Izh Planeta - '62

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

See tunne, kui hakkad Planetal mootorit vahetama ja enne raamile tõstmist avastad, et oled jätnud tagumised poldid panemata mootori koostamisel...
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

1962 külgkorviratas sai novembris ülevaatuse peale, et kevadel kohe võtta oleks. Kui mõni talvesõit peaks tulema, siis on midagi võtta.

1963 sooloratas sai lõpuks uue mootori vahele. Mootoriosade ettevalmistamine, koostamine ja rattale paigaldamine võttis kokku ca poolteist aastat ning hetkel on veel karburaatori sättimine tegemata. Mootor sai tehtud ühe vana krossimootori juppide baasil.
Väntvõll diameetris kergemaks treitud, uus kepsulaager EHW-s, alumiiniumist tihendusrõngad karteris.
256007580_371410468104400_2120705255007449265_n.jpg

Silinder suudeti napilt veel teise remondi kolvi järgi sobivaks teha. Silindril kellegi teise poolt aknad suureks viilitud. Kolvi seelik silindri järgi sobitatud. Mõõtsin ka ära akende aeg-alad, kui kahjuks ei leia pilti hetkel. Silindripeaks M11 tähisega tehase krossimootori detail. Pea kasutamiseks peavad olema pikemad tikkpoldid.
248177411_322383232607284_5958310899823904326_n.jpg
256549934_622077582163972_6798886619270679566_n.jpg

Karburaatoriks 34mm lõõriga Hiina toodang. Originaal gaasirull jääb veidi lahjaks, st ei suuda siibrit täiesti lahti tõmmata. Sobivaks freesitud sisselaskekollektor Motaki.ru-st, õhufilter tavaline svamm, süüde originaal 6V, pingeregulaator Vape. Esimene käivitus oli paljulubav. Läks ilusasti käima ning erksuse vahe kohapeal on võrreldes 1962 rattal oleva mootoriga tuntav. Loodetavasti on see vahe ka sõidul tunda.
Attachments
256395470_1096478634431975_1997250985129664489_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Teema on kuidagi pudruks ja kapsasteks läinud. Kirjeldatud on kolme ratast ning takkaotsa veel Remontretke sõite. Kirjutan siia pigem endale markeerimiseks, et järgnevad sündmused toimusid.
12.02 plaanisime sõbraga minna ühele väikesele tiirule korvidega. Reede õhtul läksime garaaži ning hakkasime laupäeva hommikuks ette valmistuma. Nagu ikka, siis viimasest Remontretkest oli tekkinud kahjustusi, mida kohe siis ei märganud.
Izh 56K tagumine porilaud vajas keevitamist mõlema esimese kinnituse juurest. Samuti ühe tagumise kinnituse juurest oli porilaua küljel suur mõra. Ei hakanud isegi pilte tegema, kuna tulemus jäi haruldaselt kole.
Teine mure oli see, et paak oli lekkima hakanud. Keegi on kunagi tinutamisega paiganud ning see paigatud koht andis järele. Kuna see on mul ainus 56-e paak, siis läks hetkel ajutiselt peale uuem Planeta paak ning 56-e oma jäi ilma korgita tuulduma, et mõne nädalapärast joodetud koht ära puhastada ning keevitusega ära parandada, nagu ma erinevaid Izhi paake korduvalt edukalt parandanud olen.
Kolmandaks üllatuseks oli uue Hiina Jikovi kraani sõela metallvõrgu haihtumine. Seda lihtsalt ei olnud enam plastist raami küljes pärast ca 200km sõitmist ning kohe oli ka reserv umbes. Nagu vask oleks lahustunud bensiinis.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Prii wrote: 14. Nov 2021 10:26 1963 sooloratas sai lõpuks uue mootori vahele.
Enne jaanipäeva sai tehtud 1963 soolorattale esimesed 250 km sissesõitu. Päris hästi liigub, kuid segu meelega pigem rikkaks pandud, et ei tekiks tahtmist liigselt kupatama hakata :D
291088597_378609450922317_8569878637860170122_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Kas kellelgi on kogemust või on teinud võrdlust summutite osas. Üritasin otsida, kui ei leidnud.
Mul on kahel Planetal (korv ja soolo) kasutusel 56/esimese seeria nn mitteavatavad summutid.
soolo.JPG
kylka.JPG

Korviga 56-l (millel on Planeta 3 mootor) on avatavad 2-3 seeria summutid.
56.JPG
56.JPG (46.42 KiB) Viewed 1891 times

Mul on tunne, et 2-3 seeria summutid on nagu paremad, kuid reaalselt ma ei ole teinud katset sama tsikli ja erinevate summutitega. Kas keegi on selliseid katseid teinud Izhi summutitega ning oskab oma kogemusi jagada?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Nobody »

Kõhutunde järgi ütleks, et vana 56 sigariga popsub ratas iseloomulikult ja mõnusalt madalal pöördel. Geomeetria neil samas ka erinev.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Teen väikese vahekokkuvõtte oma Izhide kohta.

1961 Izh 56K(ihnu)-ga on tegevused olnud väikesed. Svammfiltrile leidsin hea lahenduse väikese vasktraadi näol, mis takistab pealmise kihi mahavibreerimist. Karpasse sai gramm väiksem düüs, mis parem tundub. Pärast nädalavahetuse sõitu selgus, et kusagil tuledes on lühis. Ajutiselt tõstsin lähi - ja kaugtulepirni toite ümber, et ei peaks pimedas ilma esituleta sõitma.
Enne järgmist sõitu oleks vaja teha ära 4 suuremat asja:
1) Tulede ahelast lühise otsing ning likvideerimine
2) Ujuki nõela kontroll ja/või vahetus
3) Tagaratta kodarate pingutamine ja rihtimine
4) Siduri reguleerimine

Kui motivatsiooni leian, siis ka käivitusvända võlli vahetus, sest kui käivitusvända polti tugevamalt pingutada, ei liigu enam käigupedaali võll.
IMG_1473.JPG


1962 Izh Planeta K ei ole midagi teinud. Suvel käisin korra tööl ning number kadus ära. Tööl tegin papist ajutiselt uue, kuid õnneks tagasi garaaži sõites leidsin üles. Lisaks üle-eelmisel nädalal tuli välja, et on tekkinud mingi käivitamise jama. Kui tööle saab, siis kõik OK, aga käima ei taha minna hoolimata VAPE-st ja kahest süüteküünlast (Jawa 360 süsteem on peal ehk kaks küünalt on OK). Esimese asjana peaks tõenäoliselt vana kütte välja vahetama.

1963 Izh Planeta on suvel vaikselt kilomeetreid saanud maakodu lähedal tiirutades. Peamiselt olen tegelenud karpa seadistamisega, aga seda mitte väga agaralt. Võib-olla kord paari nädala jooksul tegin 10-15 km ringi ning pärast igat sõitu panin tähelepanekud kirja ning üritasin vahepeal muudatusi teha timmimiseks. Originaal gaasirulli ehitasin ümber veidi, et suudaks karburaatori siibrit rohkem lahti tõmmata. Hetkel kalla-ja-tall pill, kuigi tundub, et need mitteavatavad summutid jäävad 100+ kiirusel piirama. Kui kellelgi on 2/3 seeria summuteid pakkuda, siis olen huvitatud. Roosteplekid, kriimud ning väiksemad mõlgid ei ole probleem ning võib ka ainult parempoolseid pakkuda, sest vajadusel saab need vasakpoolseks ümber keevitada.
325554422_552333970147078_8660922763520067763_n.jpg

Mõneti on ka kehv tunne neid rattaid vaadates, et ükski ei ole otseselt musta numbri kandidaat. FB gruppides kipub kohe kommenteerimine lahti minema, kui mingil müügikuulutusel ei ole masin 100% originaal, aga hind kõrgem, kui 300€. Samas on kõik muudatused tehtud selleks, et oleks kas kasutajasõbralikum lahendus, võimsam või on lihtsalt nendest juppidest koostatud, mis olemas on, et masinad ikkagi tänaval oleksid.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

1961 Izh 56K(ihnu) on saanud lisaks eelmainitud ning hiljem veel välja tulnud pisivigade likvideerimisele külge õige vanatüübi tule koos vastava spidomeetri, lukukatte ning võtmega. Näeb ikka oluliselt parem välja. Talveks peab muidugi klaasi tagasi külge panema, sest klaasiga on talvel oluliselt mugavam sõita.

Minu jaoks on välimusest puudu veel kolme triibuga akukarp või akukarbi kaas, sest kolme triibuga tööriistakarpe on mul 2 tk olemas.
368015211_1239433050073704_2093871523911499129_n.jpg
1962 Izh Planeta K ei ole endiselt midagi teinud.

1963 Izh Planeta on neist kolmest kõige rohkem tähelepanu saanud. Käivitub nii soojalt kui külmalt eeskujulikult. Külmalt käivitumine nõudis küll veidi peamurdmist, kuid pärast hiina karpa toore düüsi 1mm puuriga läbi puurimist külmkäivituse probleem kadus. Testimisega olen jõudnud nii kaugele, et teise ja kolmanda käiguga tõmbab Planeta kohta korralikult, aga kahjuks 4-daga ei ole sellist minekut, nagu võiks olla. Mul ei ole ükski mootor jooksnud 18-se veohammakaga nii vabalt 2-ga 60-ni, 3-daga 90-ni, kuid neljandaga üle 110 ei jõua minna. Tuulega oli viimati gpsi järgi 100 lagi. Kuna peal on originaal 6V kontaktsüütega, siis proovin millalgi vana Voshodi kontaktivaba ära, millega sarnase setupiga mootor kunagi päris hästi jooksis. Variant on ka proovida 17-st hammasratas, sest kõrgemate väljalaskeakende tõttu armastab see mootor rohkem pöördeid, kui tavaline silinder.
364227138_2573483786160266_3541341726533821947_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Üle-eelmisel nädalavahetusel sai sõidetud üks Remontretk, millest hmm oma K58 teemas juba veidi pajatas. Esimene kord aastate jooksul sai rada liiga raske ning olime sunnitud sisuliselt sõidu katkestama. Ühel P5-el lõpetas süütepool töötamise ning kuna olime parasjagu väga keerulises kohas, siis sõitis teine P5 metsast välja, võttis süütepooli maha, jalutas katkise P5-ne juurde, pandi sinna teine pool peale ning saime ratta metsast välja. Edasi läks ratas teise korvi järele köiega sleppi kuna hakkas juba õhtu poole kiskuma siis läksime sõitsime tagasi kodu poole.


Mina sõitsin Izh 56K- ga, kuid eelmisel õhtul otsustasin ikkagi korvi eemaldada ning minna soolona. Hiljem mudas sõites selgus, et see oli õige otsus. Taga oli küll kulunud kärn, kuid see toimis piisavalt hästi, nii et sain mootori jõul kõikidest kohtadest läbi.
Numbrimärgi plastalus sai kusagil võsas veidi kannatada, nii et pidin nipukatega kinni tõmbama. Samuti on uued siduritrossid vanade izhide jaoks liiga pikad ning sinna tegin puksi. Muus osas käitus ratas eeskujulikult.
Vanatüübi spidomeeter ei tööta hästi vaid jõnksutab ning loobib seierit kaootiliselt, seega sinna sisse peab vaatama.
379492640_7014678355231691_1465431113013341140_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

1961 Izh 56K sai omale läinud nädalavahetusel uuesti külge külgkorvi ja esiklaasi ning on nüüd talvesõidu ootel. Tundub, et peab millalgi tagumised amordid lahti võtma ning vaatama, kas seal mingit õli on veel alles. Tundusid kahtlaselt lödid. Istmekronsteini on jälle pragu tekkinud ning see vajab keevitamist (tundub, et need 56 esiistmed ei kannata väga metsasõitu).
imgpsh_fullsize_anim.jpg


1962 Izh Planeta K sai vahepeal ülevaatuse peale uuesti. Paar posti tagasi mainitud käivitamisprobleem oli tingitud vanast kütusest. Uue kütusega käivitus masin koheselt. Kuklas on väike plaan teha see masin Jupiteriks, kuna neid Planetasid mul on mitu. Seda toetab garaažis olev sinine 1962 Jupiteri raam. Süütesüsteemi saaks ka otse üle tõsta, kuna peal on Jawa 360 Vape. Vastu räägib see, et mul Jupiteri mootorit olemas ei ole. Olemasolev mootor töötab suht OK-ilt ning väga palju ka kilomeetreid ei saa. Võiks proovida müüa, kuid näha on, et turul selliste P3 kompott mootorite vastu väga huvi ka ei ole ning varumootor on mul juba riiulis olemas.
417498097_937212621354227_3484149865338438773_n.jpg


1963 Izh Planeta sai suve lõpus omale Voshod 2M kontaktivaba süüte külge ning veidi isegi sõitsin. Paigaldamisel oli vaja stroboskoobi abi ning selgus, et rootori ja väntvõlli kiilude avad olid 180 kraadi nihkes. Seega läks rootor peale ilma kiiluta. Masin käivitub ja sõidab, kuid kahjuks ei ole nii suurt vahet, kui ma ootasin. Proovisõidud pidin tegema ilma küljekaaneta, kuna sellele süütele ei mahu esimese ja teise seeria küljekaas peale. Seetõttu ei saanud ka sidurit kasutada, kuid tunnetusega käike vahetades ei ole probleemi. Suvel tuleb edasi vaadata, kuidas selle masina paremini jooksma saaks.
418331959_922082805957314_9175584661417500813_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Mõni aeg tagasi toimus väike sõit. Osales 7 ratast ning kõik vajasid varem või hiljem veidi nokitsemist. Sõidu meeldejäävaim osa oli mööda Peipsit kulgemine, kui ilm oli väga ilus.
418675545_955725256075442_3551356213331688716_n.jpg
imgpsh_fullsize_anim (1).jpg


Teemas kajastatud ratastest sõitis sõidu Izh 56K, mille elektrikotermann lükkas veidi sõidu algust edasi. Tundub, et tuleb ikka täiesti uus juhtmestik teha, kuna kõikide ahelate takistusi olen mõõtnud, kuid kusagil ikkagi lühis on. Sõidu jäid ahelasse ainult esituli ja pidurituli.

Foorumi liikmetele tuttavatest ratastest osales ka hmm oma koviga Jawaga, kuid tõenäoliselt pajatab ta sellest millalgi oma teemas.
Post Reply