Ilts´i IÞ Jupiter 2K - 68

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Ilts
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 22. Sep 2007 00:00

Ilts´i IÞ Jupiter 2K - 68

Unread post by Ilts »

Tervist! Järgnevalt tutvustaks foorumi rahvale oma viimast massinat, milleks on IÞ-JU2K aastast 1968. Otsisin juba pikemat aega endale sõiduriistaks korviga Jupiteri kuni komistasin antud isendi otsa. Välimus pole just kõige parem, kuid masin on säilinud päris heas komplektsuses, just see mind selle mootorratta juures võluski. Minu jaoks oli ka tähtis, et mootori ja raami nr klapiksid. Spidomeetrit vaadates paistab kilumeetreid ainult ~7000 olema, kuid see pole kindlasti reaalne, kuigi mootori vedavat ketiratast polnud keegi enne mind vahetanud! Säilinud oli ka küljekarpides osaliselt tööriistakomplekt. Külgkorviga on nagu ikka, põhi on olnud lootusetult mäda ning alla on keevitatud uus põhi. Külka porikas on ka roosteussi poolt näritud ja originaal tuluke on asendatud Gaz-51 tulukesega. Huvitavalt kombel oli korvi esimeseks (gabariit)tuleks veel vanatüübi tuli, uutematel 2. seeria IÞ-idel juba ümar tuluke. Originaalsisu oli hävinud, hetkel asenduseks uutetüübi korvi iste koos seljatoega.

Enne minu kätte jõudmist oli Jupiter päris pikalt seisnud. Tegin vajalikud kontrollid/reguleeringud/puhastamised ning mootor tärkas taas elule. Isegi relee otsustas koostööd teha ja alustas akumulaatori laadimist. Siis sai korv külge monteeritud ja sõit võis alata! Huvitaval kombel otsustas ühel hetkel 1. (parem) silinder, et tema tööd teha ei viisi ja las teine teda nüüd veab. Kehtis vene filosoofia - mahajääjat veetakse ikka kaasa! :lol: Nüüd kontrollin lähipäevil üle süütepooli, kondensaatori, katkesti, piibu ja küünla ning reguleerin süütemomendi paika. Tühikäigul töötab vasak silinder väga hästi, aga parem teeb ainult paar popsu.
Ja et vigu veel vähe oleks - käigud lülituvad äärmiselt raskelt ja raginaga, kuigi sidur lahutab hästi. Sain proovitud ka korra libiseva sidurida aga ei olnud vahet, võib-olla midagi kastis kulunud? See "poolautomaat" süsteem ragistas veel hullemini käike kui käsisiduri abil vahetades. Kõige kiuste purunes ka esipiduri tross...

Jutt sai vist liiga pikk (oleks veel kirjutanud 8 )), seega võtan lühidalt kokku.
Oskate ehk nõu anda, miks parem silinder koostööd ei tee ning miks käigud lülituvad raskelt ja raginaga?
Kahjuks pole dokumente säilinud ja eelmist omanikku ei tea. Kas oleks võimalik MNT´st kuidagi vana reg.numbri järgi päritolu kontrollida, et arvelevõtmisel mingeid probleeme ei teki?

Samas olen huvitatud korralikest külgkorvi plekkosadest (vann ja porilaud), pakiraamist nii korvile kui rattale ise, korralikust sadulast, külgkorvi sisust ning põlvekaitsmetest ja tuuleklaasi kinnitustest. Pakkuda võib muudki sellele Jupiterile sobivat.

Lõpetuseks mõni mobiilfööniga tehtud pildikesed.

Image

Image

Image

Rohkem pilte leiad siit: http://album.ee/album/261493/50312631

Parimat,
Ilts
Post Reply