Page 4 of 9

Teine 638(639)

Posted: 02. Nov 2012 19:06
by v301060
argo 1974 kirjutas
Postitatud: K okt 24, 2012 1:00 am

No harrikamehed väidavad, et tsiklil on äärmiselt vajalikud kõik jubinad, mille välimus omanikule meeldib ...

Isiklikult ei soovita ilma leevendita sekundaarülekannet kasutada. Näiteks vanematel Yamahadel ja Kawasakidel on ketihammasratas jäigalt tagarummule kinnitatud ning puuduvate kummipuhvrite asemel paigaldatud sidurikorvi vedrud, mis lasevad sidurikorvil ja sidurikorvi veohammasrattal ülekandes esinevate löökkoormuste kompenseerimiseks üksteise suhtes u 10 kraadi ulatuses nihkuda. Tavaliselt on need vedrud u 50TKM juures küpsed ja kipuvad murduma. See annab aimu, mis koormused ülekandes valitsevad.
Yamaha XS650 sidur: http://xs650forum.proboards.com/index.c ... hread=2177

Kuigi eemalt vaadates tundub, et Jawa originaalrummu puhul saaks vabalt kodarate arvu kolmekordistada.

Teine 638(639)

Posted: 03. Nov 2012 09:25
by v301060
http://imageshack.us/photo/my-images/833/1009099j.jpg/
Selle kiirendusvõistluse(Socialistik Dragster) ratta mootor ja sumpad sai T¨ehhist ära toodud :D

Teine 638(639)

Posted: 27. Nov 2012 14:31
by v301060
Sai üks esilatern(väidetavalt I¸-i oma) cafe raceri projektile ostetud. Teab keegi täpsemalt, mis mudelilt pärit?
http://imageshack.us/photo/my-images/515/dsc01993t.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 996rd.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/64 ... 991cb.jpg/

Re: Teine 638(639)

Posted: 27. Nov 2012 14:45
by Nobody
v301060 wrote:Sai üks esilatern(väidetavalt I¸-i oma) cafe raceri projektile ostetud. Teab keegi täpsemalt, mis mudelilt pärit?
http://imageshack.us/photo/my-images/515/dsc01993t.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 996rd.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/64 ... 991cb.jpg/
Ei ole iziline, tavaline Emmilise tulekorpus. (Pakun seda reflektori võru ning tulekorpusel oleva külgmise lisaava järgi)

Spidomeeter ka suurem IZi omast (läbimõõt), sinna sobiks asemele ka vana iz 56 spido. (vist ka 49 oma)

Teine 628(639)

Posted: 27. Nov 2012 14:54
by v301060
Kahtlustasin ise ka seda, et emmiline. :D
Aga vahet pole, peab vaatama, äkki sobib mõni vanema tüübi Jawa oma sinna. Saigi just üks tellitud plastikust California replika esilaterna tarbeks.
Milleks see külgmine lisaava hea on?

Posted: 27. Nov 2012 18:32
by Nobody
Mul on ühe rappe tulekorpus, seal oli lihtsalt kummipunn ees. Vaatasin seda hiljuti lähemalt, kuna tahtsin enda hübriidile ka suuremat tuld, hea oleks kui H4 halogeeni. Aga probleemiks on suurem spidomeetri ava.. ehk teha vahetükk millisest plekist ja tigiga kinni säristada...

Teine 638(639)

Posted: 02. Dec 2012 17:47
by v301060
http://www.motoforzafairings.com/en/pro ... 350-1000cc
Kui teha gondli kinnitused roolikannu külge siis tuleks ka esilatern gondli külge kinnitada. On keegi kohanud sellist varianti, et gondli kinnitused on hoopis amorditorude ja/või lenksu küljes? Sellisel juhul muidugi lenksu palju pöörata ei saa...

Teine 638(639)

Posted: 06. Dec 2012 15:42
by v301060
Nobody wrote:Mul on ühe rappe tulekorpus, seal oli lihtsalt kummipunn ees. Vaatasin seda hiljuti lähemalt, kuna tahtsin enda hübriidile ka suuremat tuld, hea oleks kui H4 halogeeni. Aga probleemiks on suurem spidomeetri ava.. ehk teha vahetükk millisest plekist ja tigiga kinni säristada...
Jep, tollel emmilise tulel on spidoka ava 80 mm, Californiani replikal 60 mm...

Teine 638(639)

Posted: 03. Jan 2013 12:19
by v301060
Vahepeal jõudis Slovakkiast kohale Californiani replika esitulekorpus. Üht-teist tuleb ise juurde leiutada, et võru koos reflektoriga ikka korpuse küljes püsiks.
http://imageshack.us/photo/my-images/692/dsc02044i.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16 ... 045ie.jpg/

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 22:56
by v301060
TeadePostitatud: E veeb 04, 2013 7:30 am
Tekkis vajadus kasutada 638-l nn "jalad ette", tegelikult küll "jalad taha" süsteemi. Selleks oleks vaja aga lahku lüüa käiguvaheti/kickstarteri funktsioonid, nii, nagu see on näiteks I¸-Planetal.
Meistrimehed töökojast, kus mootor praegu laiali(karteri valujääkide mahalihvimiseks ja avade täpseksfreesimiseks), ütlesid, et käiguvaheti võll jääks alles ainult 8mm.
Tark mees Lätist väitis aga, et kui panna 634 sidur siis saavat seda teha küll, nii nagu Jawa Perak-ul on. Mida seal peale sidurivahetuse veel teha tuleks, kas kickstarteri võll jääb sama?

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 22:57
by v301060
fomoco kirjutas:
Postitatud: E veeb 04, 2013 4:21 pm
Natuke raskem idee, kuid käiku peaks saama vahetada ka süütemängu poolt, nö automaat sidurist.
Kui parema jalaga käiguvahetamine ei meeldi, siis tuleb teha hammas ülekanne.

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 22:59
by v301060
Mattu kirjutas:
Postitatud: E veeb 04, 2013 5:30 pm
Huvitav miks Eestis on vaja kahte võlli aretama hakata karteri sisse, kuhu seda vaheplaati ilmselt kõige lihtsamini paigaldada ei saa? Kahe pedaaliga mootoritel kinnitus käivitussektor ju vaheplaadi külge, mis seda kremplit toetas.Mujal maailmas on selle sama süsteemi külge suudetud ka vajaminev aretada. S.t. muudetud asukohaga uus "pedaal" toimib samamoodi nii käigu- kui käivitusena. Gooooogeldamine peaks siinkohal abiks olema, sest mujalgi neid 634 ja 638-st ümberratsitud asju liikvel.
Tean, et eksisteerib - olen juutuuubuist videot suisa vaadanud. Head, kalastamist - õng on antud.

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 23:01
by v301060
Postitatud: E veeb 04, 2013 6:01 pm

http://www.google.ee/imgres?imgurl=http ... AQ&dur=809

Seal on siis universaalhoob teistpidi pööratud - käikude vahetamine käib vastupidiselt tavapärasele aga kas hoova sellises asendis ka käimalöömine õnnestub...?

http://motoride.sk/c/1914/jawa-350-cafe-racer.html

Fotol nr. 3 on näha paigaldatud "jalad taha" süsteem, käivitusfuktsiooni ei paista...

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 23:02
by v301060
fomoco kirjutas:
Postitatud: E veeb 04, 2013 6:52 pm
Veel mõned ideed, otse ideee kahurist:
Käivitada saaks ka lükates.
Paigaldada elektri starter.
Vb saaks käivitada vändast käega ülesse tõmmates?
Või teeks sellise vända, millel oleks nö kaks otsa.

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 23:03
by v301060
Postitatud: E veeb 04, 2013 7:15 pm

Jep, Käivitada saab lükates või kasutades abinõud, mis pärist krossi- ja kiirendusvõistlustelt...aga see pole päris see.
Starter maksab umbes 300 euri ja teeb tsiklit ilmaasjata raskemaks, pealegi on kickstart omaette väärtus Very Happy

Tark mees Lätist kirjutas, et lisaks 634 sidurile on vaja veel:

1) Вал переключения передач вместе с ступицей для собачек.
2) Кик стартер вал с пружиной и шестерня полумесяц.
3) ПедалЬка переключения передач.
4) ПедалЬка киксртера.
Всё это надо от ПЕРАК 350.

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 23:05
by v301060
fomoco kirjutas:
Postitatud: E veeb 04, 2013 7:29 pm
Teed käiguvahetus võlli pikemaks ja kasutadki 2 vänta ühest vahetad käike ja teisest lööd käima.
Kaldenurgad on erinevad.
Käiguvahetamise ehk sõiduajal on käimalöömis vänt eespool.
Käivitamise ajal on käiguvahetuse vänt allpool.
Ehk suudad leida nendele vajaminevatele osadele pilti?

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 23:07
by v301060
Maccaroni kirjutas:
Postitatud: E veeb 04, 2013 8:24 pm

On keegi passitanud, kas see paremale viidud käiguvahetuse hoob kuidagi jalgpidurit ei hakka nöökima?
El. starteri pildi järgi
http://www.mototechnik.cz/index.php?mai ... ts_id=1021
läheb sidurikorvi all küll üht-teist hammakaid vahetusse (need on komplektis) ning käiguvahetuse hoova saaks siis tagurpidi paigaldada.

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 23:09
by v301060
fomoco kirjutas:
Postitatud: E veeb 04, 2013 11:48 pm
Viid piduripedaali vasakule.
Või tood võlli ja hammastega aut. siduri juurest, mootori tagant käigu hoova tagasi.

Teine 638(639)

Posted: 12. Feb 2013 23:09
by v301060
Postitatud: T veeb 05, 2013 4:23 am
Tark mees Lätist saatis 21 pilti Perak-u detailidest, mis koos 634 siduriga peaks andma võimaluse eraldi hoovad panna:
http://imageshack.us/photo/my-images/854/s411q.jpg/

Teine 638(639)

Posted: 13. Feb 2013 13:55
by v301060
Hetkel siis napid 2000 kilomeetrit peale kap.remonti(silindrite puurimine, väntvõlli ja kolbide-rõngaste vahetus) sõitnud mootor Kose Uuemõisas lahti võetud ja...EI midagi rõõmustavat: vändapukk logiseb, ühel kolvil tift lahti, käigukasti nõellaagrid vahetamata, sidurikett vahetamata, siduriplaat ja korv kulunud...jah, võimalik, et oleksin pidanud enne kapremondis mootori avamist neid vigu intuitiivselt tunnetama :D

Re: Teine 638(639)

Posted: 13. Feb 2013 14:47
by raivoku
v301060 wrote:Hetkel siis napid 2000 kilomeetrit peale kap.remonti(silindrite puurimine, väntvõlli ja kolbide-rõngaste vahetus) sõitnud mootor Kose Uuemõisas lahti võetud ja...EI midagi rõõmustavat: vändapukk logiseb, ühel kolvil tift lahti, käigukasti nõellaagrid vahetamata, sidurikett vahetamata, siduriplaat ja korv kulunud...jah, võimalik, et oleksin pidanud enne kapremondis mootori avamist neid vigu intuitiivselt tunnetama :D
Sa tegid tüüpvea algajale kohase.
Endale ehitades tuleb peale mootori avamist kasutada väntvõlli vahel remont vahepukki - täisalumiinist. - Selle kattepind on kordades suurem.

Käigukasti nõellaagreid vahetavad remontijad ÜLIÜLI harva.
Ise vahetasin terve remondiajaloo juures vast 2-3 korda. Sedagi siis mingil erilisel põhjusel, laagrite korv muljuda saanud või mõni nõel puudu. Andres Niglas kunagi mainis mulle, et müüs neid laagreid heal juhul paar komplekti aastas.

Siduri kett kuluki ülikiirelt, kui vähegi intensiivsemalt sõita. Olen näinud ka 500km sõitnud ketti, mis nägi välja nagu 500t tkm. Jawa 638 kett lihtsalt äärmiselt jura. Kasuta czi siduri ketti. Olen neid käes hoidnud ja ka installinud jawale. Kordades tugevamad.
Siduri korvid jällegi 70% jawadest läbi. Ütleme lühidalt tüüpvead.

Teine 638(639)

Posted: 13. Feb 2013 15:28
by v301060
Hm, remont vahepukist pole ma kuulnudki, ka enamlevinud varuosamüüjatel on see detail ilma igasuguste kommentaarideta.
Barose väitel on nende müüdav originaalvahepukk samuti alumiiniumist.
http://www.jawa.ee/images/PC180049.JPG
Samuti t¨ehhidel.
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/celo_uplne_plne.html

Teine 638(639)

Posted: 15. Mar 2013 13:59
by v301060
No nii, sai siis Tšehhist hulk Peraku juppe tellitud aga ikka tekkisid töökojameestel probleemid:
Käimalöömis hammassektor ei mahu siduri korvi hammasrattast mööda käima. Käiguvahetusvõll ei ulatu mootori poolest läbi, et paigaldada vabakäigu fiksaatorit.
Vajalikud tööd: käiguvahetus-käimalöömisvõllile teha ava, kust läheks läbi käiguvahetusvõll ja käiguvahetusvõll teha pikemaks, et oleks võimalik paigaldada vabakäigufiksaator.

Re: Teine 638(639)

Posted: 24. Mar 2013 13:53
by Mattu
v301060 wrote:Vahepeal jõudis Slovakkiast kohale Californiani replika esitulekorpus. Üht-teist tuleb ise juurde leiutada, et võru koos reflektoriga ikka korpuse küljes püsiks.
http://imageshack.us/photo/my-images/692/dsc02044i.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16 ... 045ie.jpg/
Ütleks, et juurde tuleb "leiutada" kõik see, mis tavalise esimese variandi 634 esitules eksisteeris. Millegipärast arvan ma, et see on täpselt sama latern. Tõsi, müüginimi teine.

Re: Teine 638(639)

Posted: 24. Mar 2013 14:53
by v301060
Juurde "leiutamine" seisneb võru ja korpuse kinnitustes, mida praegu pole. Olemas on korpus, reflektor, võru, spidokas, süütelukk, sinine ja punane kontrollamp ning võru ilu(?)kruvi. Samas on korpuse vlants kuhu võru peale läheb nii kitsas, et selle koha pealt võru ja korpust kruviga ühendada pole võimalik. Alumist kinnitust üldse pole, on ainult kaks auku korpuses. 634-ja spetsiifilisi kasutatud kuid korralikke jubinaid Eestist ei leia, korra panin suunakate kuulutuse - 0 vastust. Ostsin siis Tšehhist, 18 eur-i tükk. Ilmselt on sama lugu ka esilaternaga...

Re: Teine 638(639)

Posted: 04. Apr 2013 10:36
by v301060
http://imageshack.us/photo/my-images/40/picturert.jpg/
80-ne kodaraga esivelg on ikka ilus küll :D

Re: Teine 638(639)

Posted: 08. Apr 2013 09:34
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 08. Apr 2013 16:41
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 16. Apr 2013 22:15
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 17. Apr 2013 16:28
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 23. Apr 2013 19:38
by v301060
Noniii, sai oma Jawal töökojas külas käidud.
Alu-cnc prillid ja raiserid enne anodeerimist:
http://imageshack.us/photo/my-images/191/11413700.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/443/64712759.jpg/
Alu-cnc prillid ja raiserid, anodeeritud kuldseks:
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 60147.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/7/ ... 60206.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 60224.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... 60231.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... 60302.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/51 ... 60308.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 60316.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 60331.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/58 ... 60343.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/11 ... 60354.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/20 ... 60406.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... 60420.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 60429.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/51/p4217248.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59/p4217249.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/10/p4217253.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/541/p4217254.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/211/p4217255.jpg/
Kikstarter ja käiguvaheti hoob lahku viidud:
http://imageshack.us/photo/my-images/13 ... 60249.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... 60255.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/7/ ... 34434.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/51 ... 34447.jpg/

Re: Teine 638(639)

Posted: 14. May 2013 12:12
by v301060
Nonii, saabus viimane pakk Tšehhist, kus veel mõned pudinad, südant kõvaks tehes sai 36 eur-i maksnud Trabandi kroomitud paagikork kahh ära ostetud. Ratas hetkel Rakveres ja loodetavasti saab seal kõik vajalikud asjad külge.
Pilt uue leegikaga
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102428787
ja uue tagumise käepidemega
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102428795/

Re: Teine 638(639)

Posted: 30. May 2013 12:55
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 04. Jun 2013 16:59
by v301060
Üht-teist juba küljes:
Tagumine valukas, tagumised tõsterauad ja 634 suunakad.
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102773393/
Minu meelest koledad paagi küljeplastikud sai ära võetud.
Rehvide valged ilurandid lähevad helehallide velgedega kokku küll.
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102773399/
Sumpa kronsad on saanud kenama välimuse.
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102428801/
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102773403/
Uued 634 suunakad ka ees.
Uus väikese spidoka ja süütelukuga esilatern paigas, kaks kontrolllampi olemas, kaks veel puudu. Tahhokast tuli loobuda aga roolikannu- ning prillidepealse sai kolast puhtaks ning ilusad cnc-alu prillid on nüüd näha.
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102773407/
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102773429/
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102773411/
Vasakpoolne uus rutškakumm ja slovakkide tehtud peegel.
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102773419/
Gaasirull veel vahetamata, kuna pole jõudnud selgusele, milliseid heebleid kasutada. Esitules vist juba H4, ei tea, mis genekas selle peale küll ütleb? :D
http://fotoalbum.ee/photos/unicman/102773437/

Re: Teine 638(639)

Posted: 12. Jun 2013 15:03
by v301060
Cafe raceril mootor peal ja sumpad küljes:
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 11003.jpg/
:D

Re: Teine 638(639)

Posted: 15. Jun 2013 20:10
by v301060
Nonii, 638(9) saab ka külka, piltidel on see juba tehasest ära toodud ja müüja laos. Minu oma on too punane lisadega(vanni kroomitud kaitseraua ja kroomitud pakiraamiga). Kunas kätte saab ei tea veel sest tegime müüjaga diili, et ta toob ise tasuta Riiga ja selle aastanumbri sees.
http://imageshack.us/photo/my-images/211/p12b.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/594/dlfa.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/833/togi.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/27/xg2i.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/18/88dw.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/823/tqtz.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/35/md7w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/209/8r3.jpg/

Re: Teine 638(639)

Posted: 20. Jun 2013 08:55
by v301060
Lugu siis niisugune, et 200 km sõitnud täiesti uuel tagaveljel ja tagahammakal avastasin sisepinnal sälgud. Algul arvasin, et äkki uus kummileevendi kehva kvaliteediga aga siis otsisin üles vana tagahammaka ja velje - seal sama lugu, ainult hammakal sälgud veel sügavamad. Mis võib selle põhjuseks olla? Järsk käiguvahetus/siduri lahtipäästmine?
http://imageshack.us/photo/my-images/19/huvs.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/692/61sm.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/812/tf87.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/14/y77u.jpg/

Re: Teine 638(639)

Posted: 20. Jun 2013 08:57
by v301060
Fomoco kirjutas:Thu Jun 20, 2013 3:45 am
Hammaka sees olev distantspuks ei sobi veljega kokku.
Kas põhjus on laagris, puksis või saab kaugust regullida?

Re: Teine 638(639)

Posted: 20. Jun 2013 08:58
by v301060
Reigo Vilu arvas et süüdi on ilmselt liiga kitsas vahepuks hammaka ja ratta vahel.

Re: Teine 638(639)

Posted: 20. Jun 2013 08:59
by v301060
Unicman kirjutas: Thu Jun 20, 2013 5:01 am
Fomoco räägib samast distantspuksist.

Re: Teine 638(639)

Posted: 20. Jun 2013 09:00
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 24. Jun 2013 16:48
by fomoco
Antud juhul mängib rolli velje, laagri, puksi ja hammasratta omavaheline kaugus.
Kui üks neist on vales mõõdus või ei sobi teistega kokku, siis ongi selline tulemus käes, et kandepinna (distantspuksi) asemel hakkab kandma hoopiski kolmas-neljas detail, mis pole selleks üldse mõeldud.

Põhjuse väljaselgitamiseks pead võtma mõne teise komplekti kõrvale ja nihikuga mõõtma ning võrdlema.

Re: Teine 638(639)

Posted: 30. Jun 2013 18:25
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 02. Jul 2013 17:07
by v301060

Re: Teine 638(639)

Posted: 02. Jul 2013 17:42
by Mato
Mahe pill :) Resokad on lemmikud, küsiks kas mingi "silencer" tuleb ka otsa? Esiosa on mille oma, ei tundu Jawa originaal? Ja need kaks lisa toru, mis on sadula alla keevitatud, omavad ka mingit praktilist eesmärki näiteks raami tugevaks muutmisel? Või siis nad on lisatud sellepärast, et sadula alune nii tühi ei oleks.