Minsk m-104, 1966

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Minsk m-104, 1966

Unread post by Kevin68 »

Tundub, et masin jääb siiski minu valdustesse ning igapäev müügivajadus aina tõmbub tagasi. Toodud on umbes ~30 aastat tagasi prügimäelt, tol ajal oli see minu onu oma ning masin oli väga räbalas seisus, seisis see minu vanavanaema juures maja pööningul ning 3-4 aastat tagasi sai see kaasfoorumlasele maha müüdud. Mootoris sai vahetatud laagrid ja simmerid uute vastu ning ülejäänud kuluosad olid juba eelnevalt uute vastu vahetatud, ratas sai ka korralikult kompressori värvi ning siis müüdi see edasi Kärdlasse, sealt üritasin seda juba välja osta kuid siis tulid palju asju vahele ning nii see jälle ostmata jäi, peale seda müüdi see edasi ja jõudis otsapidi Keremale kus mina selle vahetuskaubana ka kätte sain.

Masinast endast siis, tegu on 1966nda aasta Minski mootorrattaga, millel on peal Moskva M1A mootor, mis pärineb aastast 1953, rattad pärinevad samuti mõne vanema masina alt ning esituli on I¸'i oma. Plaanin ta korda teha sellisel kujul nagu ta praegu on ning viia sinna samasse tagasi kus ta on veetnud oma pool või enam elu. Vaja oleks teha ujuki alla uus tihend ning silindri alla uus tihend, siis oleks mootori koha pealt kõik tehtud. Puudu on parempoolne küljeplekk, veokett, spidomeeter, kõik trossid, istmekate, käiguvaheti hoob, esiratta võll, leegitoru ja summuti ja veel nipet-näpet.

Paar küsimust laiemale ringile:

1) Kas uuema Minsk mootorratta esiratta võll sobib ka sellele isendile?
2) Kas sellel istmel peaks olema eespool mingi "lukusti"?

Hetkel polegi jõudnud suurt peale puhastamise ning värviparanduste teha.

Tuues

Image

Peale kultuurkihi eemaldamist ning teostatud ka mõne värviparandused

Image
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Re: Minsk m-104, 1966

Unread post by Kevin68 »

Hei, äratan vana teema ellu. Kümme aastat mõõdas, igapäeva sõidukid on muutunud neljarattalisteks ning nüüd nagu võiks aega olla tegeleda reaalsete projektikatega. :D Nagu ikka too aeg mul kombeks oli, rändas ka see masin mu käest minema. Eelmine nädalavahetus õnnestus siiski masin taas omandada ning nüüd on plaanis see asi ka reaalselt käima saada ja sõitma. Mootor vahepeal jalutama läinud, kuid polnud seal peal niikunii orginaal mootorit. Küljeplekid ja esihark peaks olema M-106 pealt pärit, rattad ka asendatud.

Sellisena ma selle koju tagasi taas tõin

Image

Sai komplekteeritud nii palju kui võimalik ja hetkel ta minust sellisena maha jäi oma aega ootama.

Image

Puuduolevad jupid: M1M mootor, summuti koos leegitoruga, esipiduri-; gaasi-; ja siduritross, bensupaagi kraan, veokett. Kui kellegil pakkuda siis palun kirjutada postkasti.

Esialgu värvkatet näppima ei hakkaks, kunagi on ta värvitud ja selline mõnus väsinud värvkate peal. Läikivad detailid tahaks mingi hetk ehk siiski uuendada ja samuti ka sadulanahk, kuna see lootusetult väsinud. Kui masinal pole eesti aegselt ühtegi dokumenti, on vaid tehase birka, siis ka on võimalik see asjandus ka arvele saada?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Minsk m-104, 1966

Unread post by hmm »

Seidla laadal oli M104 tutikas õhufilter... hind läks minu jaoks krõbedaks aga kui oleks seda teemat varem näinud saanuks selle sealt krabada.
Trossid ja kett võta Teletorni motopoest.
Bensupaagi kraan - no algselt võid ju panna n.ö. uue KR12 või hangid laadalt, lootuses, et töötab...
Mootori ja leegika, summuti osas hoian silmad lahti...

Igatahes lahe, et saad ka 125ccga nokitseda.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply