Izh Planeta - '62

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh P(K) 1961

Unread post by Prii » 24. Sep 2018 10:20

Kolvisilma ja kepsupuksi avad said hõõritsaga üle käidud. Alguses mõtlesin, keeran kruviku abiga sobiva mõõdu hõõritsale peale, kuid reaalsuses on seda palju keerulisem teha. Lõpuks tegin ikka nii, et väga väikeste sammudega keerasin peale ning pidevalt proovisin. Jäi nii, et õline sõrm läks kepsupuksi tugevama sõrmevajutusega ning kolbi sujuvalt rakise abiga. Kolb ligunes eelnevalt keevas vees. Loodetavasti sai hea.
20180923_092051.jpg
IMG-1f0282b409eb04b23f330e163ea99095-V.jpg

Mootor läks raami vahele tagasi, masin komplektseks ning võttis ka tule torusse. Lisaks sai vahetatud ka süütelukk. Enne oli küljes K750M oma ning seetõttu ei saanud panna neutraali tuld (lukul on tule koha asemel on kaitsme koht). Proovisõitu teha ei jõudnud, nii et seda, kas pill käib paremini edasi, saab teada paari nädala pärast.
20180923_122613.jpg



retro
Posts: 7
Joined: 22. Nov 2005 01:00

Unread post by retro » 24. Sep 2018 12:50

Mis karpa peale sai? K68? Ei suutnud teemast seda leida.
Ja mida kolle juures pidi freesima - kas ainult kinnitusi või sai kolle sisu ka suuremaks freesitud?



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 24. Sep 2018 23:22

Karburaatoriks on K68i ehk 32mm lõõriga Planeta variant. Düüsid on need, mis tehasest. Töötab täiesti normaalselt.

Planetal on erinevaid kollektoreid. Mina otsisin kõige suurema lõõriga kollektori ning käsifreesiga võtsin seest üleliigset materjali ära, et silma järgi paremini voolaks ning igasuguseid põkse vähem oleks. Külge läheb ka ilma freesimata.



User avatar
hannes_s
Tavakasutaja
Posts: 400
Joined: 12. Jan 2005 01:00
Contact:

Unread post by hannes_s » 25. Sep 2018 08:12

Kas originaal Pekari K68 või hiinakas?
On neil peale 4-jakordse hinnavahe ka mingi muu erinevus?



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 25. Sep 2018 16:06

Pekar (see on vist muidugi omakorda Weberi vms tuntud tootja pealt maha viksitud).

Kui ma ostsin, siis hoidsin kõrvuti käes nii Vene kui ka Hiina toodangut. Silmaga nähtav ja tuntav kvaliteedi vahe pani mind Vene toodangu poole kalduma. Sõber proovis oma Dnepri peal hiinakaid ning pill töötas. Lõpuks vahetas muidugi ikkagi Pekarite vastu välja ning väidab, et vahe on olemas.



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 08. Oct 2018 20:25

Laupäev ja pühapäev sai suuresti veedetud Planeta ja sõprade seltsis sõites. Trass kulges Jõgevalt Narva ringiga Vergisse ning sealt pühapäeval Tallinnasse. Algselt oli lubanud tulla 7 korviga ratast, kuid tehnika altvedamise ning tervise tõttu startisime laupäeva hommikul viiekesi. Kaks IMZ 8.103, kaks korviga 634-ja ning mina Planetaga. Kokku tuli ca 550 km (allolevalt kaardilt on puudu Vergi-Tallinn), mille jooksul Planeta ennast suhteliselt hästi üleval pidas. Kõikide nende viilimiste ja sobitamiste tulemusena käib korviga Planeta kohta rahuldavalt edasi. Loodetavasti on tehasevõimsus saavutatud ning sõidul ei tundnud, et oleks seltskonna hoogu pidurdanud.
kaart.JPG

Laupäevane sõidujoon sisaldas endas kõike, mida Eesti teedel pakkuda on: asfalt, pinnatud, kruusakas, metsatee, poritee, mudaaugud ning üle rummu ulatuva veetakistuste läbimine. Seda kõike muidugi vihma saatel.
MK.jpg

Hoolimata külmast ilmast, suutsin endale ootamatult mootori peaaegu kokku lasta. Halvimast päästis küll kiire siduri rabamine, kuid tõenäoliselt rõngad haiget ikkagi said. Küünla värv oli ilus, aga tõstsin nõela eelviimasest asendist viimasesse asendisse. Kokku vibreeris lahti 5 polti. Kõik olid sellised, millele ma tõenäoliselt ei olnud liimi pannud. Kraan ei andnud reservi keeratuna hästi kütet läbi, esitule pirni klemmidele tuleb vedrud alla panna, et ühendus säiliks ka pimedas sõites. Tõeline üllatus oli pühapäeval, kui Loksal ei läinud ratas enam käima. Lükkasin bussijaama varikatuse alla ning hakkasin viga otsima. Selgus, et säde kadunud ning põhjuseks see, et gaasitross oli oma katte vastu signaali plussklemmi maha hõõrunud. Signaali pluss on aga otseühenduses süütepooli plussiga.
20181007_155210.jpg



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4502
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 08. Oct 2018 22:18

Huvi pärast uurin kiirustest. Palju manti korvis oli ja mis spido näitas? 🙂


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 09. Oct 2018 09:59

Nobody wrote:
08. Oct 2018 22:18
Huvi pärast uurin kiirustest. Palju manti korvis oli ja mis spido näitas? 🙂
Korvis väga palju asju ei olnud: suur tööriistakohver, 5l bensiinikanister, mõned tsiklitarvikud ning matkatarvikud. Nagu piltidelt näha, võtsin korvi klaasi ära, kuid lisasin esiklaasi. Maanteekiirus GPSi (ja spido) järgi oli meil enamasti 65-70. Vahepeal sai ka 80-ga (GPS) lastud ning ruumi veel oli. Kui vana mootoriga oli see ratas ikkagi kõvasti aeglasem, kui korviga 634-d, siis seekord seda enam öelda ei saanud.

Peaksid millalgi ise proovima, sest niimoodi subjektiivselt on raske hinnata, kas käib edasi või mitte.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4502
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 09. Oct 2018 18:12

Prii wrote:
09. Oct 2018 09:59
Nobody wrote:
08. Oct 2018 22:18
Huvi pärast uurin kiirustest. Palju manti korvis oli ja mis spido näitas? 🙂
Korvis väga palju asju ei olnud: suur tööriistakohver, 5l bensiinikanister, mõned tsiklitarvikud ning matkatarvikud. Nagu piltidelt näha, võtsin korvi klaasi ära, kuid lisasin esiklaasi. Maanteekiirus GPSi (ja spido) järgi oli meil enamasti 65-70. Vahepeal sai ka 80-ga (GPS) lastud ning ruumi veel oli. Kui vana mootoriga oli see ratas ikkagi kõvasti aeglasem, kui korviga 634-d, siis seekord seda enam öelda ei saanud.

Peaksid millalgi ise proovima, sest niimoodi subjektiivselt on raske hinnata, kas käib edasi või mitte.
Viimane reisikogemus on enda Planeta 3 korvikast. Tütarlaps korvis, 10l kütet, telk, magamisasjad, veidi söögikraami. Kippus tippkiirus olema kurvilistel teedel 50..60..65, pikal-pikal Haapsalu sirgel maanteel tuli ka korra 75..80 kellale (gps 70..75). Ei ole välistatud, et minu pillil kolb-silinder ka juba üsna kohvid. 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 22. Oct 2018 10:08

Mul ei ole läbisaamist nende uue aja kolbidega. Mootorit lahti võttes selgus, et kolvisilmas jälle loks sees. Samuti oli ülemises ääres kinnijooksmise jälgi. Hülsi külge jäänud alumiiniumi eemaldasin torusiiliga. Torusiilis sisalduv naatriumhüdroksiidi kogus on nii väike, et teeb alumiini kallal tööd aeglaselt, kuid midagi muud kasutatavat ma ema kodukeemia varude hulgast ei leidnud.
20181020_091408.jpg

Hankisin omale uue 0-mõõdus NOS kolvi ning koostasin mootori sellega.



User avatar
hannes_s
Tavakasutaja
Posts: 400
Joined: 12. Jan 2005 01:00
Contact:

Unread post by hannes_s » 22. Oct 2018 14:32

Kelle kolbi kasutasid? Põlvast Hüppeneni oma?
Ise viimane kord loobusin uuest Hüppeneni kolvist. Tellisin remontmõõdu kolvisõrme ja lasin nii originaal kolvi kui kepsu hõõritsaga töödelda.



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 23. Oct 2018 00:43

hannes_s wrote:
22. Oct 2018 14:32
Kelle kolbi kasutasid? Põlvast Hüppeneni oma?
Ise viimane kord loobusin uuest Hüppeneni kolvist. Tellisin remontmõõdu kolvisõrme ja lasin nii originaal kolvi kui kepsu hõõritsaga töödelda.
See kolb, mis loksuma hakkas, on uue aja kolb (ei oska paremini nimetada), mida müüvad kõik, kes müüvad müüvad uut vene kaupa (k.a. Põlva). Praegu läks külge NOS kolb ehk uus originaalkolb. Kolvisilma hõõristasin sõrme mõõtu.

Vasakul nõukaaegne originaalkolb, paremal uue aja kolb, mis sees oli. Viilimise jäljed on sellest, et kunagi Planetadega krossi sõitnud vanakooli mehed soovitasid tuimalt nn kuumasid kohti töötanud kolvil viiliga õgvendada.
20181020_091516.jpg



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4502
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 23. Oct 2018 21:09

Prii wrote:
22. Oct 2018 10:08
Mul ei ole läbisaamist nende uue aja kolbidega. Mootorit lahti võttes selgus, et kolvisilmas jälle loks sees. Samuti oli ülemises ääres kinnijooksmise jälgi. Hülsi külge jäänud alumiiniumi eemaldasin torusiiliga. Torusiilis sisalduv naatriumhüdroksiidi kogus on nii väike, et teeb alumiini kallal tööd aeglaselt, kuid midagi muud kasutatavat ma ema kodukeemia varude hulgast ei leidnud.
20181020_091408.jpg


Hankisin omale uue 0-mõõdus NOS kolvi ning koostasin mootori sellega.
Kui silindrisein ilus peegel, võiks hooniga kerge kalasaba tekstuuri sisse lasta. Paraneb õlitus ja jahutus. Võib-olla kirjutasid eespool, aga mis õli ja mis suhtes kasutad? 😎


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

hundu615
Tavakasutaja
Posts: 42
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Unread post by hundu615 » 23. Oct 2018 21:18

Prii wrote:
22. Oct 2018 10:08
Mul ei ole läbisaamist nende uue aja kolbidega. Mootorit lahti võttes selgus, et kolvisilmas jälle loks sees. Samuti oli ülemises ääres kinnijooksmise jälgi. Hülsi külge jäänud alumiiniumi eemaldasin torusiiliga. Torusiilis sisalduv naatriumhüdroksiidi kogus on nii väike, et teeb alumiini kallal tööd aeglaselt, kuid midagi muud kasutatavat ma ema kodukeemia varude hulgast ei leidnud.
20181020_091408.jpg


Hankisin omale uue 0-mõõdus NOS kolvi ning koostasin mootori sellega.

kasutan kinnijooksnud kolvijääkide eemaldamiseks ZEP firmalt üht toodet,silti pudelil pole aga küsisin müüjalt suure soolhappe sisaldusega toodet,antti mingisugune. Kui alumiiniumi kahjustusega kohale peale panna siis hakkab tossama küll,üle 1 tunni pole ühegi silindri puhastamisega läinud.



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 24. Oct 2018 08:57

Nobody wrote:
23. Oct 2018 21:09
Kui silindrisein ilus peegel, võiks hooniga kerge kalasaba tekstuuri sisse lasta. Paraneb õlitus ja jahutus. Võib-olla kirjutasid eespool, aga mis õli ja mis suhtes kasutad? 😎
Silindri käisin hooniga üle. Pilt on lihtsalt sellest hetkest, kus töö on alles alumiiniumi eemaldamise faasis.

Õli teema... Sellega seoses on meil sõpruskonnas palju juttu olnud. Kes ütleb, et vana masinale võib panna ükskõik mida kütte sisse, mis vähegi õli nägu on. Teised ütlevad, et vanadel masinatel peab kindlasti olema 2T mineraalõli. Kolmandad ütlevad, et 2T täissünt ikka kõige parem. Samuti on palju arvamusi segu suhte osas, kuid üldiselt keegi ei sõida lahjemalt, kui 1:40-le. Mina isiklikult olen pidama jäänud Castrol 2T Racing-ule, suhe 1:25 - 1:30.



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 19. Nov 2018 10:10

Laupäeva õhtul viisin ratta talvekorterisse. Alguses mõtlesin käruga viia, kuid kuna teise masinaga oli vaja tagasi sõita, siis otsustasin Planetaga minna. Klaasi taga on ikka väga mõnus olla.

Läbisõit 9850
Attachments
46473216_2334791679884028_5489518161965350912_n.jpg



Post Reply