Page 1 of 1

IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 20. Aug 2012 14:22
by Andrei1
Tere,

Tükk aega olen mõelnud siia teema teha ja nüüd lõpuks leidsin aega ja kirjutan kah enda liikurist.

Tsikkel siis IZ Jupiter 2k ja aastast 1967. Umbes 12 aastat tagasi sai teine kuuri alt välja kaevatud ja olles alles teismeline sai isa abiga ta nö sõitma. Sõidetud sai paar suve kui hakkas mootor vaikselt ülesütlema ja genekas ei laadinud suht algusest peale. Tänu sellele sai tsiklit rohkem lükatud kui temaga sõidetud. Pärast seda jäigi ta uuesti kuuri alla seisma.

Selle aasta kevadel juhtus selline asi, et leiti üles kadunud olnud vene dokumendid. Ja siis hakkasingi kauaoodatud unistuse poole püüdlema, et tsiklit arvele saada ja uuesti sõiduvalmis teha.

Pärast mitmeid telefoni kõnesid ja mitmeid ark'e hiljem sain ta lõpuks arvele.

Ja siis hakkas see kõigelõbusam tegevus - "reustareeerimine" võimaluste piires.

Mis ma ikka siin lobisen - Pildid räägivad rohkem kui sõnad.


Ark'i minek:
DSC_0263.jpg
DSC_0266.jpg
Sai arvele:
DSC_0330.jpg
Siis sai hakatud lammutama:
DSC_0301.jpg
DSC_0316.jpg
DSC_0321.jpg
Mootor ootab kordasaamist:
DSC_0325.jpg
Mootori transport Põltsamaalt Elvasse:
DSC_0328.jpg
Sai siis eeltöid teostatud:
DSC_0357.jpg
Esimest korda sai värvipüssi käes hoitud:
DSC_0358.jpg
DSC_0360.jpg
Värvi üritasin leida originaali lähedast:
DSC_0359.jpg
Ja siis sai vaikselt hakatud komplekteerima:
DSC_0372.jpg
DSC_0375.jpg
DSC_0402.jpg
DSC_0403.jpg
DSC_0410.jpg
DSC_0432.jpg
DSC_0435.jpg
DSC_0438.jpg
Sooviks tänada järgnevaid kasutajaid:

Mootoriremont - kivipurustaja666
Küljekarp akupoolne - tank85

Eilse seisuga sain elektrijuhtmed veetud ja sain ka käima. Vaja veel nipetnäpet teha ja siis saab proovisõidu ära teha.

Puudu siis veel iste ja hunnik pirne - kellel on siis pakkuge!

Posted: 20. Aug 2012 17:11
by Nobody
Sinna antud akukarp siis rändaski 8 )

Kena töö, juhtraud on uuema izilise oma.

Posted: 20. Aug 2012 18:31
by Andrei1
Nobody wrote:Sinna antud akukarp siis rändaski 8 )

Kena töö, juhtraud on uuema izilise oma.
Sinna ta läkski jah : ) Üks nö madalam lenks on olemas küll, ju siis peab ära vahetama :wink:

Posted: 20. Aug 2012 21:08
by Ilts
Päris kena töö! Kas Jupiter korvi ka lõpuks külge saab? - On ju ikkagi "K" 8 ) Originaalsuse sisukohalt võid tutvuda minu restaureerimata isendiga: http://motokuur.ee/modules.php?name=For ... ic&t=19797
Edu ja jõudu!

Posted: 20. Aug 2012 22:48
by Nobody
Jupiter 2K on huvitava asjana silma jäänud seisupidur. Rohkem pole seda ühelgi rattal näinud, ilmselt polnud ta nii vajalik ja mõne remondi käigul optimeeriti osade hulka.

Image

Posted: 20. Aug 2012 23:04
by iz350super
Mootori trantsport on ülim :D

transport

Posted: 21. Aug 2012 10:48
by Andrei1
To "Ilts" - Aitähh, oleks saand veel paremini aga see selleks. Korv oli aga vanamees oli selle emexisse ära viinud kuna olnud suht läbi. Aga eks näis kui leian kunagi korraliku siis panen ta ka külge :)

To "Nobody" - näen sellist asja esimest korda, antud rattal seda küljes polnud :S




Mootori transport oli jah selline olude tõttu kuna autot polnud :) . Raske oli sõita kuid sain hakkama minimaalsete kadudega. Sai tagumise sadula lukuümbris ära lõhutud, kuid see sai keevitust ja nagu uus :)

Posted: 22. Aug 2012 15:38
by Andrei1
Eile sai sellised asjad muretsetud:
DSC_0449.jpg
Nüüd paar küsimust targematele:

1. Kuidas kinnitub nö toore tross siibri külge - äkki kellegil pilt, netist ei leidnud. Karburaator peaks olema k-36.

2. leegitoru ja summuti vaheline hermeetilisus - kui käima panin lõi leegitoru ja summuti vahelt heitgaase välja - kas on norm või peaks sutsu hermeetilisemaks asja tegema?

3. Mida teha et käimalöömis vänt ei läheks vastu summutit?

Vajaminevadi asju:

Sadul - piisab ka poroloonist ja/või nahast.
Leegitorud - korralikke
Äkki kellegil vedeleb ka korralikke kroom summuteid
Gaasirutškat
vasak käepide
Sadula tagumised käepidemed kui nad olid üldse originaalis peal

Ootan pakkumisi

Posted: 22. Aug 2012 16:05
by MAZ
Andrei1 wrote: Nüüd paar küsimust targematele:

1. Kuidas kinnitub nö toore tross siibri külge - äkki kellegil pilt, netist ei leidnud. Karburaator peaks olema k-36.

2. leegitoru ja summuti vaheline hermeetilisus - kui käima panin lõi leegitoru ja summuti vahelt heitgaase välja - kas on norm või peaks sutsu hermeetilisemaks asja tegema?

3. Mida teha et käimalöömis vänt ei läheks vastu summutit?
K-36 peaks olema eraldi toore nõel ja,et seda paika saada on ennem vaja tross läbi ülemise kinnituse vedada ja seejärel läbi vedru saada. Toore siibri vedru on jäigem ja ka lühem vist,kui gaasi oma. Kõige idiootsem asja juures on see,et tihti kipub trossi ots ennem minema käes,kui saad selle toorenõela taha kinni. Seega võin ette hoiatada,et paras närvide mäng. Hiljem tuleb nõela karburaatorisse asetades vaadata,et nii toore kui segu nõel oleksid oma aukudes kohakuti, muidu jääd seda süsteemi kokku vägistama. Kahjuks pilti protseduurist mul pakkuda pole.

Jupiter 2 peaks olema leegitorude küljes originaalis õhuke ümar ja veidi koonusesse taotud vaskseib. Kuid mõned panid omal ajal ka asbest nööri lisaks,et saada tihedamaks süsteemi.

Selleks,et käimalöömise vänt ei rikuks sumbuteid,tuli ta panna teatud asendus otsa ja mitte täiesti vastu küljekaant taguda vaid jätta sinna oma 5mm ruumi. Kuid kas see sinu ratta puhul toimib seda ei oska öelda. Enda Jupiteril sain nii küll probleemist lahti.

Posted: 26. Aug 2012 20:18
by Andrei1
Tänud info eest RS07.

Täna sai siis veel natukene tegeletud ja tundub et toore nõela ei olegi, vedru leidsin kuid nõel lännu!

Hetkeseisuga on tsikkel koos ja töötab, kuid kui panin uued harjad siis laadimine kadus ära, ju siis vajavad nats sissetöötamist (vanade harjadega laadis ilusti).

Küljekarp sai ka ära värvitud, kuid kuna värv sai ostetud teisest poest siis erineb paari tooni võrra! Aga pole hullu, see ei mõjuta sõiduomadust.

Veel selgus, et vaja läheb:

1. siduri- ja gaasitross
2. gaasi keeramis rutška
3. signaal
4. toore nõel

Äkki kellegil on midagi pakkuda!

Pildid tulevad natsa hiljem!

PS- äkki keegi viitsib paari sõnaga kirjeldada õige karburaatori reguleerimis meetodi?

Posted: 27. Aug 2012 17:49
by Andrei1
Mõned pildid siis hetke olukorrast:
DSC_0463.jpg
DSC_0462.jpg
DSC_0461.jpg
DSC_0460.jpg
DSC_0459.jpg
DSC_0458.jpg
DSC_0457.jpg
DSC_0456.jpg
DSC_0455.jpg
DSC_0454.jpg
DSC_0372.jpg

Ja ikka kui kellegil leidub mingi hea ja originaal jupp siis andke palun teada!!!!!

Posted: 09. Oct 2012 21:44
by Andrei1
Pole ammu midagi kribanud.

Üleeile sai siis ette võetud vähe pikem ring ja sai läbitud 15km :) Kordagi lükkama ei pidanud ja teepeale ka ei jäänud!

Sõidu ajal ja vahepeal üritasin reguleerida ka karburaatorit, et mootori tööd paremaks saada kuid katseeksitus meetodil nagu ei õnnestunudki. Tühikäik on ilusti paigas, pöördesse ka nagu läheb enamvähem (väga piinata ka ei taha praegu) kuid teatud pöördest hakkab puterdama ja 4nda käiguga üle 60mne ei läinud. Küünal oli sõidulõpus must. Eks peab A.Palu raamatut lugema :) Saab targemaks

Vahepeal sain siis omale mingisuguse uue rutska koos uue trossiga. Muidugi pidin trossi tuunima et sobiks ilusti antud rutskaga. Sai ka uus siduritross. Laadimine on niinagu ta on. Uute harjadega ei lae üldse. Panin poolpidused vanad tagasi ja mingil määral ta laeb. Eks peab vähe nõgusamaks neid tegema äkki parandab laadimist. Laadimis tuluke hõõgub. Tühikäigul annab 5v ja kui natuke tuure ülesse lasta siis läheb sinna 6v alla.

Vana sadula panin ka ajutiselt külge, et saaks natukenegi sõita.

Kokkuvõttes - tuled, signaal töötavad ja lüliti töötavad. Süütelukk on nii nagu ta on kord töötab kord ei tööta. Hetkel klemmid kokkupandud.

Vaja läheb siis:

1. Kraani (vist oli k-16 vms) - uus või kütust pidav
2. Süütelukk koos võtmega - töökorras
3. Karburaator k-36 koos juurdekuuluvaga - töökorras koos tervete tihenditega!
4. Ja muidugi muud vajalikku korralikku kraami võite pakkuda

Tegin ka väikese video hetkeolukorrast:

http://www.youtube.com/watch?v=DVUCN9Bd5RA

Posted: 21. Nov 2012 11:09
by Andrei1
Vahepeal pole siis midagi juhtunud kuid kevadeks sooviks kõik ära teha!

Vahepeal sain uue karburaatori ja mõne eebli.

Pakkuda võib endiselt järgmisi asju:

1. Kraani (vist oli k-16 vms) - uus või kütust pidav
2. Ja muidugi muud vajalikku korralikku kraami võite pakkuda

Ja palun soovitage inimest kes sadula katte uue teeks!

Posted: 21. Nov 2012 12:12
by madeinussr
Kraan on vist KP-12.

Kasutaja Roosakummik tegeles siin foorumis sadulakatete õmblemisega.
Andrei1 wrote:Vahepeal pole siis midagi juhtunud kuid kevadeks sooviks kõik ära teha!

Vahepeal sain uue karburaatori ja mõne eebli.

Pakkuda võib endiselt järgmisi asju:

1. Kraani (vist oli k-16 vms) - uus või kütust pidav
2. Süütelukk koos võtmega - töökorras
3. Ja muidugi muud vajalikku korralikku kraami võite pakkuda

Ja palun soovitage inimest kes sadula katte uue teeks!

Posted: 30. Nov 2012 23:49
by Andrei1
Süütelukk sai täna soetatud nii et kraani oleks veel vaja!!!

Posted: 01. Dec 2012 10:39
by Nobody
Ehk mõnda motopoodi? Uus kraan ca 4-6 euri.

Posted: 02. Dec 2012 12:46
by tumbleweed
ilus masin edu ja õliseid näppe .
Aga kas sa enne krunti vana värvi maha ei võtnudgi?

Posted: 02. Dec 2012 13:38
by Sisse
tumbleweed wrote:ilus masin edu ja õliseid näppe .
Aga kas sa enne krunti vana värvi maha ei võtnudgi?
Maha võetakse tavaliselt ainult lahtine värv ja rooste ! ?

Posted: 02. Dec 2012 15:49
by Klein
Nojah, maha võtad rooste ja defektiga kohad ning korraliku värviga kohad matistada ära, et krunt seoks ennast seal.

Posted: 05. Dec 2012 22:32
by Andrei1
Tere,

Kõike värvi maha ei võtnud, rooste ja lahtine värv sai maha võetud. Muidugi värvisin esimest korda ja oleks muidugi paremini võinud teha! Kunagi rohkem aega ja tahtmist siis teeb uuesti :)

Korralikud leegitorud olemas nüüd, tänud Nobody'le.

Posted: 04. Mar 2013 09:35
by Andrei1
Nii pikka aega asi seisnud. Vahepeal pidi Eestist eemal olema. Nüüd tagasi. Aga tuli välja, et Kloostrimetsa poest ostetud kraan ei sobigi. Nii et olen ikka veel kraani otsingutel :?

Selle nädala jooksul üritan ka sadulaga tegeleda ja kusagile töösse viia. Sai natuke uuritud ja numbreid kogutud. 8 )

Posted: 04. Mar 2013 14:20
by extinction
Ohoh... Nagu lugesin, siis vist Põltsamaa mees? Tore, et kodukandis ka keegi vanu rattaid uuele elule puhub. : )
Kahtlen et mul kraani on, aga garaazi minnes vaatan igaks juhuks üle...

Posted: 04. Mar 2013 16:51
by Sisse
Masin on ilus aga mootri oleks võinud natuke puhtamaks teha ja natuke häirib 2 mõlki bensiinipaagil.

Muidu ilus!

Posted: 04. Mar 2013 23:25
by Andrei1
Nii kraan sai Põlvast tellitud ja mõned pudinad veel. Mind ka häirivad need mõlgid ja mootori mitte nii viisakas välimus ja mõned asjad veel, kuid soov oli sõitma saada asi :) Eks kui tehniliselt asi juba korras siis saab pisiasjadele rohkem tähelepanu pöörata!

Iga mõlk on mälestus mis nooruspõlves valesti sai tehtud :wink:

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 12. Jun 2013 23:23
by Andrei1
Nii vahepeal palju vett merre vooland!

Sadula sain lõpuks kätte ja tulemus on väga hea! Laadimise sain enamvähem korda. Praegu mingitmoodi laeb : ) , pidin relee kontakte vähe regullima! Kõik tuled ja viled töötavad ja ülevaatuse sain ka tehtud!

Põhimõtteliselt on kõik korras. Karburaatorit olen ka palju näppind ja küünlad hakkavad vaikselt pruuniks minema mis peaks tähendama progressi paremuse poole :D !

Nobody käest soetatud leegitorud sai ka külge pandud. Pidi natuke modima kuid külge nad said.

Pudinad mis Põlvast tulid sai ka külge ja praegu nagu midagi karjuvat teha ei ole, kui ainult välimust korrigeerida!

Vaja oleks siis esilaternasse käivad tulukese klaasi - oranži ja õpetus kuidas klaas pesasse saada et ta katki ei läheks :roll: äkki kellegil on pakkuda?

Aga muidu on väga lahe sõita ja harjumatu käega suunda näidata!
2a40f083-20ce-4b22-8b8d-d2486c610fe4_zps83763fde.jpg
af7a5a89-35c0-439d-812d-7c5965a0997d_zps6548178c.jpg
70c49271-2f7d-494a-b484-1c2c0462a016_zpsb5b1f979.jpg

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 15. Jul 2013 13:40
by izlane
Vana teema aga ehk loed veel.
Ratas on kena, kuidas nüüd sõidab? Mul on üks küsimus - kirjutasid et üle 60 ei lähe - kas said liikuma? mis tegid et minema hakkas? Omal on sama mure :-(

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 20. Jul 2013 12:02
by Andrei1
Tere,

Tsikkel sõidab hästi 8 ) Pidin karbussi vähe timmima siis hakkas paremini käima! Hetkel läheb 90 km/h vabalt välja kuid peamiselt sõidan 70-80 vahel.

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 23. Dec 2013 18:47
by Andrei1
Tervist,

Midagi erislist lisada pole, kuid äkki kellegil on pakkuda tulekorpusesse käivat oranži akulaadimis "klaasi" koos alumiiniumist korpusega!

Väike jõuluvideo kah :) sai natuke ringi vuratud!

http://www.youtube.com/watch?v=zaz8Mtm2xVs

Häid pühi!

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 15. Jan 2015 12:29
by Andrei1
Vahepeal palju aega jälle möödunud kuid sõita ikka suvel sai : )

Sai veel uued 3,50 - 19 Mitas H02 63P TT  rehvid ja lohvid soetatud/paigaldatud ja sai ka üks vana Riga kiiver nö taastatud (lihvitud, värvitud ja uus sisu meisterdatud ämma abiga):
IMG_1386_zpsa6c04dc7.jpg
Aga seniks ilusat talve!

PS: Kahjuks ma ei saa pilte korda. Pildid kõik 800x600 (laius kõrgus) aga ikkagi millegipärast on äralõigatud.

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 15. Jan 2015 12:39
by Nobody
Andrei1 wrote:Vahepeal palju aega jälle möödunud kuid sõita ikka suvel sai : )

Sai veel uued 3,50 - 19 Mitas H02 63P TT  rehvid ja lohvid soetatud/paigaldatud ja sai ka üks vana Riga kiiver nö taastatud (lihvitud, värvitud ja uus sisu meisterdatud ämma abiga):

PS: Kahjuks ma ei saa pilte korda. Pildid kõik 800x600 (laius kõrgus) aga ikkagi millegipärast on äralõigatud.
+1 8 ) Mitas on täitsa hea pidamisega rehvivalik, enda rattalgi need palju km läbi vuranud.
Kroomitud õlianumaga paagikork sobiks su rattale hästi.

Panin su fotod manusesse, nüüd on parem.

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 15. Jan 2015 14:54
by Andrei1
Kas on võimalik teised pildid kah lihtsa vaevaga manusesse lisada?

Rehvid head jah, kuid ega neid väga piiripeal testida saagi :lol:
Aga kroomiga kork on täiesti olemas :wink: kuigi millegipärast meeldib mulle must kork rohkem. Sai veel uus tihend lõigatud korgile. Muidu kütust lendas kahte lehte kui vähe hoogsamalt sai sõidetud! :D

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 16. Jan 2015 01:40
by Nobody
Andrei1 wrote:Kas on võimalik teised pildid kah lihtsa vaevaga manusesse lisada?
Sai pisut parem :wink:

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 17. Jan 2015 19:57
by Andrei1
Nobody ole sa tänatud! 8 )

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 12. Jan 2016 10:52
by Andrei1
Nonii, pikka aega pole midagi kirjutanud. Suvel sai sõidetud ja nüüd vaja siis remontida :lol:

Nimelt sidur libiseb. Sai sügisel ostetud uued kettad ja vaja nüüd ära vahetada. Enne kui hakkan lammutama uuriks targemate käest, et kuidas see protsess täpsemalt välja näeks. Vanad kettad välja ja uued sisse? Kui palju peab vedrusid peale keerama? On seal veel midagi millele peaks tähelepanu pöörama?

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 12. Jan 2016 11:58
by Nobody
Kui kaane maha võtad, pese kenasti sidurikoda ja sidurikorv ka juba cleaneriga puhtaks.

Kuid nii lihne ongi, vedrumutreid pinguta vastamisi - nagu ikka. Ilmselt võluks mingid Nm ka kuskilt välja, kuid pigem käib nii, et ühtlaselt pingesse ja nõksa tagasi + proovisõit. 8 )

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 12. Jan 2016 12:09
by Andrei1
Nobody wrote:Kui kaane maha võtad, pese kenasti sidurikoda ja sidurikorv ka juba cleaneriga puhtaks.

Kuid nii lihne ongi, vedrumutreid pinguta vastamisi - nagu ikka. Ilmselt võluks mingid Nm ka kuskilt välja, kuid pigem käib nii, et ühtlaselt pingesse ja nõksa tagasi + proovisõit. 8 )
Väga hea siis kui lihtne on :D Proovisõiduga peab vast kevadeni ootama. Homme võtan ketaste vahetamise käsile!

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 12. Jan 2016 14:54
by Nobody
Võibolla, kui sidurivedrud liiga pehmed, on vaja ohverdada üks vana lai kruvikeeraja, millele keskele sälk ketaslõikuriga tehtud. Siis saab mutreid paremini pingutada 8 )

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 12. Jan 2016 15:28
by teints
Siduri vedrud tuleb reguleerida sedasi ,et siduri lahutamisel pealmine kaas eemalduks terve ringi ulatuses võrdselt.

Re: IZ Jupiter 2k 1967

Posted: 07. Mar 2016 12:43
by Andrei1
Nonii. Sidur sai siis vahetatud ja reguleeritud. Töötab hetkel probleemivabalt. Tekkis küsimus. Nimelt vasaku karteripoole tihend mis käib käimalöömis võlli peale. Milline see täpselt olema peab?

IZ 56 kataloogis on selline pilt:
Image

Saan aru, et rõngastihend ja puks. Kas Jupiter 2ˇel on samamoodi või on kuidagi teistmoodi lahendatud?

Võhmas kolades leidsime vist Jupiter 3ˇme karteri poole ja seal oli sees sellised asjad:
Image

Need aga Jupiter 2ˇle ei tundunud sobivat.

Äkki kellegil on Jupiter 2 kataloog või oskab infot jagada?

Teine küsimus oleks selline, et milline on originaalis õhupuhastaja?
Hetkel peal on sellinne:
Image

Minul on alumine osa natuke katki ja sealt immitseb õli välja:
Image

Tegin ajutise remondi kuid äkki kellegil on seda alumist otsa ja soovib mulle müüa?

Võhmast sain ka muud vajalikku uuemat nodi:
Image

Vahetatud sai ka keti kummikatted:
Image

Ja ka see kumm sai vahetatud korralikuma vastu:
Image

Eks nokitsemist jätkub ja vaikselt korrastan tehnilist seisukorda. Hooaeg sai ka avatud :mrgreen: