Teine 638(639)

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
Igor
Tavakasutaja
Posts: 16
Joined: 01. Jun 2006 00:00
Location: Lõuna-Harjumaa

Re: Teine 638(639)

Unread post by Igor » 07. Sep 2018 09:04

Vaadates Sinu tegemisi, siis see "keemiline metall" ei ole hea lahendus.
Kovrovets 1961
Jawa 1988

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 526
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Sep 2018 09:42

Ma ise kaldun ka seda sama arvamust tugevalt toetama... Keemilinemetall on pigem n.ö. tugevam suremaid konarusi täitvam tihend kuskil silindriall oleva tikkpoldi ava juures... teisest küljest peaks see keemiline metall ka seal laagripesas hakkama saama, kuid ma ei pruugi nakkepinda õlist väga puhtaks saada ja selle metallipaksus on ka suht õhuke seal. Lisaks hõõritseda on vaja ikka.
Püüan täna automotofoorumi kasutaja _rein_ juurde minna ning leida temaga koos parim lahendus.
Lahendusi on üldjuhul kaks:
1. kas siis lisada alumiiniumkeevisega täidist juurde, mõõtu puurida ja hõõritseda.
2. puurida ava suuremaks, sisse täiendav puks ja sinna laager.

see teine on tugevam, kiirem ning "odavam" lahendus, kuid ega seal puksi jaoks nüüd üüratult ruumi pole...
Järgmine asi on kogu karteri vahetus...
Siin ka väike pilt laagripesast. Näitlikustamiseks, et kui palju see pesa on kannatada saanud, paigaldasin vana teise poole laagri...
20180906_220428.jpg
Nüüd siin ka pilt juppidest. Uued jupid vasakul, vanad paremal. Pildi tegemise hetkel on väntvõll veel karteri küljes - nüüd juba eemaldatud. Mulle tundub, et hammaka poolne laagrril on külg suunas (väntvõlli suhtes piksuunas) väike loks. Seda siis, mitte laagripesas vaid kuulide pesas. Üles alla ei loksu. Kui juba asjad nii pulkadeks, siis vahetusse. Ülejäänud laagrid on korras.
20180906_074939.jpg
Uued jupid (lisaks tulevad kuullaagrid ka):
20180906_074932.jpg
Igatahes kõik kuullaagrid (ei ole kontrollinud väntvõlli sisemise rakisel olevaid laagreid, ega kontrolli ka) on omadega ühel või teisel moel otsa saanud.
Käigukasti omad - selge nõellaagri metallipuru on need rikunud.
Väntvõlli omad said õhtale pigem liiga suurest tahtest hoida karteris rõhku kinni. Ehk siis teisisõnu jäeti väljapoole katted peale. Sai siin alas-kuul tegelasega seda ka arutatud ning ta tõi näiteid, kus need samad katted on väiksematel kiirustel ning vaba õhu käes läinud ka väga kuumaks. Seega selle tegevusega ületavad laagrid projekteeritud temperatuure ja metall saab kahjustatud. Need katted on efektiivsed väiksematel kiirustel ning jahedamas keskkonnas: näiteks velje rummudes... 8 )
Nagu paar postitust tagasi mainisin on karter disainitud nii, et küttesegu kas siis surutakse või tõmmatakse laagri ja kaelustihendi vahelisest ruumist läbi laagri ja sellel on kaks olulist tegurit:
1. määrida
2. jahutada
Survet peab karteris hoidma kaelustihendid... ja neid on tegelikult oluliselt lihtsam vahetada kui laagreid...

Kahetaktilistel on üks erand kuhu võib selle katte alles jätta: 3 käigulise 125cc väntvõlli veohammaka poolse laagri simmeri vastu. 125cc on veovõlli pool kaks laagrit ning mõlema laagri vahel on simmer. Välimisel laagril toimub nii ehk naa õlitus käigukasti poolt survevaba õlitusena... aga seda saab siis arutada selles teemas...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 526
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Sep 2018 22:26

Sai siis täiendavalt mõõdetus silindreid ja seda lihtsalt igaks juhuks.
Mõlemad silindrid siis 59,00 ehk 4 remondi algmõõt.
Kolvid 4B mõõtudega
Rõngad: vasak Ülemise suutsin ära võttes katki teha; keskmine 0,6 (lukupilu vastastküljel väike kahjustus); alumine 0,5. Parem: Ülemine 0,5; keskmine 0,5 (lukupilu juures kahjustused, nagu oleks aknaid hammustanud); alumine 0,5

On olemas üks kolmene komplekt 59,0 x 2 rõngaid... nende rõngaste lukupilu jääb sinna 0,15 juurde Seega pean kuskilt veel ühe komplekti 59,0 x 2 hankima... sest ega pole mõtet neid ositi vahetada.

Nüüd jawa enda juurde. See mootor, mis hetkel peal ja töötab on ikka hea ja terav... Eelmine nädalavahetus pani valgustusvool plehku. Kahjuks polnud siis aega süveneda... täna võtsin asja ette ja näedsa kaitse läbi. Panin uue kaitsme ja süütevõtme sisselülitades plõksti läbi. Järelikult kuskil lühis. Tester näitas 0,02 oomi + ja - vahel... võttes süütelukust võtme tõuseb takistus 17 oomile.
Egas midagi hakkasin süütelukust ahelaid eemaldama, et nähe millisest ahelast see lühis tuleb. Lõpuks üks ilus sinine juhe, mis läheb piduritule lülitile, mis asub vasaku küljekarbi juures. Nimelt käisid küljekarbid värvimises ning loomulikult said kõik kummid ja muud lisavidinad küljest võetud. Pidurilüliti väljaulatuvad klemmid olid värvi suutnud maha kraapida ning sealt otse massi.
Tegin mustast mägiAivari teibist ilusa padja + pidurilüliti teipisin ka sisse. Nüüd valgustusvool püsib ilusti omal kohal 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply