Page 1 of 4

Izh Planeta - '62

Posted: 20. Oct 2013 21:16
by Prii
    Viimasel ajal on miskipärast rahutus hinge pugenud. Pahatihti leidsin ennast erinevatel saitidel uurimas erinevaid uunikrattaid. Lõpukus muutus see nii väljakannatamatuks, et tuli võtta vastu otsus: kevadeks peab olema sõitev külgkorviga Izh minu garaažis. Hakkasin tõsisemalt erinevatel kuulutusrubriikidel silma peal hoidma. Samas kogu aeg tagus kuklas, et tänu teistele "logudele" väga seda ruumi ka ei ole, kuhu uus masin paigutada.

    Konkreetselt selle ratta lugu sai tegelikult alguse sellest, et läksin kolagaraaži talveks ette valmistama. Vihmaveerenn vajas puhastamist-sirgestamist, vana puitmaterjal lõkkekohale toimetamist, vanad kanistrid-rehvid jäätmejaama viimist. Garaažis olles hakkasin vaatlema erinevaid juppe, mis mul olemas on. Mida rohkem aega vaatan, seda selgemalt tulebki silme ees juba enam-vähem korralik masin kokku. Kõige tagumise riiuli peal korralikud rattad. Nurgas vanad esiamordid, teises nurgas raam, porilauad ning muud keredetailid. Ca 10 aastat tagasi sai metallist üks läbiroostetanud külgkorv ära toodud. Meenus, et ka see peaks osaliselt alles olema kolmandas garaažis. Kõikvõimalikud sahtlid-kapid-karbid-topsid läbi soratud ning kogu leiduv kraam kärule tõstetud, asusin kodu poole teele. Kodus ootas mind üks poolpidune mootori alumine ots, millele sai istutatud suurte akendega silinder, mis ootas oma aega kokkujooksnud kepsulaagriga mootori küljes.

    Algselt ladusin kõik jupid '61 Izh Planeta raamile, kuid hiljem veelkord asju üle vaadates otsustasin siiski, et ratas peab tulema '61 Izh 56 raamile, kuna mul 56't kunagi olnud ei ole. Sama aasta rattad ning tegelikult on paljud jupid samad. Nn klassikalisest 56-st erineb oluliselt.
    Infoallikatena toetun peamiselt Sadala meeste kirjutisele. Samuti andis veidike kindlust Juutuub ning guuglist kogutud pildid.

    Asjad, mis mul 56-st olemas olid: raam, porilauad, istmeplekk ning küljekarp.
    Image

    Raam on küll 56-e oma, kuid tänu juba tehase poolt keevitatud esimesele külgkorvikinnitusele teen selle 56K-ks. Eesmärgiks ikkagi ju külgkorviga ratas.
    Image

    Tegemist on pika istmega variandiga. Istmeplekk on täiesti erinev uuema tüübi raamile käivast. Samuti ei sobi uuema istme porolon. Esiporilaud on nn kõrge, kuid hästi natuke erinev, kui uuematel Planetadel - Jupiteridel. Küljekarbid seitsme triibuga, nagu Planetal.

    Päeva lõpuks oli masin selline:
    Image

    Pühapäeval otsisin välja külgkorvi raami. Korv ise on БП-62. Kõige ilusam ta just ei ole, kuid algatuseks käib küll. Ilma põhjata vann on olemas, kuid kahjuks on porilaud vist jäädavalt kadunud. Igatahes pühapäeval enne garaaži kokkupakkimist nägi ratas välja selline:
    Image

    Õnneks leidsin lõpuks üles ka selle üliägeda pakiraami, mille ka kohe külge panin.

    Ärge palun pöörake tähelepanu nendele kroomvelgedele, rehvidele, mootorile ning tagumistele amortidele. Kuna esimeseks eesmärgiks on ikkagi ratas saada enam-vähem komplektseks ning sõitma. Küll juppe paremaks vahetada ning viimistleda jõuab hiljem ka. Ning mis peamine - ei pidanud omale ühte "logu" garaaži juurde ostma vaid sain olemasolevatele juppidele hinge sisse puhuda.

    Hetkel on probleemiks paak ning istme porolon, mis mul otseselt puudu on. Kui kellelgi pakkuda, siis võib PMi kirjutada.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 20. Oct 2013 21:27
    by Nobody
    Tasapisi hakkad veel vaatama, et silinder, madal porikas jne on veel puudu audentsest 56-st ning nii ta läheb. Tõsi ta on, et mõnikord tuleb üle vaadata enda pööningud ja riiulid. Igatahes asi on pandud "veerema", jätka samas vaimus! 8 )

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 20. Oct 2013 21:52
    by Prii
    Nobody wrote:Tasapisi hakkad veel vaatama, et silinder, madal porikas jne on veel puudu audentsest 56-st ning nii ta läheb. Tõsi ta on, et mõnikord tuleb üle vaadata enda pööningud ja riiulid. Igatahes asi on pandud "veerema", jätka samas vaimus! 8 )
    Tänud. Tegelikult on läheb arvatavasti terve mootor vahetusse, kuna pikemas perspektiivis on seda mootorit niikuinii varsti vaja remontida. Parem siis remondin juba õiget mootorit. Madalat porikat arvatavasti ei pane, kuigi madala porika jaoks on õiged esiamordid olemas. Kõrge porilaud on selle raamiga tehasest koos välja veerenud ja nii plaanin jätta.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 20. Oct 2013 22:03
    by urmet48
    Mul on '61 aasta jupiter tööootel. Tollel samasugune sadul nagu sinu projektil. Samuti puudu :(

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 20. Oct 2013 23:43
    by Prii
    urmet48 wrote:Mul on '61 aasta jupiter tööootel. Tollel samasugune sadul nagu sinu projektil. Samuti puudu :(
    Selline varajane Jupiter on väga huvitav projekt, mis kindlasti teemat väärib :D

    Ma ise kujutan ette, et mu ratas hakkab kunagi kujult nägema välja midagi taolist (suunatuled kindlasti välja arvata :D)
    Image Kui originaalset sadulaporoloni ei leia, siis tuleb arvatavasti uuemast porolonist ise kujundada. Kõige tähtsam on minu arvates ikkagi see, et lõplik sadula kuju oleks õige.

    Üha rohkem hakkab tekkima küsimus, milline on õige silinder. Kas vana tüübi oma, millel on ribidega ülevooluavad või uuem, millel on need väljast siledad.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 20. Oct 2013 23:50
    by Nobody
    Silindreid oli mitmeid, üks olevat isegi selline:

    Siis on ribidega ülevooluavaga veel lühema kollektoriga (poldiavad üleval-all) ning minu viimase otsa 56l oli peal juba siledate ülevoolukatete ning horisontaalsete kinnitustega silinder.

    Kusjuures seal "Iz mudelite erinevus" toodud lehel, kus 56 silinder oli pika sisselaske kollektoriga, nagu minu pildil, siis kahtlustan siin mingit kombot invakäru silindriga. Enda pika kollektoriga silindri sain invakärult igatahes.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 22. Oct 2013 22:03
    by Prii
    Mõtlesin, et koostan esialgse nimekirja detailidest, mis tuleb veel rattale külge kruvida, et masin inimlik välja näeks:

    1) Paak (korgi ja kraaniga)
    2) Lenks (hoidjad, heeblid, lüliti, rikastus, deko)
    3) Lenksupiiraja alumine osa
    4) Tagumised kroomkatetega amordid
    5) Spidomeetri tross koos alumise kummikattega
    6) Komplektne esituli (süütelukk, spidomeeter, reflektor)
    7) Signaal
    8) Esimesed jalarauad
    9) Tagumine korvikinnitus
    10) Tagumine jalaraud
    11) Istmekate koos ostmeporoloniga
    12) Juhtmestik
    13) Keskhark

    Mõned asjad on mul olemas, mõned silmapiiril, mõned üldse puudu.

    Külgkorvist hetkel rääkima ei hakka, sest sellega ei ole mul ise ka selge, mis mul olemas on või mis olema peab.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 22. Oct 2013 22:07
    by mk
    Prii wrote: Ärge palun pöörake tähelepanu nendele kroomvelgedele
    Kui need veljed on 19-tollised, siis võid need südamerahus külge jätta. Tehasest tulid välja mõlemad versioonid. Jõudu.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 25. Oct 2013 08:42
    by madeinussr
    Väga mõnus, et "tavaishi" mehi ka veel leidub, Mõne jupiga saan sind aidata, pean maal täpsemalt järele vaatama aga mul võiks olemas olla:
    1) Paak
    3) Lenksupiiraja alumine osa
    7) Signaal
    8) Esimesed jalarauad
    9) Tagumine korvikinnitus
    10) Tagumine jalaraud



    Prii wrote:Mõtlesin, et koostan esialgse nimekirja detailidest, mis tuleb veel rattale külge kruvida, et masin inimlik välja näeks:

    1) Paak (korgi ja kraaniga)
    2) Lenks (hoidjad, heeblid, lüliti, rikastus, deko)
    3) Lenksupiiraja alumine osa
    4) Tagumised kroomkatetega amordid
    5) Spidomeetri tross koos alumise kummikattega
    6) Komplektne esituli (süütelukk, spidomeeter, reflektor)
    7) Signaal
    8) Esimesed jalarauad
    9) Tagumine korvikinnitus
    10) Tagumine jalaraud
    11) Istmekate koos ostmeporoloniga
    12) Juhtmestik
    13) Keskhark

    Mõned asjad on mul olemas, mõned silmapiiril, mõned üldse puudu.

    Külgkorvist hetkel rääkima ei hakka, sest sellega ei ole mul ise ka selge, mis mul olemas on või mis olema peab.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 25. Oct 2013 12:30
    by Prii
    Tänud madeinussr. Paak on selline asi, mida kinldasti vaja on. Saadan mingipäev ES-i.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 25. Oct 2013 16:41
    by Nobody
    Juhtmestikku ka vaja? Kaks võimalust, kenasti klemme ja erinevat värvi juhet varuma või panustad valmistoodangu peale - ca 30€ ning Pärnu/Tallinna vahel liikuv mees müüb. Tekstiiliga sama komplekt 2x kallim.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 25. Oct 2013 19:44
    by madeinussr
    inspiratsiooni.

    Image

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 25. Oct 2013 20:35
    by Nobody
    Propotsioonid ilusti paigas, suur tuli, madal porilaud jne! 8 )

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 26. Oct 2013 01:48
    by Prii
    Mis toimub mehed? Tunnetan siin teatavat survet juba nende vanakoolimate juppide kohalt :-)

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 27. Oct 2013 00:52
    by Nobody
    Prii wrote:Mis toimub mehed? Tunnetan siin teatavat survet juba nende vanakoolimate juppide kohalt :-)
    Siis keldrileid just sulle. Nimelt on mul üle üks vana iz 56 esipiduri trummel või kuidas seda kutsutakse, ilma spidomeetri trossi avata (tross tuli siduripoolsest küljekaanest mootorist). Kui on soovi, siis kirjuta ESi.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 28. Oct 2013 09:21
    by Prii
    Korraks sai nädalavahetusel ka maale jõutud, kuid midagi erilist siiski ette näidata ei ole. Mõned jupid on nädalavahetusega juurde lisanudunud ning oma koha ratta küljes leidnud. Kui ikka lenks ning esituli külge said, siis hakkas kompott juba ratast meenutama.

    Et ratas komplektseks saada on vaja veel järgnevaid juppe:

    * Paak
    * Dekompressioonihoova lenksu külge käiv osa (hoob on olemas)
    * Spidomeetri tross koos alumise kummikattega
    * Signaal
    * Üks tagumine jalaraud
    * Istmekate koos istmeporoloniga
    * alumiiniumkorpuse külge käiv tagapiduri varda kummikate

    Väga pikk list ei olegi, kuid sinna lisanduvad hiljem veel erinevad detailid/poldid, mis küljesolevatest on vaja ära vahetada originaalsemate vastu.

    Sai põhjalikumalt inspekteeritud korvi vanni ning nagu alljärgnevatelt piltidelt näha võib, ei ole esimesest ega tagumisest põhjaosast just väga palju järel. Alguseks siiski piisab.
    Image Image

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 28. Oct 2013 21:33
    by Nobody
    * Istmekate koos istmeporoloniga - istmekate lase teha, vaata üleval pool pakkujaid ;)
    * alumiiniumkorpuse külge käiv tagapiduri varda kummikate - laadal Põlva mees müüs, ilmselt oli mõni euromünt väärt

    jalarauad näiteks - http://www.osta.ee/iz-jalaraudade-kompl ... 28993.html pole küll iz 56, aga "sisu" sama.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 04. Nov 2013 01:14
    by Prii
    Sellel nädalavahetusel sai kokku ainult paar tundi 56-e kallal tegutseda. Sobitasin korvi raami korralikult külge. Kohe kerkis üles kaks probleemi: pakiraami toetusvarda alumisele kinnitusele jääb tagumine korvikinnitus ette ning korvivedrustuse torsoon loksub sisemises pesas.
    Kahest korvivanni vedrust leidsin loomulikult üles ainult ühe. Kui nii jätkub, siis üha rohkem tehib tunne, et see korv tänavalegaalse ratta külge enda kohta ei leia.

    Proovisin vahelduseks ka käivitada, kuid kahjuks ka see ei õnnestunud :D

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 06. Nov 2013 20:43
    by Prii
    Tänud ühele kaasfoorumlasele, kes oma varudest mulle paagi eraldas:

    Image

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 10. Nov 2013 22:46
    by Prii
    Laupäeva hommikul ning õhtul sai jälle veidi aega 56-le pühendatud. Eesmärk oli korralik 6V elektrisüsteem teha. Nüüd on asjad tegelikult juba nii kaugel, et valdav osa aega kulub väikeste asjade nokitsemisele/korrastamisele/puhastamisele.
    Töö tegemist sai alustatud aku kontrollimisega. Tegemist on juba ca 10 või rohkem aastat vana isendiga. Kiire testriga mõõtmine näitas väga madalat pinget, nii et sai kohe laadija vaikselt tiksuma pandud.
    Peale seda otsisin välja ühe varase Planeta juhtmestiku jäänused, rootori, staatori, kontaktid, relee, süütelüliti, tulelüliti, esitule pirnipesad jne. Juhtmete otsad pidin kõik üle tinutama ning mõned juhtmed tervenisti välja vahetama. Ülejäänud detailid tahtsid kõik vähemal või rohkemal määral korrastamist.

    Muide, tasub ikka alati kõik kapid viimseni läbi vaadata. Juhtmestikku kapist välja võttes leidsin puuduva signaali. See tuli lahti võtta ning üks ühendusjuhe üle tinutada. Keerasin paika ning nüüd teeb ilusat häält.
    Paak sai komplekteeritud. Samuti esitule katkine klaas ära vahetatud ning reflektor puhastatud.

    Avastasin, et mul ei ole 6V pirne enam. Kaetud said ainult laadimise ning parktuli.
    Image

    Pühapäeva hommikul sai otsitud sädet. Paak oli paigaldamisel süütepooli "-" klemmiga ühendusse sattunud. Peale leidmist läks masin ilusasti käima ning jäi ka iseseisvalt tööle. Ei leidnud kasti sobivat õli, nii et prooviring jäi seekord veel tegemata.

    Ratas ise meenutab juba natukene seda eelnevalt viidatud musta 56-t
    Image

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 29. Dec 2013 19:25
    by Prii
    Ei ole väga mahti olnud midagi suuremat teha. Siiski on külka küljes ning ka sõidud tehtud.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 29. Dec 2013 21:56
    by madeinussr
    Pane pilti kah :)

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 13. Jan 2014 09:08
    by Prii
    Tänu ühe kaasfoorumlase vihjele ja abile sai hangitud korv. Ise täiendas ta oma varusid ühe suht heas komplektsuses Jawa-ga. Loodetavasti tuleb Motokuuri ka teema 8 )

    Väidetavalt tegemist varuosakorviga, mis kunagi ratta küljes teed puudutanud ei ole ning mille eelmine omanik võttis välja puukastist. Kahjuks ajaga rändama läinud ka mõningad detailid. Kõige rohkem on kahju sellest, et korvi kate ning ratas koos selle väikese mutrikattega on puudu.
    Kahjuks 56-e mõttes ikkagi vale korv, kuid ostmaga jätta ka ei saanud.

    Tundub, et korvi värviga otsustati ka ratta värvus.

    Paar pilti ka:
    Image Image

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 24. Feb 2014 23:31
    by Prii
    Lisaks korvile sai vahepeal soetatud ka suhteliselt korraliku kroomiga tagumised amordid. Peale paigaldamist langes ratta tagaots umbes 3cm. Visuaal kohe palju parem.
    Image

    Lisaks sai maadeldud veidi korviga. Kõige rohkem võttis aega klaasi hoidja paikasobitamine nii, et ta ilusasti ja otse oma pessa istuks. Uus asi on ikka uus asi, kuid kooste- ja värvikvaliteet on ikka väga kehv. Lõpuks ikkagi korv küljes ning sõit tehtud.
    Image

    Üha enam hakkab muret tegema see puuduv istmeporolon. See on visuaalselt minu jaoks kõige suurem tükk, mis puudu on. Kui kellelgi vähegi silma hakkab, võib kindlasti märku anda.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 25. Mar 2014 12:05
    by Prii
    Nädalavahetusel sai väike kevadsõit tehtud. Päris mõnus oli ikka.

    Image

    Lisaks tegin pühapäeva õhtul ikkagi mõistuse otsuse ning viskasin kogu ratta ringi '61 Planeta raami peale, nagu ka päris alguses selle projektiga alustasin. Kõige suurem põhjus on aeg, sest tahaks ikkagi pilli ehitamisega edasi liikuda ning lihtsalt ei ole mahti omale erinevaid originaalseid 56-e juppe otsida.
    Saan aru, et tegemist on lihtsama vastupanu teed minemisega, aga kohe laheneb istmeprobleem ning samuti ei ole enam küsimust, kas külgkorv on õige või mitte.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 05. Apr 2014 19:59
    by Nobody
    Oeeeh, need vanatsikli tripid 8 )

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 06. Apr 2014 11:19
    by Prii
    Projekti edenemise kiirus ei ole küll eeskujulik, kuid ta liigub siiski.
    Tuleb konstateerida, et kevade saabudes on seda garaažiaega üha rohkem nappima hakanud. Õnneks läks laupäeva hommikul kell 6 uni ära ning sai sammud koheselt garaaži seatud, et enne muid toimetusi paariks tunniks põhitegevusele keskenduda.
    Oma koha on ratta küljes leidnud õige iste ning mõned pisividinad. Ratta komplektsus on juba enam-vähem, kuigi tuleb tunnistada, et 56-e välimus oli minu jaoks ikkagi põnevam. Muutma ei hakka - ju ei olnud selle ratta aeg.
    Sellel nädalal peab Kloostrimetsast uued harjad ostma, kuna üks vanadest vastu rootorit ei ulatu ning suure tõenäosusega on selle taga kinni ka laadimissüsteemi töövõime.

    Re: Izh 56(K) 1961

    Posted: 13. Apr 2014 14:47
    by Prii
    Laupäeval sai külkale jällegi veidi tähelepanu pühendatud. Lisandusid mõned põlevad tuled ning veidi elektrisüsteemi korrastust. Kuna Kloostrimetsa uute harjade järele ei jõudnud ning ei olnud ka midagi, millest sobivaid välja viilida, siis laadmine jäi seekord veel helesiniseks unistuseks. Siiski valmistasin ette ühe staatori, rootori ja relee, et kui harjade vahetamisega tuli ei kustu, siis oleks kohe kiirelt võimalus teisi komponente proovida. Leidsin ka kaks komplekti neid vingeid poriplekke, mille paremad eksemplarid ka kohe stiilipuhtuse püüdmiseks ratta külge kolisid.


    Pildiseeria:
    Image Image Image Image

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 28. May 2014 09:02
    by Prii
    Mõni nädal tagasi lisandus laadimine ning esiamortide vedrudele ca 30mm puksid. Puksid läksid seepärast, et muidu külgkorviga sõites tundub esiots jube vedel ning paremale keerates tahab mehiselt korvi üles tõsta.
    Pill nüüd iseenesest käivitub ning sõidab piisavalt hästi, et võiks hakata keretöödele mõtlema.

    Keegi minu eest pleki- ning värvitöid ei viitsi teha? :D

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 28. May 2014 11:30
    by roosakummik
    Keegi minu eest pleki- ning värvitöid ei viitsi teha? :D

    Aga kuhu jääb isetegevus ja see kirg, vaev ning rõõm :D

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 28. May 2014 13:59
    by madeinussr
    Eks peamiselt jääb vist ajataha?! Prii tahaks ju see suvi ilusalt värvitud külkapilliga sõit või mis?

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 28. May 2014 14:19
    by Prii
    Aeg ja viitsimine. Nooruses on neid värvitöid tehtud küll, kuid hetkel saaks ainult maal sellega tegeleda ning lihtsalt ei ole neid nädalavahetuse tunde nii palju võtta, et ise jõuaks/viitsiks teha.

    Nii et kui keegi juhtub lugema ning tegeleb asjaga, võib käe tõsta ning arutame asja.

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 29. May 2014 08:54
    by Nobody
    roosakummik wrote:Keegi minu eest pleki- ning värvitöid ei viitsi teha? :D

    Aga kuhu jääb isetegevus ja see kirg, vaev ning rõõm :D
    Kas Asso ei lasknud oma Jupiteri kellelgi korralikult värvida? Ehk jagad tema kaudu kontakti? 8 )

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 29. May 2014 19:43
    by roosakummik
    Seda tuleb Asso käest küsida. Ma pigem soovitaksin Automoto foorumis olevat kasutajat nimega Kombimiis. Väga asjalik tegelane värvimise alal.

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 30. May 2014 00:24
    by MudLover
    Kõigepealt soovin jõudu ja jaksu.
    Mis puudutab korraliku töömehe leidmist, siis see on paras pähkel. Tahad ju võimalikult soodsalt, võimalikult head tulemust. Oma Jupiteri lasin vene meestel Akadeemia teel ära värvida. Põhjus oli sama, ei olnud endal nii palju aega ja energiat, et ise värvitöödega tegeleda. Aega neil läks küll planeeritust kauem (palju kauem), aga tööde maksumus ja tulemus olid seda ootamist väärt. Kuna aga nad hetkel kolivad, siis nende kontaktist pole sulle kahjuks mingit kasu.
    Terv,
    Asso

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 01. Jul 2014 00:01
    by Prii
    Kõik suuremad osad, mis küljes on, on nüüd sinised. Ärge laske ennast pildist pimestada. Tegelikus elus näeb palju kehvem välja.
    Kellelgi pilte ei ole, kus täpselt triibud asuvad? Mu enda kunagised pildid on kahjuks kaduma läinud. Enda vanalt rattalt mäletan, et triip oli ka esihargil ja raami esiosal. Samas netis leitud piltidelt väga viimati nimetatud triipe ei leia.

    Kuidagi peaks nüüd lihtsalt istmenaha korda saama ning kindlasti oskab keegi ka vihjata, kust leida vana mustriga 19 tolliseid rehve?

    Homme peaks varuosakaste tuhlama. Siis näeb, kas saan õige mootori kokku või mitte.

    Image

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 03. Jul 2014 08:42
    by Prii
    Põhilised jupid, mille peale õige välimusega mootorit ehitada, on nüüd olemas. Puudu hetkel veel parempoolne mootorikaas. See peab olema käsikäigukangi võlli avaga. Kui kellelgi üle, võib pakkuda.

    Image

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 03. Jul 2014 22:07
    by mk
    Tervitus,

    Kui mu mälu mind ei peta, siis parempoolne mootorikaas oli selle mudeli puhul veel eriline, et seal ei olnud eraldi ava süütemängu jaoks. Aga küllap tead seda isegi, ma lihtsalt niisama targutan.

    Kui saadad mulle privaatsõnumisse oma meiliaadressi, siis saan Sulle saata mõned tehasepildid, kust triipude kohta loodetavasti mingit infot saad.

    Jõudu.
    Martti

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 06. Jul 2014 13:21
    by Prii
    mk wrote:Tervitus,

    Kui mu mälu mind ei peta, siis parempoolne mootorikaas oli selle mudeli puhul veel eriline, et seal ei olnud eraldi ava süütemängu jaoks. Aga küllap tead seda isegi, ma lihtsalt niisama targutan.

    Kui saadad mulle privaatsõnumisse oma meiliaadressi, siis saan Sulle saata mõned tehasepildid, kust triipude kohta loodetavasti mingit infot saad.

    Jõudu.
    Martti
    Suured tänud, Martti. Piltidest ja kataloogist on kindlasti palju abi.

    Kaane suhtes on sul täiesti õigus. See on Planetale iseloomulik detail, sest nii eelnenud 56-l kui ka järgneval Planeta 2-l oli see kaas teistsugune.
    Mul on ka üks suht heas komplektsuses 63 aasta Planeta, tehasest tulles oli selline: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26209
    Seal on raami esiosal triip olemas ja ma mäletan enda omal ka. Samuti üks leitud pilt netist: http://www.auto24.ee/used/650615

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 21. Sep 2014 20:39
    by madeinussr
    Nägin ratast Kesk-Eesti kandis sõitmas, nägi päris äge välja, eriti selle laheda tuuleklaasiga.

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 22. Sep 2014 10:42
    by Prii
    Nagu eelnevas postis mainiti, on ratas endale saanud suure esiklaasi. See variant, millel alumine osa on plekist. Natuke värvimist ning siis peaks olema suur osa selle aja lisavarustust küljes - klaasid, pakiraam, poriplekid. Olen näinud erinevatel piltidel ka külgkorvi pakiraami, kuid seda veel hankida ei ole õnnestunud.

    Pisidetailidest on lisandunud õige spidomeeter, süüteluku plastmassist kate, käsipump ning mõned poldid/mutrid.

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 22. Sep 2014 20:29
    by Nobody
    Ajad komplektsuse täitsa peeneks, lahe lugeda kohe. Kuidas esiklaas niiöelda sõidumugavust juurde andis?

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 24. Sep 2014 00:09
    by Prii
    Komplektsuseni on veel küll väga pikk maa minna, aga vaikselt...
    Esiklaasiga sõita on harjumatu. Tsikkel näeb ka harjumatu välja :D

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 07. Dec 2014 15:42
    by Prii
    Käisin täna üle paari kuu garaažis ratast vaatamas. Oli alles. Selle eest premeerisin teda uue tagapiduri varda kattekummiga. Panin külge ka tooreklapi hoova, kuid kahjuks ei ole hetkel küljes K28 karburaator ning seega ei ole ka trossi sinna külge panna, kuid kuna see keermeava lenksu küljes mind häiris, siis sai ära tehtud. Kõige raskem oli leida seda õiget kinnituspolti. Õnneks tulid selle käigus välja ka mõned kroompeadega küljekarpide kinnitamise poldid.

    Image

    Re: Izh P(K) 1961

    Posted: 08. Dec 2014 04:29
    by vaalo
    Siit võib leida infot analoogsetele kroom-läätspea kruvidele alternatiivide hankimise kohta.