K-58 & M103

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Re: K-58 & M103

Unread post by ullar » 08. Aug 2018 16:42

Rikun natuke teemat. Kas Sul K-58-le midagi üle ka on? Mul suurematest asjadest puudu paak,tagumine porilaud koos tulega, silindripea ja õhufilter. Pole praegu aega projektipäevikut pidama hakata, saaks tehnika vähe parema välimusega ritta panna.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Aug 2018 23:20

Ullar:
Mingisuguse õhufiltri ehk leiab, amööbidega silinder on ka aga sellega ta ei sõitnud hästi..., väga kehv paak on..., porikat koos tagatulega ei ole pakkuda.

Täna oli siis väga päikseline päev ja minsk M103 sai endale nii mõnegi väga heas korras asja juurde. Kõik tänu ksf OstapBenderile ;) kes oleks osanud arvata, et need vidinad on kõigest 300m kaugusel...
Igatahes M103 omad:
1. uus NOS iste - e. varuosana tehtud komplekt samast ajast ja mõeldud M103-le, kasutamata 8 )
2. NOS paagikork
3. NOS tulelüliti
4. ülikorras bensiinikraan aastat 1963 ja M103 paagi küljest
5. M103 suht rahuldavas seisus tagaamordi katted
6. komplekt tehniliselt korras ja õigete poltidega hoobade komplekt.
7. Esitule hoidjad/amordkatted - huvitavad... mainiti, et need on m103 omad, ise natuke kahtlen aga mine tea. Tunduvad liiga käsitöö versioonid. Esimeses postituses on mul pildid, millises seisus ma masinad sain. Seal on kindlasti K58 küljes M103 esihark, sest vanaisa ei kasutanud "uuemate" masinate osi. M103 küljest tõstis sinna amordid, amordikatted pingutuskruvi süsteemi, prillid, komplektse esitule koos juhtmestikuga. Tal ei olnud neid tõesti kuskilt võtta, kui kõrvalseisvalt M103-lt. Just selle pärast ma kahtlen, et saadud asjad on tehase m103 omad. Meenutavad kuidagi M72 või mõne muu sarnase masina tulehoidjat ning alumine osa paistab ikkagi minski oma olevat.
20180814_213809.jpg
20180814_213822.jpg
20180814_213842_001.jpg
20180814_213906.jpg
lisaks pildistasin ka originaal käepidemed.
20180814_202552_001.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Aug 2018 16:03

Mulle meeldib arutleda asjadest ja ülihea kui ka pildimaterjali viideteks pakutakse.
Sain mõned pildid kinnituseks, et need amordikatted/esitulehoidjad on M103 omad. Samas ei ole ka vale paigaldada M104-M06 omi, sest mingi hetk toodeti ökonoomsem lahend tulekatete koostamiseks e. suhteliselt ühestükis. Neid võidi paigutada viimastele versioonidele, sest laos võisid "vanad" otsa saada.
8dcaf7aae5395794903a23e4a0daf929.jpg
8dcaf7aae5395794903a23e4a0daf929.jpg (38 KiB) Viewed 4697 times
4601034639.jpg
1477566938206_default.jpg
maxresdefault.jpg
minsk_m103__76300578f.jpg
Sama võib olla ka lenksu muutusega, viie valtssoone rummudega ja seisuhargi muutumisega.
M1M oli ju seisuhargiga, vanemad versioonid M103 samuti, siis mingi hetk lisandus "lambajalg" ja siis veel järgmistel versioonidel kadus seisuhark... aga millal - no ei oska hetkel veel keegi seostada raami numbritega.

Eks see M103 oli üks suur arenguprojekt, sest tegelikult taheti ju M101 algselt käiku lasta, siis ka M102 aga need ei projektid ei jõudnud prototüüpidest eriti kaugemale ja ainuke suht väheste muudatustega tootmiskõlbulik versioon oli M103. See omakorda arenes ajas edasi ökonoomsema tootmise poole.

Hetkel, mida suudan meenutada, et mis mul veel puudu on:
1. Paberil originaal kasutusjuhend (nu jah muud dokumendid ka)
2. tööriistakott koos sisuga
3. viie sisemise valtsiga rummud (vot ei oska kindlalt väita, et kas nii esimene, kui tagumine on sellised... igatahes olen käeshoidnud esimest rummu)
4. korralik gaasirutsa - olemas natuke pidune.
5. õige aastaarvuga pirnid.

Lisaks korraliku kroomiga osad (korralikud olemas tulevõru, paagikork, esiamordid, heeblid, süütevõtme kate) on ka puudu aga füüsiliselt olemas (summuti, leegitoru, leegitoru mutter, lenks, tagaamordi alumised katted, mootori hoovad, spidomeetriklaasi võru, kodarad)

Eks ma pean mingi hetk selle ratta korraks komplekteerima, sest asjad on juba päris kaua olnud karpides (kuskil)


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Aug 2018 10:10

Tahaks kribada mingisugustki arengut k58-st kuid ei midagi... ikka sama hea, mis eelmistes postitustes.
Kodu renoveerimine on suurema osa "vabast ajast" endale võtnud, seega nii K58, Jawa ja Minsk M-103 on natuke tagaplaanil. Esimese kahega saab vähemalt korra nädalas sõidetud mõned kümned km aga viimase osas väga suuri muutusi komplekteerimise suunas pole.
Iseenesest kui lähimate kuude jooksul kere värvimisse ei lähe panen asjad raami külge - jällegi jama selles, et velgi ei saa komplekteerida, sest kodaraid pole mõtet mitu korda kinni-lahti kruvida :evil:
Komplekteerimise eesmärk on pigem see, et veenduda KÕIKIDE detailide olemasolus ja headuses. lihtsalt väga kaua aega on möödas + mitu garaazhi kolimist, et teada täpselt kus mingi detail paikneb.
Probleeme ei ole suurte asjadega nagu mootor, raamidetailid jne vaid pigem mutrite ja poltidega... soov ikkagi ju õigete asjadega komplekteerida.
Siin foorumis nii mõnigi on küsinud, et millest alustada - KOMPLEKTEERIMISEST, sest kere värvimine oskaja käes ja ratta lahtivõtmine värvimise ajaks on see kõige lihtsam ja kiirem tegevus. Aga näe ise seda soovitust ei järgi.

M103 värvimine on seisnud mitme asja taga:
1. raha - korralik värvimine oskaja käes on 500+ €. Mõnes mõttes pole ju palju aga piisav summa, kui muid tegemisi on ka. Lisaks kui juba värvida, siis 100% kõik õiged ja korralikud detailid korraga.
2. Kõik detailid pole olnud 100% õiged ja korras - nt esivelg polnud algse puhastuse/värvimise juures üliheas korras vaid käib-kah olukorras. Nüüd õnnestus saada üliheas korras komplekt... porilaud polnud õige, paagi sai ka korralikuma, lisas ilmus nüüd välja õigemad amordi katted/esitulehoidjad + tutt uus sadul... Hetkel takistaks värvimisse minekul ainult väga heas korras küljekarp. See on küll olemas aga natuke krobeline, sest rooste on teda hammustanud... Natuke kripeldab üks tagumine amort... ta on korras aga "käib-kah" välimusega...
3. Aeg... nii naljakas kui see ka ei tundu, pole värvimise asjandusega eriti tähtaegu planeerinud... sellest ka vähene tähelepanud ja asja venimine...

Nüüd K-58-st.
Sai komplekteeritud ühe teise K58 mootor. Nüüd vaja seda ka "sisse sõita", et veenduda töö kvaliteedis...
Mootor ise siin: viewtopic.php?f=7&t=24268

Kui nüüd kõik plaanipäraselt läheb viskan asja k58 raamivahele ja esimese korralikuma sõidu teen Rakvere-Mustvee-Tartu.
Läbi Mustvee sellepärast, et hea oleks mootori omanikule ka näidata, et asjandus töötab.

Natuke olen jännis K58 elektriga... kogu elekter on millegi pärast läinud üle 12V peale, kuigi genekas on 6V 35W... Hetkel nii ees, kui taga 12V pirnid ja need töötavad enam vähem. Tühikäigul on tuhmid aga 3000RPMi suht OK. Ees on eriti võimas pirn masina jaoks 12V 21W+48W. 21W särab ilusti aga 48W hõõgub - üllataval kombel ei tõmba masinat kooma, mida see pirn enne tegi. Seega kuskil kurivaim, peab olema möödaviik e. lühis...
Kurb meel on selle, et nii elementaarsest elektriskeemist ei saa jagu... ega vist muud aita, kui juhtmesti korraks maha võtta ja uus kokku panna. Nii ehk naa kasutab K58 minski juhtmestikku :? tal endal peaks olema "heledate" rüüdes riideskattega juhtmed. Heledad katted ja riidest kattega juhtmete otsad on olemas... eks peab ühe komplekti kokku keerama.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Oct 2018 22:09

Eks pean natuke siia teemasse ka kribama selle projektika ja jawa ning veel ühe M1a aitamise kõrvalt.

Nimelt viskasingi selle "korda tehtud" mootori aiste vahele ning ilmnesid mõned asjad, millega polnud rahul.
1. Mootor töötas kärsitult - no ei saanud kaasas olnud K55 karburaatorit hästi tööle.
2. Käigukastist sõiduajal ei lülitanud hästi 2-1-le käike. tuli otsida vahepeal vabakäiku, siis uuesti teist ja siis meelitada esimest...

Kuid sai siis ikkagi ülevaatusele sõidetud ning see ajsatamine ära teha. Polnud probleemi ja ülevaatus tehtud ning võib veel üks aasta rahulikult maanteed mõõta.
20180929_K58_yevaatus.jpg
Mootorist veel, et nii ehk naa oli vaja silinder eemaldada ja uued tikkpoldid panna, mis sai saksast ostetud.

Võtsin kõhu lahti - no see reinozil on ikka tihke ja tugev kraam. Oli ikka tegu, et karteri kaani ja karterit lahti saada. Seega julgen soovitada seda silikooni - saab motohoovist.
Käiguvahetuse jama ajan vahetusekahvli juhtjulkara loksu kaela - see ikka loksub väga tugevalt ning ei juhtinud neid hammakaid täpselt. Seega neetisin selle paremini kinni, et loksu poleks.

Samas sai vaadatud ka silindri ja karteri ühilduvust - see vajab ikka tugevalt viilimist, et küttesegu saaks paremini ja takistusteta põlemiskambrisse tööd minna tegema.
20181004_231720.jpg
Eks kahe kolme nädalapärast viilin asja joonde. Lisaks sai tagadilt sinna ka ühe K55D karburaatori vraki hangitud, et asi paremini jooksma hakkaks.

Nüüd K58 raam hetkel ilma mootorita, kohe kohe viskan sinna voshod1 mootori uuesti aiste vahele, sest sellele sain uuema K65V karburaatori. Ehk hakkab paremini tööle--- eks näis.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Oct 2018 23:42

Ah panen ka siia inimestele vaatamiseks mõned K58 pildid.
Suvine pilt Motonostalgia võitudest (3.10 oli suht OK aeg... nõks veel ruumi oli...sest teine käik jupsis ju):
20180730_200336_1.jpg
20180730_200346-1.jpg
Protokolli leiab siit:
http://www.motonostalgia.eu/tutvustus/sprint

Hetkel on ta legaalne raam mootorite testimiseks. Kahjuks on kuhjunud mitme mootori korraga tegemine... Jawa638, K58 oma mootor vajab korraks kõhu sisse vaatamist, ja see teine K58 mootor vajas käigukasti korrastamist, sest esimene käik ei tahtnud häste töötada.
Seega, et raam seisma ei jääks sai voshod1 mootor sinna tõstetud.
20181013_K58_175cc_engine01.jpg
20181013_K58_175cc_engine02.jpg
20181013_K58_175cc_engine03.jpg
20181013_K58_175cc_engine04.jpg
20181013_K58_175cc_engine05.jpg
Nüüd õnnestus veel hankida M103-le juppe - pean ikka selle komplekti korraks raamile keerama, et saada ülevaade mis olemas ja korras ning mis üle.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. Oct 2018 23:10

Siin teemas kajastan ka M103 tegemisi, siis tänu ksf OstapBenderile sain veel mõned õigemad ja korralikumad osad.
Kuna enda M103 on kastis ja jagan siin õpetusi, et lao-esmalt-masin-ratastele-ja-sõitma-ning-alles-siis-tee-ilusaks... otsustasin asjad korraks raamile asetada. Seejärel otsustan, et mis on OK ja mis mitte.
20181020_M103-komplekteerimine_1.jpg
Selle ladumise jooksul sain aru, et ega mul need jupid nüüd nii korras ka polnud e. parajad apelsiinid, lisaks veel uuema minski omad ka.
Ainult, mis minu osadest alles jätan on raam, porikad, paak, lenksuhoidjad, esituli. Ülejäänud kõik läksid ostapi omad.

Üllatus oli esiamortidega. Ma ise oleks kasutanud M105 oma, sest tundus ju õige. Kuid võrreldes siis oriignaalidega on vahe olemas...
Väljast paistavad ainult kaks asja - ülemine kork on kandiliste avadega, amordi simmeri mutril on see konksuvõtme koht ilusti keskel, mitte alumises osas... vt pilte.
Sees on asi täiesti erinev e. ülemine putkel on õliavad teistes kohtades, alumine silindri kinnitus on täiesti erinev ja M103 ka väiksem...
Õnneks ei ole suurt erinevust alumise amorditorus, kui just kalvaanika värvus...
Nägin ka veel ühte minski amorti millel alumine osa ka erinev...
20181021_M103vsM105_amordid.jpg
Veel märkasin, et käepidemed võrreldes kaasaegsete replikadega on korralik vahe sees.
20181021_M103_origvsreplica.jpg
Lisaks on kasutada vähemalt kahe ratta jagu polte.. kuid ega eriti palju korralikke seal polnud - eriti väiksed...
Aga pühapäeva õhtune tulem on siis selline:
20181021_M103.jpg
Häirima hakkas sadula tagumine kõrgus. Ei saanud kohe asjast aru, kuid eile õhtul lähemalt uurides selgus, et sadula raami on muditud vedrude kinnituste osas. Kinnitused on toodud teise kohta, miks ei tea..


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Nov 2018 22:55

Seda teemat pole ammu puutunud... vahepeal on ilusad ilmad olnud ning sai teema pealkirjas olevad loomad kõrvuti välja aetud :twisted:
Viimati olid nad omal jalal kõrvuti 26. august 2016.a 8O ja koos toetasid ratastel 22 sept. 16.a Seega 2a. läinud suht kiiresti.
Nüüd said siis loomad päikse kätte ja mõned pildidki tehtud. Muide minski mootor veel ei tiksu, sest kütusepaak ja juhtmestik korralikult ühendamata.. K58 õitseb Voshod1 mootoriga, mis eile ilusti ka käivitus.
20181104_112732.jpg
20181104_112923.jpg
Minski jaoks sai ka mõned sajad eurod kõrvale pandud (vossi müügist+ veel nipet näpet) ning hakkan otsima head värvijat, kes suudaks tehase tasemele värvikihi viia.

Saabus ka üks pakk ukrainast...
20181109_PakkUkrainast.jpg
Võrdlus M103 originaalpaagil olevaga (M1M-l on ülemine osa kollane, M103 ja M104 punane)
embleem_new.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Mar 2019 15:24

Ohsa, viimati kribasin novembris 8O
Aga, päev enne naistepäeva lõppeb siis aastane kohustuslik liikluskindlustus ja loomulikult teeme uue. PZU-st siis üheks aastaks 14,04€ (täpselt sama hind oli ka aasta tagasi 8 ) ).
Ülevaatus sai siis sügisel tehtud ning see oli ka seal 15€ juures. Seega aastane püsikulu legaalselt maanteed mõõta sellise aparaadiga on 30€ ehk 2,5€ kuu.

Muide võrrile pakub sama kinldustus üheks aastaks 15,36€ :lol:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 09. Sep 2019 00:56

Nüüd on aeg siia kribada, sest K58 mootorile sai uuesti tuli alla tehtud.
Kuna originaalraam on veel kokku keevitamata, siis kasutan K58@100 e. klooni raami.
Mootor töötas viimati ~augustis 2018... sai see siis maha tõstetud - nüüd peaaegu samas sätetes tagasi pandud, kuid:
20190908_K58_kloon-125_install11.jpg
20190908_K58_kloon-125_install21.jpg
20190908_K58_kloon-125_install31.jpg

1. süüde läks korras G427 + kommutaator 251.3734, süütepool 2102.3705, küünal Denso iridium IWF24. Hiljem asendasin kommutaatori 252.3734 vastu. Igasugused muud huipu installis võtsin vahel välja. Seega tavaline 7V vahelduvvoolu süsteem, kus kõik elektri seadmed 02 väljundis - lisaks on 252.3734 ainult üks 02 sisend ning väljundeid kaks: stabiliseeritud 6V (02) ja alaldatud kahe dioodiga 01 - seega sobib piduritulele.
Süüde paika 3,5 enne üss... lisaks sätitud vahemikus 4 kuni 2,5, lõpuks 3mm
2. karpa... kunagi olnud seades ei tahtnud mootor kohe kuidagi töötada - tühikäik OK, kuid nii kui gaasi puutusid - böööörrr... õrnalt meelitades sai pöörded üles aga ega ta ilus olnud... Puhastatud nii brakecleaneriga, kui karburaatori spets puh.vedelikuga., ujuk vahetatud, et tase kõrgem oleks, sest kui seisis tugijalapeal kaldu, kippus välja surema - püstises asendis seda ei juhtunud. ühenduskoha tihendasin silikooniga - sealt imes õhku juurde, läks paremaks, kuid mitte heaks. Lisaks proovitud nõela (pikkus 45mm ja sälkude kaugused alumisest otsast 42,5; 40,5; 38,5; 36,5) kõigis asendis... lisaks proovitud ka teist nõela (pikkus 43mm ja sälkude kaugused alumisest otsast 40,5; 38,5; 36,5; 34,5) - 45mm nõelaga parem... Proovitud ka teisi düüse (peal oli 145): teist 145 ja 135. 135 düüsiga kohe mitte kuidagi ei tahtnud tühikäigult edasi minna... ideaalis sooviks 155 düüsi proovida aga seda pole...

Seega kõrgem tase ujukikambris, düüs 145, nõel 145 - võiks proovida 135mm nõela, et ehk annab rohkem peale juba alguses... Õhufiltri eemaldamisel asi ei muutu.
Seega tööd veel on, kuid sõita saab - no 55km/h on ok.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Sep 2019 10:24

Eile sai sõidetud - no ütleme, et vajab veel seadistamist. Küttesegu pole õige ja lõpuks andis asendatud 252.3734 süütekarp otsad... ning tuli ratas käekõrval koju lükata (õnneks vaid 1km...)
Max kiiruseks kogunes 70km/h... seega ruumi veel on aga 175sega võrreldes ikka suht võrr.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 11. Sep 2019 16:45

Täna külastasin ülevaatuspunkti ning koos muljetamisega saime ka tehnoülevaatuse tehtud.
Kontrolliti raami- ja birka numbreid, tulesid ning sooviti näha, et masin ka pidama saab. Kõik oli positiivne.

Mina ise ei jäänud mootori tööga rahule... pean vist ikka K55 karpa sinna panema või suurendama K55Д peadüüsi suurust 145-lt - 150le või isei 155-le.
Kahjuks neid numbreid mul käepärast võtta pole - njah on 155 küll, kuid seda K30P karburaatoris ja see düüs K55-le ei istu.
On olemas K55Б (165 düüs) ja K55B (185 düüsiga)... no võin ju 165 düüsi korraks proovida, kuid loogika ütleb, et liiga suur.
Huvitav on see, et kunagi ei tahtnud see mootor tavalise K55-ga sõita vaid K55Д oli see, mida ta aktsepteeris.
Nõelade vahetus ei loonud pilti ilusamaks, seega pikem nõel on OK.
Praegu saab sõita, kui jahedam mootor, siis vaja nõks piirata õhu juurdevoolu, kuid siis ei lähe väga pöördesse - jääb tõristama. Kui mootor on väga soe 15 min täisgaasil 55-65km/h sõitu, siis mootori töö on enam vähem Ok. Kõik kõrvalised õhujuurdepääsud olen kinni pannud ning brakecleaneri pihustamine karpa ümbruses ei muuda mootori töö - geneka alune on kuiv.
Seega kõik märgid näitavad, et mootor saab liiga õhurikast segu ning kui piirata õhu juurdevoolu, siis ei saa piisavas koguses.
Tühikäik on OK.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Sep 2019 19:47

Ühes izhi teemas läks motoapteeki peale ning panen ka oma asja siia üles. Mul peaks olema sealt puudu ventiili sisu ja kork. kuigi peaks ka mingi liim olema, kuid ruumi selle jaoks ei ole.
20190609__Motoaptek1.jpg
20190609_Motoaptek2.jpg
20190609__Motoaptek3.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Unread post by Vabam6tleja » 20. Sep 2019 06:52

Osad paigad käisid rehvipeale vulkaniseerimis meetodi, põhimötteliselt kas elektriliselt vöi siis tikust süüdates (mingi pölev kemikal oli vahel) kuumutasid end kinni. Siin peaks loogiliselt olema siiski liimpaik.
Need suured paigad teevad kadetaks, Saad sa mulle öelda nende möödud, teen ise kaks järgi ja kleebin ühele poolele kile peale.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Sep 2019 19:01

Vabam6tleja wrote:
20. Sep 2019 06:52
Need suured paigad teevad kadetaks, Saad sa mulle öelda nende möödud, teen ise kaks järgi ja kleebin ühele poolele kile peale.
Mina sain mõõtudeks 95x45mm

Eile sai klooni raamil K58 mootor sõita. 60-70km/h liigub... väga sujuva kiirendusega e. nagu võrr, ei mingit rapsimist. püsiv kiirus jääb spidoka järgi 65 juurde, elektrooniline spido ütleb 60-62.
Igatahes kontaktsüüde sobib 125-sele (K58, karpa K55D, originaalõhufilter) paremini, kui voshodi kontaktivaba.

Kontaktsüüte rajasin G401A, KM01 ning Denso iridium IWF22, ning ei mingit pörrri, kui gaas põhja keerata.
Kontakivaba (genekas G43.3701, kommutaator 251.3734, süütepool 2102.3705, küünal Denso iridium IWF22). Mudisin karpat e. tõstsin kütusetaset ujukikambris ~2mm ja asi läks paremaks. Tõstmise põhjus oli selles, et kui ujukit alla surusin, siis pörri polnud nii kui ujukikambris tase stabiliseerus normaalseks - pörrr täisgaasiga.
Seega peab sinna veel nõks suurema düüsi ka panema, sest sõites tõristab, kui koormus stabiliseerub ~50km/h@3.käik, mitte ei tööta normaalse 2T häälega (nimetan normaalseks 2T hääleks purinat 8 ) krt nende häälte kirjeldamine tekstina - peaks vist mingi noodirea siia panema :lol: ). Normaalne 2T hääl saabub siis, kui mootor väga soe - nii kui jahtub, kohe jama. Ilus hääl tuleb ka kui õhu juurdepääsu vähendada, kuid siis jääb täisgaasiga nälga.
Aga eks see ole klooni tööshoidmise projekt, sest K58 originaalraam vajab tõsist tegemist ja algosadeks võtmist.
- katkine koht koos sisemise tugevduspuksiga kinni keevitamist.
- mootorikinnituskohad parandamist (suureks veninud augud õigesse mõõtu ja tugevdus seibid peale/asemele keevitamist.
- Seisuhark vajab kohendamist, kinnitused väljaveninud ning kinnitusvõllil sooned sees e. uut võlli vaja treida.
- veljed sirgendamist ja tagarehv vahetamist.
- amortide hooldus e. simmerite vahetus


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Nov 2019 00:00

Pean siia teemasse ka natuke kribama, sest püüan hoida lahus 125-ste (K58 ja M103) ning maailmaränduri K58@100 projektika.
Kuna praegu on K58@100 raamivahel K58 125 mootor, siis kajastan natuke seda osa just siin.

Täna oli suurepärane 17.nov päev, +7 kraadi sooja ja sai sõita nii, et ei pidanud ennast kubujussiks pakkima 8 )
Mootor käivitub hästi ning liigub tavapärase erksusega, nii nagu ta 2a. tagasigi sõitis.
Kui jään töristama, siis töristabki aga kui 1 ja 2 käik peeneks lasta, tuleb elu sisse 8 )
20191117_150510.jpg
Sai ka õhtul sõidetud 8-9 vahel... no ikka oli hää

Muide Genekas G401+ kommuka (251.3741) valgustusvooli stabikas + VAZ 6103 lähitule element koos H4ga ei näita eriti midagi. Kommukas on ülearune, sest genekas on niigi 35w ja 6-8V. Esituli hakkab oma tööd tegema, kui 14V genekas koos stabilisaatoriga tööle saan.

Kuna 175-sed on laua peal lahti + teine K58 mootori kokku panekul tekkis üllatus (nimelt pole seal sees U-raua pesa :evil: ), siis ei hakka mootoril kõhtu lahti võtma. Kõhtu on vaja kahe asjapärast lahti võtta:
1. 2 käigu viuu-viuutamine
2. vaikselt hakkab käivitusvända juurest simmeri vahelt õli immitsema...

Muus osas on asi tipp-topp.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 754
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Dec 2019 22:15

Masin samas setingus nagu kuu aega tagasi. Väljas +2 kraadi ja päike paistab, tuli kihk korraks ringi vurada.
Mõte hää, fotokas kotti, soojalt riidesse ja masin tööle. Ikkagi II advent ja advendiküünal peab põlema - seega sai siis küünalt süüdatud no ütleme ~2000-4000 korda minutis ja nii mitu minutit järjest 8 )
Munakivi tänavalt välja sõites tahtis ristmikul ratas alt ära libiseda - väga libe, kui päike ei ole teed soendanud. Siis sai väga vaikselt vuratud bensiinijaama, panin paagi peaaegu täis e. lisatud 6L kütet. Siis sõit vallikale, pilt ja koju tagasi, sest tõesti liiga ohtlik on vurada ja sellistes tingimustes rõõmu pole.

Aga pildi sain kätte :wink:
LVO_1214.JPG
Telefoniga tehtud käkerdised läksid FB-sse


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply