Sai siis eelmine nädal classikul poleeritud tsehhist tulnud mootor maha võetud ja viidud cafekale.
Cafekale tuld alla ei saanud, sest seal originaalsüüte süsteem, poleeritud mootoril VAPE... seega lihtsalt juhtmeühendusi ei hakanud õhtul taga ajama.
Pilt vahetult mootori paigaldamisest:
Classicu enda mootor sai ilusti kokku.
Kolvikomplektid ajasin 0,1grammi pealt paika e. kaaluerinevust ei ole.
Siduriketi pingsus:
Osta.ee tihendikomplektid on saast kuubis. Aga sain kuidagi kasutada silindrialust ja karburaatori alust tihendit. Kuigi oli vaja terava noaga äärised kanalite järgi õigeks tehtud.
Mootor ilusti koos, tõstsin eile õhtul aistevahele ja tegin ka esmakäivituse. Kuigi süüde vajaks ehk täpsemat sättimist, sest panin kevadel tehtud märkide järgi asja uuesti paika.
Mis siis mootoris tehtud:
1. karteris laagripesa parandus puksiga.
2. Uued käigukasti võllid ja hammakad
3. Uus sidurikett.
4. uued laagrid ja tihendid. Vanad laagrid jäid kepsudele (nii alumine kui ka sõrme omad) ja väntvõlli sisemised.
5. Uued rõngad.
Täna tuli siis proovisõit ka teha, et teada kas asi ikka töötab ning kuidas töötab. Hea, et ilm on kuiv, kuid suht külm on... Ratas käivitus 6 löögist. Mootori töö on ühtlane aga mitte selline, mis tsehhist tulnud poleeritud mootoril. Mis seal ikka spidol näit 06750 (panen näidu siia, et hea hiljem logi pidada).
Võtsin suuna bendujaama lisasin 10L B98+350g Motul 2T 510 õli ja siis ots Kadrinale. Masin toimetab ilusti, siduri tross vaja veel pingutada. kahel korral lükkas 4 käigu välja
kui ~50 sõitsin ja gaasi maha lasin.
Spidometer hakkas rohkem valetama ja kui näidikul on 100, siis kiirus on 87 GPS WAZE järgi.
Mis on ülimalt positiivne - vibra minimaalne, isegi nõks väiksem, kui poleeritud tsehhi mootoil. Veel on hea see, et poolautomaatne sidur töötab ideaalselt nii üles, kui alla vahetamisel. Seega siduritrossi lõtvus ei häirinud, sest sai jalaga ilusti käike vahetada.
Kes veel ei tea, siis 638-l on nii, et kui jalahoova alla, või üles lõppu liigutad lahutab hoovastik siduri ja lülitab hammakad ümber. Hoova vabastades keskele sidur rakendub. Seega töötab asi käigukasti jaoks samamoodi nagu käega sidurit lahutades.
Väga mugav asi ja põhimõtteliselt saab ilusti isegi kohalt liikuma minna nii, et käega pole vaja sidurihooba alla hoida
Sõidust tulles oli näit 06789 ehk sai sõidetud 39km. Küünlad eemaldades olid nad ühesugused nõks tumedama poolsed pruunid.
Tänane masin
Mis siis veel teha:
1. Vaja süüdet kontrollida ja ehk ka paremini paika sättida.
2. Tulekorpuses olevad märgutulede elektrisse vaja süveneda, et nad kuidagi nõrgalt esinevad.
3. Käimalöömise hoob tahab vastu resokat ennast kraapida...
4. Tahavaatepeeglid vaja vähem värelavaks muuta.
5. Esiporikas...
Aga üldjuhul olin täna masinaga isegi väga rahul