Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Ahjaa, Jupiter kahe taastamine tuleb “õlise kaltsu ehk oili rag meetodil. Kõik laiali võtta, puhtaks pesta ja korralikult sisse õlitada, võibolla oleks mõni roostesurm parem aga kui on tegemist vana roostega siis see õlitamine on suht tõhus. Jupiter 3 sai samal meetodil tehtud ja kestav väga hästi.

Mootoriga tegen, siis kui raam valmis, otsin 19 tollist kroom veljega ratast. Parem oleks alu rummuga, seega kui kellelgi pakkuda andke teada. Vaja on ühte, kroomi seisukord ei ole väga tähtis aga velg võiks sirgendatav olla. Samuti võib pakkuda 19x3,25 kasutatud izhi rehve, enamvähem viisaka mustriga.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Mõtlesin ja kaalusin lõpuks sai mõistus võitu ja ladusin Jupiter 3 mootori remontsõrmedega kokku, kõik muu jäi sama hetkel. Kolvid said liivapaberit kinnijooksmiste kohtadest ja silindrid hoonisin üle. Prooviks panen Mikuni karbussi.

Paar hirmu mul selle mootoriga on. Sõrmestopperi sooned läksid päris õhukeseks. Loodan, et stopperõngad minema ei lenda. Kolvid ja kepsupuksid olid korralikult vatti saanud, isegi teise remont mõõdu sõrmega ei saanud avasi puhtaks. Sõrme mõõt on 14,22mm. Käsitsi hõõritsedes ,neid korralikult vatti saanud kolbe, ei liigu hõõrits päris otse, seega sõrme avad on üksteise suhtes veidi nihkes...

Kuna probleemid tekkisid peamiselt kehvast õlitusest, siis puurisin kolvi sõrme avasse 2,5mm õlitusavad lisaks ja kepsu peas oleva ava puurisin 5mm puuriga üle, tundub, et need avad olid ka enne poolenisti kaetud.

Homme proovikäivitus ja sõit, hiljem õli ja siduriketi vahetus. Spidomeetri näit hetkel 17547km.
Attachments
99DF2633-D46F-48B2-B3F1-369D026FB65C.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Käib ja hääl on puhas, õhupuhasti osas on vaja midagi välja mõelda, originaal Mikuniga ei mahu...
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Uus mootor valmis tehtud. NOS jupid sees, kõik laagrid ja simmerid uued. Märkus endale, et vasakpoolne väntvõlli simmer läks NOS teised vene uued. Sidurikett läks korralik kasutatud, sest sidurikorv ja hammakas läksid uued ja uus kett jäi liiga pingule. Üks sõrm läks nos ja teine uustoodang, sest kolbidel oli kaalu erinevus. Sõrmedel oli kaaluvahe 8g ja kolvikomplekti kaalu erinevuseks jäi niimoodi 3g.

Silindrid valujääkidest korralikult puhastatud ja aknad faasitud.
Siduri metallkettad jäid vanad muud asjad kõik uued.

Vape süüde, mikuni vm30 karbuss, jawa 638 õhufilter. 290 düüs on liiga väike, segu läheb lahjaks.

Hetkel sõidab ilusti kui Mikunil on toores peal. 110km Harjumaa-Järvamaa tehtud. Õhtuse 15 kraadi temperatuuriga sai 50-60km/h tuldud. Uued düüsid 300-390 tellitud. Kahe karpa korral poleks arvatavasti probleemi aga see on tuleviku teema praegu.

Hooratas jäi ka vana, käigukast uus välja arvatud mõlemad võllid ja neljanda käigu hammasratas. Käigukahvli uued võll vana. Kast ilusti reguleeritud. Töötab praegu väga hästi. Käigukasti castrol 10w-40 poolsünt, bensusisse valvoline poolsünt. Alustan 1/20 ja liigun edasi 1/25 ja 1/30.

Kuna segu lahja tahtis alguses kinni joosta, terav kõrv ja kiire sidur päästsid olukorra. Mootor sai üsna tihe ülemise rõnga pilu 0,35 ja alumine 0,25. Sõrmed läksid kolbidesse ja kepsupuksi üsna lobedalt. Kolbidele puurisin sõrmede jaoks lisa õlitus avad 2mm puuriga.
Attachments
58C0AD50-15CF-466C-9FB0-F1E1F05D3DB6.jpeg
E56EDF11-BD26-4F4E-9702-7DA0176F4227.jpeg
07F822C4-767F-4A9D-85E8-280C0925CF5C.jpeg
9AFB401B-7AB7-4A67-B394-E2F66CA0B115.jpeg
97C4CAE6-2AAB-49B2-AF4C-5533A8C1C7CB.jpeg
AAE6F544-0206-4393-BD81-CED0EB5D08B4.jpeg
10091E20-80A0-47CA-B499-6064D8CB2C21.jpeg
A91C4AE3-7375-4F4F-B57F-B7B6A212E1BD.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Uus mootor on tuhat km sõitnud, väga pikalt sõita ei saa, läheb kuumaks. Sõidan toores peal siis saab seitsmekümnega suht julgelt lasta. Tuhat vaja veel vist sõita.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Uus mootor 1500km sõitnud, kuna karpa reguleeringon vist vale (jälle) siis sõidan toorega pideval, saab 80km/h julgelt lasta ilma, et kokku jookseks. Ma loodan, et tagasi jõudes on silindrid kolvidnikak elus. Siis tuleb süvitsi karpa hingeellu minna ja vaadata miks ilma tooreta mootori kinni tahab võtta. Praeguses seadistuses on kütuse kulu meeletu 7+l/100km😢. Kee on siiani probleemideta kestnud, ketti olen määrinud ja rattad vahetasin omabahel ära. Tagumine rehv oli päris ära kulunud ja esimene nagu uus, kuigi mõlemad samamoodi praeguseks 7000Km sõitnud.

Mootoris olen pidanud sidurit kaks korda reguleerima, mingid anomaaliad tekkisid kui ketti määrisin. Sidur läks peale🤔, ei saanudki lõplikult aru kuidas see juhtus. Kastis võiks õli ära vahetada. Uus Motul 4t510 kastiõli on olemas, kui vabam hetk ja viitsimine tekib siis teeme mõlemal (175sel) korraga ära. Homme Slovakkiasse.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

3 päeva vähem kui aasta tagasi hakkasin Lublinist tagasi sõitma, täna sõidame ikkagi edasi. Kahekesi on palju mõnusam reisida.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Mõlemal aastal on mul Jupiteriga olnud kokku jooksmise probleemid. Esimene aasta oli viga suure tõenäosusega veidi liiga tihedates silindrites ja kulunud karbussis. Eelmine aasta oli ühel silindril keps veidi kõver ja surus kolbi vastu silindri seina.

Sügisel hoonisin viimase sõidu mootoril silindrid üle ja puhastasin kolvid tahmast. Panin silindrid peale tagasi ja peale käivitamist oli imelik heli, sihuke tunne oli, et rõngas käib aknasse. Täna võtsin silindrid maha ja need ilusti korras, viga seisnes hoopis vasakusse väntvõlli kambrisse sattunud seibis... See on mul nüüd juba teine kord kui peale silindrite kontrolli kukub seib silindrisse. Sama teema juhtus aasta tagasi Planeta Spordi krossika karteriga.

Spordi mootori võtsin täna lahti, ja sain seibi kätte. Jupiteri mootori poolitamine on palju tülikam. Eriti kuna mootor mul alles raami vahel. Kuna mul sellele Jupiterile on kaks mootorit, siis võtsin teise käsile 2018 sõidu mootori. Seal oli probleem kulunud sõrme puksidega. Pressisin vanad välja, need olid ikka meeletult kuuma ja koormust saanud.Probleem oli kokku jooksmises ja võibolla ka väheseses õlituses, tal ei ole kepsul korralikku soont peal vaid ainult 3mm auk.
Vaatan veel, kas lõikan soone ka lisaks või mitte. Kolvi sõrmeavad hõõritsesin kevadel teise remonti aga üks kolb oli nii hullult viga saanud, et isegi 0,2mm ei olnud piisav, teine kolb oli selle eest väga hea. Peale sõrmede vahetamist ja remontimist sõitsin vist 150km ja kuigi mootor käis enamvähem siis oli kuulda, et üks silinder koliseb.

Silindrid tuleb ka üle hoonida, võtavad alt uued kolvid kinni. Vaatan veel kas saan ise hakkama või viin kloostrimetsa.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Lõpuks siis jõudsin sinna kus ma viimane kord pooleli jäin. Reisijupiteri silindri alumiste otste hoonimise juurde. All otsas poob kolvi kinni ja kui mõõta, siis lõtku pole seal üldse. Alumist silindri otsa on raske hoonida kuna seal on aknad ja need võtavad hooni kinni. Lahenduseks oli samas mõõdus kulunud silindriga tugipinna loomine. Ehk siis hoonimise ajaks panin kaks silindrit üksteise otsa. Esialgsed tulemused on täitsa paljulubavad. Lisaks kasutan liivapaberit, et rohkem vastukäivad kohad üle käia. Sõrmepukside materjal ja mõõdud on ka olemas. Treida vaja nüüd. Algselt oli plaanis silindrid läbi puurida ja uued kawasaki kolvid panna aga tuli välja, et mul pole seda mõõtu kolbe 😕. Päris uusi silindreid ei tahtnud ka tegema hakata.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Uued puksid kepsupeasse tehtud. Sõber treis ja pressis sisse, minu hooleks jäi hõõritsemine ja õlitusava puurimine. Mul oli 14mm hõõrits olemas, algselt plaanisin reguleeritavat kasutada, aga see ei mahtunud avasse sisse. Tavaline mitteregullitav toimis väga kenasti.

Silindrid mõõtsime ka üle, üks oli veidi rohkem kulunud kui teine aga ei midagi hullu. Kolvid ja sõrmed läksid uued ja rõngad vanad, rõngad olid täiesti kulumata ja tulevikus on hea kui komplekt uusi rõngaid varuks on. Silindri alumine serv sai faasitud ja samuti sai faasitud kolbide alumine serv, ehk pressib rohkem õli vahele. Ühe silindripea vahetasin ära, sest põlemiskamber oli täkkeid täis, ei tea kuidas need sinna tekkisid...

Karbuss läks eelmisel mootoril olnud 30mm Mikuni, segu on väga rikkaks keeratud, varsti hakkan düüse väiksemateks vahetama. Praegu hakkab täis gaasiga pooma. Segu lahja pole kindlasti. Jaheda ilmaga hakkab vahepeal lörisema ka. Õhupuhasti on hetkel paberfilter, teen uue puhasti, sarnase originaalile aga alumiiniumist ja jawa paberfiltriga, disaini osas pean veel mõtlema.

Süüde on Vape, lollikindel asi siiani. Panin süüte 2,5mm enne üss aga kui püssiga kontrollisin siis gaasi andes ta keerab ise süüte hilisemaks vb isegi all 2mm üss. Seega seadistasin uuesti ja uus null asetus on 3,3mm üss, käimise ajal keerab sinna kahe ja poole kanti.

Suunatulerelee hakkab vist saba andma, aegajalt vilgub. Kuigi esimestel kordadel toimis kenasti.


Mehaanilistest parandustest läks vahetusse kett ja tagumine ketihammakas. Mõlemad olid väga kulunud. Sain aru ka miks mul kett kuumaks läks. Kett oleks pidand ostes olema vähemalt 2 lüli pikem. Ratas jäi liiga ette ja kummisukk kus kett jookseb jäi kõveralt vastu ketti. Sellest hõõrdumine ja pidev keti kuumenemine. Uuele ketile panin kaks lüli juurde ja ratas jäi kaugemale. Kummisukk jäi otse. Soovitus siis kõikidele izhi meestele kes ostavad kloostrimetsast kallis CZ keti, võtke Veiko soovitusest kaks lüli pikem. Esimene hammakas on 19 hetkel.

Proovisõit eile õhtul pärast kõikki timmimisi oli 50km ja läks edukalt ehk kokku ei jooksnud 😂. Stabiilselt sõitain 70km/h aga kannatab kenasti 80+ sõita aga segu on liiga rikas ja jookseb täis. Huvitav on see, et planeta sport jookseb rikka seguga täis ja kui gaasi anda siis käib tühjaks. Siin on vastupidised sümptomid...
Attachments
360F539A-885E-4FCD-BD0F-C2FCB44FCBF3.jpeg
1506179A-8E2A-4937-A422-789435A55A52.jpeg
26678121-9BD4-489E-A744-D0F19AD28194.jpeg
ED6ED16F-B920-42A7-A629-C1F49E9A47E9.jpeg
BD39F84A-4931-44E7-BFA0-CAA93294DACF.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Eile tehtud ùlevaatus ja tänaseks ratas pakitud suureks sõiduks. Spidomeetri näit 22900. Enne minekut vahetasin õli ja siduriketi, sellel oli kaks lüli katki. Pärast ketivahetust oleks nagu mootori vibra kuhugi ära kadunud. Enne tuli 85 pealt sisse nüüd sai julgelt 90kmh sõita probleemivabalt.
Aga eks aeg näitab, loodetavasti üllatusi ei tule.

Ääremärkus omale, et usb pesa on otsad andnud ja viimased kütusekulud on olnud.
22252 ja 11,2l tangitud(5,9l/100), 22540 ja 17 liitrit tangitud(5,9l/100), pärast seda 22900 ja 18,5 tangitud(5,1). Viimase osa tempo oli rahulik 60-70 kulgemine. Kui kogu reisi küttekulu sinna jääks oleks lahe.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Reisil käidud kogu kilometraaz jäi vist 1400~km juurde. Kütusekulu 5,5-6l/100km. Ratas töötas suht viperusteta.
Kuna teisel Jupiteril oli summuti umbes siis tagasi jõudes tegin enda ratta omadele ka puhastuse. Pärast seda oli minek hoopis teine. 120km/h spidomeetri järgi polnud probleem ja varasem ebameeldiv vibratsioon oli ka tuntavalt vähenenud.
20.08.2020 oli külkorvide koguminemine ja selleks tõin maalt külgkorvi ja panin selle tegin Jupiter 3-st jälle Jupiter 3k.
Selleks oli vaja eemaldada reisikohvrid ja vahetada ketihammasratas väiksema vastu. Eelnevalt oli mul 19 hammakas ees, nüüd oli valida 16 ja 17 vahel. Kuna ratta minek oli hea otsustasin 17 kasuks, nii saab pöördeid veidi madalamal hoida. Korvi reguleering oli üleelmisest aastast õige ja sõita oli päris mõnus.
20.08 hommikul sain sõbraga kokkulepitud kohas kokku ja asusime Paide poole teele. MInul oli poiss korvis aga temal terve pere kaasas, kaks last korvis ja naine taga istumas. Rattaks oli Jawa638. Tempo oli kogu tee 70-80. Probleeme ei tekkinud õnneks, kuigi 80km/h on õhupuhasti müra meeletu, kõrvatropid on kohustuslikud kui tahta normaalselt sõita.
Paides tankisin ja etteruttavalt võin öelda, et 24liitrit kütusesegu ja pool ajast soolona ning pool korviga sain 380 km, see teeb kuluks 6,3l/100 km. See on päris hea kulu. Mikuni töötab ideaalilähedaselt. Panin ka mootorile katted peale, sobisid ka Mikuniga ideaalselt

Tulevikus on vaja vahetada amordiõlid ja vist ka esiamordi vedrud, tundub, nagu oleks esiots liiga madalal. Võibolla on hargist üks puks puudu, korvi sõiduks pannakseerihargi vedru jäikuse tõstmiseks sinna puksid vahele. ei jõudnud kontrollida kas olin soolo ajaks ära võtnud või mitte. Lisaks lekib silindripea tihend mõlemal silindril ja üks ebameeldiv asi selgus küünla väljakeeramisel. Küünal tuli raskelt ja nagu ma arvasin võttis ka küünlakeermeparanduspuksi kaasa.

Esimene rehv vajab ka vahetust, see oli enne tagumine ja on veidi treppi kulunud. Pidurdades hakkab lenks hüppama.
Esipidurile ka paar seivi vahele, saab klotsid lähemale. Õhupuhasti peaks ka parema tegema, uus filter on olemas. Praegune toimib kenasti aga ei näe kena välja.



Praegune läbisõit on 24660km.
Attachments
GOPR3055.JPG
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Homme plaan vanavanemate päevale Unic-moto üritusele maanteemuuseumisse minna. Kogunemine kell 10 on selgelt liiga vara. Tulin poolele teele valmis, kui ilm vähegi lubab siis olen oma Jupiter 3k lenksus kohal. Ratas soidab hästi ja nädalavahetuse ring on plaanitud 600-700km. Esimesed 120 sõidetud juba.

Kiirus jääb 80 kanti.
Attachments
7F95581A-4655-482B-8CC6-2F8CF58210F0.jpeg
3458196A-39C7-4854-B831-E42E6558767A.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2017
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by Nobody »

Tubli pill sul, teenib hästi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1358
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr »

Näitusel käidud, oli mida vaadata, vanad külgkorvid on lahedad. Jupiter kestab, jahedama ilmaga tegin segu 33:1. Tundub, et sissesõit hakkab tehtud saama 75-80 kiirus oli pidevalt rauas.
Teepeal sain ka foorumlasega izjupiter5 kokku. Põnev oli nimi ja nägu kokku viia. Hiljem liitus veel zxr ja juttu jätkus kauemaks.

Nädalavahetuse kilomeeterid 700. Kalla ja keera rulli, 100% murevaba sõit. Ilm oli ka hea, sügis on ilus.
Attachments
31DA3937-16B5-4333-826A-DA58C867B332.jpeg
02FD3A46-59EC-407D-8DD5-67C443B07C31.jpeg
D1EA0284-2B6B-4086-A4DB-7D10A111A846.jpeg
8CA90D1A-8F74-4D53-B779-CB4E54AC7110.jpeg
2908BDD3-E35B-43DD-9920-ACE7E03391D5.jpeg
96C00D24-0A1F-458E-A7C6-9B58B845EEA3.jpeg
E26B1C64-860C-4793-BCBF-88712A91987D.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 79
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by hundu615 »

Krt oleks ppidanud ka Kolga laadalt sinna edasi liikuma kui oleks teadnud.

Post Reply