delta-501: Minzuki aka. Rock

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

delta-501: Minzuki aka. Rock

Unread post by delta-501 »

Raami vedasin koju aprilli lõpus vist kunagi, kunagu on olnud ta siis Suzuki RM 125, midagi 70ndate lõpust ilmselt. Keegi on alla pannud siia Kawasaki alu kiige, mis on siis nõellaagrite peal. Porikad ja iste ka pole originaalid. Raam tahab veits keevitust ja kiigekinnituste juures tugevdamist, paneks küll kiige originaalkinnitustesse aga ei mahu, jääb nii nagu on.

Peale kojuvedamist oli selline:

Image

Esimese asjana sai valmis paak:

Image
Ja et ikka koledam oleks siis kleepse ka täis.

Porikad tahavad veel ühte kihti värvi ja siis lakki, raam tuleb must. Esihark läheb ka ülevärvimisele, amordid ise roosad, prillid mustad ja lenks ka roosa, kiige ilmselt must, kuigi roosa oleks ägedam. Vaatab veel. Iste sai ka uue katte. Esirehv on ülikorrali, tagaoma uus Kyoto, mis sureb esimeste kuudega ilmselt, sest siin aitab ainult kündmine. Vahet pole, korralik Bridgestone ka varuks seinaääres. Kahjuks küll läheb esialgu ajutiselt mopi velg alla, jah ma tean, kündmine ja rada jääb ka esialgu ära.

Mootori juurde siis, tegemist minskiga. Puudu on kolb, rõngad, sõrm, käimaris on üks laager läbi ja süütekaant ka uut vaja. Silindriga ka väike jama, keegi on nii kõvasti seal viilinud ja nii valesti, et seda ilmselt kasutada ei saa. Nimelt siis sisselase täiega kõrgeks aetud ja ASS ta avaneb, normaalne. Ega vist seda parandada ei anna kuidagi? Muidu vänt, käigukast ja muu tähtis kraam on ideaalses korras.

Sellest tulekski siis midagi enduro sarnast, vahepeal jõuab rajale ka ma arvan.

Mõned random pildid veel, mõnel pildidl asi lahtiselt koos, mõtlesin kuidas mootorit paigutada.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Vot tak.
karpuss
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 06. Jun 2005 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by karpuss »

tõeline mägikas ikka:D

Aga jah see minski mootor on suht mõtetu minuarvates, ebayst oleksid saanud küllaltki odavalt mõne lääne krossika 125cc mootori, aga noh eks näis kuidas liikuma hakkab see.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Maru pikk on jah, elab üle.

Ja minski mootorist tõmbab ka 20+ hp välja kui vaja, täiesti piisab sellest. Mõttetu oleks mingit lääne ronti osta ja siis ulme summa remondile kulutada.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

...iseasi, kas see oled sina, kes selle 20 heppa sealt välja tõmbaks.

see kiige viska küll minema, võta material kõrvale ja tee selline neagu peab olema, kui just ainult mäest üles sõita ei plaani sellega tulevikus.
User avatar
Qubik
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 15. Sep 2009 00:00

Unread post by Qubik »

Kiige kinnitus on mootori ketirattast kilomeetri kaugusel, esimene kergem hype ja minski mootori ketiratta all olev laager saab otsa...
Haarame mopeedil kolvist!
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Mida te mind sõimate :D nagu ma ise aru ei saaks, et see kiige paras porr seal, keegi eelmistest omanikest teinud seda.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Esiratas ka imelikult kaugel!?
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Esiosa stock, uue kiige ehitus ka käib.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Minskile portmapi? Ise pole leidnud siiamaani, reso joonised on olemas nii stock kui forsseeritud mootorile.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Anyone? :D

Reso joonised sellised:
Image

Ülemine stock mootorile.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Kopisin silku sisu paberile ja tegin ise ühe mapi:
Image

Kõik aknad 1mm kõrgemad kui originaalis, mina pole viilinud neid, oli juba tehtud. Aga siiski mitte kõige paremini, akende kuju ja laius tuleb ise paika ajada. Vene kvaliteet üllatas ka jälle- karteritel oli üks ülevool 3mm liiga lai ja teine 3mm liiga kitsas, silku suhtes siis. Aga ei midagi hullu, paar tundi viilimist ja korras. Porikad said ka veel kihi värvi ja 2 kihti lakki, need ka siis valmis. Mootorisse vaja 3 uut laagrit, ühte simmerit, kolbi, rõngaid, sõrme, tihendeid, ühte siduri vaheketast ja süütekaant. Pole eriti harjunud, et nii vähese vaevaga mootori valmis saab. Tagaratas tuleb siiski korraga mingi tugevam, voshodi, vana jawa vms oma.

Raam tahab uut kiiget, puhastust, natuke keevitust ja värvi. Kiige on peas valmis mõeldud ja mõned jupidki valmis tehtud. Mootori kohapealt on maru kahtlane see ketiratta taga asuv laager, see saab ju jõhkrat koormust ja on tavaline kuullaager. Oleks no vähemalt topeltlaager vms. Peab ilmselt tihti vahetama hakkama.

Image
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Paberist kujul sai reso ka valmis
Image

Nüüd vaja veel sama asi plekist teha, mis nii kerge ei saa olema : ) Igatahes 17 osast ta koosneb.

Ikkagi oleks vaja portmapi, see mis ise tegin on stock silkuga suht sarnane, võrreldes originaalsilku joonisega on aknad 1mm kõrgemad kõik. See pole minu töö, keegi eelmistest omanikest seda teinud.
Või noh kui mapi pole saada siis soovitatavad kestused oleksid ka head. Midagi siis krossirajale sobivat.

Süüteks tuleb ikka Golfi oma, plaan on see käima panna mopi gene pealt. Too arendab 7V ja 45W, teoorias peaks piisav olema. Nagu ma olen aru saanud siis vaja ka dioodsilda sinna vahele, ehk keegi elektroonikamees oskaks dioodide tüübi öelda, et milliseid otsida, oomipoe link oleks hea nt. Magnetilt saen anduri osa maha, siis piisavalt ruumi uus andur ja süüteketas sinna külge väänata.

Kiige teen ikka ümartorust, muud pole võtta kodust, mõned jupid vlmis ka juba, tugevduseks on plaanitud mõned kolmnurgad ja miskine raudlatt toru alla keevitada, peaks hea saama küll. Originaalkinnitustesse ei saa panna seda, muidu ei mahu mootor ära, hetkelgi kitsas.

Kui veel äramahtumisest rääkida siis kraani ja silkupea vahel vabsjee selline nali: :lol:
Image
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Sai ka sõpradega ühele Minskile resonaatorit katsetatud. Tulemusega ollakse rahul, jõulisa on väga märgatav. Piiranguid seab kontaktsüüde ja vana ärakrutitud karpa, aga muidu minu arust saab Minskist päris vägeva noore krossika. Varuosad ka taskukohased.

Image

Edu tuunimistöödel.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Huvitav mitu hp oleks mul selles mootorist reaalne kätte saada? Karterid ka valmis, ülevoolukanalid sai silkuga kokku aetud, natuke kuju ka muudetud keemilise metalli abiga. Eks näis kaua kestab, pakendi peal lubatakse muidugi, et see õli-, bena-, happe-, ja maeitea mis tuumakindel. Igatahes väga rahul olen :D suht sujuv värk sai. Hülssi sai ka parajad väljalõiked tehtud stockis olevate avade asemele. Nagu eespool piltidel näha siis karteritel eespool üks nurk murdunud, see sai sirgeks lõigatud ja keemilise metalliga jällegi ilusaks tehtud, uus kinnitusauk allapoole puuritud. Vähemalt käimar ja vänt on ütleks isegi, et ideaalses korras.
Mootoris väga palju tööd polegi enam, puudu on kolb/sõrm/rõngad, üks siduriketas ja vaheketas, 3 laagrit ja üks simmer. Nende äratoomiseks vaja ainult natuke raha kõrvale panna, suht letikaup kõik. Ja üldse tervikust on puudu veel, tagaratas, siduriheebel, rutska, gripid, trossid ja natuke keevitust. Väga hull polegi. Tagaamordid tahavad ka veel remonti, õlist tühajana neid ikka alla ei pane, tuleb vaadata mis nad tahavad, suvel neid pidama ei saanud igatahes. Ja krt garaazi ahi vaja ehitada, ei saa nii ikka midagi, et talvel tsikliehitus seisab. Mis elu see selline on.

Muide kui keegi tahab mingi 16 tolli tagaratta vahetada uue 16 tolli Kyoto või korraliku Bridgestone kärna vastu siis andke teada, mõõdud 90/100-16 :D Sobib nt voshodi või mingi hiina oma, pidurimajandus ei teeks ka paha.

Ja seda ka veel et ega 23mm Jikov väikseks ei jää? Suurem düüs sisse ja peaks pmst toitma küll.
Toomasv
Posts: 3
Joined: 06. Apr 2010 00:00

Unread post by Toomasv »

delta-501 wrote:Huvitav mitu hp oleks mul selles mootorist reaalne kätte saada?
delta-501 wrote:minski mootorist tõmbab ka 20+ hp välja kui vaja, täiesti piisab sellest.
:roll:
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Üks asi on mis on võmialik tegijate poolt, teine asi mida ma isiklikult suudan.
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Kui pikk ja mis läbimõõduga voshodi rattavõll on?
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by delta-501 »

Nonii, väike up.

Tegin täna sellise nalja, et esimesed mootorikinnitused valmis, aega läks ~4 tundi, kuna enamus puure mul mingid käsnad ja tikksaag seda terasplaati ei võtnud, pidi käsitsi nühkima.

Kronoloogilises järjekorras pildid:
Image
Image
Image

Kraani ja silkupea vahele jäi seoses mootorile parema asendi leidmisega kah inimlikum vahe:
Image

Ja süütejuhtmestik ka valmis:
Image

Originaaljalaraudadest oli järgi selline moodustis:
Image
Alustasin nullist uutega:
Image

Igatahes maru hea on majandada kui masin ise kah natuke kõrgemal:
Image
Isegi -10 külm pole probleemiks :D Ilma jopeta tuleb teha tööd ka sellise ilmaga, ikka eriti ebamugav on midagi teha kui 10 cm vatti ümber. Joogivesi külmus ka täna kinnituste lõikumise ajal ära :mrgreen:

Aga jah, kui mingi imega võrrist lahti saab siis ostab kõik vajaminevad jupid ära ja... märtsis sõidus... igatahes :D
Post Reply