Iž Jupiter 1966 Kund
Posted: 18. Nov 2012 17:00
Tervitus.
Oli ilus suvine tööpäev. Kuupäevaks 08.08.12. Sai töö juures sõbraga vesteldud. Teemaks oli tema eelmine päev ostetud kuuepoolene Aprili. Seda juttu kuulis pealt vanem kaastöötaja, kes tuli rääkima oma mootorratta aegadest. Viimaseks oli olnud Jupiter 3 korviga. Aga olevat korvi maha võtnud, et siis hea metsas seenel käia. Kiitsin väärt masina puhul ja rääkis edasi. Viimane sõit olevat olnud 7-8 aastat tagasi, kui sai metsas joobes peaga kummuli käidud ja seejärel garaaži sõidetud ja sinna masin oligi jäänud. Asi oli minu jaoks huvitavaks läinud. Ütles, et tema enam sellega ei tegele, et kui meil noortel poistel huvi ja tahtmist on siis viigu me masin minema, kas viime meie või vargad. Neli Iži mootorit olla sealt juba ära varastatud. Väärt mõte. Sai kokku lepitud, et lõunalt tulles võtab garaaži võtme kaasa ja läheme vaatame asja üle.
Nii. Lõuna möödas ja saime kokku. Läksin siis asja uurima. Garaaži uks avanes ning garaažis oligi mainitud isend. Hilisema uurimise käigus selgus, et masinaks on hoopis Jupiter. Korv oli ka nelja oma aga korviraam kahe oma.
Uks kinni ja uuesti töö juurde. Tööpäev läbi. Võtsin sõbra ja läksin garaaži tühjaks vedama. Sai kõik masinaga seotud kraam oma garaaži veetud.
Pildike raamist, mis sai ka sealt leitud Korv koos raamiga ning taustal näha teise masina korvi ja puhastatud raami. Nii. Kontaktid puhtaks ja ühes silindris pole ikka sädet. Sai vahetatud erinevaid asju aga mida ei ole, seda ei ole. Testriga sai millalgi üle käidud ja selgus, et vasaku silindri kontakti vahed pole ikka puhtad. Sõbralt saadud aku sai ka tühjaks. Viisin järgmine päev töö juurde laadima.
Täpselt kaks nädalat hiljem. Oli jällegi kolmapäevane päev ja sai garaaži juurde mindud. Aku peale visatud ja käima aetud masin. Sõitis. Põrutasin kuivati juurde, kus oli omanik. Tegi ka prooviringi ja ütles, et sõidab enamjaolt ühe silindriga. Seepärast sõites tahtiski vahepeal seljast maha visata, teine silinder hakkas tööle.
Ilmselgelt aku ei olnud suurt miskit ja laadimist ka polnud. Reedel, kuupäevaks 24. august sai ülemusega Tartu mindud asutuse autot teenindusest tooma. Auto käes, tiirutasin veel linna vahel ja ostsin aku masinale. Tagasi töö juurde jõudnud sai kuskil tund hiljem masina kallale asutud. Eelmine päev olin temaga töö juurde sõitnud. Aku sai peale pandud ja masin käima pandud. Selguski tõsiasi, et masin ei lae. Oli ka tagavara releeregulaator olemas aga ei viitsinud vahetama hakata. Võtsime küljes oleva lahti ja kontaktide vahed olid kõvasti oksüdeerunud. Puhastasime ära ja saime ka laadimise korda. Järgmiseks oli sidur. Sai teda peale keeratud ja toimima. Esialgu küll ainult jalgsiduri aga seejärel pärast väikest murti lisamist siduritrossi kõri ette, sai ka käsisiduri. Kuna selleks ajaks oli tööpäev läbi, sai koju ära mindud.
Järgmisel päeval ehk 25. augustil oli Pisisaares MC Riski Grupp Saunamöll ja Motopidu 2012. Kuna masin oli sõidukorras siis sai sinna masinaga mindud. Ja mõnest võistlusest osa võetud.
Kiirendus Ei tea kas sai ikka kohalt minema? Väike sättimine sõidu ajal Mis seal nüüd häda? Kiirus suur, tõmbas kuhta saba lehvima Ja lõpuks üle finišijoone Õnnelikult stardi poole tagasi Kartuli otsimise mängu ootel. Pealtvaatajatel polnud vist kõige parem seal suitsus olla Segu sai vist veidi õlirohke Hetke seisuga ootab siis ümbervormistamist. Kuna dokumentide järgi olev omanik on surnud. Siis tuleb seltuskiri kirjutada. Mõtlesin, et kaasan siia ka tema abikaasa oma, et siis asi kindlam aga pole tema juurde veel jõudnud. Elab kuskil Peipsi kaldal.
Oli ilus suvine tööpäev. Kuupäevaks 08.08.12. Sai töö juures sõbraga vesteldud. Teemaks oli tema eelmine päev ostetud kuuepoolene Aprili. Seda juttu kuulis pealt vanem kaastöötaja, kes tuli rääkima oma mootorratta aegadest. Viimaseks oli olnud Jupiter 3 korviga. Aga olevat korvi maha võtnud, et siis hea metsas seenel käia. Kiitsin väärt masina puhul ja rääkis edasi. Viimane sõit olevat olnud 7-8 aastat tagasi, kui sai metsas joobes peaga kummuli käidud ja seejärel garaaži sõidetud ja sinna masin oligi jäänud. Asi oli minu jaoks huvitavaks läinud. Ütles, et tema enam sellega ei tegele, et kui meil noortel poistel huvi ja tahtmist on siis viigu me masin minema, kas viime meie või vargad. Neli Iži mootorit olla sealt juba ära varastatud. Väärt mõte. Sai kokku lepitud, et lõunalt tulles võtab garaaži võtme kaasa ja läheme vaatame asja üle.
Nii. Lõuna möödas ja saime kokku. Läksin siis asja uurima. Garaaži uks avanes ning garaažis oligi mainitud isend. Hilisema uurimise käigus selgus, et masinaks on hoopis Jupiter. Korv oli ka nelja oma aga korviraam kahe oma.
Uks kinni ja uuesti töö juurde. Tööpäev läbi. Võtsin sõbra ja läksin garaaži tühjaks vedama. Sai kõik masinaga seotud kraam oma garaaži veetud.
Pildike raamist, mis sai ka sealt leitud Korv koos raamiga ning taustal näha teise masina korvi ja puhastatud raami. Nii. Kontaktid puhtaks ja ühes silindris pole ikka sädet. Sai vahetatud erinevaid asju aga mida ei ole, seda ei ole. Testriga sai millalgi üle käidud ja selgus, et vasaku silindri kontakti vahed pole ikka puhtad. Sõbralt saadud aku sai ka tühjaks. Viisin järgmine päev töö juurde laadima.
Täpselt kaks nädalat hiljem. Oli jällegi kolmapäevane päev ja sai garaaži juurde mindud. Aku peale visatud ja käima aetud masin. Sõitis. Põrutasin kuivati juurde, kus oli omanik. Tegi ka prooviringi ja ütles, et sõidab enamjaolt ühe silindriga. Seepärast sõites tahtiski vahepeal seljast maha visata, teine silinder hakkas tööle.
Ilmselgelt aku ei olnud suurt miskit ja laadimist ka polnud. Reedel, kuupäevaks 24. august sai ülemusega Tartu mindud asutuse autot teenindusest tooma. Auto käes, tiirutasin veel linna vahel ja ostsin aku masinale. Tagasi töö juurde jõudnud sai kuskil tund hiljem masina kallale asutud. Eelmine päev olin temaga töö juurde sõitnud. Aku sai peale pandud ja masin käima pandud. Selguski tõsiasi, et masin ei lae. Oli ka tagavara releeregulaator olemas aga ei viitsinud vahetama hakata. Võtsime küljes oleva lahti ja kontaktide vahed olid kõvasti oksüdeerunud. Puhastasime ära ja saime ka laadimise korda. Järgmiseks oli sidur. Sai teda peale keeratud ja toimima. Esialgu küll ainult jalgsiduri aga seejärel pärast väikest murti lisamist siduritrossi kõri ette, sai ka käsisiduri. Kuna selleks ajaks oli tööpäev läbi, sai koju ära mindud.
Järgmisel päeval ehk 25. augustil oli Pisisaares MC Riski Grupp Saunamöll ja Motopidu 2012. Kuna masin oli sõidukorras siis sai sinna masinaga mindud. Ja mõnest võistlusest osa võetud.
Kiirendus Ei tea kas sai ikka kohalt minema? Väike sättimine sõidu ajal Mis seal nüüd häda? Kiirus suur, tõmbas kuhta saba lehvima Ja lõpuks üle finišijoone Õnnelikult stardi poole tagasi Kartuli otsimise mängu ootel. Pealtvaatajatel polnud vist kõige parem seal suitsus olla Segu sai vist veidi õlirohke Hetke seisuga ootab siis ümbervormistamist. Kuna dokumentide järgi olev omanik on surnud. Siis tuleb seltuskiri kirjutada. Mõtlesin, et kaasan siia ka tema abikaasa oma, et siis asi kindlam aga pole tema juurde veel jõudnud. Elab kuskil Peipsi kaldal.