Asbest: Izh Hybrid

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Asbest: Izh Hybrid

Unread post by Asbest »

Kuna huvi tsiklite vastu on suhteliselt üle keskmise ja pidev nokitsemise vajadus ajab mõtted liikuma, siis sai üks diil tehtud ja soetatud omale selline omapärane izh. Ärge muidugi end selle 2012 aasta izh hübriidiga segadusse ajage. Sellega pole siin midagi pistmist.
Selle ratta peamine põhjus ongi just kogemuste saamine. Saab korralikult remonti ja natuke sõita. Enamjaolt ikka remont. Mulle sellisest täiesti piisab. Peaasi, et ise rahul olen.
Täpsemalt siis Planeta 5 mootor ja Jupiter 3 raam. ksf extinction abiga sai masinale hääled sisse puhutud ja sõidetud.
Peale selle olen tal veel korrastanud süüte, karburaatori, summuti.
Mõned päevad tagasi sai lõpetatud käigukasti remont
Said uued laagrid, CK tihendid, uus peavõll ja esimese käigu hammakas, mille eelkäija täiesti ribadeks oli.Sai siis hangitud kaks jupiteri komplektset käigukasti. Väga odavalt. Originaal käigukast maksab 100 euro ringis. Mina sain 20 euroga kaks kasti. Peavõll oli üks ja sama. Samamoodi esimese käigu hammasratas. Detailid on üsna sarnased. Muidugi on mõned erinevused.
Käivitanud veel pole, sest pole olnud sobivat ilma. Aga käigukast tundub funktsioneerivat.
Ega sellega veel asi lõppe. Täiustusi tuleb sellele isendile juurde. Mis täpsemalt, see jäägu oma aega ootama.
Praeguseks kõik. Viskan paar pilti kah, et asjast paremini aimu saaks.
Image
Image
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Sellisekujuga paak, on ilus, mulle need uuemad ei meeldinud eriti, olid kuidagi ilma stiilita.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Peaasi, et ta enda sisemuses bensiini mootori jaoks hoiab. See välimus on pigem teisejärguline.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Kuna ta sul nagunii selline hirmus masin on, siis ainus suund mille poole mina seda ehitades püüdleks on metsavahepill või külamehekrossikas. Selleks on tal ju lausa kaks sammu juba tehtud - tagarehv ja süüde.
Mingit tänava teemat eriti ei ole mõtet pigistada, sest teha on sel juhul sitaks palju ja dokumente sul vist ei olnud.

Need on kõigest minu mõtted, tegelik otsus on sinu teha.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Käivitusmootori magneetoga vist tuled ei tööta?

Iseenesest puudu pole palju.
Elektisüsteem, küljekarbid, uus sumbuti-leegitoru, tagumised jalatoed, esipiduri hoob??

Samas sinna rattale pandud raha sa tagasi ei saa, kuid väga hea hobiks. :roll:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Loomulikult ei tule sellest mingit tänavaratast. See ongi rohkem midagi krossika/enduro taolist :D. Et saaks põllupeal või siis kuumaastikul isu täis sõidetud. Muidugi külavahel sõitmisest ei pääse, aga see pole nii oluline, sest seda sõitu on üldiselt vähe. Käivitusmootori magneetoga ei saa jah tulesid tööle, kuigi võiks mingi seasilm ees olla küll. Aga kuna õhtul sõitu ette pole tulnud, siis siiamaani pole veel vaja läinud. Aga võimalik, et kunagi saab kuidagi mingi tule ette aretatud. Küljekarbid on lakapeal olemas, aga pole vajadust neid külge monteerida. Esipiduri hoob kuluks tegelikult ära küll, kuna funktsioneeriv esipidur on küljes, aga puudu on tross ja hoob.

Raha tagasisaamine polegi minu jaoks nii vajalik. Seda tuleb alati kusagilt asemele. Peaasi, et kogemusi saaks. Raha on tähtis küll, aga enamjaolt teisejärguline, ehk siis mitte nii oluline, kui ratas ise.

Kunagi, kui ajad tulevad, siis peaks istme ära vahetama, uus kett, samuti originaal karburaator. See mis tal praegu peal on, peaks olema Jupiteri oma. K36b. Originaaliga vast tuleb sealt midagi paremat välja. Millagi peaks süüte ka võimalikult täpseks panema. Kuna gaasi põhja keerates hakkab plärisema. Arvatavasti varajane.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Aeg läks edasi ja said tehtud kaua kobrutavad load. T-kat muidugi. A-ga läheb aega veel. Selle tulemusena oli tuju veidi üleolev, aga samas ei osanud eile kuidagi olla. Sai hübriid keldrist välja aetud. Samal ajal plögase pinnasega jõudu katsudes. Aga välja ta sain. Seejärel läks masin kohe garaaþi, käigukasti läks õli, tsikkel sai veidike lappi tunda ja seejärel läksin bensiini kerjama. Liiter bena käes, segu valmis ja panin seisma, et homset oodata. Homne siis ongi täna. Sai bensiin sisse valatud. Natuke vänta antud umbes 6-7 korra pealt hakkas elutsema. Summutist lendas ämblikke, lutikaid ja muid väiksemaid mikroobe. Ja siis sai natuke paarutatud. Esimese 50 meetriga kadusid ära käguvahetus ja käivitushoovad. Pärast said kõik asjad üle pingutatud, et mingeid ootamatuid kadumisi enam poleks. Käigukast töötab ääri-veeri. Aga pika pildumise peale saab sõidetud küll. Lausa lust oli rohumaa loogelisel pinnasel kulgeda. Vastupõiklevad tuuleiilid panid isegi silmad vesistama. Selle esimese sõiduga ei taha kunagi kiiver pähe saada. Aga seegi sai välja otsitud ja puhastatud. Järgmise ringiga läheb seegi pähe kaitseks. Vahepeal sai veidike juppe tellitud igalt poolt. Mingiaeg läheb külge esipidur. Pluss veel midagi tööristakasti/koti sarnast, kuhu võtmed ja küünlad sisse visata.
Aga ega siis midagi.
Vesist ja õlist leemetavat kevadet teile. Ja kes saavad, minge oma kaherattalistega kevadet kuulutama. Eile ja päev enne seda nägin juba baike ringi laskmas. Niiet juba asi liigub vaikselt.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Ja nagu tavaliselt ei möödu minu hübriidiga sõites ükski sõit ilma katastroofita. Kui ma tavaliselt sõitu alustan, siis koguaeg ootan põnevusega, kuidas mu sõit lõppeb. Seda masinat olen juba pea 5-6 km koju lükanud. Ehk isegi rohkem. Täna sai siis kodule õnneks lähemale. Mõnisada meetrit enne kodu tõmbas tagumine ratas ennast täielikku blokeeringusse ja libisesin umbes 10-15 meetrit edasi. Vähe sellest, tsikkel ise käis, aga käigud tundusid kahtlaselt lülituvat. Ehk siis enam-vähem kadunud olekus. Alguses ei saanud midagi aru. Kahtlustasin, et suutsin jälle käigukasti ära peenestada. Aga veidi lähemale minnes ja inspekteerides ratta taguosa, sai täheldatud, et tagumisest korpusest on kadunud mõned alumiiniumi killud. Teepealt tuli neid veel lisaks. Siis märkasin, et vastu irvitab kett, mis oli ennast hammasratta alla kerra tõmmanud. Ratast tagurpidi liigutades sain selle kätte. Mootori poolepealt lihtsalt pidin ära tõmbama, sest seal ta oli üsna tuugalt kinni. Lisaks sellele kadus sidur poole sõidu pealt ära. Aga liiga suur sõidurõõm ei lasknud mul peatuda. Peale seda lükkasin ratta koju. Ja ajasin ta õhtuks varju alla. Eks siis kui isu tuleb, võtan kaaned maha ja kaen olukorra üle.
Mis kõige veidram on, on see, et tsikkel käis tühikäigul edasi. Tavaliselt sureb kohe välja, kui gaas maha lasta. Täna käis nagu turbiin edasi. Kuni ise välja suretasin. Arvatavasti oli asi puuduvas õhufiltris, mis tuleb järgmine kord külge kruvida.
Aga seniks
Hüvasti.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Kuna praegu on aasta kõige palavam periood, siis ei ole aega üldse tsikliga tegeleda. Mõned õhtud, kui saad varem põllult koju siis on viitsimist. Pikemate õhtute puhul tuleb kohe põhku keerata. Anyway, vahepeal olen toonud hübriidile teise mootori. Pluss veel muud mudru, mille hulgas ka uued jupid. Täna tegutsesin siis veidi. Sain oma esimese rehvipaigaldusega hakkama. Kui õiged vahendid on olemas, siis polegi väga räigelt raske.
Kuna eelmise kone väntvõll oli magneeto süüte pärast ära rikutud, siis selle konega seda ei juhtu. Praegu pikalt seletada ei viitsi sel teemal, aga Tuleb süütelahendus teistmoodi, kui eelnevalt. Magneetoga küll, aga väikse mööndusega.
Nüüd ongi pmst süüde korda ja vsjoo. Saab sõitma minna.
Ahjaa tagumise rehvi vahetasin piigilt tavalisele. Praegu ei näe sellel vajadust. Kui vaja, viskan jälle ümber.
Image
Image
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Kuna pidev sõitmine ainult traktoriga vähendab tööhimu, siis olen paar lühemat õhtut teinud ja tsikliga materdanud. Või noh, ainult ühe õhtu siis. Täna leiutasin jalgratast :D. Ehk siis aretan magneeto süüdet peale, aga selle hinnaga, et võntvälli ots tervena hoida. Asi väheke edeneb, aga praeguse lahendusega on magneeto pmst küljekaanest täielikult väljas, ehk siis võll on ainult kanne sees. Mind see eriti ei häiri, aga liialt pikki liideseid sinna vahele ei ole ka mõtet teha. Sellega võib asi tasakaalust välja minna, mis omakorda tekitab vibratsiooni ja kukub detaile lõhkuma. Anyway. Kuna vahepuks on olemas, siis läheb ta kasutusse. Samuti läheb peale tutnoi magneeto, muidugi peab natuke kinnitusi modima. Üleüldse see tundub kahtlane, aga samas eks see töökäigus näha ole, kuidas vastu peab. Kui sellega peaks asi mingil ekstra mõjuval põhjusel ebaõnnestuma, siis otsin teise süütelahenduse.
Image
Post Reply