Page 1 of 2

Mootoratas I´-Jupiter 350cm3, mootriga

Posted: 01. Mar 2013 23:55
by Sisse
...

Posted: 02. Mar 2013 22:03
by Sapi-Vana
Näen, et kahvli kinnitus on nõrk. Äkki oleks siiski parem idee IZi raami kasutada?

Posted: 02. Mar 2013 22:34
by Sisse
....

Posted: 02. Mar 2013 23:21
by Sisse
....

Posted: 03. Mar 2013 00:06
by Klein
Paras pornopill on :D

Posted: 03. Mar 2013 00:18
by Sisse
Kui sul midagi asjalikku öelda pole jätad ehk ütlematta?
Kõrini sellistest tüüpidest kes kohe mölisema kukuvad!

Kui ei meeldi ära vaata!

Posted: 03. Mar 2013 10:10
by MAZ
Pilt ütleb, mulle nii palju,et seda ratast tuleb veel palju ehitada,et asja saada.
Minu soovitus oleks, jupiteri mootorit mitte kasutada. Vaid võtta kas või kõige enam levinud Jawa 360 mootor. Selle raami jaoks ei peaks sa hakkama siis mootori kinnitusi ringi tegema ning jawa mootor on ka tunduvalt erksam.
Jupiteri mootori nõrk koht on kepsud ja keskmine laagripukk, kus on oht,et võib väntvõlli otsad üle kiilusoone tõmmata. On ka olemas eraldi krossi/ringraja Jupiteri mootor aga sellel pole tänavasõidu variandiga suurt midagi ühist. Sisu on totaalselt teine.

Raamile annab alati lisatugevdusi keevitada ja roolikannu ka tugevdada.
Esihark tuleks siis panna kas Jawa 638 või CÞ oma. Olemas olev hark jääb nõrgaks,kui hakkad hüppeid harrastama. Seda harki saab ka tugevamaks teha aga see on küllalt keeruline töö.

Aga,mis ma ikka mulisen eks omanik teab paremini kuidas teha.

Posted: 03. Mar 2013 10:29
by Sapi-Vana
Tänavasõidu Jupi mootorist saab tegelikult täitsa asja, kuid see eeldab siis 14" piti tagaratast vihase kärnaga ja võimalikult jäiga vedruga tagakiiget. Originaalse tagarattaga jääb Jupi mootor uimaseks ja vedu hakkab "hilinema".

Ka muruniiduki mootori baasil saab eriti julma sõiduriista, kui sellele vaid õiget tagaratast korraliku ülekandega rakendada. Pange juutuubi otsingureale "taco mini bike" ja näete ise.

Posted: 03. Mar 2013 11:15
by madeinussr
Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.
Selle raami koht on vanarauas, ei ole sinna mõtet panna Jupiter ega Jawa mootorit.

Jupiteri mootori nõrk koht on kepsud ja keskmine laagripukk, kus on oht,et võib väntvõlli otsad üle kiilusoone tõmmata. On ka olemas eraldi krossi/ringraja Jupiteri mootor aga sellel pole tänavasõidu variandiga suurt midagi ühist. Sisu on totaalselt teine.
Minu teada on rinka jupiteri mootor otseselt tänava jupi mootorist ehitatud.
Ja resurssi on seal ikka kõvasti, jutt kepsude ja laagripuki nõrkusest ei pea siin küll paika.

Posted: 03. Mar 2013 12:03
by hellrider
Jupiteri kepsud peavad hästi valule vastu, nõrk keps on tavalisel planetal. Enda jupiteril läks väntvõlli hooratta kiil ja hooratas siis tuksi, kui sai silindripead halvasti ära forsseerida. Mootori kuumenedes kolb paisus ja käis vastu silindripead ning peksis kiilu ava tuksi.

Üldiselt ei sobi jupiteri mootor krossitamiseks. Käiguühtlus on kehv, esimene ja teine käik liiga aeglane, siis läheb jälle liiga kiireks. Krossika jaoks peab ülekande veelgi aeglasemaks tegema, siis oleks kolmas ja neljas käik hea, aga esimest ja teist poleks nagu mõtet enam kasutada. Põllul ringi hüpates ei saa neid käike korralikult sissegi. Pöördemoment on selline, et algul pole jõudu ja kui pöördesse läheb, siis on seda järsult üleliia. Tee peal saab hakkama, aga põllul rallitama hakates on tegemist ehtsa kivipurustajaga ,mis peksab selgroo ära.

Soovitan selle jupiteri mootori maha müüa ja osta mingi kergem ühepütane mootor nt. minsk. ja selle mootor mõnele ATMi raamile sobitada.

Posted: 03. Mar 2013 14:37
by Sisse
Mhh! Tänud soovituste eest! Kui kellegil oleks pakkuda jawa mootrit vahetaks moskva raami mootori pudinate vastu.

Raamiga katsub vast midagi ,ette võtta!

Posted: 03. Mar 2013 15:37
by om
Sapi-Vana wrote:see eeldab siis 14" piti tagaratast vihase kärnaga ja võimalikult jäiga vedruga tagakiiget. Originaalse tagarattaga jääb Jupi mootor uimaseks ja vedu hakkab "hilinema".
Võibolla olen loll, aga no ei saa aru, kuidas peaks 14" rattamõõt mingil kosmilisel põhjusel mootori käitumist muutma võrreldes 18" või 19" tagarattaga?

Posted: 03. Mar 2013 15:58
by MAZ
Minu teada ringraja jupiteri mootoril on vaid välimine osa, tänavasõidu mootoriga sarnane. Sisu aga ringi tehtud ja mitte ainult käigukastis ülekanded vaid ka kepsude ja hooratta osa. Nii olen ma arusaanud.
Mul on tulnud mitu mootorit ette,kus on kepsud ära paindunud(küll,mitte kõveraks lastud) aga nii palju paindunud,et kolb hakkab vastu silindri seina käima ja jooksnud aknasse kinni. Üle kiilu tõmmatud väntvõlli olen ka kohanud.Ei taha teada, mis inimene see küll olnud on, kes säärase tükiga hakkama on saanud.Aga ilmselt on võetud siis vanalt mootorilt viimane piisk jõudu välja.

Posted: 03. Mar 2013 19:07
by hellrider
Pidasin rohkem silmas kepsulaagri vastupidavust, mis on tava planetal kehvem kui jupiteril. Kunagi ostsin ühe jupiter 5, millel oli samuti kepsud ära paindunud :D

Igatahes niisama rallitamisele-peenestamisele peavad vene tänavatsiklite mootoritest vastu Minski ja Planeta Spordi mootorid (arvestades mootori töökindlust, käigukasti vastupidavust).

Minsk oma väikese kubatuuri tõttu kulub küll kiiremini kohviks, kuid on samas kõige lihtsamini ja odavamini remonditav. Täieliku mootori kapitaalremondi teeb ära väiksema raha eest kui ainuüksi jawale uus väntvõll maksab. samuti on tal juba originaalis igati lollikindel süütemäng.

Posted: 03. Mar 2013 19:36
by Sisse
Asi pole teps mitte paarutamiseks vaid esmatähtis ,et saaksin maamaja juures teed läbitud ( Soine ala). Üldiselt mulle meeldib metsas vaikselt töristada. :D Hüppete tegemiseks kindalt ei lähe! Vahest mõne kiirema ringi võib teha.

Mis need kärnkummid maksta võivad?

Posted: 03. Mar 2013 20:06
by extinction
Kasutatud, kuid maja ümber täristamiseks piisavalt pädevaid rehve saab (peaaegu) tasuta.

Kui raamiehitus kehvasti välja kukub, siis mul on üks 250-se lääne krossika raam ja kiige üle mille sümboolse tasu eest ära võin kinkida. Väikese ringitegemisega mahub ehk Izevski mootor ka vahele ja pääsed äkki mõningasest vaevast.

Ma olen isegi raame ringi teinud, küll aga mitte nullist ehitanud. Viskan paar pilti ka.... niipalju kui mina proovida sain kannatasid need hüppamist, kukkumist ja kõike mida ma nendega koos elades proovida sain.

Yamaha nägemus endurovõrrist - http://bikepics.com/pictures/2302832/
Ratsimine vol 1 - http://bikepics.com/pictures/2302836/
Esimene valmisprodukt - http://bikepics.com/pictures/2302840/ (viimane lihv veel andmata :D)
Ratsimine vol 2 - pilt puudub, aga valmisprodukt 2 - http://bikepics.com/pictures/2523321/

Posted: 03. Mar 2013 21:45
by Nobody
Sisse wrote:
Mis need kärnkummid maksta võivad?
Ühe 18" tollise saad minult! Kui ise järgi tuled, ei maksa midagi. :roll:

Posted: 03. Mar 2013 23:47
by madeinussr
Mul ka üks Herckules zx 1 raam üle, rattad sirged.
Plastid tahavad veidi lappida ja üks esiamordi alumine osa veidi keevitust.

hind 100€

Sihuke näeb välja aga "veits" kulunum. 100% parem valik kui Izh, Jawa või mis iganes masin.
Image

Posted: 04. Mar 2013 00:09
by Sisse
Oii tore, et osad foorumlased häid ideid soovitavad!


Nobody kui kuskil viimsi kandis olete siis võib ju? Tänud!

Eks näis kuidas välja kukub!

Kas izi relee asemel saab kasutada ka delta hõbekarbi ?(Loll küsimus)

Posted: 04. Mar 2013 01:27
by extinction
IZ-i laadimine delta juppidega kindlasti ei tööta, pealegi on sul vaja ka akut!

Posted: 04. Mar 2013 01:50
by Sisse
Kas vastab tõele ,et saab ka ilma releeta ajutiselt sädeme kätte kui aku peal?

Posted: 04. Mar 2013 02:54
by extinction
Kuni aku tühjenemiseni saab.

Posted: 04. Mar 2013 07:49
by Sapi-Vana
om wrote:
Sapi-Vana wrote:see eeldab siis 14" piti tagaratast vihase kärnaga ja võimalikult jäiga vedruga tagakiiget. Originaalse tagarattaga jääb Jupi mootor uimaseks ja vedu hakkab "hilinema".
Võibolla olen rumal, aga no ei saa aru, kuidas peaks 14" rattamõõt mingil kosmilisel põhjusel mootori käitumist muutma võrreldes 18" või 19" tagarattaga?
Mootorit ennast ei muudagi, küll aga seda, kuidas antud mootor erinevatel käikudel veab. Vedu tuleb kõvasti juurde, eelkõige just madalatel käikudel. Otsesemalt öeldes muudame sedasi tagaratta pöördemomenti. Ja kui on ratta ümbermõõtu vähendatud (selleks siis väiksem diameeter), siis ei lähe lõppkiirused ka nii killeriks kätte. Samas aga on relv maastikul möllamiseks võimu täis.

Posted: 04. Mar 2013 17:06
by Sisse
8 ) Siis saan enne kurtna laata hääled sisse ajada.

Siiski hetkel jään jupiteri mootori juurde.

Raami tegin ka ümber kahvli keevitasin üle ja siis käiasin keevised maha.Kuiootori kätte saan vaatan kuidas välja nägema hakkab.siis värv ja komplekteerimine.

Kas kurtna laadalt võib suurt Izhi või jawa suur istet leida ? Releed?

Millal see laat peaks toimum?

Suured tänud!


: )

Posted: 04. Mar 2013 18:32
by ardo91
http://www.antiigiveeb.ee/index.php?id= ... st&pg=sisu


5. mai Kurtna laat / Tagadi restauraatorite päev unic-moto.ee - Tagadi

Posted: 05. Mar 2013 22:04
by Sisse
Hehe sain mootri kätte! 8 ) Esimene ehmatus oli suur kuna pole nii suurt mootrit tükk aega näinud! :D Tagajärgedeks pidi raami pooleks lõikama ja 5 cm pikemaks tegema. : )

Mootriga olen rahul! :)

Posted: 06. Mar 2013 00:32
by Sisse
Kas mõne muu mootoratta kett sobib kka jupiterile? Mopeedi oma jäi kitsaks kahjuks. :roll:

Posted: 06. Mar 2013 08:20
by Nobody
Sisse wrote:Kas mõne muu mootoratta kett sobib kka jupiterile? Mopeedi oma jäi kitsaks kahjuks. :roll:
Jah, planeta oma. Taas võid mult saada, neid suslikuid on üle :twisted:

Posted: 06. Mar 2013 16:02
by Sisse
Postiga ei saada? Teeks 5 euriku eest? 8 )

Posted: 06. Mar 2013 23:20
by Sisse
Tegin raami pooleldi valmis, sest see tsink toru ei taha ültse kinni jääda!

Kui elektroodiga keevitades metall tilkuma hakkab kas peaks voolu maha või peale keerama?

Mootoriga oli ka väike mure kuna mootor oli seisnud siis kiilusid kolvid natuke kinni. Sai bensiiniga loputatud ja õliga üle valatud ja korras! 8 )

Posted: 06. Mar 2013 23:31
by motokas
Jupiter läheb ka ilma akuta käima eeldusel, et laadimine toimib. Vändast teda küll nii käima ei saa aga käima jooksta saab küll.

Üldiselt mul sellese projekti erilist usku pole. Muidugi ma ei tea teema algataja keevitamis oskusi ja arusaamisi kuidas ühed vöi teised jöud raami möjutavad kuid siiski oleks targem tehase raam vaadata.

Posted: 07. Mar 2013 11:40
by Sisse
Ega jah raami tegemine on paras jama. Akuta vist ei tohtnud käima panna pidi kohe relee hauda viima?

Posted: 07. Mar 2013 14:14
by Sapi-Vana
No raami leidmine kusagilt metalli kokkuostu platsilt ei tohiks olla probleem. Veel vist mingi kuu ja peaks metalli kokkuostu hind taas tõusma tasemele, mis taas ärgitab vanarauda platsile tassima. Käi kohad läbi ja jäta oma kontaktandmed koos lubadusega raami metallikogusele lisaks veel pudel viina kaasa võtta ja saad omale võibolla nädala jooksul lausa mitu raami. Moraalselt on sul ju selle praeguse raami näol juba asendusmetalli kogus olemas, lihtsalt käid poest läbi ja võtad soru ligi. Nii see asi vähemalt meite mail käib kogu aeg.

Posted: 07. Mar 2013 16:13
by sempron
Sisse wrote:Tegin raami pooleldi valmis, sest see tsink toru ei taha ültse kinni jääda!

Kui elektroodiga keevitades metall tilkuma hakkab kas peaks voolu maha või peale keerama?
)
Mahakeeramisega eriti ei saa, pead väiksemad elektroodid võtma.Mahakeerates ei saa jämedat enam "käima".

Posted: 07. Mar 2013 17:34
by Nobody
sempron wrote:
Sisse wrote:Tegin raami pooleldi valmis, sest see tsink toru ei taha ültse kinni jääda!

Kui elektroodiga keevitades metall tilkuma hakkab kas peaks voolu maha või peale keerama?
)
Mahakeeramisega eriti ei saa, pead väiksemad elektroodid võtma.Mahakeerates ei saa jämedat enam "käima".
Mis mõttes tilkuma? Tekib auk sisse ja vajub läbi - tõsta keevitamiskiirust, siis ei sula läbi. Keevitada ikka vahedega. Öeldakse, et kui uuesti alustad keevitamist, võiks detail olla nii jahtunud, et kätt saab peal hoida.

Posted: 07. Mar 2013 17:57
by motokas
Sisse wrote:Akuta vist ei tohtnud käima panna pidi kohe relee hauda viima?
Sa pole rääkinud mis mootor sul on. Jup. 1-3 on 6V ja alalisvoolu genraator. Sellega ei juhtu midagi kui akut järgi pole. Jup 4ja 5 on 12V ja vahelduvvoolu generaator. Kui seda ilma akuta käiata vöi aku ots töötamise ajal lahti ühendada, siis on oht dioodiplokk läbi põletada. Selle mootori puhul peab aku vahel olema, kasvöi vana mis voolu enam ei pea.

Posted: 07. Mar 2013 19:33
by hellrider
Ise viisin kolm ümber ratsitud raami vanametalli, üks izh, teine jawa 634 ja siis pannonia. Leidub isegi komplektseid mootoreid neis kokkuostupunktides, hea "kullaauk" tegelikult iseehitajale. Tavaliselt saad kas üks ühele kilodele vahetada või siis maksad poole rohkem kui kokkuostuhind, mis on ka tegelikult soodne.

Posted: 07. Mar 2013 20:11
by Sisse
6v järelikult saab ka ilma akuta? Aga kui relee puudub?

Posted: 07. Mar 2013 20:16
by motokas
6V ilma akuta probleeme pole.
Kui releed pole, siis laadimist ei toimu ja mootor ei tööta. Aku pealt saad nii kaua, kuniks akus voolu on

Posted: 07. Mar 2013 20:29
by Sisse
Õnnestus saada iz jupiteri raam. :lol:

Posted: 07. Mar 2013 20:38
by motokas
Jumal tänatud. Nüüd on lootust, et asjast saab ka mingitki asja. Otsi veel natuke, ehk leiad originaal porikad, küljekarbid, rattad ja muu vajaliku, siis pole mingit pornograafiat vaja aretama hakata ja saad peaaegu viisaka asja omale. Ja kui sa kunagi peaksid planeta mootori leidma, siis soovitan selle jupiteri mootori välja vahetada. Jupiter on küll vähe ergem mootor kui planeta oma aga seda ainult siis kui ta töötab. Tavaliselt hakkab süüde nöökima. Igatahes on planeta mootor igati töökindlam.

Posted: 07. Mar 2013 21:21
by Sisse
Raamiga on ikkagi jama ! raam on altpoolt läbi ussitanud ja püsib mõtte jõul koos. :x paistab et siiski ka natuke kõver. Vaatan otsin edasi või lapin vana ära.

Posted: 08. Mar 2013 11:19
by roosakummik
Sisse wrote:Raamiga on ikkagi jama ! raam on altpoolt läbi ussitanud ja püsib mõtte jõul koos. :x paistab et siiski ka natuke kõver. Vaatan otsin edasi või lapin vana ära.
Otsi uus- vana viska kaugele- vii emeksisse ja raha pane kõrvale uue raami jaoks.

Posted: 08. Mar 2013 19:14
by Nobody
http://www.okidoki.ee/item/1045452/

30 euriga saad kogu veermiku

Posted: 17. Mar 2013 04:04
by Sisse
Tere! kuna pole raami saanud veel siis ootan veel natuke ja kui ei saa ikka siis voolin raami nullist ise valmis! :D Olen siiski osasid juurde saanud, kaburaator jne trossid ,rutskad.

Samuti pakkuge mulle planeta veoketti ja tagahammasratast.

Aitähh!