JAWA 638 1991 (?) PCYX

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
PCYX
Tavakasutaja
Posts: 73
Joined: 27. Oct 2009 01:00

JAWA 638 1991 (?) PCYX

Unread post by PCYX » 23. Jul 2013 23:09

Tervist vanarauahaiged.

Pole millegipärast kajastanud oma tegemisi siin foorumis, kuigi sirvinud olen seda mingisugused 8 aastat kindlasti.

Väike eellugu.

Kuna eluaegseks projektiks on liikur nimega IŽ Kombi (kajastus mingi maani Striidis ja Mosseklubis)
siis eelmise aasta lõpus lõi välja ravimatu kaherattalise haigus mida on põetud vahelduva eduga poisikesepõlvest saati (Riia mopeeditehase toodang võrride ja Mini näol). Kuna Iževski toodang väga ei paelunud (välja arvatud Planeta Sport) ja "raskemaid" kah ei tahtnud siis tekkis igatsus sotsialistliku superbaigi ehk JAWA järgi. Juttude järgi ikka vägagi ergas masinapark tulnud Tšehhoslovakkiast võrreldes "kodumaa toodanguga" ja JAWA mees oli aristokraat omal ajal. Juhuslikult saigi uusaastaööl juttu tehtud koolikaaslasega ja tal pidigi üks Japp üle olema, müügiks ja puha.

Ühesõnaga...
peale palehigis mitmekordsete viisaastakuplaanide purustamisele suutsin mina, eesrindlik töölisrahvakangelane, kraapida kõhu kõrvalt ja skeemitades kokku vajalik summa kehtivaid rublasid et masin välja lunastada. Esialgu nägi ta välja seesugune. (nn müügipildid)

Image
Libe värv meenutab pildilt "õiget" Jawa oma (täna just värvisin hunniku 360 juppe), reaalsuses oli kvaliteet pehmelt öeldes jube. Samas oli see eelmise omaniku lihtne liikur linna.
Image
Summutid mõlkis, suunad ligadi-logadi, tükke puudu kuid komplektsus oli väga hea. Esiporilaud lõigutud, käiaga lohklikuks käiatud ja aerosooliga värvitud
Image
Mootorikaaned ja mootor tervikuna prostalt hõbedase pigmendi ja lakiga üle tuisatud. Ülemine nupp süüde, alumine tuled.
Image
Spidomeeter lõpetas töölepingu 24 tuhande pealt (näitab suvalisi numbreid ja teeb täisringe) ja tahhomeeter on vahetuses (?)

Siis sai mingi aeg proovitud teda käivitada. Pika lubamise peale läkski. Töökaaslane tegi tiiru ja laiali ta kistud saigi. Nagu ikka, alustasin ehitamist valest otsast ehk värvitöödega. Esialgu raami koos kahvli ja kiigega tegema ei hakanud, ainult katmik läks töösse.
Image
Koodiks siitsamast leitud RAL 3020 (vanemate tsiklistide arvates 1:1le toon), kaks ja pool kuni kolm kihti lakki.

Vahepeal põletasin hajameelsusest eelnevate meeste kombineeritud elektrisüsteemi maha. Üle hoovi pesitsev elektrik lappis lühises juhtmeid, pani kõik paika ja süüteluku külge. Pajatas seda et relee regulaator pärineb Žigulilt mis töötab mingi väiksema relee kaasabil, suunatulerelee mingilt veokalt ja süütepoolid on Moskvitši omad.


Siis võtsin tööd koju kaasa. Lihtsalt igav oli reede õhtul. Karburaator laiali ja käsitsi nühkimine võis alata (nii palju kui ligi sai).

Image
Alustatud sai nii jämedast kui 120, edasi 180, 500, 1000, 2000 vesilihv, 3000 Trizact, jäme pasta, peen pasta.

Image
Sisuliselt peegliks nühitud ujukikambri kate... mida ei jää näha. Valujälgi, kriime, täkkeid pole.

Image
Kriimud välja nühitud. Ainuke kasu karburaatori poleerimisest on see et siiber käib libedamalt.

Image

Küljekaasi poleerida ei andnud - liiga sügavad vigastused. Katse/täiendkoolituse mõttes alumiinim märg-märjale krunt, must kahekomponentne akrüül ja peale ülivedel Alustari (190 €/L) nimeline veljevärv pluss ohtralt lakki. Lausa nii kuhjaga et J tähe juures hakkas üle voolama, jooksu ei poleerinud meelega.
Ükski neist materjalidest pole kuumakindel, eks ole näha kaua peal püsib.

Image

Esialgu sai ta selline. Puudulikudest juppidest lisandusid laibakad ja tuliuus Riia mopeeditehase peegel (millest palju ei näe kuid abiks ikka). Vahetusse läks sadulanahk mis paraku on madala kvaliteediga, õhem ja koledasti pressitud mustriga. Oleks võinud õhukese kihi porolooni alla panna, istuks paremini.

Image

"Armatuur" sai üle värvitud, spido- ja tahhomeetri rõngastele uus struktuur selga lastud (tulemus rahuldav), kõik plastist tuleklaasid üle lakitud kuigi suunad ikka ligadi-logadi.

Image

Silindripea ribid ja heeblid said kah igas jämedusastmes abrasiive tunda. Summutid sai prostalt pastaga puhtaks lastud, leegitoru vahelt ripub väike asbestnööri jupp.

Image
Palju asju on veel puudu. Alates kleebisekomplektist (need lakin sisse) kuni ketikaitsmeni.

Ega ta päris probleemivaba liikur pole, juba saabudes oli ülemise otsa laagrilaul sees ja sidur libe. Jalutada olen saanud temaga ka ikka kilomeetreid, anomaalia elektrisüsteemis (kas autotükid võtavad liigselt voolu või on aku otsas omadega). Mingi aeg purunes üks kontaktihaamer ja profülaktika mõttes said nad vahetatud koos uute süüteküünaldega. Veidi aega hiljem sai üks uus küünal otsa, koos küünlajuhtme ja kaitsmega-väga imelik. Päris huvitav oli ühe pütiga sõita remonti, tühikäigupöörded pidid olema kuskil 4000 peal.

Enne puhkust laseb rõngad koos nõellaagritega ära vahetada ja uus sidur sisse laduda. Uued rehvid koos piduriklotsidega oleks samuti tungivalt soovitatavad ning aku. Toimiv spidomeeter oleks samuti abiks ca 180 km rännakuks kodumaale.

Väga vabandan traumeeriva lugemiselamuse tekitamises, lühemalt ei andnud esimest postitust teha.

PS. kui ma kellegil salongiõhufiltri Liivalaia peal umbe ajan või jalgu kipun jääma siis arvestage et õpin alles tummisemate masinatega sõitma Kilulinna pöörases liikluskaoses. :D



User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 74
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni » 11. Aug 2013 20:24

ilus ratas igatahes!
karpa siibrit niimoodi lihvida ei tasu - siin pole ilul tähtsust, kuna ideaalis peab ta siibrikaevus võimalikult tihedalt istuma ja samas vabalt käima. olgu pigem kriimu-kraamuline, kui loksuv.
edu!


Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.

PCYX
Tavakasutaja
Posts: 73
Joined: 27. Oct 2009 01:00

Unread post by PCYX » 19. Aug 2013 12:22

Ega materjali maha ei nühkinud sisuliselt, loksuma ei jäänud midagi ja siiber hakkas ikka kordades paremini liikuma.



Post Reply