Izh Planeta - '62

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh P(K) 1961

Unread post by Prii » 25. May 2015 11:01

Vahepeal on külkapill tegelenud seismisega peamiselt. Hakkas juba vaikselt doonoriks vahepeal erinevatele ratastele, kuid sellel nädalavahetusel sai tehtud päris mitu tööd. Uus karburaator läks peale, sellega seoses oli vaja kollektori avad kõik paika freesida. Nüüd töötab ka tooreklapp lenkslt. Korviratas sai korralikuma vastu vahetatud. Põhimõtteliselt masina kõik süsteemid töötavad ilusasti. Käisime sõbraga, kes on põline Jawamees, kruusa- ja põlluteid sõitmas. Izi korv sai kiita - nii kasutusmugavuse kui ka vedrustuse poolest. Kui viitsiks veel tagakiige puksid ära vahetada, siis võiks veermiku päris heaks lugeda.

Väike endel ka sõbra poolt tehtud. Ilmselgelt on tal hea meel sõitmise üle.
Image

Kui kellelgi on pakkuda külgkorvi ratta kilpi koos poolkuukapsliga, siis olen sellest huvitatud. Samuti otsin ühte Izi 19-tollist kroomveljega ratast. Praegu on tsiklil kroomid, kuid külkal värvitud.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 25. May 2015 15:51

Naeratusest võib kahtlustada, et Jawamees ostab varsti korviga Izi prooviks :mrgreen:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 16. Jun 2015 10:47

Üle-eelmisel nädalavahetusel sai ka lõpuks numbri külge ning ratas nüüd täiesti tänavalegaalne. Tagarehviks veel vana kärn, kuid loodetavasti jaanipäeva paiku saab selle mure ka lahendatud.
Image

Eelmisel nädalavahetusel sai lennumasinale ka kaamera külge pandud ning väike õhulennuvideo üles võetud.
Image

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 03. Aug 2015 09:55

Masin on siiani päris hästi töötanud. Mootori sõrmetirin ikka nii suur, et kilomeetri kaugusele on kuulda. Siiski nn vanarauast kokku laotud mootori kohta ülihea.
Laupäeval osalesin Jõgevatreffi paraadil ning pill jäi ka fotomehe objektiivi ette: http://tartu.postimees.ee/3280753/pildi ... ma/4341011

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 13. Sep 2016 08:58

Tuleb tõdeda, et suvi on möödas ning sellel suvel ei pannud kordagi käima.
Mis vahepealse aastaga juhtunud on:
1) Sadulaplekk tehti uueks ning kaasfoorumlaselt ostetud uus sadulanahk sai külge paigutatud
2) Koos sadulanahaga sai kohe ligi võetud korvikate. Samalt kaasfoorumlaselt.
3) Külgkorvi ratta mutri kattemuna eraldas oma varudest peale pikka läbirääkimist samuti toosama kaasfoorumlane. Suured tänud talle
4) Täiesti juhuslikult jäi ette külgkorvi ratta alumiiniumist iluketas, kuhu külge eelmise punkti munakas käib
5) Kõik vajalik jupimajandus uue mootori kokkuladumiseks olemas

Hetkel on väntvõll treiali käes, kes selle üle vaatab ning sõrme kõikide vajalike avadega sobima paneb. Kui varasügis mööds, siis loodetavasti saab uue mootori lõpuks kokku ning pillile järgmiseks hooajaks elu sisse.

Edit: Pilt ka korvirattast koos kattemunaga.
Image

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 17. Oct 2016 08:03

Mootor tuli laupäeval raami vahelt välja ning pühapäeval pidi ülekäiduna tagasi vahele saama. Kõik vajalikud osad olid olemas ning suures osas ka ette valmistatud.

Image

Kahjuks nii ei juhtunud. Selgus, et uuekooli väntvõlli ketiratta poolne ots on vanast ca 2mm lühem, nii et väntvõlli ning sidurikorvi hammasrattad ei istu ühel liinil. Proovisin ka käigukasti sisu nii palju nihutada, kuid ei õnnestunud. Samuti proovisin nn uuekooli ja vanakooli korve, kuid mõlemate korral oli vahe sama. Kas Planeta 5-l on vanemate versioonidega teistsugune väntvõlli vedav hammasratas? Ei ole ka nagu kuulnud, et mingi koonuspuks olemas on, mis ketiratta ning väntvõlli vahele käib. Oskab keegi lahendust pakkuda?

Image

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 17. Oct 2016 08:51

Kas sidurikorvi all lisaseibi ei ole? Minul oli pandud peavõlli laagri alla seibid ja selle kompenseerimiseks oli sidurikorvi all samuti seib. Kui üks neist ära jätta, on joondus paigast ära.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1681
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. Oct 2016 09:39

Siin on vaja ju korvi sissepoole saada. Seega kui võimalik tuleks seib ära jätta.
Saan siiski aru, et seibi mida ära jätta ei ole.


Privas pakutud lahenduseks on väntvõlli hammaka maha treimine ja ja teisel samasugusel sisu välja treimine ning uuesti omavahel kokkukeevitamine sobivas asendis.

Samas ma pole kindel hammasratta materjalis, sidurikorv on igatahes malmilaadne toodel.


Nobody wrote:Kas sidurikorvi all lisaseibi ei ole? Minul oli pandud peavõlli laagri alla seibid ja selle kompenseerimiseks oli sidurikorvi all samuti seib. Kui üks neist ära jätta, on joondus paigast ära.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 17. Oct 2016 10:26

Nobody wrote:Kas sidurikorvi all lisaseibi ei ole? Minul oli pandud peavõlli laagri alla seibid ja selle kompenseerimiseks oli sidurikorvi all samuti seib. Kui üks neist ära jätta, on joondus paigast ära.
Seibide ringitõstmine ei ole kahjuks antud hetkel abiks, sest see on mõeldud ikkagi alla millimeetri joondumise paikaseadmiseks. Minul on aga selgelt 2mm möödas. Väntvõlli ots on reaalselt 2mm lühem. Midagi ei saa osta pimesi. Kogu aeg peab vana jupp ning mõõtevahend kaasas olema.

Joonduma saab hammasrattad nii, et peavõlli lõpus oleva paksu seibi (see, mis käigukasti kaanes oleva veohammasratta ette läheb) asendan 0,5mm seibiga. Et alumine käigukasti võll ülemise järgi paika saada, tuleb ära võtta käigukasti kaane sees olev alumise laagri kate ning kahvli juhikvõlli kaane poolsesse otsa ainult 0,1mm seib (kui midagi ei pane, hakkab kaant sööma).
Siis aga hakkab sidurikorvi taga olev käimalöömihammasratta vedru vastu laagri fiksaatorplaati käima.

Erinevaid juppe sai ikka väga palju lapatud ja proovitud:
Image

Ühesõnaga kõik lihtsad lahendused olen oma arvates ära proovinud. Küsimus on, et kas võib olla, et mingid uuema tüübi vedavad hammasrattad on teistsugused, mis selle väntvõlliga klapivad, nii et ketiliin jääks paika. See oleks kõige lihtsam lahendus.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 17. Oct 2016 11:11

Siis aga hakkab sidurikorvi taga olev käimalöömihammasratta vedru vastu laagri fiksaatorplaati käima.
Täpselt sama mure oli mul. Kuid seda põhjustas vedrutaldriku siseava kulumine, et vajus nii taha. Kas saad selle veohammaka tähtsad mõõdud välja tuua, võin vabal hetkel ülejäänud osadega enda garaazis mõõte võrrelda.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 17. Oct 2016 12:03

Mõõte anda ei oska hetkel, kuna õhtu läks nii kiireks, et midagi maalt kaasa võtta ei jõudnud. Võid vaadata lihtsalt, kas jääb silma erinevaid Planeta mootori hammasrattaid. P5 varuosakataloog annab väntvõlli koodiks P2 väntvõlli, mis tähendab, et uuel ei tohiks erisusi olla. Sama kataloog väidab, et 95 oli hammasrattal mingi muudatus (vt manust). Üha rohkem aga kaldun arvama, et tegemist on lihtlabase praagiga ning see osa tuleks lihtsalt proovida väljapoole tõmmata: http://drive2moto.ru/uploads/blogs/1019 ... to0910.jpg
Attachments
Capture.PNG

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 31. Oct 2016 10:00

Hammasratta teema lahendasin koonuspuksiga. Kuna väntvõllil oli ka vedava hammasratta poolne tihendipind lühem, sai seal kasutatud kahe 10mm tihendi asemel 10 ja 7mm laiusega tihendeid. Väntvõlli tihendipinna ja 304 vahelise tühimiku täitsin vajaliku hulga DIN988 reguleerseibidega. Reguleerseibe ostsin kohe hulgi. Kulusid marjaks ära ka käigukasti võllide ning sidurikorvi reguleerimisel. Ketiliin jookseb nüüd igatahes otse ning mootori alumine ots on ilusasti koos.

Lihtsalt siiski ei pääsenud. Silindri paigaldamisel ilmnes järgmine ebakõla. Kui kolb on alumises surnud seisus, siis kolb on väljalaske akende alumistest äärtest ca 5mm kõrgemal:
Image

Ülemimne ots samas 5mm küll juurde ei taha:
Image

Teise silindriga enam võrrelda ei jõudnud. Panin selleks nädalavahetuseks asjad kokku.
Järgmisel korral tõenäoliselt tuleb silindrit mõne teise silindriga võrrelda, et aru saada, kas viga peitub silindris, väntvõllis, mootoriplokis või milleski muus. Kõige rohkem muidugi kahtlustan, et väntvõll on praak ning kolvikäik originaaliga võrreldes väiksem. Seega, nagu kaasfoorumlane madeinussr kunagi alguses ütles: "Ära jända selle uue väntvõlliga. Lase parem vanal keps ära vahetada".

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1681
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 01. Nov 2016 14:59

Ootan huviga kuidas see koonuspuks toimib.
Viimastel piltidel olev kolvi probleem on mulle tuttav, uustoodangu osad kolvid on 1,5mm kõrgemad.
Ja viimaselt pildilt on näha , et kolb tuleb silindrist välja ning 99% tõenäosusega hakkab vastu pead käima (varem või hiljem). Sul on kaks võimalust, panna paksem tihend silindri alla või siis kolbi lasta pealt veidi maha treida.

Samas kolvikäigu pikkuse teooria võib ka vettpidav olla.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 01. Nov 2016 21:05

Samas, kui kolvikäik väiksem väntvõlli praagi tõttu, peaks ÜSS asendis kolb olema madalamal normaalist ning vastupidi suurema käigu korral. Muul juhul peaks olema erinevus kepsu pikkuse ja kolvisilma asukoha erinevusega kompenseeritud ju..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1681
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 01. Nov 2016 23:15

Ei pruugi, kolvikäik lühem aga keps pikem.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 01. Nov 2016 23:38

madeinussr wrote:Ei pruugi, kolvikäik lühem aga keps pikem.
Ahaa, pakuks tõesti huvi kas nii tapi asukoha, kui kepsu pikkusega on tegelased seal mööda pannud või mingit kombot sooritanud? Kui vaja mõõta, siis endal ka üks P3 vana tehaseväntvõll just laua peal.

Aga paistab, et pole see häda sul nii suur vist ühti. Enda 10 000 km sõitnud P3l oli seis selline ÜSS ja ASS:
IMG_20161101_224303.jpg
IMG_20161101_224252.jpg
Mis paksusega tihend karteri ja silindri vahel on? Mul on uusi asbestilaadsed tihendeid ning need vähe paksemad kui tihti komplektides olevad papist variandid. Ilmselt see võib ka midagi mõjutada...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 27. Nov 2016 20:15

Mõõtsin väntvõlli ära. Kolvikäik oli nii, nagu peab, aga keps tundus ca 1mm pikem.
Mõõtsin üle ka ühe vanema P3 silindri ning sellega võrreldes olid uuel silindril kõik aknad 1mm madalamal. Uus kolb võrreldes vanaga ca 1mm kõrgem (sõrme avast mõõdetuna). Seega tundub, et probleem on erinevate komponentide vigade summa.

Lahendasin ikkagi silindri alla plaatide paigutamisega ning sain kolvi akende suhtes õigesse kohta.
Image Image Image

Hetkel on mootor raami vahel ning esimesed sõidudki tehtud.
Last edited by Prii on 05. Dec 2016 14:49, edited 1 time in total.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1681
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 27. Nov 2016 21:02

2mm alumiiniumleht läks alla?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 28. Nov 2016 20:11

madeinussr wrote:2mm alumiiniumleht läks alla?
Kokku 3,5 mm.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 05. Dec 2016 21:28

Natukene nokitsemist ning masin töötab juba veidi paremini. Lisaks unustasin mainida, et sõrme stoppereid paigaldades selgus, et sõrm on 1mm liiga pikk. Treipink aitas. Koostamisel selgus ka, et rõngastel väga oluliselt kulumise ruumi ei ole. Nimelt rõngastopperid kolvis on madalad ning seega ei pea rõngas palju kuluma, et ringi hakkaks käima. Eks mõninga sõidu järel tuleb lahti võtta ja kontrollida. Mootor küll kahjuks lendas kauge kaarega eelmisel lehel suurelt plaanitud originaalist, kuid mis teha.

Paar klõpsu ka:
Image Image Image Image

Pilt odomeetrist, et teaks, mis kilometraažil uus mootor vahele sai.
Image

Mõneks ajaks läheb ratas nüüd talvekorterisse, et ka teistele projektidele veidi aega pühendada.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 06. Dec 2016 11:08

Väga hääd pildid! Mis plaanid on, kas uuel hooajal saab seda ratast Eesti teedel ja metsateedel kohata?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1681
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 06. Dec 2016 11:24

Sadula- ja korvinahk on küll päris kenasti välja kukkunud :wink: .
Peal on VAPE 12V süüde? Kuidas tuled näitavad?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 06. Dec 2016 17:24

Nobody wrote:Väga hääd pildid! Mis plaanid on, kas uuel hooajal saab seda ratast Eesti teedel ja metsateedel kohata?
Kui kevadel sool teedelt läinud on, siis plaan ikka erinevaid teid näidata pillile. Palu järgi peaks korvi ikkagi ära võtma ning sissesõidu tegema ilma, kuid tõenäoliselt tuleb lihtsalt rahulikumalt liikuda. Kuna siin erinevatel vendadel on külka Iz-e valminud, siis võiks lausa mõelda MK külkade ühissõidule :)
madeinussr wrote:Sadula- ja korvinahk on küll päris kenasti välja kukkunud :wink: .
Peal on VAPE 12V süüde? Kuidas tuled näitavad?
Sadula oleks paremini saanud, kuid jäi nii. Kuna korralikku sanga kummi mul võtta ei olnud, siis jäi see ka panemata. Järgmise sadula teen juba paremini. Külka kate on nagu maru pingul, kuid eks ajaga venib veidi järele.
12V VAPE on mul soolo Planetal. Sellel rattal on originaal 6V akusüüde. Harjad on Jawa 634 omadest tehtud, kuna Izile mõledud 6V uustoodang elektrit ei juhtinud. Viimastel masinatel olen СБ32 releed alati pilbasteks lammutanud, puhastanud, vajalikud ühendused remontinud (remontida on tulnud alati! Isegi töötavat releed) ning Palu raamatu andmete järgi erinevad kontakti- ja õhuvahed paika reguleerinud. Hetkel laadimine toimib ning tulede üle ka ei saa kurta.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 10. May 2017 09:18

Nädalavahetusel esimene kevadsõit tehtud. Kokku ca 80 km. Masin töötas vene tehnika kohta eeskujulikult.
Image

Kellelgi Planeta karburaatori katteid ei ole üle?

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 10. May 2017 11:37

Mul vist on P3 katted üle. Pean kontrollima, kas ikka on P3.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 23. Apr 2018 13:27

Üle pika aja sai masin jälle garaažist välja aetud. Päris libedalt kõik ei läinud. Lekkima hakanud paagi asendasin ajutiselt teisega. Samuti ei tahtnud mootor hästi töötada keskmistel ja kõrgetel pööretel. Puhastasin kontaktid ning vahetasin kondensaatori, misjärel masin jälle kaunilt tööle hakkas.

Pikalt ei sõitnud. Ringi pikkuseks kujunes 35km.

Image

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 28. May 2018 10:02

Pühapäeval otsustasin võtta ette kiigepukside vahetuse, mida olin kaua edasi lükanud. Pukside komplekt sai ostetud Kloostrimetsast hulk aega tagasi.
Pilte väga teha ei jõudnud, kuna aeg surus peale. Siiski peale vanade juppide eemaldamist tegin ühe võrdluspildi. Vanad asjad on mustemad, uued asjad puhtamad.
Image

Mida tuli teha enne, kui uus komplekt sai paika:
1) Sisemistele puksidele treisin määrdesooned
2) Välimistele puksidele puurisin määrde suunamise ava
3) Sisemiste pukside distantstoru (vahetoru) otsad treisin sirgeks. kokku tuli ca 1,5mm maha võtta, et puksid raami vahele ära mahuks.
4) Komplektis kaasas olnud O-ringid olid liiga suured ja ei mahtunud ära. Õnneks leidsin kapist sobiva mõõduga ning läksid külge.
5) Uus võll oli vanaga võrreldes ca 0,7 mm diameetris suurem, seega ei mahtunud raami avadest läbi. Viilisin ühe poole ava veidi suuremaks.

Lisaks sai õige paagi lekkekoht keevitatud, värvitud ning tagasi rattale külge. Kuna veoketi niikuinii lahti võtma pidin, siis asendasin 15 hambaga vedava hammasratta 16 hambaga variandi vastu. 15 hambaga oli seepärast, et teha sissesõitu koos külgkorviga. Arvasin, et mootoril võiks alguses niimoodi kergem olla.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 02. Jul 2018 09:12

Viimane suurem asi, mis tehtud sai, oli akukarbi kaane hinge remont. Lasin laserlõikuses lõigata uue detaili, vormisin hingeks ning tööl keevitaja punktis kinni. Mina tegin 0,5 RST plekist, kuigi originaalis tundub olema paksem plekk. Kokkuvõttes sai uus hing väga hea.

Paar toorikut tegin ka lisaks ning kui kellelgi kaasfoorumlastest on vaja, siis PM.

Image

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 03. Aug 2018 09:56

Innustatuna siinste adminnide reisist, võtsin ise ka ühe sõidu ette. Kokku ca 410 km. Maanteekiirus 60-70 kmh. Googlemapsist rada jagada ei saa, kuna paljusid teid, mis ma sõitsin, mapsis ei ole. Sisuliselt oli trass Jõgeva-Vasknarva-Sillamäe ning sealt edasi mööda rannikut Vergisse. Vahele jäi Letipea kant, kuna eelnevalt Aseris kaotasin suht palju aega otsides ühte teed, mida ei olnud enam. Samuti Kalvi juures oli ühele teele tupiku märk ette pandud ja ei hakanud proovima. Vainupea ja Altja vahelist lõiku sõitsin samuti Vihula kaudu, kuna väljas oli juba pime ning Planeti laadimistuli hakkas vilkuma vahelduva eduga. Hommikul Vergist otsejoones Jõgevale tagasi mööda asfalti.

Ratas pidas ennast hästi üleval. Probleemiks oli siis eelnevalt mainitud laadimistuli, mis vahepeal põles ja siis iseenesest ära kustus. Hommikul üle vaadates selgus, et miskipärast olid pingeregulaatori klemmid kokku sulanud. Laadimispinge iseenesest korras ning tuled samuti stabiilsed ja ei vilgu. Ennast jäid kummitama veel kaks asja. Esiteks see, et masin võiks paremini edasi käia ehk tuleks segu ja süüde üle vaadata ning teiseks vibratsioon. Tundus, nagu see oleks sõidu lõpuks veidi suurenenud.
Attachments
20180801_202951.jpg
20180801_202411.jpg
20180801_191509.jpg

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 21. Aug 2018 23:52

Hakkasin otsima eelmises postituses kirjeldatud vibratsiooni allikat. Vibra ei olnud kogu aeg vaid nagu tuli ja läks. Esimese asjana proovisin generaatori poolt vändalaagri loksu ning kahjuks tuleb välja, et alla 1000km sõitnud laagritel on see loks olemas. Täpselt ei mäleta ka, mis variant sisse sai. Metallist separaator oli kindlasti ning ostetud tõenäoliselt Kavialist. Nüüd pean leidma vaimujõudu, et mootor lahti võtta ning need laagrid ära vahetada. Samas saab üle kontrollida koonuspuksi, sõrme ja varasemalt mainitud madalad kolvirõngaste stopperid. Ühesõnaga suurem töö ette vaja võtta.
Kuna teise Planeta mootor tuleb ka uueks teha, siis on vast mõistlik kaks tükki korraga teha. Kui kellelgi on pakkuda Nõuka aegset uut või korralikku Planeta kepsu või tervet väntvõlli, võib käe tõsta!

Väiksematest asjadest sai ära parandatud käekummid. Vasakpoolne oli päris hea. Parempoolne see-eest väga halb. Kui eelmises postituses nähtava sinise isoleeri ära võtsin, siis jäi järele kulumata mustri, kuid väga pragunenud ja pooleks kumm.
20180818_222031.jpg
Laenasin töölt super attack'i moodi (kuid paremat) kummitihendite liimi ning liimisin tuimalt kõik praod kinni. Seejärel liimisin kaks poolt omavahel, lasin mõne aja kuivada ning nüüd asub omal kohal. Näeb ikka kordades parem välja, kui isoleeritud variant. Pildi panen kunagi hiljem.

Ratas osales ka 100 külgkorvi kokkutulekul Paides:
20180820_135512.jpg
39807893_10213093775127898_3290179273561735168_o.jpg

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 23. Aug 2018 20:46

Huvipärast uurin, kuidas Planeta korviga maanteel sõidab? Kas koos kaasreisijaga saab 70..80 sisse? Sõitsime hiljuti Madeinussriga paaripäevasel Eesti tripil ning minu Planeta liikus küll maanteel koos asjade ja kaasreisijaga päris vaevaliselt. 50..60 keskmiselt. Mõnel pikemal tuulevaiksel sirgel tuli 70 kellale. Loomulikult mootor ka üsna kohvi ja silindri puurimine remontmõõtu koos vända raalgrite ja simmeritega selle talve töö. 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 24. Aug 2018 22:15

Ega ta väga minna ei jõua jah. 60 gpsi järgi kõige parem kiirus. Muidu saab ikka 70ga sõita, aga nagu kerge vastituul, siis ikka 60. Tead sa, kui suur Planeta 3K tehasepoolne maksimaalne kiirus on?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 03. Sep 2018 09:41

Nädalavahetusel võtsin mootori maha ja lammutasin laiali.

Pole varem sellist asja kohanud, kuid kas olin ise jätnud väntvõlli laagri saale korralikult paigaldamata või on saale ise sisse jooksnud. Uue panin korralikult laagriliimiga.
20180902_102226.jpg
See omakorda on tõenäoliselt hakanud takistama laagri õlitust. Segu läbipuhumine generaatori poolt on olnud kehvem, mida on näha ka silindripea ja kolvi pealt. Tundub teile ka tõenäoline viga?
20180902_102215.jpg
Uued laagrid paigaldatud. Raamatu järgi käib laager nr 2505, kuid kuna seda ei olnud, siis võtsin sama mõõduga 2205 laagri. Vahe on rullide laiuses. Pildil uus juba paigaldatud.
20180902_111232.jpg
Mootori alumise otsa panin kokku, aga üllatusi tuli ikka ning ülemise otsa otsustasin laiali jätta. Peamiselt seetõttu, et uustoodangu sõrmed tuleb vist kuidagi tuugamalt paigaldada. ca 1000 km sõrm loksus külmas kolvis silmnähtavalt.

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4493
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 03. Sep 2018 12:59

Ma olen kolvile sõrme pesadele puurinud alt poolt 3mm õlitusavad 1tk mõlemale silmale. Nägin seda kunagi ühel lahti võetud mootoril ja nii olen ka teistega toimetanud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Mattu
Tavakasutaja
Posts: 188
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 03. Sep 2018 16:47

Te räägite sellest, et kolvisõrm loksub ja liigub kolvisilmades ja sinna puurite auke? Mitte te ei räägi juba kulunud kepsupuksis liikumisest?
Sõidan nagu suudan.

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 767
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 03. Sep 2018 16:56

Tundub, et kas väntvõll on hiina toodang või väga ilusaks poleeritud?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 04. Sep 2018 11:17

Mattu wrote: Te räägite sellest, et kolvisõrm loksub ja liigub kolvisilmades ja sinna puurite auke? Mitte te ei räägi juba kulunud kepsupuksis liikumisest?
Kui seda mootorit esimest korda koostasin, siis said nii kolvisilmad kui kepsupuks hõõristatud sõrme mõõdu järgi. Paigaldasin nii, et sõrm oli sügavkülmas ning kolb oli keevas vees. Kokku läks ilusasti käega surudes. Nüüd 800 km hiljem on silmaga nähtav lõtk sees. Olen oma teise Planeta mootori puhul sama näinud - uue aja kolbide silmad venivad miskipärast välja väga kiiresti.
Palu raamatu järgi peaks Planeta puhul sõrm liikuma nii puksis kui ka kolvisilmas. Mõtlesin nüüd remontmõõdus sõrme panna nii, et kuuma kolvi puhul läheks sõrm ainult rakise abil kolvisilmadesse sisse (ehk mitte lihtsalt käejõuga) ja puksis liiguks nii, nagu peab. Keegi oskab mõne argumendi tuua, miks see halb variant võiks olla?

roosakummik wrote: Tundub, et kas väntvõll on hiina toodang või väga ilusaks poleeritud?
Hiinakas. Enne ostmist tasuks üle üle mõõta veohammaka poolne ots. Paar posti tagasi on minu probleem kirjeldatud.

Mattu
Tavakasutaja
Posts: 188
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn. Kahjuks.
Contact:

Unread post by Mattu » 04. Sep 2018 11:30

Kolvisõrm peab kolvis ikka kinni olema. Liikumiseks on kepsupuks.
Sõidan nagu suudan.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 04. Sep 2018 14:04

Mattu wrote:
04. Sep 2018 11:30
Kolvisõrm peab kolvis ikka kinni olema. Liikumiseks on kepsupuks.
Palu raamatutes minuteada ikka alati kirjutatud, et Planetal täielikult ujuv sõrm. Muidugi võib Palu raamatutest võib leida ka vigu. Kas on oskad viidata mingile lehele/kirjandusele, mis toetab seda, et Planeta sõrm peab kolvisilmas kinni olema?

Kolm varianti on kasutusel http://www.tpub.com/engine3/en3-47.htm

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 649
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 04. Sep 2018 16:28

Palu raamatus on õige jutt. Asja mõte on järgmine: külmalt on sõrme ja silmade vaheline ist selline, et sõrm silmades ei liigu, töötemperatuuril silmaavad paisuvad ja sõrm hakkab ka nendes liikuma. Sellepärast ongi kolbi vaja kuumutada sõrme paigaldamiseks.
See kõik toimib juhul kui mõõdud on õiged. Kolvi ja sõrme värvimärk on sama. Need praegused uustoodangu kolvid venemaa avarustest on kehva kvaliteediga ja asjad ei toimi nii nagu vaja.
Kui sõrm silmades ei liigu läheb ta siniseks. Kvaliteetsetel muu maailma kolbidel läheb sõrm vabalt ilma suurema jõuta kolvisilmadesse ilma kolbi kuumutamata.
Kui kolvisilmadel õlitusavasid pole, tasub need ise puurida nagu juba kirjutati.
Kõigeparem varjant on leida nõukaaegne NOS kolb ja sõrm.
Oman mõnda roostes mootorratast.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 05. Sep 2018 10:43

teints, tänud vastuse eest.
Eelmine kord käis treial kolvi ja kepsu üle vastavalt Planeta 5 manualis olevale infole:
capture1.JPG

Seekord teen kolvisilmad miinusesse. Kepsupuks tundus hea ning selle proovin teha sama lõtkuga. Märkuseks pildi kohta, et kepsupuksi peab tegema ikkagi plussi. Mõõdu ees on mõttekriips, mitte miinus.

Online
User avatar
hannes_s
Tavakasutaja
Posts: 399
Joined: 12. Jan 2005 01:00
Contact:

Unread post by hannes_s » 05. Sep 2018 11:35

Planeta 5
Enda kogemuses Põlva motopoe (vene laagritega) on väntvõllis suur lõtk sees ja seda juba kokku pannes. Ja töötamise ajal on kuulda kohinat.
Laagri poest ostetud hiina laagriga on väike kõks peale mõningast sõitu. Kohinat pole. Koyo N2205E
Sõber pani oma mootorisse vana vene originaal väntvõlli koos laagritega (puhastas kõik õlipaberist välja) mis seal küljes olid ja ei mingit kõksu. Ei kohise midagi.

Kuidas Sinu väntvõlli laagritega peale vahetust on? Kas kasutasid SKF laagreid? Oled rootorist kõksu juba proovinud?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1681
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 05. Sep 2018 14:00

Eile tegin enda 7a tagasi komplekteeritud Spordi mootorile inspektsiooni. Sõidetud vahepeal 200 km max.
Kohapeal käies oli mootori korralik kolin sees, pööretega kadus ära. Rootorist loksutades korralik loks ülesse alla ja aksiaalsuunas samuti.
Laagrite päritolu ei mäleta, arvatavasti mingist laagripoest ostetud. Laagrid on samad mis Tavalisel planetal.

Võtan läbipäevil mootori lahti ja teen laagri tüübist pildi.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 05. Sep 2018 22:29

hannes_s wrote:
05. Sep 2018 11:35
Kuidas Sinu väntvõlli laagritega peale vahetust on? Kas kasutasid SKF laagreid? Oled rootorist kõksu juba proovinud?
Peale kokkupanekut ei loksunud kummaski sihis. Laagrid olid vist vene omad GPZ kirjaga pakist. Oktoobri alguses on plaanis paarsada kilomeetrit selle mootoriga sõita. Eks siis näeb, kas õigustavad end või mitte. Teada saate sellest siin kindlasti.
SKFi valikust on vist kõige mõistlikum võtta NU 2205 ECP. Kuigi peaks täpsustama, kas on plast- või metallseparaator. Maha jookseb sisemine saale, aga see vist ongi veidi parem, kuna pöörlev mass on veidi väiksem.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 17. Sep 2018 09:59

Vaikselt olen edasi liikunud.
Kuna akende sobitamiseks oli vaja silindrit plaatide abil tõsta, siis lasin nüüd silindrit 3,5 mm maha treida ülevalt.
20180903_172556.jpg
20180916_180135.jpg

Peale seda sai proovitud silindripead peale ning pea ja esimese ribi vahe jäi ainult ca 3-4 mm. Otsustasin esimese ribi maha lõigata.
20180916_185825.jpg

Kolvile puurisin nobody soovitusel sõrmede jaoks õlitusavad.
20180916_193550.jpg

Võrdluseks vasakul uus ning paremal minu kolb. Ülevoolu ava kohalt olen proovinud võimalikult palju materjali ära võtta, et kolb vähem ülevoolu takistaks.
20180916_194145.jpg

Kolvi viilimise ning silindri ülemise ribi mahalõikamise idee on pärit ühelt mu vanalt mootorilt, millel oli Izh K11 või M11 silinder, pea ja kolb.

Post Reply