Reymo1995: Pannonia T-5

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
reymo1995
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 05. Aug 2008 00:00
Contact:

Reymo1995: Pannonia T-5

Unread post by reymo1995 »

Kuna mini-mopeedi teema esimesel pildil paistis natuke ka seda masinat, siis otsustasin, et teeks ka sellest siia lõpuks teema ära, kuigi see projekt just erilise kiirusega ei arene.

Kõik sai alguse rohkem kui aasta tagasi, mil tekkis huvi Pannonia mootorrataste vastu. Läks vaid aega kuu või kaks kui ühel õhtul jäi silma sobiv pakkumine. Otsus oli üsna kiire ja konkreetne - selle ma ära ostan! Hind oli üsna sobilik ja niiviisi saigi ''diili'' tehtud. Masin asus Rakvere kandis, seega sai toimetatud see Hiiumaale Hiiu Autotransi vahendusel. Kui pakk auto pealt maha tõsteti kerkis naeratus lausa kõrvuni ja veidike hiljem sai hakatud masinat kasti seest välja lammutama, nagu see oleks tuliuus mootorratas :lol:

Image
Image
Image
Suurem lammutustöö ära tehtud, said rattale külge pandud need detailid, mis olid transpordi tõttu küljest ära võetud.
Image
Image
Image

Loodetavasti polnud need viimased pildid nüüd mõne kaasfoorumlase jaoks liiga silmariivavad, kuid nagu näha, siis tõepoolest, mitte millegist eriti roosilisest see masin ei koosnenud. Mootoris oli üks väntvõlli raamlaager kinni jooksnud ja seega see ringi ei käinud, samuti ei töödanud käigukast päris nii nagu see peaks, niiet igasugused käivituskatsed jäid ära. Vaikselt sai hakatud masinat üle vaatama ja asjasse veidike selgust tooma. Lähemal vaatlusel selgus, et masin peaks olema 75nda aasta oma(siduripoolsele jalarauale on pressitud number 75 ja ka raaminumber(?)). Oletades, et need numbrid vastavad tõele, peaks tegemist olema viimase tootmisaasta Pannoniaga. Masinat lähemalt uurides avastasin ka mõned huvitavad detailid nagu näiteks spidomeeter, mis algab 20ga ja lõpeb 160ga(võimalik muidugi, et see on vahetatud) ja sumbutiotsad, mis minuteada peaksid olema kroomitud, kuid need konkreetsed eksemplarid kroomi küll kunagi näinud pole, paistavad olevat lihtsalt vasetatud ja seejärel külge pandud.

Mõni kuu hiljem sai toodud varuosadoonor, mille küljest polnud tegelikult võtta eriti mitte midagi, kuid selle ''sõrestiku'' toomine ei olnud üldsegi mitte paha mõte. Eemalt vaadates oli tegemist tavalise 68nda aasta tänavasõidu rattaga, kuid võrreldes teise Pannoniaga oli see kuidagi jubedalt raske ja õnnestus tuvastada mõned tolleaegsete krossirataste tunnusmärgid. Ma pole selles küll kindel, aga tunduks justkui nagu oleks võetud laost krossika raam ja tehtud ''hübriid'', liites sellele tavalise tänavasõidu ratta detailid ning seejärel see kompott Eesti poole teele saadetud.

Image
Image

Seda millised näevad välja eespool kirjeldatud spidomeeter, sumbutaja otsad ja salapärase ''varuosadoonori'' raam näitan mõnes järgmises postituses. Seniks, kannatust.

:wink:
reymo1995
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 05. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by reymo1995 »

Kõigepealt suur tänu kaasfoorumlasele Nobody, kes tõstis selle teema õigesse alamfoorumisse. :oops:

Nagu lubatud, siis näitan pilte ''varuosadoonori'' raamist ja muust.
Image
Image
Image

Ja mõned vidinad, mis selle projekti jaoks soetanud olen.

Uued leegitoru mutrid ja tagumine hammasratas
Image
Esihark, millele tuleb veel mõni teine esihark või tükike juurde otsida 8 )
Image
Tagumine porilaud(eespool vana, tagapool see mis kasutusse läheb)
Image

Esimest porilauda praegu veel taga ajama ei hakka, ilmselt läheb kasutusse siiski see, mis rattal küljes oli, sellel tuleb lihtsalt peale liivapritsi täis keevitada porilapatsi jaoks tehtud augud.

Algselt polnud mootoril küljes ka karpat, mis sai kursavenna käest ostetud
Image

Ja siis veel ''eriti kiirete ja vihaste'' spidomeeter.

Image
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Pannonia osad ei tohiks veel eestist kadunud olla. Mudelit TLF-5(T-5) on väga palju toodetud ja eksporditud baltikumi. Internetis on ka olemas lehekülg,kust sai lausa uusi asju tellida (kahjuks kirve hinnaga), kuid selle kohta tasub täpsemalt uurida vanatehnika.ee kasutajalt siimlane.
Omalt poolt soovin igati edu selle masina taastamisel.
reymo1995
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 05. Aug 2008 00:00
Contact:

Unread post by reymo1995 »

Suur tänu! Täpselt nii see tegelikult on, et varuosad kadunud pole ja hea tahtmise korral on neid võimalik ka leida, kui mitte Eestist, siis välismaalt :P

Täna jõudis kohale ka kauaotsitud detail - lenkstang, pilti pole sellest teinud, kuid vastab seisukorrale ''vajab kroomkatte uuendamist''
Saladuskatte all võin mainida, et lähitulevikus on plaanis minna külgkorvi järele ja seoses sellega on tekkinud üks küsimus. Nimelt, kas 1975nda aasta T-5 jaoks oleks selline, vanemat tüüpi korv juba liiga vana ja ''ajast maas'' ja originaali puhul saab rääkida juba ainult sellisest? Segadust tekitab asjaolu, et olen näinud interneti avarustes pilte erinevatest T-5test, millel on küljes kaht tüüpi külgkorve.
Klein
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 17. Jun 2012 00:00

Unread post by Klein »

Vali ikka see, mis endale meeldib või paremas konditsioonis on. Kui sa just originaalsust taga ei aja, külge peaksid nad ju mõlemad haakuma. Aga kui originaali taastad siis võibolla keegi targem võtab sõna, Pannoniast tean niipalju kui olen internetiavarustest lugenud ja onu Pannonia T5'e luukere uurimas olen käinud. Ehk siis vähe.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Variant number kaks,mille Reymo välja pakkus on ajastukohane T5 korv ja selle osasid on ka märksa rohkem eestis liikumas kui selle vanema malli korvi juppe.
Post Reply