Page 1 of 9

Teine 638(639)

Posted: 10. Feb 2011 16:19
by v301060
Kuna minu 638-l on iste sabagondli juures irvakil sest keegi LisaVarbaline on tagaotsa tõstmise eesmärgil tsikli raami ülespoole väänanud ning istme loomajõuga banaaniks keeranud ja tagumiste jalaraudade/sumpade kinnituste juures on samuti porri tehtud siis tekkis mõte ratas teisele raamile ringi tõsta, ning ühtlasi juhitavust parandada.
http://img7.imageshack.us/i/p4190826.jpg/
http://img833.imageshack.us/i/p4190827.jpg/
Kõigepealt tekkis I¸ Orioni esihark...
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... fullsize=1
seejärel 638 raam:
http://img233.imageshack.us/i/49458764.jpg/
siis 634 paak:
http://img600.imageshack.us/i/62319894.jpg/
Seni on kõik detailid muretsetud Motokuuri kasutajatelt.

Posted: 10. Feb 2011 16:25
by Käigukast
Äkki lisad teemale vürtsi?

Posted: 14. Feb 2011 08:09
by v301060
Nüüd on aeg viia raam keevitamisele-liivapritsi-värvimisse.
Mõtlesin panna sellise tagakiige:
http://imageshack.us/photo/my-images/687/p7190988.jpg/
Esivelje aaga paneks äkki hoopis sellise:
http://imageshack.us/photo/my-images/689/p9190998.jpg/

Posted: 14. Feb 2011 16:17
by eliisa25
Peale selliste vägevuste lisamist, pole Jawast enam haisugi pärast! :D
Kuid samas miskit uut ja huvitavat tänaval liikumas...

Posted: 14. Feb 2011 16:41
by v301060
No "mitte-jawat" oleks seal ehk ainult esihark, veljed, esimene ketaspidur ja lenks. Raam, tagakiige(Tramp), mootor, paak, sadul, porikad, esituli, jne...kõik Jawalt.

Posted: 14. Feb 2011 17:43
by Mattu
tagakiige ikka umbevägev aga kuidas jääb ketiratta kinnitusega? Tuleb kiigega kaasa ka pikem nn. ketirattavõll? Muidu see ju sealt löbi ei ulatu, pildi järgi vaadates vähemalt :roll:

Posted: 14. Feb 2011 18:06
by v301060
Võll tuleb ilmselt teha lasta või T¨ehhist tellida.

Posted: 14. Feb 2011 19:13
by Mattu
Siis ilmselt ka rattavõll ja ketipingutid välja vahetada? Või on neil seal olemas ka kohe vastav komplekt tavalisele 638 jms. paigaldamiseks?

Posted: 15. Feb 2011 01:33
by priito
Mattu wrote:Siis ilmselt ka rattavõll ja ketipingutid välja vahetada? Või on neil seal olemas ka kohe vastav komplekt tavalisele 638 jms. paigaldamiseks?
Saan ma õigesti aru, et tellid tagakiige ja muud osad otse selle t¨ehhi veebipoe kaudu?
Palju sellisel juhul postikulu on?

Posted: 16. Feb 2011 09:32
by v301060
Mattu wrote:Siis ilmselt ka rattavõll ja ketipingutid välja vahetada? Või on neil seal olemas ka kohe vastav komplekt tavalisele 638 jms. paigaldamiseks?
Rattavõll täitsa olemas:
http://www.fichtlkramek.cz/obrazek.html?id=4424#

Saatekulu kohta pole veel huvi tundnud aga vaevalt ta nüüd kallim on kui Ameerikast tellimine :D

Posted: 26. Feb 2011 15:12
by v301060
Mattu wrote:Siis ilmselt ka rattavõll ja ketipingutid välja vahetada? Või on neil seal olemas ka kohe vastav komplekt tavalisele 638 jms. paigaldamiseks?
Mõõtsin originaalkiige ära - laius on sama, mis Tramp-i omal.

Posted: 16. Mar 2011 10:07
by v301060
Nii, Orioni pidurikomplekt Venemaalt ära tellitud.
http://imageshack.us/photo/my-images/97/p9191003.jpg/
Nüüd peab T¨ehhi netipoega tegelema hakkama, see oli vahepeal nädal aega maas...

Posted: 20. Mar 2011 16:56
by v301060
Igaks juhuks(kui Vene tellimuse kättesaamine peaks venima), sai ostetud ka lääne analoog - Yamu xt suport:
http://img291.imageshack.us/i/dsc00623xd.jpg/
http://img848.imageshack.us/i/dsc00624v.jpg/
http://img534.imageshack.us/i/dsc00625c.jpg/

Teine 638

Posted: 14. Apr 2011 19:34
by v301060
Sai siis täna "doonor" ka välja aetud ja Tartust Viljandisse sõidetud. Sügis-talvise hooajaga lisandus uus väntvõll, karbuss ja sumpad.
http://img508.imageshack.us/i/p4140963.jpg/
http://img197.imageshack.us/i/p4140964.jpg/

Posted: 23. Apr 2011 10:06
by v301060
Saan ma õigesti aru, et tellid tagakiige ja muud osad otse selle t¨ehhi veebipoe kaudu?
Palju sellisel juhul postikulu on?[/quote]

Keskmise paki saatekulu T¨ehhist Eestisse 39 eur-i.

Teine 638

Posted: 28. May 2011 11:47
by v301060
Nüüdseks raam korrastamiseks ja värvimiseks meistrimehe kätte toimetatud. Esikahvli andsin samuti kaasa ja kui nüüd T¨ehhist Tramp-i tagakiige kohale jõuab, saab juba miskit kokku panna. : )

Teine 638

Posted: 01. Jul 2011 13:26
by v301060
Nii, vahepealne mõõn selleks korraks otsas, nüüd ehk hakkavad tellitud jubinad kahh kohale jõudma :D

Posted: 01. Jul 2011 14:55
by Mattu
Täpsusta, et kas ise tellisid hiljem või on see tellimus neil "koostamisel" olnud maikuust saadik? Lihtsalt huvitaks, et kui tellida - mis ajaga arvestama peaks :roll: tähendabm võiks.

Teine 638

Posted: 01. Jul 2011 15:07
by v301060
Asi oli ikka rohkem minu finantsvõimalustes :D
Tõsi, ühes T¨ehhi netipoes oli tellimus ootel, kuna üht tellitud varuosa(kroomlaibakaid) polnud laos. Üldiselt tundubki, et mõned poed seal ei korrigeeri netis jooksvalt laoseisu...

Teine 638

Posted: 13. Jul 2011 09:50
by v301060

Teine 638

Posted: 14. Jul 2011 21:04
by v301060
Talvel sai veel Barosest mõned asjad ostetud:
http://imageshack.us/photo/my-images/807/p7140978.jpg/

Teine 638

Posted: 27. Jul 2011 21:07
by v301060
Sai siis selline 18" I¸-i valukas tagaveljeks muretsetud.
http://imageshack.us/photo/my-images/833/img4426z.jpg/

Teine 638

Posted: 14. Aug 2011 13:28
by v301060
Lähiajal siis plaan esiamordid maha võtta ja lasta meistrimehel neile uued pudelid-vedrud-simmerid installeerida.
http://imageshack.us/photo/my-images/703/p8040992.jpg/

Teine 638

Posted: 11. Sep 2011 13:21
by v301060
Paraku pole siiani Saku kanti asja olnud :(
Eega keegi Lõuna Eestis oska soovitada amordispetsialisti?

Teine 638

Posted: 17. Sep 2011 13:37
by v301060
Nonii-nonii-noniii! Lõpuks ka suurel kodumaal käidud ja I¸ Orioni esipiduri süsteem ning Permi krais tehtud 80 kodaraga custom esivelg ja lenks ära toodud! Väsitav päev oli: Viljandi-Tartu(tsikliga)-Koidula-Petseri-Pihkva-Luhamaa-Võru-Tartu(bussidega)-Viljandi(tsikliga)...kui mahti saan siis panen pilte kaa...pöid ja rumm lähevad veel enne Narva Broki juurde kroomimisele kui kogu velje kokku saab. :D

Posted: 19. Sep 2011 17:58
by mk
Tervitusi.
Kuidas on plaan tagumise valuvelje ketiratta kinnitus lahendada? Ehk otsesõnu - kas ketikaitse jääb alles? Ise plaanin lähitulevikus sellest jubedast kobakast lahti saada. Mõtlesin, et enne, kui jalgratast leiutama hakkan, küsin järgi - äkki on juba mingi toimiv lahendus olemas...

Teine 638

Posted: 19. Sep 2011 18:20
by v301060
Ketikaitse läheb minema, sain aru, et ka eelmine valuka omanik(ja autor) seda ei kasutanud.

Re: Teine 638

Posted: 19. Sep 2011 18:55
by raivoku
mk wrote:Tervitusi.
Kuidas on plaan tagumise valuvelje ketiratta kinnitus lahendada? Ehk otsesõnu - kas ketikaitse jääb alles? Ise plaanin lähitulevikus sellest jubedast kobakast lahti saada. Mõtlesin, et enne, kui jalgratast leiutama hakkan, küsin järgi - äkki on juba mingi toimiv lahendus olemas...
Otsi biker.ee fororumist mu teema üles kuidas selle valuvelje ehitasin. Kalle seletas selle seal lahti. Neid valuvelgi on tehtud 2tk. Üks oli Kallel ja teine oli minul - viimane nüüd v301060 käes.

Huvi korral võid minukäest ka iz planeta5 tagumise velje ja uue jawa rummu saada.
v301060 wrote:Ketikaitse läheb minema, sain aru, et ka eelmine valuka omanik(ja autor) seda ei kasutanud.
Ära viska ketikaitset minema, juhul kui sa head ketti ei taha soetada. JAwa kett ei pea kaua asfaldikõntsale vastu saad hea 500km tagant ketti vahetada.
Minul oli ketikaitse kogu aeg küljes ja ruumi jäi kõvasti veel ülegi.

Teine 638

Posted: 19. Sep 2011 19:04
by v301060
Lubatud pildid siis vene jubinatest.
Kroomimisvalmiks poleeritud 80-ne kodaraga pöid ja rumm(I¸ Orioni esipidurikettale):
http://imageshack.us/photo/my-images/694/p9190998.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/14/p9190999.jpg/
Kodarad-niplid ja seni puuduolnud I¸ Orion-i amordi tolmukatted:
http://imageshack.us/photo/my-images/98/p9191001.jpg/
Roostevabast poleeritud draglenks ja raiserid(need on küll kuidagi ootamatult massiivsed :D) koos ilukatetega:
http://imageshack.us/photo/my-images/692/p9191000.jpg/
Viimasena siis I¸ Orion-i uus esipidurisüsteem(ketas-suport-voolik-lingiga peasilinder):
http://imageshack.us/photo/my-images/153/p9191002.jpg/
Voolik on muidugi kole ja läheb ilmselt armeeritu vastu vahetusse.

Re: Teine 638

Posted: 19. Sep 2011 19:20
by v301060
v301060 wrote:Ketikaitse läheb minema, sain aru, et ka eelmine valuka omanik(ja autor) seda ei kasutanud.
"Ära viska ketikaitset minema, juhul kui sa head ketti ei taha soetada. JAwa kett ei pea kaua asfaldikõntsale vastu saad hea 500km tagant ketti vahetada.
Minul oli ketikaitse kogu aeg küljes ja ruumi jäi kõvasti veel ülegi."


No näed sa, skleroos on kallal! Mäletasin siis valesti :(
Eks siis ole ju valikuvõimalus: ketikaitse+odav Jawa kett või ilma ketikaitsmeta aga hea(kallis) kett.
Kas see ketivahetus aga nii lihtne üldse on, et panen aga D.I.D. keti ja asi ants? Kas Jawa kett pole mitte teise sammuga ja ülemineku korral teisele ketile tuleb vahetada ka tagumine ja esimene hammakas?

Re: Teine 638

Posted: 19. Sep 2011 19:57
by raivoku
v301060 wrote: Eks siis ole ju valikuvõimalus: ketikaitse+odav Jawa kett või ilma ketikaitsmeta aga hea(kallis) kett.
Kas see ketivahetus aga nii lihtne üldse on, et panen aga D.I.D. keti ja asi ants? Kas Jawa kett pole mitte teise sammuga ja ülemineku korral teisele ketile tuleb vahetada ka tagumine ja esimene hammakas?
Tagumise hammaka vahetus on kerge. LAsed treialil selle hammasvöö maha treida ja keevitad uue peale. Sellega saab sammu muuta.
Esimese hammaka tegemine on õnneks kergem see ühes tükis.

Mäletan et kasutati ka cz ketti. (kollakas-kuldne) millel on jawaga sama samm. Kuid see ka ei pidanud kaua ilma keitsmeteta vastu.
Ise kuigi pooldaks ka ilma ketikaitsmeta versiooni. Kuid selle realiseerimine on omaette ooper.

Re: Teine 638

Posted: 19. Sep 2011 20:13
by v301060
"Tagumise hammaka vahetus on kerge. LAsed treialil selle hammasvöö maha treida ja keevitad uue peale. Sellega saab sammu muuta.
Esimese hammaka tegemine on õnneks kergem see ühes tükis.
Mäletan et kasutati ka cz ketti. (kollakas-kuldne) millel on jawaga sama samm. Kuid see ka ei pidanud kaua ilma keitsmeteta vastu.
Ise kuigi pooldaks ka ilma ketikaitsmeta versiooni. Kuid selle realiseerimine on omaette ooper."

Kas see treimise-keevitamise variant on tingitud Jawa tagumise ketiratta kinnitusest ja/või ketiratta kummileevenditest? Kas poleks õigem/lihtsam panna teine ketiratas tervenisti?
Vastupidavuse probleem ilma kaitsmeta on siis ilma ketti õlitamata või ei aitaks ka õlitamine Jawa/CZ keti eluiga pikendada?

Re: Teine 638

Posted: 19. Sep 2011 20:49
by raivoku
v301060 wrote:
Kas see treimise-keevitamise variant on tingitud Jawa tagumise ketiratta kinnitusest ja/või ketiratta kummileevenditest? Kas poleks õigem/lihtsam panna teine ketiratas tervenisti?
Vastupidavuse probleem ilma kaitsmeta on siis ilma ketti õlitamata või ei aitaks ka õlitamine Jawa/CZ keti eluiga pikendada?
Õlitamine ei aita tavaketi eluiga väga palju pikenda. Seal see nn pasandool e maantee sistt sööb kõik ketiseest ära.

veokettide ehitus lihtsalt teine.

Tagumise hammaka vöö ehk terasest osa treitakse tavaliselt vaid maha ja keevitatakse selle alles jäänud randi külge uus hammasvöö. Mitte kummipuksidest. See osa jääb alles.
Ühesõnaga võta hammakas ette lase hambad täielikult maha ja uus vöö peale.

Posted: 21. Sep 2011 10:11
by mk
Tänud valgustamast.
Minul on asi lihtsam. Hakkasin oma garaa¸ijääkidest ühte Planeta Spordi baasil kohvikut kokku panema. Õnneks on tagakiige ümberehitus lihtne ja valuvelge ei peaks üldse puutuma, kuna kõik mõõdud klapivad. Lihtsalt närib hinge see ketikaitse, mis tundub võõrkehana. Ilmselt tuleb siiski veidi tõsisemalt vaeva näha, et pidurid ka alles jääksid. Aga lähen otsin siis biker.ee-st selle teema üles, enne kui kirve sisse löön.

Teine 638

Posted: 24. Sep 2011 09:50
by v301060
mk wrote:Tänud valgustamast.
Minul on asi lihtsam. Hakkasin oma garaa¸ijääkidest ühte Planeta Spordi baasil kohvikut kokku panema. Õnneks on tagakiige ümberehitus lihtne ja valuvelge ei peaks üldse puutuma, kuna kõik mõõdud klapivad. Lihtsalt närib hinge see ketikaitse, mis tundub võõrkehana. Ilmselt tuleb siiski veidi tõsisemalt vaeva näha, et pidurid ka alles jääksid. Aga lähen otsin siis biker.ee-st selle teema üles, enne kui kirve sisse löön.
Kas PS-il üldse on ketikaitse?

Posted: 24. Sep 2011 18:24
by madeinussr
On küll.

Posted: 24. Sep 2011 19:10
by mk
Spordil on originaalis ikkagi lahtine kett ja kui jutt käib "kopsikust" tagumise ketiratta ümber, siis seda muidugi pole. Lihtsalt panen PS-ile izhevski valuveljed alla.

Posted: 24. Sep 2011 21:20
by teints
Ära viska ketikaitset minema, juhul kui sa head ketti ei taha soetada. JAwa kett ei pea kaua asfaldikõntsale vastu saad hea 500km tagant ketti vahetada.
Kas Jawa ketid on tõesti nii kehvad, vene ketid kestavad kümneid kordi kauem. Planeta Spordil ja teistel eriti võimsatel motikatel ei peideta teatud põhjusel ketti kopsikusse.

Posted: 25. Sep 2011 18:16
by Sull7
Uuel 250-sel on küll lahtine kett pidanud vastu 11000 km.Järgmiseks suveks vahetan välja, ka tagumine hammasratas on kulunud.Samas esimene oleks nagu täiesti hea, eks poodi minnes võtan selle kaasa ja võrdlen uuega.

Posted: 25. Sep 2011 18:24
by v301060
madeinussr wrote:On küll.
No kindlasti mitte selline nagu Jawa 638.-l...

Posted: 25. Sep 2011 21:41
by madeinussr
v301060 wrote:
madeinussr wrote:On küll.
No kindlasti mitte selline nagu Jawa 638.-l...
Seda pole ma ju väitnudki :wink:

Posted: 26. Sep 2011 10:09
by mk
teints wrote:Kas Jawa ketid on tõesti nii kehvad, vene ketid kestavad kümneid kordi kauem. Planeta Spordil ja teistel eriti võimsatel motikatel ei peideta teatud põhjusel ketti kopsikusse.
Mis puudutab Planeta Sporti, siis sellele tehti täiesti eraldi kette ja tehas ei soovitanud "tavalise" I¸-i kette panna. Mul on veel alles ka mõned kettide originaalpakendid.

Minul on aga lihtne põhimõte - iga tankimise juurde kuulub ka ketiõlitus ja Vene rattal olen ma hiljemalt 10 000 km tagant keti lihtsalt välja vahetanud. Kellel kunagi kett on kopsikusse kinni kiilunud, see teab, miks ma nii käitun.

Posted: 26. Sep 2011 10:50
by v301060
mk wrote:
teints wrote:Kas Jawa ketid on tõesti nii kehvad, vene ketid kestavad kümneid kordi kauem. Planeta Spordil ja teistel eriti võimsatel motikatel ei peideta teatud põhjusel ketti kopsikusse.
Mis puudutab Planeta Sporti, siis sellele tehti täiesti eraldi kette ja tehas ei soovitanud "tavalise" I¸-i kette panna. Mul on veel alles ka mõned kettide originaalpakendid.

Minul on aga lihtne põhimõte - iga tankimise juurde kuulub ka ketiõlitus ja Vene rattal olen ma hiljemalt 10 000 km tagant keti lihtsalt välja vahetanud. Kellel kunagi kett on kopsikusse kinni kiilunud, see teab, miks ma nii käitun.
Nuuh, ketiõlitus on ka lääne ratastel tavaline toiming kui just scottoilerit peal pole või ratas kardaani/rihmaveoga ole.

Posted: 26. Sep 2011 17:41
by mk
Seda minagi. Lihtsalt lääne ratastel tundub see loomulik tegevus olevat, aga ida omadel kuidagi liigne priiskamine :)

Kestab see Vene masin ka, kui korralik hooldus taga on.

Ma olen nüüd seda teemat siin enda muredega küllalt solkinud, aga ütleks veel seda ka, et Kloostrimetsas seisab juba aastaid Yamaha tagumine valuvelg müügis, mille pealt venelased asja maha viksisid. Kellel veel aretamissoovi on, see võiks selle velje ka üle vaadata. Ketiratas on otse valu küljes kinni ja pidurid on vasakul pool (erinevalt I¸evski omast).

Posted: 26. Sep 2011 18:25
by v301060
mk wrote:Seda minagi. Lihtsalt lääne ratastel tundub see loomulik tegevus olevat, aga ida omadel kuidagi liigne priiskamine :)

Kestab see Vene masin ka, kui korralik hooldus taga on.

Ma olen nüüd seda teemat siin enda muredega küllalt solkinud, aga ütleks veel seda ka, et Kloostrimetsas seisab juba aastaid Yamaha tagumine valuvelg müügis, mille pealt venelased asja maha viksisid. Kellel veel aretamissoovi on, see võiks selle velje ka üle vaadata. Ketiratas on otse valu küljes kinni ja pidurid on vasakul pool (erinevalt I¸evski omast).
Tegu siis ilmselt 600xt-ga, mille kloon too I¸ Orion(toodetud ainult katsepartiina) tegelikult ongi.