Page 1 of 1

Izh Planeta Sport 1976

Posted: 21. Nov 2012 00:32
by madeinussr
Ühes foorumis pakuti pildil olevat isendit, tõin ta siis ära.
Tegemist 1976 a rattaga.
Mõned jupit tuleks välja vahetada, siis kannataks sõitagi vast.
Hetkel valed lenks, tagumised amordid, piduripedaal, heebli kinnitused.
Parempoolne küljekaan ka puudu.

Kui kellelgi on pakkuda siis summuti, esituli, spido, heeblid ja nende alused pakuvad huvi.

Image

I¸ Planeta Sport 1976

Posted: 27. Nov 2012 20:04
by v301060
Palju Sul neid garaa¸is juba on? :D

Re: I¸ Planeta Sport 1976

Posted: 27. Nov 2012 21:56
by madeinussr
Kes seda enam teab, kuue peal läks lugemine sassi.
v301060 wrote:Palju Sul neid garaa¸is juba on? :D
Karterit tuleb keevitada, siis on võimalik mootor kokku panna. Vänt oli korralik ja kolb silinder leidusid ka oma varudes.

Posted: 27. Nov 2012 21:58
by Nobody
Kas P5 heeblid ja kinnitused samad, mis Spordil?
v301060 wrote:Palju Sul neid garaa¸is juba on? :D
Tuleks küsida, palju ühes tükis koos on :twisted:

Posted: 27. Nov 2012 22:20
by iz350super
Lootused tänava spordti leida järjest koonduvad.

Posted: 27. Nov 2012 23:26
by madeinussr
Koos on neli äkki, sõidab k-15, 83a tänava sport ootab suve ja bensiini, ja mootori ja raami komplekteerimine käib kahel-kolmel. Uuemal Spordil samad, mis P5 heeblid, vanemad "väljamaa". Ühtede lülitite peal oli vist välismaa keelne sõna "Yamaha" kirjas.

Igatahes on mul olemas 76,80,82,83 tänava rattad, mille ära kannatab komplekteerida. Ajastutele omased detailid hakkavad ka üha selgemaks saama.
Nobody wrote:Kas P5 heeblid ja kinnitused samad, mis Spordil?
v301060 wrote:Palju Sul neid garaa¸is juba on? :D
Tuleks küsida, palju ühes tükis koos on :twisted:

Posted: 27. Nov 2012 23:31
by madeinussr
Ei tea.... Sport on ikka nii ülimasslevinud ratas, ei need veel otsa lõppe, minu tutvusringkonnas on neid ikka päris palju. Müügis on ka vähemalt kaks hetkel, ole ainult mees ja käi raha välja.
iz350super wrote:Lootused tänava spordti leida järjest koonduvad.
http://www.kuldnebors.ee/14612804
http://www.kuldnebors.ee/17060825

Posted: 27. Nov 2012 23:36
by Nobody
madeinussr wrote:Ei tea.... Sport on ikka nii ülimasslevinud ratas, ei need veel otsa lõppe, minu tutvusringkonnas on neid ikka päris palju. Müügis on ka vähemalt kaks hetkel, ole ainult mees ja käi raha välja.
iz350super wrote:Lootused tänava spordti leida järjest koonduvad.
Ja alati võib ka vaadata 300 km lõuna poole... :roll:

"ülimasslevinud" on vist ühe teise samalaadse asjaarmastajate foorumi släng, aga see selleks. Muhe tögamine...

Posted: 28. Nov 2012 17:31
by teints
Kui oma mätta otsast vaadata, siis Planeta Sport ongi "ülimasslevinud", kilomeetri raadiuses on vähemalt 10 tänava- ja 3 krossiratast.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 27. Sep 2013 07:35
by madeinussr
Õnnestus veel üks 1976 aasta Sport hankida.
See andis piisava tõuke juba olemas oleva ratta sõidukorda seadmiseks.
Esialgu on plaan lihtsalt olemas olevad vigased detailid korda teha ja külge keerata originaal osad, mis puudu ja ratas ära komplekteerida. Tulevikus võibolla ka uus värv.

Alustasin elektrisüsteemist ja sellega seonduvast.
Tagumine tuli on Stanley ja korralik.
Esimene tuli on plastist ja spidomeetri ava on kellegi poolt lõhutud, see tuleb kuidagi lappida, ideid mul on , nüüd tuleb proovima hakata.
Spidomeeter on "tagurpidi" asetusega, klaas katki, muidu heas korras, mul peaks üks varuklaas olema.
Esitule kroomvõru on kukkumisel kannatada saanud, seda tuleb veidi õgvendada ja poleerida.
Reflektor on Hella aga tuleklaas juba eelenevalt mingi NSVL-i toodangu vastu vahetatud, väidetakse, et UNIMOG'i reflektor koos klaasiga sobib, tuleb kontrollida.
Süütelukk on originaal, võtsin ta lahti puhastasin ja tundub, et saab asja. Jootsin ka kontaktplaadile uued juhtmed.
Vasakpoolne lenksulüliti on Yamaha originaal toodang aga lähi ja kaugtulede lüliti nupp on kadunud, tuleb uus voolida.
Parempoolne lüliti on ka originaal ja jaapanlastel on sarnande kasutusel olnud Honda CB 350-l? Seal tuli kõik juhtmed välja vahetada ja lülitusmehanisme parandada.
Signaal on ka originaal, kuid kroom kate on kaduma läinud. Toiteuhtmed on vaja uued tinutada.
Suunatuled peaksid olema kroomitud ja sarnased IZH-i kolmandale seeriale, kroom tulesid pole seega tuleb värvitud tuledega läbi ajada.
Dioodplokk on olemas aga seal olev takisti on vaja välja vahetada, sest sellel on üks jalg murdunud.
Pingeregulaator oli vist volga oma pandud, aga mul peaks olema ka originaal olemas.

Terve elektrisüsteem on vaja põhimõtteliselt uus teha, kui kellelgi on juhatada selle ratta elektriskeem mulle oleksin tänulik.
Mõned skeemid mul on omal ka, aga nendel tuleb lenksulülititest rohkem juhtmeid kui mul ja see tõttu kahtlen mõnes kohas veidi.

Hiljem lisan ka pildid.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 27. Sep 2013 12:00
by argo1974
Mul vedeleb 60-70-ndate Yamu, Suzu, Kawa lenksulüliteid, kui nupust pildi koos mingite mõõtudega saaks, siis võin järele vaadata.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 28. Sep 2013 22:56
by madeinussr
Kuna mul omal kumbagil kahel samasugusel lülitil seda nuppu pole siis lõpuks leidsin pildi internetist.
Image
Vaja oleks seda ülemist, tähi kaugtulede lüliti nuppu.
argo1974 wrote:Mul vedeleb 60-70-ndate Yamu, Suzu, Kawa lenksulüliteid, kui nupust pildi koos mingite mõõtudega saaks, siis võin järele vaadata.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 02. Oct 2013 10:26
by argo1974
Kõige sarnasemad on PS-i lülitid u 1974-75a Yamaha omadele. Näiteks võib selliseid leida 1974 RD250/RD350, XS650 ja TX750 pealt. Allapoole väljaulatuval osal, mis antud lülitil tundub esmapilgul kasutu disainelement, oli tegelikult oma funktsioon. Nimelt kasutati Jaapanis seda kohta nn "passing light" nupu jaoks, millega sai möödasõidust märku andmiseks eessõitvale juhile kaugtuled selga lasta.
Nt Jaapani koduturu versioon:
Image

Kaevasin oma kolakastides: Suzu omadest ei sobi midagi, Yamaha omi läheb endal tarvis, aga kätte sattusid kaks 1973 Kawasaki H1D pealt pärit lülitit:
Image
Image

Nupud peaks sobima, vähemalt on nad Yamaha omadega identsed. Nupp liigub u 50mm läbimõõduga tööpinnal, on 12mm lai, 32mm pikk ja keskelt 13mm kõrge.

Juhtmeid-pistikuid kasutaks hea meelega oma Kawa-projektide jaoks, seega oleks lülitid 10 raha eest saadaval.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 22. Oct 2013 23:28
by madeinussr
Tänu argo1974 varudele on mul olemas nüüd komplektsed lenksulülitid. Kurtnast sai mõned lengisüsteemid ka lisaks ostetud ja uuema tüübi peeglid.
Võtsin täna esitule töösse, sealt oli natukene plasti ära murdunud, lappisin augud ära, eks homme kui segu kuiv näeb, mis sellest saab.
Tagaratast sirgestasin ka, kodarad tulid mõnusalt kergelt lahti ja 30 minutit nokitsemist ja viskamine jäi 1-1,5mm sisse endise 4mm asemel. Lõplik fine-tuning jäi, see tuleb mingi silmast täpsema seadmega teha.
Esimise rattaga läheb keerulisemaks, seal kroom väga nutune ja veljel paar mõlki ka sees.
Ega PS-i velg vist ühegi teise venelasega identne pole?

pilt esitulest.
Image

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 23. Oct 2013 16:03
by MargusM
Oskad öelda kas spordil ka esimene ja tagumine velg omavahel vahetatavad? Mul muidu üks tagumine velg koos korraliku kummi ja pidurisüsteemiga olemas.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 23. Oct 2013 16:56
by madeinussr
Ei ole samad, esimene on 19 tolli ja tagumine 18 tolli, aga kui korralik velg üle võid Privasse panna enda soovi selle eest, äkki saame kaubale.
Kahtlusi, et teistel ratastel ei ole sarnast velge tekitab minus veljevõru keskel olev väga kõrge rant ehk see osa kuhu on kodara nipli avad puuritud.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 23. Oct 2013 21:56
by mk
Ma mõned aastad tagasi vaevasin kah oma pead selle esivelje teemaga. Päris samasugust ei leidnud. Praegu hakkasin aga mõtlema, et kuidas on ringraja Jupiteride Š-11 ja Š-12 velgedega lugu? Mälu järgi olid ka need ju 19-tollised, tehas ning ajastu ka samad. Kust neid leida, on muidugi omaette teema. Küllap satuvad sirged PS esiveljed enne ette.

Veel tuli meelde see, et Planeta Spordil muutus mingil ajal tagaratta kodarate läbimõõt. Täpset aastat hetkel jällegi peast ei mäleta, aga küll ma oma pahnahunnikust üles leian. Ma siin niisama targutan, küllap teadsid seda isegi.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 23. Oct 2013 22:01
by madeinussr
Lihtsam on tõesti Spordi enda velgi leida kui rinka Jupiteri.

Ka esimeste kodarate läbimõõt muutus mingi aeg :).
Ja neid muudatusi on tõesti palju läbi aegade olnud, mul on päris mitu ratast ja isegi 1976 aasta ratastel on summuti ja suunatulede erinevusi..

mk wrote:Ma mõned aastad tagasi vaevasin kah oma pead selle esivelje teemaga. Päris samasugust ei leidnud. Praegu hakkasin aga mõtlema, et kuidas on ringraja Jupiteride Š-11 ja Š-12 velgedega lugu? Mälu järgi olid ka need ju 19-tollised, tehas ning ajastu ka samad. Kust neid leida, on muidugi omaette teema. Küllap satuvad sirged PS esiveljed enne ette.

Veel tuli meelde see, et Planeta Spordil muutus mingil ajal tagaratta kodarate läbimõõt. Täpset aastat hetkel jällegi peast ei mäleta, aga küll ma oma pahnahunnikust üles leian. Ma siin niisama targutan, küllap teadsid seda isegi.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 25. Oct 2013 20:21
by Prii
madeinussr wrote: Võtsin täna esitule töösse, sealt oli natukene plasti ära murdunud, lappisin augud ära, eks homme kui segu kuiv näeb, mis sellest saab.
Mis materjali kasutasid parandamiseks?

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 25. Oct 2013 22:24
by mk
Tervisi,

Löön silmad häbelikult maha, et alles nüüd selle infoga lagedale tulen, kui lahing juba läbi. Aga ei suutnud õigel ajal üles leida. Võibolla läheb seda infot teistelegi vaja.

Nimelt on 1974. a PS lülitid pärit Honda CB350-lt, mis järgmisel aastal vahetati Yamaha RD350 vastu (järsku oskab Argo1974 kommenteerida, kas need on täpselt samad, mis RD250 peal).

Mõningat infot veel esimeste Sportide "elektri" kohta, kui kedagi peaks huvitama:
1974. a signaal oli Nikko YPL1400, tagatuli Hondalt CB350, suunad Planeta/Jupiter 3-lt (kroomitud) ja esituli Hella 1A7 001.140.01. Süütelukk oli PAL-ilt.
1975. a tagatuli oli juba Stanley 040-5469 ning suunad Stanley 23040-037. Süütelukk tuli taas Yamaha RD350-lt.
1976 tuli esituleks juba venelaste ФГ137.


PS. Madeinussr - kas sa saaksid mõõta erinevate esikodarate läbimõõdud oma garaaživarudelt. Seda tean küll, et tagumistel muudeti 3,5-lt 4,0 mm-le, aga esikodarate kohta täpsemalt ei tea.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 26. Oct 2013 12:05
by madeinussr
Vaatasin üle ja esirattad on kodaratega 3,5mm ja 4mm, tagarattaid on mul kolme sorti 3,5mm, 4,0mm, 4,5mm.
Pildid.
Esimesed
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 0b7339.jpg
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 4f43ca.jpg
Tagumised
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 0e6a90.jpg
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 60876b.jpg
http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 21b401.jpg
1976 tuli esituleks juba venelaste ФГ137.
Kas mõtled siin tagatuld?

Esitulesid on mul vist 5 erinevat lahendust, spidomeetrid on neli, kaks tagurpidi(erinevad vaid ühe pisikese märgi poolest ja kaks õigetpidi Vegalia Borletti oma (numbri jaotuse vahe, ühel on 10,20,30 teisel on 20,40,60...).

mk wrote:Tervisi,

Löön silmad häbelikult maha, et alles nüüd selle infoga lagedale tulen, kui lahing juba läbi. Aga ei suutnud õigel ajal üles leida. Võibolla läheb seda infot teistelegi vaja.

Nimelt on 1974. a PS lülitid pärit Honda CB350-lt, mis järgmisel aastal vahetati Yamaha RD350 vastu (järsku oskab Argo1974 kommenteerida, kas need on täpselt samad, mis RD250 peal).

Mõningat infot veel esimeste Sportide "elektri" kohta, kui kedagi peaks huvitama:
1974. a signaal oli Nikko YPL1400, tagatuli Hondalt CB350, suunad Planeta/Jupiter 3-lt (kroomitud) ja esituli Hella 1A7 001.140.01. Süütelukk oli PAL-ilt.
1975. a tagatuli oli juba Stanley 040-5469 ning suunad Stanley 23040-037. Süütelukk tuli taas Yamaha RD350-lt.
1976 tuli esituleks juba venelaste ФГ137.


PS. Madeinussr - kas sa saaksid mõõta erinevate esikodarate läbimõõdud oma garaaživarudelt. Seda tean küll, et tagumistel muudeti 3,5-lt 4,0 mm-le, aga esikodarate kohta täpsemalt ei tea.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 26. Oct 2013 18:34
by mk
Me vist võiksime täitsa eraldi teema teha PS muutumise kohta, sest muidu ei paistaks projekti info sealt enam väljagi. Oleks põhjust oma pildimaterjal ära sorteerida. Kunagi alustasin nende muudatuste kirjapanemist ja fotomaterjali kogumist. Jõudsin kirja panna peaaegu 100 muudatust. Veidi võttis hoogu maha see, et kõikidele muudatustele ei osanud aastaarvu taha panna. Siis sai ülikool läbi ja vaba aeg kah :evil:.

Tänud kodarate fotode eest. Kas 4,5 mm esimesi kodaraid oled üldse kohanud?

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 26. Oct 2013 18:51
by v301060
mk wrote:Me vist võiksime täitsa eraldi teema teha PS muutumise kohta, sest muidu ei paistaks projekti info sealt enam väljagi. Oleks põhjust oma pildimaterjal ära sorteerida. Kunagi alustasin nende muudatuste kirjapanemist ja fotomaterjali kogumist. Jõudsin kirja panna peaaegu 100 muudatust. Veidi võttis hoogu maha see, et kõikidele muudatustele ei osanud aastaarvu taha panna. Siis sai ülikool läbi ja vaba aeg kah :evil:.

Tänud kodarate fotode eest. Kas 4,5 mm esimesi kodaraid oled üldse kohanud?
Sellise töö võiks lausa paberil välja lasta, oleks kestvam kui fail.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 26. Oct 2013 20:24
by Nobody
Google mälu ju pea, et igavene. Üks pikk foorumi postitus kokku panna sellele järgnevatest aruteludest ning peaks info leitav küll olema. Iga soovija saab seejärel printida või ümber kirjutada

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 02. Nov 2013 12:14
by madeinussr
Nüüdseks on ratas täielikult osandatud, probleeme on vaid ühe esiamordiga aga selle takistuse saame ka kõrvaldatud.
Raamil on vaja mõned kohad relaka ja keevitusega üle käia ja põhimõtteliselt võib ratta uuesti kokku laduda.
Puudu on veel signaal lampide palastist kate. Seega kui kellelgi on pakkuda olen väga huvitatud.

Ei tea kas on sattunud hea toorik, aga tundub, et esimeste PS-ide kooste ja materjalide kvaliteet on küvasti parem kui viimastel.

EDIT: pilt lisatud.

Image

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 01. Dec 2013 12:35
by madeinussr
Esimene amordi pulk tuli ka peale mõningat seismist iseseisvalt lahti.
Nüüd on vaja mõnest kohast raami keevitada ja siis saab hakata ratast uuesti komplekteerima.
Nagu vist eelnevalt olen maininud, siis värvimine on kõige viimane tegevus, enne tuleb kõik puudused likvideerida ja detailide omavaheline sobivus kontrollida.

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 06. Nov 2016 13:41
by poison
mis projektist saanud on?

Re: Izh Planeta Sport 1976

Posted: 06. Nov 2016 17:54
by madeinussr
Kõik jupid ratta kokku panemiseks on olemas.
Palju uusi ja kobedamaid projekte on peale tulnud.
Seega hetkel seisab.