Page 1 of 1

K-650

Posted: 07. Dec 2011 11:43
by jorma901
Tere. Mu esimeset projektis möödas juba üle aasta ja sellega kogunenud arvestatav hulk teadmis ja kogemusi. Nüüd siis aeg ette võtta järgmine. Kui see talv samasugune kui kaks eelmist talve siis hea kui on külmadel talve õhtutel millegagi tegeleda garaazi nurgas. Esimese projektiga kogunes tarkust nii palju et uue projektiga proovin täita kõik ootused, lootused ja seatud sihid mis eelmisega ei õnnestunud. Loodan et see kord läheb asi õnneks. Motikast siis nii palju, et kuulus see mu vennale kes sai selle juppidena erinevate kastide sees umbes samal ajal kui mina enda esimese motika. Kuna vend pakkus seda mulle edasi ehitamiseks siis ei saa sellisest heast võimalusest loobuda. Motikal on nii mõndagi veel vaja teha. Kuid samas on ka tehtud palju tööd ära. Motikas käinud korra liivapritsist läbi ja peale seda krunditud mitu korda. Mootor on osaliselt remonditud uute osadega ja juhtmestik uuendatud. Selle projekti eesmärgiks on saada motikas korralikku värvi kihi alla ja tehniliselt korda ja siis edaspidiselt aja jooksul arvele saada.

Pildid proovin panna lähipäevil kui olen motika garaazi ajanud. Ja proovin enda tegemisi ka siin võimalikult tihedalt kajastada... nõuanded ja kriitika on tere tulnud

Image

K-650

Posted: 07. Dec 2011 11:54
by jorma901
Siin siis lubatud pildid hetke seisust.

http://album.ee/album/525303/50294057

Posted: 07. Dec 2011 12:35
by jorma901
tekkis vahepeal ka uus küsimus kas dnepr mt09 ja k-650 kardaani võll on ühe pikkused või ei, ning kui pikk on k-650 kardaani võll.

Posted: 08. Jan 2012 17:07
by jorma901
Nii asjad on liikuma saand, motikas garaages. Peale aastast seismist sai motikas uuesti ka tööle pandud, läks ilusti ilma vaevata tööle. Motikas on nüüd tänaseks päevaks täielikult ära osandatud. Ja kõik jupid on krunditud ning puudu olevad poldid mutrid ostetud ning kõik remonti vajavad plekk detailid parandand ja pahteldanud ja kruntinud. Samas tuleb ka kaks velge korrastada ja värvida kuna üks all olevast veljest on vigane(viskab kaheksat)ning teisel mõned kodarad puudu, aga kuna tagavarades on korralikud veljed olemas siis saab selle probleemi kergemalt lahendada ja vigased veljed jätta pärasteks. Järgmine etapp on siis esi porla valmis saada ja siis alustada vaikselt värvimis töödega. Kuna plaan on peale panna vanema tüübi käimar siis vaja veel soetada ja remontida mõned jupid. Vaja oleks osta uus kardaani võll kuna vana sai 2,5cm lühemaks saetud omal ajal kui oli plaan peale panna tagurpidi käiguga käimar, parandada vaja lasta käima löömis vänt. Esiratta võllile uus keere peale keerata ja loomulikult on vaja käimaril kõik tihendid ja poldid vaja vahetada ja käimar ära puhastada. Eks näis mis pisi vigasid siis veel välja tuleb töö käigus.

samas on ka kaks küsimust
kas kellegil on pakkuda normaalse hinnaga kardaani võlli 28,5 cm
ning järgmine asi kuidas saada ratas arkis arvele kui dokumendid puudu on. eelmine omanik (on vist isegi elus weel võib olla) dokumente kaasa ei annud ei tea kas kadunud või hävinend või lihtsalt kade.

Posted: 08. Jan 2012 18:10
by fomoco
kui dok. on puudu, siis tuleb minna koos eelmise omanikuga ark`i ja teha mõned avaldused ja seletuskirjad.
Kaasa võtta kõik võimalikud dokumendid, mis vähegi tõendavad, et just tema on see õige omanik.

Posted: 08. Jan 2012 18:16
by El3kTriK
Kuna siin juba selline jutt käib siis küsin oma mopeedi kohta sama asja, et kuidas arvele saada, kui pole dokumente ja eelmise omaniku andmeid ega asukohta ei tea? Huvitav, kui võtan tuttaval kratist kinni, et näe teeme ostumüügi lepingu, kas siis peaks ka arvele saama või, kui see ostumüügi leping esitada? Samas ei tõesta seda kuidagi, et eelmine "omanik" ta võis olla...
Kuidas käituma/tegutsema peab sellises situatsioonis? :?

K-650

Posted: 26. Jan 2012 22:57
by jorma901
Täna sai siis poes käidud ja ostetud juppe. Uus kardaani võll, uued kiige puksid, uued laagrid ja tihendid ning pingutus komplekt esihargile. Raami osal on nüüd kõik uued jupid olemas et asi areneda saaks. Täna sai ka tehtud kokkulepe inimesega kes toob veebruari keskel mulle dnepri komplektse külgkorvi. Lähipäevil võtan kätte väikste detailide paranduse ja käigukasti korrastamise.

Posted: 26. Jan 2012 23:07
by madeinussr
Mis see põhjus olema peaks, et kohe nii radikaalselt?

K-650

Posted: 28. Jan 2012 11:37
by jorma901
Tere
Oleks vaja väheke tarkade meeste nõuandeid ja näpunäiteid mõne probleemi lahendamisel.
1 Kuidas saada kinni roostend poltidega kiige raami küljest. Proovisin igat pidi keerata ja väänata aga ei tule lahti ja samas looma jõudu ka ei kasutand et midagi ära ei lõhuks ega rikuks. Kas on olemas mingit määret või spreyd või mingit head asja millega lahti saaks asja.
2 mul on k-650 originaal käigukast. Paremalt poolt saad käike käega vahetada. Probleem on siis selle käigu vahetus vardas, mis on tagumise kaane küljes, vaja oleks se sealt kätte saada et viia kaan parandusse. Et siis kuidas se varras kätte saada sealt. Sain laagrid ja muud jullad sealt mõlemilt poolt otstest kätte aga sees pool on ikka mingi osa küljes mis ei lase mul varrast kätte saada. Andke nõu kuidas asjale õigem läheneda on. Proovin õhtuks ka illustreeriva pildi muretseda.

K-650

Posted: 04. Feb 2012 19:58
by jorma901
Nagu näha tuli mu küsimustele tonnide viisi vastuseid. Mis ei jätnud mulle muud võimalust ja käia mööda poode ja kiusata müüjaid oma lollise küsimustega. Lõpp tulemuseks oli abi vahendid olemas. Ei tea kas probleem minus et keegi huvi ei tunne mu vastu või on põhjus muus asjas. Nii kaob isu oma projekti siin kajastada

Posted: 04. Feb 2012 20:07
by Nobody
Eks foorumimaailmas peab tegema ka veidikene "reklaami", et lugejaid ärgitada vaatama ja vastama. Ilmselt on paljud foorumivastajad paraja annuse uudishimu ja värviliste pildikeste järgi iga nurga alt.

Kui juba lugema kutsub, küll siis ka vastatakse. Midagi isiklikku kellelgi kindlasti Su vastu ei ole. Kuna siin foorumis ei ole keegi palgaline, et kindlasti vastaks.

Aga kiige kohapealt, enne kui jõudu rakendada.

Soeta mõni purk roostelahtisti aerosooli (leiad kindlasti autopoest, garaazikeemia või tööriista marketist). Pihusta seda lisaks peale, lase mõjuda. Mida kauem mõjub, seda tõhusam on, võid protseduuri korrata.

Soovitaks kuumutada kinni jäänud kohti fööni või veel parem gaasilambiga (viimased üsna soodsad tööriistapoodides). Ilmselt keeb välja määre ja saab kahjustada värv ja ilmselt ka kiige simmerid (kui emmilisel need on). Edasi koputada metallivasaraga, õrnalt, mitte polte-mutreid deformeerides.

Ja proovida keerata (korralikud padrunid ja hea õlaga narre kohustuslik), kui ei mõju, korda protseduuri.
:wink:

Posted: 04. Feb 2012 20:17
by Asbest
Eks neid põhjuseid ole palju, aga ära seepärast püssi põõsasse viska. Iga masin, mida siin kajastades korrastatakse/ehitatakse on kuidagi moodi ainulaadne, mis omakorda tagab selle, et igale asjale lähenetakse omamoodi. Kuna siin neid isetegijaid tohutult. Mis omakorda õpetab mõnd vähem kogenumat.
Niiet tee, mida sa teed, aga tee edasi. Tee kasvõi paus sisse, kui ära tüütab. See vahest isegi aitab, aga kui sa juba asja võtsid, siis usu mind, lõpptulemus, kui sa ta käima saad ja esimesed tiirud teed, on seda väärt.

Jõudu.

Posted: 04. Feb 2012 21:02
by jorma901
Suured tänud, tundub et jah et vahel vaja teemasse särtsu anda et asi edasi läheks. Praegu seis selline et külma ilmga ei tõmba eriti garaazi kuna garaaz 1,5 kilti eemal kodust. Aga kui käin siis olen kohe päewakese seal. Nii väheke ka siis reaalset asja. Sain käimari kaane küljest käigu vahetus varda kätte. Oli väheke suuremat jõudu vaja. Käimarit inspekteerides tuli välja ka probleem mis vaja parandada. Nimelt käimari kaanel seest üks polt murdund. See mis käimalöömis vända vedru pesas fikseerimiseks on mõeldud et ta seal sees pesast üle käima ei hakkaks. Keerasin alt mutri ära ja murdund osa kukkus välja. Nüüd siis tekkis küsimus kuskohast saada uus. Algul mõtlesin et lasen treialil uue teha aga ülemine pool puudu siis tänu sellele ei tea ma asja täpset mõõtu. Proovin lähi päevil pilte lisada.

Posted: 04. Feb 2012 22:34
by Asbest
Samas, kui raha juhtub palju olevat, võid omale teise kasti doonoriks juurde osta. Sealt hea juppe võtta.

K-650

Posted: 05. Feb 2012 00:27
by jorma901
Mõte on isegi mõeldav, kui seda stopperpolti eradli ei müüda siis lihtsam doonor kast osta, ja siis üks parematest juppidest kokku panna ja ülejäänud varudeks jätta.

Re: K-650

Posted: 08. Feb 2012 20:24
by paukjapostivahe
jorma901 wrote:Tere

1 Kuidas saada kinni roostend poltidega kiige raami küljest. Proovisin igat pidi keerata ja väänata aga ei tule lahti ja samas looma jõudu ka ei kasutand et midagi ära ei lõhuks ega rikuks. Kas on olemas mingit määret või spreyd või mingit head asja millega lahti saaks asja.
Kui kiigetelje otstes olevad poldid lahti ei tule,siis kui ohverdad poltide all olevad kumera servaga seibid(lõikad katki,tõmbad üle poldi),kougid välja kummist kiigepuksid(2 tk.liigendis),hea töövahend on konksupainutatud otsaga lapik kruvikas.Hea kui mõlemad kummipuksid kätte saad,nüüd saad kiigetelje otsa kuumutada,spreitada jne. ja välja keerates jälgida,et poldipeale ka keere järgi tuleb.Kui poldipea maha keerad(seibid jäävad terveks),siis vana polt välja puurida,keere uuesti lõigata.
Nüüd võtad ette kiige klemmliite,mis asub vasakul akualuse all.Kõigepealt puhastad klemmipoltide ümbruse roostest,eriti klemmi soones,spreitad,proovid keerata,kui ei tule,siis lõikad akualuse kinnituse kiigekohalt lahti või keerad kiige niipalju üles(tagaamordid maha,tagaülekande kardaan ja kummimuhv maha),et padruniga ligi saad.Kui ikka ei tule,siis kiiges olevale keermeosale kuuma(vähemalt kirsipunaseks) võib koputada nõudlikult kiige klemmi osa küljele,keerme kohalt.Klemmipoldid on vaja tervelt kätte saada,sest takistavad vasaku
teljepoole väljatulekut.Nüüd proovid vasaku telje poole välja tõmmata pommiga või kangutad raami pealt kahe heebliga läbi laia ja paksu seibi,mille paned poldi alla,mis on keeratud vasakusse teljepoolde.Enne on mõtekas lüüa kitsa meisliga klemm lahtisemaks,kuumutada ,koputada nõudlikult jne.
Kui vasak pool käes,siis kougid paremalt poolt kummipuksi välja,kui jäi sisse.Võtad kiigel tagant aistest kinni keerad pikitelje suhtes vasaku kinnituse alla ja libistad nii parema teljepoole raamisilmast välja.
Läheb kõva pool päeva,kui varem pole lahti võetud,ilma kuumutamiseta võtab higiseks.Seda tööd on mõtet teha siis,kui kiigepuksid on läbi.
Eksisteerib ka koolkond,kes ostab teise kiige ja lõikab vana lihtsalt välja,et puksid vahetada.
Kuna see puksimajandus on suht lödi ja umbmäärane,siis oma soolorattale ehitasin reguleeritavad koonusrulllaagrid raamisilmadesse

k-650

Posted: 26. Feb 2012 17:26
by jorma901
Sai jälle üle pika aja garaaziz käidud. Midagi erilist suurt pole vahepeal teinud. Sai käimar korrastatud, puhastatud ja remonditud nii palju kui vaja oli. Kuna vahepeal tulid külmad ilmad pääle siis sai motikas enam vähem kokku laotud ja nurka lükatud. Kuna garaaz ei hoja eriti sooja kinni. Hommikuks läheb liiga jahedaks. Värvimiseks ja värvi korralikuks kuivamiseks jäid ruumi liiga jahedaks, hiljem hakka veel uuesti asju üle värvima kui midagi peaks nihu minema ja seda jama ei ole tarvis. Värvimis tööd sai siis vähemalt aprilli keskeni edasi lükatud. Selle kuu keskel sai siis orisaarest külkorv muretsetud. Ja eile viisin garaazi. Suuremad jupid sai eraldatud üksteise küljest. Külka vanni sai ka väheke traat harjaga töödeldu. Kuna fotokat õigel ajal kaasa ei võtnud siis alg konditsioonist pildid puuduvad. Kuna ma ei oska siia pilte lisada siis panen albumi lingi kust kohast saate pilte näha.
http://album.ee/node/26421633/50294057

Posted: 26. Feb 2012 17:39
by Asbest
Mida sa külka vanni põhjaga ette võtad. Päris roostes on. JA kas sul liivapritsi võimalust pole, saaksid tööd hõlpsamini tehtud. Samas sest roostes põhjast ei jääks suurt midagi alles. Mootor korras, töötab?

Posted: 26. Feb 2012 19:12
by jorma901
Asbest wrote:Mida sa külka vanni põhjaga ette võtad. Päris roostes on. JA kas sul liivapritsi võimalust pole, saaksid tööd hõlpsamini tehtud. Samas sest roostes põhjast ei jääks suurt midagi alles. Mootor korras, töötab?
Järgmine kuu viingi kõik jupid tuttava juurde liivapritsimisse.
Põhi läheb vahetusse, kui suures osas eks seda ole täpselt näha peale liivapritsis käimist. Ma usun et kuni 60 prossa läheb põhjast vahetusse (keskmine istumis ja jalge alune osa on sitas seisus, ülejäänud on hea veel). Ja külka vanni külgedelt alumine äär läheb ka mingis osas vahetusse. Pleki tööd on selle külkaga kõvasti sest tundub et keegi on sellega tädi Maali õunapuu otsas õunu korjamas käinud. Mootor on täiesti korras, saaled kepsud jne vahetatud, kap.rem.

k-650

Posted: 29. Feb 2012 23:42
by jorma901
Täna sai siis külka raam algosadeks võetud.
Järgmine kuu esimesel võimalusel viin kõik külka jupid sõbra juurde kes liivapritsitab asjad ära ja tõmbab esimese kihi krunti peale. Kuna kool ja töö nõuab oma osa ajast siis külka keevitus töid saab alles teha aprilli kuus ja värviminse tööd lükkuvad taas kord edasi. Kuna aprill-mai enamus aega kulub kooli ja töö tarbeks. Loodan et ehk juuni kuus saab juba asju vaikselt värvima asuda. Vahe peal et igav ei hakkaks tuleb internetti avarustest otsima hakkata lehekülgi kus pakutakse varuosasid dneprile. Ja siis terve hunnik vajalikke uusi osasid ära tellida, et progress ei takerduks.

Hetke eesmärgid siis järgmised:
Külka liivapritsitada ja kruntida
Külka vannil keevitus tööd teostada ja uuesti kruntida.
Motikas ja Külka värvida.

Kunagi tulevikus motikas kokku saada ja siis arkis asi arvele saada. Ma loodan et see kõik juhtub veel selle aasta numbris aga kui ei ega siis midagi hullu ka pole.

k-650

Posted: 02. Apr 2012 22:27
by jorma901
Tere jälle.... Asjad sai siis lõpuks liivapritsi viidud. Homme saan siis kätte. Ja siis läheb külka vann keevitaja kätte ja kui hästi läheb siis saab külkavanni veel reedeks kätte. Ja saab veel see nädal kõik krunditud. Ülejäänud asjad viin garaazi ja krundin kohe ära. Täna garaazis käies tabas mind ka väike paha üllatus, käigukasti all põrandal lebas väike õli laik. Homme siis käimari uuesti maha võtma ja poldid mutrid üle pingutama ja kui see siis ka leket ei peata siis uuesti käimar juppidedks ja järjekordnne uus tihend sisse ja siis korralikult poldid mutrid pingutada.

k-650

Posted: 03. Apr 2012 19:47
by jorma901
Sai jälle tegude rohke päev mööda saata garaazis.
Külkkorv liivapritsist käes ja krunditud. Külka vann viidud keevitaja kätte. Kui ise keevitada ei oska siis läheb see töö ikka väga kalliks.
Nagu ikka loll pea on kehale nuhtluseks, seda ka see kord. Nagu tavaliselt suutsin ma külka vanni ennem keevitaja kätte anda kui sain asjast pilte tehta. Aga selle eest teistest asjadest on pildid olemas.
Nüüd jääb veel oodata milla vanni kätte saab siis saab asja uuesti üle kruntida. Külka vannil läheb vahetusse 75 % põhjast ja alumine äär ca 7 cm kõrguselt.

Värskeid pilte näeb alumiselt lingilt
http://album.ee/node/26582327/50294057

Posted: 02. Sep 2012 19:17
by jorma901
Tere pole vahe peal kauaaega kirjutanud. Vahepeal pole mitte halligi toimunud. Kuna sai Mai-juuni kuus Kreeklasi abistamas käia. Ainukesed asjad mida olen teinud on see et, kui juuli alguse külka kätte sai siis kruntisin ära. Ja päris palju juppe tellisin ära. Vaja tellida veel mõned simmerid esi hargile ja siis saab raami osa korrektselt koostada uutest juppidest. Ning plaanis veel mootor lahti võtta ja sinna täis ring uusi asju tellida. Saaled, kepsud, laagrid, tihendid jne. Kuna tahan kindluse mõttes mootori uutest asjades koostada et ei tekiks mingeid üllatusi nagu alguses kui motikas sai soetatud. Ja peale seda siia maani on seisnud projekt sama targalt töötöa nurgas. Millal sinna maani jõuab et saaks mootori lahti võtta et näha mis mõõtu kolbe ja asju vaja on, seda ma ei tea. VÄGA SUUR MOTIVATSIOONI PUUDUS

Re: K-650

Posted: 15. Feb 2014 11:51
by jorma901
TEEMA LUKKU. MOTIKAS LAHKUS MINU KÄEST