Planeta -65

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Planeta -65

Unread post by Myrka » 28. Nov 2010 13:44

Kajastaks ühte oma tegemistest.

Sai mõni aeg tagasi ostetud üks väga väbal Planeta. Pilde näeb siit http://album.ee/node/23979021/50253067
orig_23979021_keLZ.jpg
Koos korvi ja vene dokumentidega. Pidi olema käigukasti rikkega. Esimeses järjekorras võtsim mootori maha, et uurida, mis rikkega tegemist on. Käigukasti riket ei olnud, peale normaalse kulumise. Siduri võllil olid nuudid maas. Tegin järelduse, et sidur ei ole korralikult lahutanud ja käike on jõuga sisse raiutud. Siduri kettad olid korvile astmed sisse kulutanud, mistõttu sidurit lahutatdes kettad ei liikunud. Võtsin mootori pulkadeks. Väntvõlli laagritel olid päris arvestatavad lõtkud, lisaks pikast seismisest tekkunud rooste kahjustused. Kepsu alumisel laagril umbes 1mm üles-alla lõtk. Silinder ovaalseks kulunud + mõned kriimud. Positiivne oli aga see, et minu hinnagu järgi pole seda mootorit varem avatud. Puudusid igasugused kruvikeeraja vahele tagumise jäljed, poltidel olid kruvika sooned ilusad, ei olnud ülekeeratud.
Mootoriga siis sellised plaanid, et silider on juba üle puuritud 1. remontmõõtu, olemas uus kolb+kolvirõngad+kolvisõrm+sõrmesplindid. Olemas ka tihendite komplekt. Puudu veel kõik muu, et heaks saada .
Esihargis oli selline lõtks, et juhtimine väga ebatäpne ja ohtlik. Rattalaagrite lõtk oli nii suur, et rehv võis vabalt vastu amordi toru minna. Lisaks ka hargi puksid väga kulunud. Rattalaagrid vahetasin ära ajutiselt suvaliste odavate kinniste vastu. Nii ees kui taga. Miks nii? Enne katsun ratta õigetest tükkidest kokku ja toimima saada, siis iluravi. Veljed tuleb pulkadeks võtta ja siis vaja uuesti laagrid vahetada ja siis juba korralikud siisse.
Raamilt eemaldasin väga roostes kohtade pealt relakaga rooste ja katsin värviga. Puhastasin ka oma kogemustele põhinedes kohti, mida vaja kohendada. Tagahargi ja raami kinnituskohad tuleb veel natuke keevitada/lihvida. Mootori esimene ülemine kinnitus pooleks murdunud.
Tagahargilt võis välja lugeda, et sõidetud lahtise tagarattaga.Võlli loksumise jäljed keevitasin täis ja lihvisin tasaseks. Lisaks oli hark kõver. Pressi all sain sirgeks tagasi. Sirgeks muidugi suhteliselt, sest juba tehasest see natuke valesti kokku keevitatud. Hargi puksid väga kulunud, nii umbes 2-3mm lõtkuga. Puksid praegu treiali käes, kes uued teeb.
Kuna sadulast suurt midagi alles ei olnud, tegin ka algust selle ehitusega. http://album.ee/node/24172837/50253067
orig_24172837_sc2z.jpg
Alusplekk väga nutune. Ära visata ka ei tahtnud :) Säristasin natuke keevitusega. Valmis veel pole. Oleks vädasti vaja uut korralikumat. Sadulale uus nahk valmis õmmeldud.

Tekkinud ona ka palju küsimusi, millised on esimese seeria planeta õiged tükid, aga nendest mõni teine kord.



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 281
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 28. Nov 2010 14:11

Tundub, et kõvasti on tööd selle ratta kordaseadmiseks teha vaja. Mul on muidu suht korralik '63 Planeta olemas, nii et kui detailide koha pealt küsimus on, siis võib-olla oskan aidata.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4526
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 28. Nov 2010 21:45

Tore vanake, enamus asju on sellises eas rataste puhul "tavalised".
Uutele hargpuksidele soovitan sisse ka treida kruvisuunalised määrdesooned.

Kui vajadus mõnede osade järgi, siis neid endalgi aastatega tekkinud vähese varuga.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 12. Dec 2010 23:16

Ajaga on nii, nagu ikka.
Oli plaan nädalavahetusel mootor kokku laduda. Sain kõik vajaminevad laagrid, tihendid olin juba varem valmis ostnud.
Pesin mootori erinevaid detaile suurema osa laupäevasest päevast http://album.ee/node/24239703/50253067
Pesemine on üpris nüri tegevus, kõiki detaile ei teinud veel puhtaks. Kõigepealt karteri pooled, et laagrid ja vända tihendid saaks ära vahetada. Karteri pooled puhtad,laagrid sees aga mida ei leidnud, olid tihendid. Eks olin siis mõne teise mootori tarbeks ära kasutanud. Jäi mootor sinnapaika. Tagahargi pukse treial valmis ei olnud teinud veel. Ei saanud ka sellega tegeleda. Ok, vaatasin sadula värki. Aluspleki keevitasin peaaegu valmis, mõned väiksed parandused jäid veel teha, et värvimisele saaks mõtlema hakata. Keevitusel sai traat otsa. Vahest tuleb ka sellist õnne ette.

Paar küsimust ka tarkadele.
Milline on õige spidokas -65a planetale? Tagavarades leidub palju erinevaid http://album.ee/node/24240029/50188797
Millised küljekarbid on õiged? 7 triibuga küll, aga ka neid on erinevaid. ühtedel on avamis nupu kohal selline asi http://album.ee/node/24240045/50188797 teistel mitte, samas kus asub piduritule lüliti? Karbis või mitte?

Kui kellelgi on pakkuda korraliku sadula plekki, oleksin huvitatud.



Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1751
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 13. Dec 2010 00:45

Milline on õige spidokas -65a planetale? Tagavarades leidub palju erinevaid http://album.ee/node/24240029/50188797
Millised küljekarbid on õiged? 7 triibuga küll, aga ka neid on erinevaid. ühtedel on avamis nupu kohal selline asi http://album.ee/node/24240045/50188797 teistel mitte, samas kus asub piduritule lüliti? Karbis või mitte?
.
Spido paistaks nagu õige olevat, akupoolsel küljekarbil ongi "selline asi", mõeldud vist karbi kinni plommimiseks, et kolhoosnikud akut oma motika vana vastu vahetada ei saaks.
Last edited by madeinussr on 20. Dec 2010 00:19, edited 1 time in total.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 19. Dec 2010 22:44

Sadula tegin täna valmis.Väga kehva sai. Vaadates asja positiivset külge, kõvasti kogemust juures. Saigi materjale ostes arvestatud reaalsusega, et esimene kord ei õnnestu.
http://album.ee/node/24274849/50253067
Pildil sadul proovimiseks jupiteri peal.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 28. Dec 2010 12:53

Uue sadula nahk hakkab valmis saama. Tegin naha mõõtudele väiksed muudatused, peaks parem saama.
Mootor sai ka kokku pandud. Kõik laagrid ja tihendid vahetatud. Papist tihendid tegin ka uued. Kuna esimest korda ei remondi taolist mootorit, siis tegin mootorid lahti võttes palju pilte, mis reguleerseib kus kohas käis ja kui mitu neid oli. Minu meelest lihtsaim variant, et kokkupanek suhuvalt laabuks ja hiljem kõik töötaks ka nii nagu ette nähtud.
Üks pilt ka mootorist http://album.ee/node/24310973/50253067



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 09. Jan 2011 22:20

Tagahargi sain lõpuks külge. Nüüd on Planeta juba ratastel ja palju mugavam edasi tegutseda. Panin ka mootori peale, enne seda tuli esimest mootori kinnitust raamil natuke kohendadahttp://album.ee/node/24383953/50253067
Tükk oli ära murdunud, nagu neil ikka. Keevitasin jupi toru asemele http://album.ee/node/24383957/50253067
Tükk aega pusisin süütemängu paigaldusega. Väntvõllil oli keere jõudnud päris rooste minna, tuli keermelõikajaga puhastada.Geneka rootori lammelid lükkasin 2000 liivapaberiga üle, õnneks lamellid paistsid peale puhastust täitsa kenad välja. Endale meeldiva üllatusena leidsin varudest ka uued kontaktid. Vanad olid ilusti üksteist keevitanud. Laadimisreleega nii õnnelikult ei läinud. Igaks juhuks enne peale kruttimist võtsin kaane maha. Ühed kontaktid täitsa põlenud. Mis seal ikka, võtsin riiulist järgmise relee. Sellel teised kontaktid põlenud. Tuli kahest üks kokku teha, ehk võtsin ühelt korralikud kontaktid ja panin teisele peale. Peaks hea saama, loodame.
Muid pilte sai veel tehtud, kellele huvi pakub ja vaadata soovib, see leiab need ise üles, ei viitsi igat asja linkida. :P



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4526
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 10. Jan 2011 00:12

Tubli töö. Hea on jälgida, kuidas ratas tasapisi edeneb. Millised plaanid värvi ja toonivalikuga on?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 10. Jan 2011 21:26

Värvimine on üldse keeruline küsimus, kuna tahaks värvida ainult ühe korra, st et kestaks aastaid. Pole isu 2 aasta pärast uuesti värvima hakata. Värvimine on praegu järjekorras viimaste seas, kuna korralik värv kallis ja tuleb see raha ju korraga välja käia, muid tükke saab jupphaaval muretsetud, ei pane rahakotile korraga suurt põntsu :) Plaan on teha sama karva , mis tehasest tulles.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4526
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 10. Jan 2011 21:58

Olen sama arvamuse ajaga omandanud. Rattad tuleb kokku ja komplektseks nii kiirelt saada kui võimalik. Lihvida, värvida, viimistleda on alati aega. Ka pensioni eas. Varem küll nähtud neid "lakutud prillikivisi", mis on poolikuks projektiks jäänud või pole õigel ajal piisavalt rõhku pandud korda tegemisele. Igatahes jätka samas vaimus, utsitab teisigi oma ratastega tegelema ja korda seadma. Mitte kohe saega lõikuma....


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 16. Jan 2011 21:59

Nii. Järgmise sadula klopsisn kokku, sai palju parem kui eekmine. Jälle kogemust juures ja usun, et järgmine tuleb veel parem.http://album.ee/node/24410579/50253067 Muidugi, kes väga hoolega pilti uurib, siis üks väga oluline detail ununes täiesti (siin on nüüd ropp sõna). Päris palju aega kulus kaabeldusele. Tegelikult ju midagi keerulist ei ole, aga vene keelest tean üksikuid sõnu, samas piltidest saan aru. Skeemid ja muu värk on tõlgitud, aga alati sellest ei piisa. Õnneks oli meetri kaugusel Jupiter, millelt sai vajadusel mõnda juhtme ühendust kontrollida. Tööle sain signaali ja süüteluku. Tulede korrasolekut ei tea öelda, puuduvad kõik pirnid. Säde ilusti olemas, tekkis tahtmine pauku teha. Peale läks teise planeta karbuss(ikka 28-I).Teisel planetal sai eelmine kevad väntvõll otsa. Paagi valmistas ette väikevend, puhastas kraani ja paagi. Küte paaki ja ... 2. matsust käivitus. Esimese lõi tagasi. Aga päris korralikult ei tööta kahjuks. Tühikäik ilusti olemas, aga seda siis, kui segusiiber kruvist nii lahti keeratud kui läheb. Küünalt lõi märjaks mitu korda. Genekas ei hakanud kohe laadima. Peale relee vahetust siiski laadimine tuli. Ja sellises seisus asi poole jäi.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 27. Feb 2011 22:32

Kahjuks ei saa igat vaba hetke oma motika(te)le pühendada. Seda mõnusam on tunne kui üle pika aja saab vene tehnika peale närvid mustaks kiruda :)
Mootori halva töö põhjuse leidsin üles. http://album.ee/node/24612017/50253067 Värskelt vahetatud tihend. Selgelt näha, et selline simmer ei tööta nagu vaja. On kellelgi midagi sarnast ette tulnud? Paistab et vända paigaldusega tekkinud .
Igatahes panin uue tihendi ja siduri poolse laagri. Töötab. Süüte ja karbussi täpsema seadistuse jätan kevadesse, kui ilm soojem ja saab ka mõned kilomeetrid sõita/proovida. Praegu käivitub ilusti ja popsub nagu vaja.
Edasi tegelesin natuke elektriga. Poest sai varutud 6voldiseid pirne. Sain põlema geneka tule, esimese parktule. Neutraali pirn ei tahtnud kuidagi süttida. Kruvikaga käigukasti pealt otse massi andes hakkas põlema. Selge milles viga. Käigufiksaatori otsas olev kontakt/klemm vigane. Seda tegelikult polnudki, õigemini ära murdunud. Asendasin selle natuke uuema iz´i omaga. Hakkas tööle. Kuna esitule pirni uut ei õnnestunud leida, tuli kõige sarnasemast ise meisterdada http://album.ee/node/24612003/50253067 . Hakkas ilusti tööle, valgust annab rohkem kui üks vana õige pirn.
Edasi proovisin sidurdamist. Süütepoolel kaanel sai vahetatud siduri hoob, kuna trossi kinnitused olid murdunud. Proovisin siit ja sealt timmida, aga päris korralikult lahutama ei hakanud. Jääb sidur ilmselt järgmise korra peamiseks uurimise teemaks.
Ülejäänud pika püha tegelesin oma Iz 56-ga. Seisis teine pikka aega süütepoolse kaane puudumise tõttu. Aga eks see juba teine ratas ja teine teema.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 14. Mar 2011 21:46

Eelmine nädalavahetus sain siduri toimima. Vigased olid siduriketaste vahel olevad metallkettad. Need oli nimelt "kummis". See tähendas seda, et siduri heelbit vajutades lükkas küll kettad laiali, aga need vaheplaadid oma kõverusega jäid endiselt ketaste vastu ja nii ei saagi sidur ju lahutada. Igatahes asendasin need sirgetega ja probleem lahenes.
Toimima sain ka pidurid, nii esimese kui tagumise.
Möödunud nädalavahetusel kulus suurem osa ajast summutitele. Parempoolne on enam-vähem viisakas, tahmane seest natuke. Vasakuga oli tükk tegemist. Puhastama hakates hakkas see seest kolisema. Sisse piiludes ei olnud pilt ilus. Tuli vastu võtta raske otsus ja teise kätte relakas http://album.ee/node/24687083/50253067 . Puhastasin kõik detailid ja mida rohkem neid puhastasin jäi mulje et sõeladel mõned üleliigsed augud http://album.ee/node/24687089/50253067 . Ilmselt neid auke tehes oli ülejäänud summuti sisu lahti löödud. Täitsin üleliigsed augud sõeltes metalliga, keevituse abil. Summuti kokku keevitamine võttis pea terve päeva. Polnudki nii lihtne kui arvasin , aga selline ta sai http://album.ee/node/24687101/50253067 Puudu olevad kinnitused võtsin ühelt teiselt kasutuskõlbmatult summutilt. Suure tõenäosusega see summuti kasutusse ei tule, hangin teise korraliku. Siiski saan seda kasutada ajutiselt.
Sain toimima ka tagumise tule koos piduritulega http://album.ee/node/24687107/50253067
Minust jäi motikas järgmist korda ootama sellisena http://album.ee/node/24687117/50253067



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 21. Mar 2011 22:50

Midagi väga asjalikku ei ole Planeta juures teinud. Panin külge summutid, leegitorud, jalrauad (kõik 4 ). Natuke pusimist oli harkjalaga, vajas törts keevitamist ja sirgeks painutamist. http://album.ee/node/24723043/50253067. Peale viimast käivitamist hakkas suss-klapp suitsema. Võtsin selle pulkadeks, puhastasin kõntsast ära ja panin kokku-külge tagasi, lisaks ka trossi ja hoova juhtrauale.

Sellises seisus jääb ratas ootama ilusamaid ilmasid, et saaks mõned kilomeetrid sõita ja süüdet/karbussi häälestada. Plaan on praegu selline, et katsub suve jooksul sõita/testida masinat ja erinevaid sõlmi. Kohendamist vajavad kohad vast tulevad välja. Siis saab vast hakata mõtlema välimusele.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 17. Apr 2011 19:44

Tänase ilusa ilma puhul sai Planeta päikest näha. Palju sõita ei saanud, korra talvel ilmutanud liigse rikka küttesegu probleem ilmnes taas. 400m sõitu ja küünal märg. Avastasin, et ujukil loksus midagi sees. Bensiin. Puhtalt sportlikust huvist kuidas seda parandada võtsin ette Palu raamatu ja üritasin teha nagu raamatus kirjas. Vist õnnestus, aga kasutusele võtsin teise ujuki. Asi paranes märgatavalt, sai sõita juba kilomeetri enne kui küünla märjaks lõi. Proovisin palju erinevaid küünlaid, vene värk kõik küünlad lihtsalt ei pruugi alati korralikult töötada. Segunõel on kõige ülemises soones, ehk nii alla lastud kui saab. Küünalt lõi märjaks nii 3 km sõidu peale. Samas mingit erilist kiirust ei arendanud, 2 käik ja 20 km. Ikkagi värskelt puuritud silinder ja uus kolb+rõngad jne. Selline huvitav märkus veel, et kui joodikujala peale seisma panen, siis tühikäigu pööre tõuseb ja mootor töötab palju ühtlasemalt. Kui otseks tõsta, siis kohelest ka pööre langeb ja mootori töö muutub ebaühtlaseks, tahab välja surra. Tühikäigu segukruvi jäi lahti üks pööre. Muidu jõidu on madalal pöördel palju, kõrgeid pöördeid ei proovinud. Vägisi jääb mulje, et ujuki taset tuleks langetada. Või mis targemad soovitavad.

Pilt ka http://album.ee/node/24847735/50253067



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 281
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 18. Apr 2011 18:11

Myrka wrote:Selline huvitav märkus veel, et kui joodikujala peale seisma panen, siis tühikäigu pööre tõuseb ja mootor töötab palju ühtlasemalt...
Kui joodikujala peale seisma paned, siis tegelikul ujuki tase jääb samaks, aga peadüüs tõuseb ujuki taseme suhtes kõrgemale. Ma ei teagi, kuidas nendel vanadel karburaatoritel ujuki taset mõõta. Ise olen alati tunde järgi pannud.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 08. May 2011 22:03

Eilse testimise tulemuseks - 1 liitriga sai sõita 3 km. Küünla tahmab ära. Kabruraatorist lahjemaks regullida ei saa rohkem, seega mingi kala sees karpas. Panin peale teise karpa ja asi korras. 2 liitriga sai vaikselt podistatud pea tund aega. Mootor kipub veel kuumaks minema, aga see peaks värkelt puuritud ja uue kolvi+rõngastega normaalne olema. Teise karbussiga käivitub paremini. Ega enne ka halvasti ei käivitunud, ühest löögist piisas. Praegu piisab ka poolest löögist, või nii. Peaasi , et mootorit natuke ringi ajada ja juba käib. Tühikäik ilus ühtlane, kiirendus parem, jõudu rohkem. Saab jätkata mootori sissesõitu :)



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 29. May 2011 21:54

Vahepeal on palju bensiini karburaatorisse voolanud, või kuidas see vanasõna oligi.

Kergelt probleemne on ülekuumenemine, aga asi liigub paremuse poole, sisuliselt iga sõiduga saab kauem sõita, enne kui kuumaks läheb.

Eelmine nädalavahetus hakkas mootor turtsuma ja suri välja ja ei käivitunud enam. Täna proovisin uuesti, vahest läks käima, vahest mitte. Kui ei käivitunud, siis lõi vahest karbussi tagasi , vahest sumpasse. Nagu sädemega mingi jama. Olgugi, et säde olemas ja ilus. Laadisin igaks juhuks akut, äkki tühi vms, aga aku oli ilusti täis. Proovi mõttes vahetasin süütepooli ja käima ta läks. Polnud aega vana tagasi panna, et kindel olla et ikka süütepoolis viga oli.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 18. Jul 2011 23:51

Kiire arvutuse kohaselt läbitud 184 km, suuremate probleemideta. Käivitub endiselt ilusti, vahest lööb tagasi kui liiga aeglaselt vänta lüüa. Kahjuks ei ole aega tegeleda praegu selle apastraadiga eriti. Sõitmiseks ikka aega leiab, kuigi praegu on motikas rakendatud tööd tegema. Vaja hunnik kive vedada uue garaazi vundamendi jaoks. Selleks otstarbeks mul uks väga kehvas seisus korv. Ajab asja ära küll :)
http://album.ee/node/25405317/50253067



User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 149
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest » 19. Jul 2011 17:56

Iz on suht praktiline masin :D. Kunagi sai isegi põllupealt kartuleid sellega veetud :D



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 28. Oct 2011 23:46

Üks pildike vahepeal
http://album.ee/node/25994761/50253067
Suvel sai ka väiksele vennale sõitmist õpetatud. Tuleb välja küll, ainult kiivri kasutamist tuleb aeg-ajalt meelde tuletada.
Natuke veel peab puutööd tegema, siis vast saab motikate kallal edasi nokitseda. Näpud juba sügelevad.



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 573
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 29. Oct 2011 09:46

Tere

Mul on üks kastitäis erinevate IZ`iliste mootorijuppe.

Kas sa saaksid oma mootori koostamisest tehtud pildid kuhugi ülesse panna, või mulle meilipeale saata, kus oleks näha mis seib kuhu läheb jne.

Enamvähem tean, kuidas asi kokku käib, kuid nende seibide ja distants pukside asja ei mäleta.

Kuna käigukast on üks viimastest asjadest, mis sisse läheb, siis esmalt oleks vaja väntvõlli ja sidurimängu jooniseid/pilte.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 29. Oct 2011 10:22

Selle lehe pealt leiad kõik omale vajaliku info http://motovelosport.ru/catalogs/izh.php Leht küll vene keeles, aga õnneks pildid on pandud eesti keelsed :) Seal uuemate mootorite joonised, aga vahet suurt ei ole, samamoodi käib kokku ikka. Muidugi vajadusel võin saata ka pilte enda mootori koostamisest.



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 573
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 30. Oct 2011 11:09

Tänud lingi eest :D



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 11. Jul 2012 21:20

Tagumise hargi puksid ei ole enam kõige parema tervise juures. Muidu kõik toimib ilusti, peale süütemõtme, mida oleks uut vaja, päris kulunud teine. Kuna tööl on olemas treipink, aga pole kedagi kes treiks, üritan ise tasapisi nokitseda treimise kallal. Materjali, mille peal katsetada jagub. Esimene proov pukse teha küll õnnestus, aga kasutusse ei lähe, saab paremini.



Raigo
Tavakasutaja
Posts: 1226
Joined: 14. Oct 2003 00:00
Location: Rakvere

Unread post by Raigo » 11. Jul 2012 22:01

Tere, tore lugeda, mul sama aastakäigu Planeta kodus ja tuues oli sama nutuses olukorras :)
Aga tasapisi korrastan ka enda oma.
Kas saad teha pilti tagumisest rattast või mõõta ära 19 tollise velje paksus.
Nimelt on mul rattavõlli puks eelmise omaniku poolt ise tehtud.
Täna soetasin uue puksi aga, see ei sobi minu rattale.
Mis sul selle puksi pikkus oleks.


I¸ P 1965

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 12. Jul 2012 20:17

Nii kurb kui see ka pole, siis lähi ajal ratta juurde ei satu. Ehk alles järgmine-ülejärgmine nädalavahetus. Plaan natuke puhata ja Eestimaa kaunist loodust nautida. Aga mõõdud-pildid võin edastada, esimesel võimalusel siis.



Raigo
Tavakasutaja
Posts: 1226
Joined: 14. Oct 2003 00:00
Location: Rakvere

Unread post by Raigo » 12. Jul 2012 21:26

Sain juba vajalikud mõõdud kätte.


I¸ P 1965

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 29. Sep 2013 19:28

Täna sai masin omale õige aku kasti, 7 triibuga. Kuna korralikku mul polrnud, oli siiani kuljes 3 seeria oma. Sellised poolpiduseid oli sülega. Kuna aega oli, tegin mitmest ühe kabeda kokku. Enamusel olid lihtsalt happe kahjustused. Lisaks sai üle vaadatud õlid, liigendid ja niplid määritud. Kui ilusat ilma enam ei tule, siis jääb talvekorterisse.
http://album.ee/node/28340683/50253067
orig_28340683_lRzg.jpg



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 25. Jun 2014 20:08

Talvekorterist ammu välja võetud ja sõidetudki mõned kilomeetrid. Muidu peaaegu ei mingeid probleeme - vahest ummistub kraan ja samas kipub bensiin otsa saama. Käivitub alati ilusti - 2 lööki ette, kolmas süütega ja popsub. Sidur on raskeks muutunud ja ei lahuta ilusti.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4526
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 05. Feb 2015 11:31

Oled selle rattaga midagi edasi ka teinud?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 07. Feb 2015 01:06

Suuremalt jaolt tolmu pühkinud ainult. Ei ole aega lihtsalt viimasel ajal olnud. Aga homme saab üks teine projekt valmis ja siis tekib aega oma asjadega ka tegeleda. Nimelt tuli ulmeliselt väikese ajaga ühest nukras seisus 75 aasta Taunus teha uueks ja 1,6 liitrise mootori asemele panna 2,8 v6 mootor, millelt eemaldada sissepritse ja panna karpa. Iseenesest põnev projekt, kui kellelgi huvi, võin lähemalt rääkida. Auto ise läheb sünnipäevakingiks selle kunagisele omanikule, üllatuskink.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4526
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 07. Feb 2015 01:22

Myrka wrote:Nimelt tuli ulmeliselt väikese ajaga ühest nukras seisus 75 aasta Taunus teha uueks ja 1,6 liitrise mootori asemele panna 2,8 v6 mootor, millelt eemaldada sissepritse ja panna karpa. Iseenesest põnev projekt, kui kellelgi huvi, võin lähemalt rääkida. Auto ise läheb sünnipäevakingiks selle kunagisele omanikule, üllatuskink.
Ikka on, lisa kasvõi mõni pilt enne-pärast seisust Mölamaffiasse! 8 )

70ndatel tehti veel ilusaid autosi, edasine on müstika...


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 15. Feb 2015 21:22

Kuna selle ratta lükkan alati sügisel viimasena talvekorterisse, siis saab selle ka esimesena sealt välja võtta. Korv kahjuks talvitub ruumipuudusel külmas. Kiusatus oli suur ja sõitsin esimesed 50 meetrit. Kes on üritanud kiilasjääl 50 aastat vanade rehvidega sõita, see teab, mis rõõm see on . Aga ei kukkunud. Samas meenus ka miks sügisel seisma jäi. Väikevend käis sõitmas ja tuli lükates tagasi, sest keset sõitu hakkas puterdama. Nii ta seisma jäi ja polnud aega ja ... noh, nagu ikka. Muidu käivitub kehvasti, vahest lööb vänta tagasi ( kuigi seda vist peabki tegema ). Pöördesse ei taha minna, hakkab sumpasse turtsuma, jätab palju vahele,tühikäik vahel on, vahel mitte, üldiselt sureb suht ruttu ära. Enne välja suremist aevastab veel korralikult sumpsi. Küünal tahmane ja märg. Kuna aega väga ei olnud, tegin kiire küünla vahetuse, mis ei muutnud midagi. Vahetasin ka süütepooli ära. ei midagi. Lisan veel juurde, et suvel sai sõita pensiiniga mis oli pärit ühe Scania paagist ( ei lugenud valesti ).
Tundub, et viga pigem sädemes. Kahtlustan kas kontakte või kondekat.



kevmih
Tavakasutaja
Posts: 125
Joined: 02. Jan 2014 20:06

Unread post by kevmih » 19. Feb 2015 22:57

Myrka wrote:Kuna selle ratta lükkan alati sügisel viimasena talvekorterisse, siis saab selle ka esimesena sealt välja võtta. Korv kahjuks talvitub ruumipuudusel külmas. Kiusatus oli suur ja sõitsin esimesed 50 meetrit. Kes on üritanud kiilasjääl 50 aastat vanade rehvidega sõita, see teab, mis rõõm see on . Aga ei kukkunud. Samas meenus ka miks sügisel seisma jäi. Väikevend käis sõitmas ja tuli lükates tagasi, sest keset sõitu hakkas puterdama. Nii ta seisma jäi ja polnud aega ja ... noh, nagu ikka. Muidu käivitub kehvasti, vahest lööb vänta tagasi ( kuigi seda vist peabki tegema ). Pöördesse ei taha minna, hakkab sumpasse turtsuma, jätab palju vahele,tühikäik vahel on, vahel mitte, üldiselt sureb suht ruttu ära. Enne välja suremist aevastab veel korralikult sumpsi. Küünal tahmane ja märg. Kuna aega väga ei olnud, tegin kiire küünla vahetuse, mis ei muutnud midagi. Vahetasin ka süütepooli ära. ei midagi. Lisan veel juurde, et suvel sai sõita pensiiniga mis oli pärit ühe Scania paagist ( ei lugenud valesti ).
Tundub, et viga pigem sädemes. Kahtlustan kas kontakte või kondekat.
kerge soovitus sulle: proovi kinnisemat õhuifiltrit või vaata, ega vana pole paigast läinud.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 22. Feb 2015 23:23

Õhufilter on originaal ja ilusti paigas. Täna leidsin aega rattaga tegeleda. Uurisin ja puurisin. Mitu tundi läks aega enne kui tööle hakkas. Samas, ise ka loll nagu laua jalg. Kontaktide vahel selline tulemeri, et võiks vabalt suitsule tuld võtta. Mis sest et peal täiesti uus kondekas. Proovisin teist suht uut kondekat. Tulemus sama. Võtsin siis uhe vana juustu, mis vist pärit vana teleka seest. Ja sellega see mure laheneski. Vähemalt sai kontaktivahe ja süüde enam-vähem paika pandud. Lisaks panin peale teise karburaatori (k-28 N ), pealeolev töötas küll ilusti, aga ujuk kippus mitte pidama. Lihtsam oli riiulist teine võtta ja peale panna.Paagile panin ka teise kraani, vana töötas ilusti, aga jube kergelt käis see hoob. Kippus vahest sõidu pealt kinni vajuma. Ja siis oli kiusatus suur minna ja proovida kas, sõidab ka. Soppa teel praegu rohkem kui vaja, aga see sõitmist ei takistanud, väga. Libedavõitu oli, aga korviga jälle lõbusam. Siduri töötamisega ei saa ikka päris rahul olla, aga lahutab ja käike saab vahetada. Samas selgus ka üks uus probleem. Kipub vahest lõhkuma minema ja samal ajal süüte väljavõtmine ei seiska mootorit. Tundub, et kusagilt saab lisaõhku peale. Süüte väljakeeramisele mitte seiskumise võiks äkki lükata hõõgsüüte kraesse? Lahja segu vast tekitab sellist jama.



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 573
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 24. Feb 2015 00:40

Pihusta eetrit töötava mootoriga karpa ja silindri juurde, kus pöörded üles tõmbab, sealt lekib.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 07. Jun 2015 20:55

Panin vana karbussi tagasi ja kõik nagu vanasti. Töötab ilusti ja ei mingeid muresid.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 13. Sep 2015 19:50

Sõber läks rattaga kalale, umbes 400m sõitu edasi-tagasi. Tagasi tuli lükates. Ei mõista mina seda, miks ei suuda/ei oska paljud tavalist planetat käivitada. Paljud ei ole sellega hakkama saanud ja kiruvad, et sitt ratas. Alati olen seletanud, toores peale ( ehk siis hoovast maha), uputad karbussi, lööd 2 matsu ette, süüde sisse ja lööd käima. Läheb käima, tõmbad toorest maha. Lihtne ju. Pooled unustavad süüte sisse panna - küünal märg ja mootor täis. Teine pool unustab kraani lahti teha. Siis unustavad toore peale - tahmab suht kähku küünla ära.

Peale viimase sõbra sõitu tuli oma 3-4 tundi ratast kohendada. 3 rehvist suutis 2 puruks sõita, nii et mõlemad õhukunnid kasutuskõlbmatud. Käiguvahetus hoova suutis kuidagi ??? alla poole kõveraks teha.
Edaspidi küsin sõita tahtjalt kas oskab vene päritolu rattaga sõita. Kui oskab ilma juhendamata käivitada, siis luban sõita. Muidu ainult korvikoht pakkuda.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4526
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 13. Sep 2015 22:24

Mõistetav värk, olen sama kogenud tehnikavõõrale sõita andes. Suvel oli maakohas suurem arv sõpru külas, siis mõned solvunud näod tekkisid, kui ratta andmisest keeldusin. :mrgreen:

Testiks oli ratta käivitamine. Kui tehti üle 3 käivitusvända löögi, siis sõitmise võis unustada. Täpselt samad asjad, küll unustati uputada, siis rikastusklapp õhufiltris peal, siis süüde väljas jne. Endal läks pill alati 1-2 korraga käima.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 573
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 13. Sep 2015 22:46

Mina küll ei annaks oma ratast kellegile kasutada.



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 779
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 14. Sep 2015 10:15

Nobody wrote:Mõistetav värk, olen sama kogenud tehnikavõõrale sõita andes. Suvel oli maakohas suurem arv sõpru külas, siis mõned solvunud näod tekkisid, kui ratta andmisest keeldusin. :mrgreen:

Testiks oli ratta käivitamine. Kui tehti üle 3 käivitusvända löögi, siis sõitmise võis unustada. Täpselt samad asjad, küll unustati uputada, siis rikastusklapp õhufiltris peal, siis süüde väljas jne. Endal läks pill alati 1-2 korraga käima.
Minuarust ei suuda Planetat ükski naisterahvas käima lüüa, kuna sellel on tõesti väga jõuline kompressioon. Kui just ei oska käivitada sussklapi abil. :D
Jawa 350- l on isegi töökorras mootori puhul väga nõrk kompressioon. Ega jah vene ratta puhul oskavad vähesed temaga ümber käia. Sidur tuleb ikka korralikult põhja vajutada, enne kui käiku vahetad, muidu hakkab kohe käigukast ragisema. :?



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 573
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 17. Sep 2015 19:12

Käigukast hakkab ragisema ka siis, kui plaadid on kinni kleepunud - kasvõi natukenegi.
Kui enne käivitamist panna käik sisse, sidur alla ja nõksutada ratast edasi-tagasi, siis lükkab plaadid lahti ja pole erilist ragistamist.



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 24. Sep 2018 20:47

On plaan see ratas talvel ette võtta. Kõige suurem mure dokumentidega. Ilmselt kõige lihtsam leida dokumentidega raam.



Post Reply