja sellel pööretel saabub siis see kriitiline jõudude tasakaal
4. U-raud...
5. süüde ka, kuid selle sättimisel ei muutu mootori jõnksutamine... Süüde seatud ~4,5mm enne ÜSS-i
6. Silindri kanalid - eelnevalt võib ju näha milline amööbi kogukond seal on.
Ehk siis alustan lihtsamatest asjadest ja veakohti võib tõesti väga palju olla...
Kriba siia, sest nii korrastan ka oma mõtlemist...

Lõpuks, ehk on kellegil K175/voshod hodomeetri/spidomeetri trossi pakkuda - mul viskas lusika nurka... ehk trossi otsa valtskant sai kannatada kui spidomeeter kinni jooksis.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Apr 2018 20:22

"Peamised kahtlusalused on:
1. karburaator - hetkel on küll K55D, kuid see ei pruugi sobida...
2. lisaõhk või siis ei tule piisaval kiirusel kütet peale...
3. Käigukast poob ja sellel pööretel saabub siis see kriitiline jõudude tasakaal
4. U-raud...
5. süüde ka, kuid selle sättimisel ei muutu mootori jõnksutamine... Süüde seatud ~4,5mm enne ÜSS-i
6. Silindri kanalid - eelnevalt võib ju näha milline amööbi kogukond seal on.
Ehk siis alustan lihtsamatest asjadest ja veakohti võib tõesti väga palju olla..."

Alustuseks mõõtsin KP12 läbilaskevõimet... 5L tuli 10min - puhastasin kõik kanalid kiirust see ei muutnud.
Isenesest pole ju hullu, sest kütust peaks tulema piisavalt karburaatorisse ehk siis 500 ml/min
Karburaatorites on düüsid K55 - 135 (ehk siis 135 ml/min) K55D - 145; K55V - 165
Seega kütte puudumise taha ei peaks asi jääma.

Seejärel võtsin karburaatori ette ja paigaldasin tutika K55 karburaatori - sellega muutus mootori töö. Nõel oli D karburaatorist oluliselt erinev vt pilti. Sättisn nõela kõige ülemisse asendisse e. kõige rikkamaks. Siis järgmine aste - rohkem ei proovinud, sest küünal jäi juba valgeks. Kõige all oli küünal helepruun. D karburaatoriga oli küünal meeldivama värviga...
Nimelt nüüd on jõnksud 30km/h, siis 35 km/h, siis 40km/h, 45km/h ja 46-48km/h peal jääb puristama
karburaatorid_K55.jpg
karburaatorid_K55_noelad.jpg
Rohkem ma asju veel läbi ei proovinud, kuid tundub, et mootor saab lisaõhku... kahtluse noole suunan siduripoolsele vändakaela simmerile...
hakkasin nüüd mõtlema, et kas panin selle ikka õigetpidi... :roll: Vaatasin ka õli kogust - see on nüüd kahtlaselt vähenenud...
simmeri jamaga on loogiline seletada jõnksumist - kogub ennast ja siis saab rohmaka õhku...
Lõhnab pataloogi töö ettevõtmisele :roll: Tegelikult eriti ei viitsik seda mootorit lahata, sest simmeri kontrollimiseks tuleb vänt välja võtta ehk asjandus algosadeks lammutada...
Lubasin oma suuremeelsusest komplekteerida veel ühte K58 mootorit - see praegu karteri paranduses.
Siis see teine jawa ka veel...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Apr 2018 23:41

Laiskus on vahel hea asi... :roll:
Kõigepealt otsisin netiavarustest vastet vana vene küünlale A8y või A11y -le ja pean tõdema, et NGK B6HS tundus kõige õigem olema. Mõeldud mõeldud ja see küünal seotatud. Tegelikutl soovisin küll DENSOT, kuid hetkel sobib ka see. Sai tellitud ka samale küünlale sobivam iridium versioon DENSOLT IWF20 - lihtsalt prooviks... see pidi nõks vähema vooluga sama töö tegema. Voolu pole sellel masinal kunagi laialt käes.

Proovisin siis kõik karburaatori versioonid, mis käepärast oli, K58 mootoriga tööle saada.
K55 oli peaaegu ok, kuid kuhu iganes sa nõela sätid alati jääb midagi puudu - kuid nagu ikka 60 polnud probleem.
K55V - puristas korralikult, isegi kõige lahjema segu peal. Eks see doseeri üle.
K55D - kõige paremini sain tööle kui nõela seib oli fikseeritud alumise 2 sälku.
kui nõela seib oli nõks üleval ja sõitsin ~5km ringi, siis oli küünal natuke imelik - nagu oleks ühel poolel olnud rikas ja teisel poolel vaene küttesegu - kuigi on üks silinder... Pildil on peaks olema näha nii, et isolaator on vasakul oluliselt heledam, kui paremal. Keerme ring vastupidi... igatahes väga selgelt oli küünlal näha läbipuhumise kanali ebaühtlus.
20180419_K58_kyynal_B6HS_K55D_alt3salk.jpg
Liigutasin siis sälgu võrra allapoole ehk tõstsin nõela ja läksin Tartu peale hullama. Masin liikus suht hästi, jõnksud ikka sees aga talutavamad. 65 polnud probleemi masinal, kuid 70 veel ei küüninud - midagi jääb puudu. Eks siin oli ka mingi kombinatsioon süütest...
Lõpptulem küünlal on siis selline (peale 30km sõitu Tartus)
20180419_K58_kyynal_B6HS_K55D_alt2salk.jpg
Jõnksud häirivad ja vahest on tunne, et sidur kipub libisema - samas kui see libiseb siis peaks olema ühtlasem... vot ei tea ka enam...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. May 2018 14:34

Masin on siis iga päev liikluses - hommikult tööle ja õhtuti tiirutamine linnas. Kokku tuleb kuskil päevaseks läbisõiduks ~50km.
Üldjuhul masina tööga võib suurespildis rahule jääda. Vändast saab masina käima kuid...
Külmalt käivitades ei ole küma mootori töö kuigi kindel ja sõltub esitule tööst. Taandaks selle vea genekale. Kuna geneka kaane vahel tihend puudub viskab kett natuke õli genekaruumi ja see keerutab õhukese kihi magneti peale. mootori töötades "magnet" puhastub mingil määral ja soema mootoriga ei ole etteheiteid. Iga takt tuleb selgelt esile, küünla värv Ok.
Seega peaksin ikkagi kompunnima parema tihenduse geneka ja veoketi vahelise ruumi.

Järgmine probleem on süvenev ehk siis jõnksutamine koormuse all 2 käiguga sõites. Täna tuli esile veel "libisemine" 3 käiguga sõites, kui korraks gaas maha lasta ja järsku kiirendada nii, et sidurit ei puutu. Pöörded tõusevad kõrgemale, kiirus ei muutu ja siis mõne ajapärast pöörded langevad nign vedu ühtlustub.
Sidrupulk ise ei ole pingul ja heebli käigulõtk on ok. Natuke kahtlustan siduri korvi vedrusid, et on liiga lõdvad - siduri kettad on tekstoliidist ja suht uued kui paigaldasin...

Vahepeal jooksis vasak tagumine amordi sisemine pulk lahti ning amort vajus läbi. Ehk siis amordi pulga mutter ei lukustanid amordi ülemist kinnitust paigale ja keeras pulga lahti. Egas midagi, amort lauale, pulkadeks, uus õli 10W sisse ja korralikult kokku tagasi.
Sarnane asi oli ka vasakpoolse esiamordiga, kus vajas pingutamist simmeri mutter.

Seega veel kord: ratta juures tulevad välja vead ainult sõites :!:

Aga masin on sõidukorras küll ;)


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. May 2018 09:39

Eile õhtul vahetasin siis K58 mootori M1M mootori vastu. Plaan on K58 mootorit natuke korrastada, sest masina peal pole mõtet seda enam nibin nabin timmida.
M1M mootori vahetus oli kiire, kuid seisnud pikalt ja töölesaamine oli raskendatud - eriti nadi, kui samal ajal on vaja pubekale telefoni teel elutarkusi õpetada... ja see hajutas tähelepanu.
Igatahes olin vahepeal geneka ja karburaatori mahakruvinud ning seega süütenurk vajas seadmist. Keeruliseks tegi selle protseduuri kontrolllambi ja testri puudumine.
Karburaator ise on küll K55D aga K58 seadetes...
Igatahes mootor käivitus suhttihti - tagurpidi... seega süüde liiga varajane. Seadistatud süüde "ohutusse" kohta, et masin töötaks ja koju viiks.
Sõites oli tunda, et M1M mootoris on oluliselt rohkem rammu kui K58 mootoris. Seega vajab viimane tugevalt ülevaatamist ja alustan silindrist.

veel märkasin, et elektripool vajab ka tähelepanu, sest tulede sisselülitamisel jääb voolust küünlale vajakka.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 23. May 2018 09:41

Kiitus selle eest, et nii vana masinat igapäevasõidukina kasutad!

Geneka laadimise probleemi ma õli süüks ei paneks. Pigem kahtlustaks mingit halba ühendust. Kui harjad oleks, siis veel kuidagi grafiiditolmu ja õli segu toimel võiks lühis tekkida, aga püsimagneti puhul minu arvates äärmiselt vähetõenäoline.

Ma peast ei mäleta 125-se korvi, kuid 175-sel sai neid veidi pingutada. Vajadusel lõikad vedru alumise otsa veidi lühemaks ning keerad ringi sissepoole.

Endal on aastaid keermeliim põhivarustuses olnud, kuna niipalju tarkust veel ei ole, et ühepütised vibravabaks saada.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. May 2018 17:15

No jah, mul pani üks kaasreisija jalatugi jehhat eile...

See elektrivaegus vajab jah sisukamat lähenemist - võib täitsa vabalt olla tegu esitulepirniga... juhtmetes lühiühendusi ei tuvastanud. Genekas ise samuti paistab korras olema.
Ma olen lihtsalt õlkerme püsimagnetilt mahanühimisel saanud kohati asja korda... sealt ka see järeldus (samas ei ole tõesti mõõtnud juhtme enda takistusi)
Siduri korvi vedrud käin/kontrollin üle, sest sain vajalikud andmed juba kätte (Punase kastiga tähistatud):
sidurivedru.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Jun 2018 00:12

Vahepeal viskasin siis teise silindri peale.
Sõidab enam vähem.
Siis viskas korraks keset Tartu kõige kõigemat ristmikku summuti sisu tänavale... OK korjasin üles kuid tagumine osa sai siis ühe auto ratta alt muljuda. Egas midagi toksisin erinevate ümarate asjadega selle õigesse kujusse tagasi. Summuti sisu tagasi ja jälle sõitu.
Peale silindri vahetust ~100km ringis hakkas masina jõud raugema 60km/h oli juba probleem. Mingi hetk avastasin, et silindri alt tuleb plöga - egas midagi pingutasin silindri polte ja tagasi sõidul hoopis teine tera. Kaldun siin ikkagi tihendi vahetust... aga seda siis hiljem.
Siledal asfaltteel (tuulevaikne ilm, õhutemp kuskil +15 kandis) hoidis ilusti 70-73km/h kiirust seda siis telefoni GPS ja WAZE järgi... alla mäge 73-77, üles mäge langes kiirus 60 kanti. maksimaalse näidu pikal langusel sain 86km/h - see oli juba natuke hirmus, sest ega see ratas nüüd nii tummine ka pole ja kurve sellise kiirusega ei võta kohe kuidagi.

Näitude järgi peaks nagu asi OK olema, kuid ega ta nüüd nii väga korras ka pole. Segu vist pole väga õige, küünal natuke liiga tume, teine käik ikkagi jõnksutab, Gaasi täitsa põhjas hoides hakkab nagu pooma (kas ei saa peale, on segu liiga rikas võms..)
Aga üldiselt olen masinaga rahul


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Jun 2018 23:49

Võttes uuesti kätte K58 kasutusjuhendi, mida tasuks kord kuus või vähemalt kvartalis sirvida, jäi silma, et kiiruseks annab asfalteel mitte vähem kui 75km/h, mootori võimsuseks mitte vähem, kui 5 hp-d. Seega järeldus, et on veel natuke vaja seadistada selle masinaga juures...
Igatahes 80km/h kiiruse juures hakkas natuke hirmus ka ja seda peamiselt rehvide ja üldise lodevuse tõttu (tekib tahtmine ainult otse sõita ja mitte kallutada kurvides... sest kallutades muutub ebastabiilseks). Ma ikka peaksin esihargi kangemaks tegema ja kaasaegsed pehmemad/ümaramad rehvid panema.

Nüüd natuke masina elektrist ka. Isenensest on sellel masinal ülilihtne elektriskeem. Genekal kaks väljundit süüde ja valgustus. Süütesüsteem on ka lihtne, kontaktid, kondekas, süütepool - paralleelselt ka süütelukk (st surub lihtsalt klemmi massist lahti) ja küünal.
Valgustusvool on ka lihtne - valge juhe signaali, sealt sama klemmi alt lenksul olevasse lülitisse. Läbi lüliti siis rohekas juhe tagasi signaali. Seejärel kaks juhet lülitist esitule pistikusse ja üks tagatule alusplaadile.
Peamised probleemid elektriga on: nõrk säde või selle puudumine. Valgustusvoolu sisselülitades süütesüsteemi tõrked/katkestused. Lambid ei põle täisvõimsusel. Põletab pirne läbi. Rohkem nagu erilisi probleeme pole.
90% juhul on viga ühendustes ja 10% genekas.
Ühenduste all ma ei mõtle ainult juhtme kinnitusi klemmide alla vaid ka pistikute siseseid liiteid nt pistiku klemmi läbiviik juhtme ühendusele, mis on vaskklemmi valtsühendus pronks liidesele. See lihtsalt vibeerib ennast lõdvaks...

Masinal on väga tugev vibratsioon ja selle peamiseks jamaks ongi see, et mingi mutter/liides otsustab lahti lasta ennast ja irduda...
Ma olen juba nii mitugi mutrit ja summuti kinnitust ära kaotanud...
Soovitus; pingutage KÕIK mutrite ühendused iga 500km tagant ja kontrollige elektrisüsteemi tummisust, ehk teisisõnu teostage jooksvalt tehnokontrolli.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1692
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 14. Jun 2018 10:08

Mul kadus ka viimasel Planeta Spordiga sõidul summuti kinituspolt ära.
Lahenduseks ja võlusõnaks on keermeliim. Kontrollima peab aga tilk keermeliimi kaitseb kontrolli vahepealsel ajal elutähtsate jubinate kadumise eest.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Jun 2018 00:40

Siia pole ammu kribanud midagi.
Masin käitub suht hästi, külmalt käivitub 1-2 löögist, mootori töö suht ok, teisekäigu jõnksutamine natuke häirib aga vajutada saab.
Kõik liigendid käisin üle ja pingutasin mutreid ning lodevus natuke kadus.
Reedel vahetan ka esikahvlis õli ära ja panen tiba paksema e. 15W kaalun ka 20w panna... kindlasti pean tulevikus simmerid vahetama, sest parem amort higistab liiga ja liiga pehmed on ka.

Vahepeal sai ka ühe spidomeetri trossi hangitud GB133 - õnneks mul sama tross peal ja sai ainult sisu ringi visatud. Trossid pärit siis voshod masinatelt.
Samas spidomeeter ikka ei töötanud hästi vaid tundus, et sees on midagi tõsist juhtunud.
Võtsin siis spido uuesti lahti ning märkasin, et kaks mutrit olid järgi andnud. Õnnes sai mutrid kinni keeratud nii, et ei pidanud seierit lahti kangutama. See ei tahtnud kohe kuidagi ilusti ära tulla aga õnneks ei olnud ka vaja.
20180625_spido_rem.jpg
Mutrid kinni, tiba määret rullikutele ja ülekannetele ning asi kokku tagasi. Sõites valetab ~5km/h rohkem GPS kiirusest.

Nüüd on hakanud masin pinre läbipõletama - ise kaldun kehva massi süüks seda ajama aga mine tea. Vean ka lisamassijuhtmed olulistesse kohtadesse e. esitulele. Lisaks vist paigaldan valgustusvoolile drosseli DR-100, mis tiba uuematele minskitele ja voshodidele pandi...

Laupäeval panen vanakese proovile ja vuran Tartust - Kuusalusse ja sealt õhtul edasi Kembasse, kus ma ta sain e. tema koju ja siis sealt Kadrina kaudu Rakverre. kogu trassi pikkus ~230km. Kui masin võtab hinnanguliselt 4L sajale siis kuluks nõks üle 9L ehk terve paagitäis kütet... eks näis, eks näis...
2018_07_01_K58_tripp.jpg
Kui vanake selle sõidu ilusti vastu peab siis järgmine sõit tuleb temaga 7. juulil, kus unic tegelased vuravad Tapa-Neeruti-Moe kandis. Ehk siis hommikul Rakverest -Seidla laadale, siis 10.ks Tapale ja sealt nendega Moele, kus edasi sõidan Rakverre tagasi ja hakkan sünnipäeva pidama 8 )


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 29. Jun 2018 13:53

Spidomeetrid kipuvad ennast lahti väristama. Spidomeetri kiirusenäitu saab veidi käsitsi reguleerida. Keerad kollasega tähistatud hoovast vedru takistust kas veidi peale või maha. Aga vinge sõit plaanis!
Capture.JPG



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Jun 2018 22:45

No eks näis, kui vinge sõit tuleb. Igatahes ihuhädasid peab kindlasti planeerima nii, et kuskil istuda saab. Püsti seistes ja nr1 tehes ei pruugi nr2 jääda omale kohale, sest kõik ratta lähedal olevad lihased saab ju tugevalt väristatud ning nad ei pruugi töötada nii nagu soovid.... :lol:

Aga täna siis vahetasin esiamortidel õli ja panin motul 20W sisse - oh üllatust need torud hakkasid amortidena tööle ning polegi ainult vedrud ees.
Lisaks muutus ratas väga palju stabiilsemaks ning tummisemaks. Mõlemast putkest tuli välja siis ~85ml õli. Sisse sai pandud 100ml. Seega 15% kadu läbi higistamiste... loodan, et 20W püsib paremini sees.
Nüüd on mul amordiõlisid alates 5W, 10W, 15W ja 20W. Siis peab ütlema, et 5W ja 10W ei ole selle masina jaoks head ja jätavad amordid liiga vetruvaks. 15W pole veel proovinud, sest läksin kohe 20W peale ja esiamort muutus täista heaks - mõnus kohe ja ei laksagi iga lohu peale amorti põhja.
20180629_Amordi_oil.jpg

Kahjuks jõuavad uued rehvid alles esmaspäeval... seega pikk sõit tuleb veel teha venerehvidega.

Lisaks sai veetud esitulekorpusesse lisa massijuhe - no nii igaks juhuks.
Siis karteri õlinivoo paika sätitud. Mul läheb ju õli ketiõlituse peale, sest ketihammakas on 4,7mm asemel 7mm ning tihendid ei pea seal hästi. See eest on kett kogu aeg õlitatud ;)


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 02. Jul 2018 01:04

Teen ka siia väikese kokkuvõtte sõidust.
Igatahes masin käitus eeskujulikult ning läbis kogu trassi enda ea kohaselt. Mina ise tundsin ennast ülihästi ning peale deklareeritud km sõitsin veel Rakvere vahel ringi, sest ei olnudkohe kuidagi väsinud rattaga sõitmisest.
Aga hommik algas Jawa ülevaatusega. Siis punane asjandus kuuri ja K58 välja. Kott pakitud nii, et igapäeva asjad mahuksid sisse + 1L õli. Küljekarpi sai lisatud ühe esitule ja tagatule pirni ja visiiri puhastuse spray ning natuke paberrätikuid ka. Sõiduks kasutasin kinnist kiivrit (mitte lahtise lõuaalusega nahast "retrokat") ja seda just tugeva tuule pärast.
Ilm oli suht jahe ~13 kraadi Tartus ja vastutuulega e. Loodest-kirdesse ~8ms/s.

Sõitu alustasin 10:00 - pildi tegemise aeg:
20180701_K58_tripp_01_start_2.jpg
spidonäit oli:
20180701_K58_tripp_02_start_km.jpg
Sõiduajal sai siis spidonäitu kontrollida ning see näitas siis ~5-8%vähem kiirust. Teisisõnu, kui seier oli 70 peal oli tegelik kiirus 66-67m/h Vahemaa pikkust panen siia logisse ja mõõdan seda google mapsiga täpselt sõidetud tee pealt.
Esimese peatuse tegin korraks enne Lähtet, sest millegipärast tundus, et ratas ei tahtnud kohe kuidagi liikuda ja midagi poos. Kett oli liialt pingul, lasin selle lõdvemaks. Aga tegelikult polnud asi ketis vaid tugevas vastutuules...
Järgmine peatus oli Kaareperes e. 43km (59min eelmisest pildist ja keskmiseks kiiruseks 43km/h). Ja seda siis põhjusel, et hakkas väiksest vihmakest tulema, samas suutsin eelneva peatusega tekitada visiirile õlipleki, mis oli vaja maha nühkida.
Sealt edasi sõitsin Jõgevale, Piidetare juurde (58km 1h ja 20min) ja ratas hingas palju kergemalt, sest tuul natuke vaibus.
20180701_K58_tripp_03_Jogeva.jpg
Piidetares võtsin kohvi ja tegin pausi ~15min. Edati otsustasin, et pause ei tee ja sõidan Järva-Jaani.
Nüüd läks rattal hingamine kuidagi väga lahti ja spido seier istus rahulikult 70 juures. No jah kui tuul ennast näitas siis korraks langes, aga kogus ning sõitis jälle 70-ga
Kuna vanavarakohvikut kohe üles ei leidnud, tegin peatuse vanatehnika varjupaiga juures... sinna ma oma masinat nii pea ei pargi.
Aga sõidetud siis 106km ja 2h 28min. Seal konutasin max 5min ja siis edasi.
20180701_K58_tripp_04_VanatehnikaVarjup.jpg
Järgmine peatus oli Aegviidus Sõidetud 140km ja 3h 10min.
20180701_K58_tripp_05_Aravete.jpg
Edasi Kuusalusse. Sõidetud 170km ja 3h 52min. (spido näit oli 32597 ehk arvutuste järgi 175km - selle kohta võib öelda, et vahemaad loeb suht täpselt) Nüüd tuli pikem paus, sest sai sugulastega jutustatud, söödud ja nii sama muljetatud.
20180701_K58_tripp_06_Kuusalu.jpg
Siin siis tegelased, kes väiksena selle ratta otsas turninud - vähemalt tuli neile meelde iste...
20180701_K58_tripp_07_Kuusalu2.jpg
Enne edasist sõitu panin kuusalu tanklas 5L lisaks ning kell 16:40 alustasin edasist sõitu Kemba-Rakvere suunal.
Kuna nüüd oli tuul tagant siis 70-75 oli TLN-Narva trassil kogu aeg sees ja seda siis lõpuks pea rakvereni... masina sõit oli väga Ok.
Kembale soovisin liikuda lõunapool TLN-Narva teed ehk mööda metsateid aga võta näpust - WAZE juhatas ikkagi Liiapeksi juures mind suurele teele.
Igatahes kell 17:40 ja 205km sõidetud jõudsin K58 kunagisse koju. Seal paigutasin ta nii nagu seis 2012, kui ma ta sealt välja tirisin.
20180701_K58_tripp_09_Uurita-Kaarli_2012vs2018v.jpg
20180701_K58_tripp_08kodutee_algus.jpg
Tegin veel mõned pildikesed ja kella 18:00 alustasin sõitmist Kadrina kaudu Rakverre.
20180701_K58_tripp_08kodutee_algus.jpg
Vahetult enne Rakverre jõudmist hakkas jõud raugema... igatahes kiirus langes kuskil 5km/h popsti ilma tuule mõjuta... aga sõitis edasi.
Rakverre jõudsin siis 19:13 ja 259km. Spidol näit 32673 ja arvutades teeb see 251km.
20180701_K58_tripp_11_Rakvere_.jpg
20180701_K58_tripp_12_Rakvere.jpg
Lõpptulemina olin väga rahul, sõit ei väsitanud, masin liikus hästi, ei olnud vedel, amordi töö OK.
Attachments
20180701_K58_tripp_08kodutee_algus1.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Jul 2018 09:01

K58 lippab suht hästi. Ainult mis häirib on teine käik... see jõnksutamine kiirendamisel... aga eks te laitses seda teisekäigu viuu-viuu kuulete.
Nüüd viimane hooldus ka tehtud enne Motonostalgiat - gaasitross tõstetud nii, et spidoat ei kataks, ketilõtk paika seatud, esipidurit tiba sätitud (Tagapidurit ei hakanud lahti võtma, kuigi peaks, sest ega seal eriti midagi peale saa keerata sest midagi hakkab vastikult vastu käima - jalapiduripedaal läheb ikka päris alla...).
Täna õhtu pakime masina kärule, et homme vara startida. Muide lubas laupäeval ka sadu, seega porikaitsmed jäävad peale, et jalad puhtaks jääks, mõtlesin korraks need maha võtta aga ei. :twisted:

Lisaks vaja tulevikus ikkagi see elekter pulkadeks võtta ning leida see kala üles, mis lähitulepirne läbi põletab - kaugtule oma on korras.

Igatahes varsti peaks seda minski keredetailidele ka pühenduma aega. :|


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply