Muravei - Iz

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Muravei - Iz

Unread post by Myrka » 13. May 2013 21:24

Üks nokitsemisi.
Selle muravei ostsin aastal 1999. Mootor ei töötanud ja kasti asemel oli vana uks, poltidega kinni. Mootor sai toona korda tehtud, käivitusmootori magneetoga säde. Sõitsin külavahel nii mõned aastad. Kuna starterit ei osanud tööle panna, oli ainult künka käivitus. Müüsin muraka klassevennale maha.
Nüüd umbes 3-4 aastat tagasi ostsin tagasi, selle mis murakast järgi oli. Raam, rattad, differ ja mootor. Mootor ei tenud suurt midagi enam. Natuke pusisin sellega ja jõudsin järeldusele, et tuleb pulkadeks võtta ja uued tihendid-laaggrid panna, enne tööle ei hakka korralikult. Jäi asi sinna maale seisma. Mõtlesin pikalt, mis sellega teha. Kuna kõik masinad on IZ mootoritega ja nende varuosad kohe riiulist võtta, oleks ju mugavam kui murakal oleks ka IZ mootor peal. Ei pea teist sorti mootori tükke/varuosi korjama. Valiku varianti väga ei tekkinud - invaliidi auto pealt 56 mootor peaks sobima, sellel starter ka. Mootori leidmise taha jäi seisma.
Nüüd sain mootori, enne Tagadi laata. Nagu kiuste oli seekord neid mootoreid lausa mitu seal.
Muravei enda mootori võtsin maha, koos kinnituste ja kogu krempliga. Mootor oli ilmselt seisnud juba aastaid. Võtsin pulkadeks. Seest leidsin nagu ikka- kepsul lõtk sees, vända laagrid roostes, vända simmerid kivikõvad, sidur ja kast korras. Ühe mootori jagu laagreid/simmereid hoian alati igaks juhuks kapis. Endale üllatuseks leidsin ka ühe uue kepsu koos laagri ja sõrmega. Asi selge, keps saab uuenduskuuri. Mootor ilusti puhtaks pestud, uued laagrid/simmerid sisse ja panin värskelt uue kepsu saanud vända paika, mootor kokku. Siduri ja kasti osas polnud vaja midagi peale laagrite vahetada. Süda hakkas kripeldama, et uued laagrid, uus keps - paneks uue silindri ka. Oli täitsa võtta riiulist :) Koos kolvi ja rõngastega. Mootor peaks seega olema nagu uus.
Starteri ratta kinnitamisega keegi kunagi üle pingutanud ja vända otsast keerme maha keeranud, õnneks umber 1,5 cm keeret korras. Treipingis lasin natuke kinnitusava sügavamaks, et mutter ilusti korras keermega kinnituks. Mootoril starterit küljes ei olnud. Laadalt õnnestus leida täitsa uus. Genekat ka ei olnud. Leidsin oma varudest ühe Ford Fiesta geneka, mille külge sobitasin.
Eile jõudsin nii kaugele, et genekas on küljes, koos rihma pingutamise võimalusega, starter küljes. Sädeme tekitamine pani natuke mõtlema. Originaal süsteem puudus ja siduri poolse kaane panin tavalise planeta oma, et raamile ära mahuks. Ohverdasin ühe jupiteri geneka ja sellest sai minu hinnangul päris hea asi. Pilte praegu sellest pole, aga kindlasti teen. Siduri ja käiguvahetuse süsteemid natuke poolikud ja vajavad veel mõtlemist. Sain valmis ka algupärase istumise http://album.ee/node/27972707/50327461 Istumist madalamale viia ei kannata rohkem, hakkab karbussi ja geneka tööd segama.

Välja näeb praegu nii http://album.ee/node/27972705/50327461

Igasugused ettepanekud/aus kriitika on alati teretulnud



Online
User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 01. Aug 2013 15:46

Masin töötab nagu siidi tänaseks. Käivitub ilusti poolest pöördest. Genekas laeb. Panin peale ka ühe elektrilise ventika, mis puhub silindri peale. Palju sellest kasu on, ei oska öelda. Plaan veel mõned kellad ka peale panna. Igaks juhuks temperatuuri ja voltmeetri. Masinal jõudu on, rohkemgi kui vaja. Tänaseks pea 2 nädalat sellega tööd teinud, põhiliselt märga liiva ja mulda vedanud. veab ära probleemideta kõik, mis kasti paned.
Siiski, tundub et läheb nagu karta oli. Kõik peale diffri peab vastu. Mõlemad poolteljed on korra pooleks murdunud ja kardaani ristid on juba läbi. Panen uued ristid , eks paistab kas tuleb midagi ümber tegema hakata.



kiiresti2
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 04. Aug 2012 00:00
Location: soome/pärnu

Unread post by kiiresti2 » 01. Aug 2013 17:13

pane mõni uuem pilt ka :D



Online
User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 02. Aug 2013 12:26

Muidu näeb välja selline http://www.album.ee/node/28204151/50327461
Kastil on olemas ka tagumine luuk, pildil seda näha ei ole



Online
User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 22. Sep 2013 18:33

Nii, ilmenud on üks väike moodalaskmine projekteerimisel. Tagumised rattad on suurevõitu. Täiskoormaga, kui vedrusid hakkab juba pea lõpuni kokku suruma, käivad rattad vastu kasti põhja. Nii on see olnud kasti paigaldamisest saati, nüüd alles märkasin. Pole hullu, mõtlen midagi välja. Muidu praegu kõik toimib. 300 m kaugusele järve äärde kalale sõitmiseks täitsa asendamatu. Paadi mootori saab ilusti kasti külge kruvida.
Kuna ööd on juba pimedad, sai tehtud üks hädavajalik lisa esitule näol.
http://album.ee/node/28322319/50327461 Kunstilist ilu väga ei ole, aga see eest töötab nagu vaja.



Online
User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 05. Apr 2015 19:31

Sai siis eile üle vaadatud kõik õlid, uue keti panin ka peale. Karpa puhastasin ära ja panin ka suurema peadüüsi, nii igaks juhuks :) Aku seisis soojas ja oli juba varem ilusti täis laetud. Värske bensiin sisse ja käivitus ilusti. Sõitis ka. Sai siis hakatud kruusa vedama. Ja siis hakkas nalja saama. Suurem düüs karpas tähendas seda, et kipub liialt tagaratastel sõitma (esimene ratas lennus) . Lisaks sain vedada 3 kastitäit kruusa, kui üks kardaani rist purunes. Praegu vist vahetan veel selle risti ära, aga peab hakkama mingi teise lahenduse peale mõtlema.



Online
User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 240
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 12. Apr 2015 18:04

Risti siiski vahetama ei hakanud. Vihma sadas ja rikkus kõik muud plaanid ära. tegin uue pooltelje käepärastest vahenditest. Üks vana Opel minemas viimsele teele, võtsin sealt pooltelje. Originaalist jätsin alles diffri kinnituse otsa ja rattavõlli. Ehk siis ristid asendasin opeli pooltelje otstega. Natuke viskama jäi, aga pole hullu :) Pooltelje lõdvikud enam peale ei mahtunud, ruumi polnud. Tegin otstele ühise lõdviku ühest vanast Iz´i õhukummist. Kui töötab ilusti, teen kunagi teise pooltejle ka samamoodi ümber.



Post Reply