Page 1 of 1

Iž-56 1958

Posted: 18. Dec 2013 11:10
by MargusM
Väike info siis minu puhkuse ja nädalavahetuse nokitsemistest. Foorumi kaudu võeti minuga ühendust ja tunti huvi ühe vahetuskauba vastu Voshod 3M vs. Iž56. Pikalt mõeldud vahetus tehtud. Iz-i saabumisest minu õuele mõni klõps: Image Image
Siis sai juurde toodud veel selline rapitud kuid dokumentidega asjandus: Image millega tulid kaasa sellise vahvad "samodelkinid" Image Image ja nende jaoks ka mikrovõti olemas. Nüüdseks üle eesti palju puuduvaid detaile juurde hangitud ja sügiseks on Iž sellises koosluses: Image Image Praeguseks haljastele detailidele ajutine krunt peale lastud, et meie niiske talv liiga ei teeks.
Olemas ka kaks ajastukohast mootorit, millest peaks ühe komplekti kokku saama. Paar pilti ka summutidest ja nende sirgestamisest. Algselt sellised: Image siis sai tehtud nii: Image Image siis sirgeks-puhtaks ja kokku tagasi.
Nüüd asi niikaugel, et on ta ilusti arvel ja registreeritd minu nimele. Puudu veel palju pisemaid detaile, aga küll need puuduvad osad kunagi tee minu juurde jõuavad.
Võimaluste piires püüan komplekteerida Iž-56st võimalikult ajastu truu sõiduki ja sellega tekkinud mõned küsimused-
1.kas mootori karterid olid algselt hõbedaseks värvitud?
2.kas on õiged karburaatori katted? Olen leidnud piltidelt 2-te erinevat tüüpi katteid- ühed lühemate ribidega (nagu minu jaol) ja teised pikemate ribidega.
3.kui mitme triibuga peaksid olema rataste katteplekid? Piltidel näha esimesel rattal 2 triipu (kate ei kata trumlit täisulatuses, servast umbes 1cm puudu. Tagumisel 3 triipu ja katab trumli täielikult (ei ole piltidel näha).
Sadala- isandpaugu leht on olnud palju abiks, kuid kõigele sealt kahjuks vastuseid ei leia.
Küsimused-vastused oodatud. Esialgu kõik, eks edaspidi tuleb pilte küsimusi kindlasti juurde.

Margus

Re: Iž-56 1958

Posted: 18. Dec 2013 21:15
by Myrka
Kahjuks ühelegi küsimusele vastata, kuna pole ise nendele veel päris õiget vastust ise ka leidnud.
Jõudu ja jaksu ehitamisel, oled õigest otsast alustanud - kõigepealt ratas kokku, kõik detailid külge ja siis visuaalne pool.

Re: Iž-56 1958

Posted: 19. Dec 2013 08:50
by Prii
MargusM wrote: 3.kui mitme triibuga peaksid olema rataste katteplekid? Piltidel näha esimesel rattal 2 triipu (kate ei kata trumlit täisulatuses, servast umbes 1cm puudu. Tagumisel 3 triipu ja katab trumli täielikult (ei ole piltidel näha).
Nii palju, kui mina kokku puutunud olen, siis peaks olema selline kilp, mis katab velje täielikult. Kahe triibuga kilbile läheb minuteada ka väiksema diameetriga rumm.

Igatahes tubli töö!

Re: Iž-56 1958

Posted: 27. Jan 2014 23:21
by erw1nike
Pikkisilmi ootasin ,et kunas ratta tegemistest juttu täpsemalt teed : )

Rõõm näha,et mu Iz 56 sattus õigetesse kätesse,väga tubli tööga oled juba hetkelgi hakkama saanud,mis siin muud ikka öelda,jõudu jaksu edasiseks ja vaat ,et lõpuni asja viid :wink:

Re: Iž-56 1958

Posted: 01. Jul 2015 10:38
by rainer
Jaaa - 56 on ilus ratas! Eriti tore on just see päris vana - suure tulega , tsentrifugaaleelsüütenurgaseaduriga ja nende haruldaste pisikeste karbilukuaugukestega.

1958'l on minu teada kõige pikem karbussi kõritoru ja seega ka selles osas kõige pikema joonega katted (üliharuldased leida), 1959'st tulid veidi lühema esiosaga, kuid veel ilusad ja endiselt suht. pika ribiga katted ning planeta omadega läks asi juba kirvetööks, sh ribid lühemad ka.

Summutid nendel superheadel " baflektoomia" piltidel on teisest seeriast alates ( 1959'... ) omad juba - 1958'l on sumpsid veidi saledamad ja lühemad, mille võrra tuletorud on pikemad. Vt nt ka siit http://www.hot.ee/s/sadalamc/ - " IZ pildid" , " Mudelite erinevused"

Rummu kattekettad peaks 1958'l olema 2-triibulised , samuti ka tagumise sadula sang peaks olema veidi julgema kaarega kui pildil oleval versioonll

Mootori värvimine hõbedaseks tehases on minu jaoks samuti lahtine küsimus. Võis täitsa olla, mingi hästi õhuke nitro-email, sest ega mõnest kratsimata jäänud ja varjulisemast kohast on mootorid seda nägu küll nagu oleks hõbedaga üle tuisatud

Re: Iž-56 1958

Posted: 01. Jul 2015 22:04
by MargusM
Suured tänud sulle rainer selgitamise eest. Päris mitmele küsimusele sain natuke valgust juurde. Tõenäoliselt 100% lähedast originaali ma saavutada ei suuda (loe: ei ole piisavalt paksu rahakotti pere kõrvalt võtta), seda juba sellegipärast, et dokumentides on tal värvuseks määratud must värv (ei ole kuulnud, et IŹ tehasest sellise tooniga 56 oleks tulnud) ja ei tea kas hakkan värvimuutust MNT-s ette võtma. Karbussi pikema toru võiks leida inva autode pealt. Sumpsidega on nagu on, seda päris õiget pole oma silmaga veel näinud, aga ausalt öeldes on minujaoks hetkel küljesolevad natuke rohkem meelt mööda.

Re: Iž-56 1958

Posted: 01. Jul 2015 22:22
by MargusM
Teemale lisa mis siis vahepeal toimunud on- ega suurt ei ole näppe õliseks teinud :( . Siiski olen mõningad jubinad juurde leidnud: suure esitule klaasi mis puudu oli, uued nõukaaegses davottis olevas laitmatus korras leegitorud, korraliku kroomiga heeblid, spidomeetritross mis kahjuks osutus valeks- mõeldud uuemale versioonile millel tigu esirattas (tross lühem). Tõin ka juurde ühe mootori millest paraku peale käigukasti midagi muud kasutatavat ei leidnud. Selle juurde toodud mootoriga veel selline lugu, et lisaks 56 mootorile anti kaasa üks pannoonia mootor ja IZ350/49 mootor, ei oska neil ise vahet teha kumb ta on, siduri poolsel kaanel on küll kirjas 350 aga muud moodi kindlaks teha ei mõista. Samas varsti puhkus tulemas ja ehk saab natuke aega ka IZ-iga tegeleda.

Re: Iž-56 1958

Posted: 01. Jul 2015 22:54
by Nobody
Ise otsisin 350 vs 49 erinevusi, jäi ka silma, et see küljekaan koos 350 kirjaga ongi vist üks väheseid erinevusi. Muus osas midagi suuremat pole erinevust näinud. Muidugi garaazis mõlemad ka lauaall kõrvuti.

Re: Iž-56 1958

Posted: 02. Jul 2015 01:25
by rainer
muide, minu 1958 oli ka algselt olnud must (edit: võis siiski olla ka mustjalt, hästi tume sinine), nii et juhtus ikka ka seda karva.

Re: Iž-56 1958

Posted: 02. Jul 2015 09:59
by madeinussr
350 ja 49 mootori vahe on veel silindri ülevoolu avade kujus, kindlasti on veel mõned pisidetailid.

Re: Iž-56 1958

Posted: 27. Jun 2016 09:13
by MargusM
Lootus lähiajal esimest korda tuli torusse saada. Sellega seoses tekkinud paar küsimust: kas leidub kaubandusest uusi trosse (sidur, gaas, toores) või tuleb uued ise valmistada? Samuti otsin uut simmerlingi generaatori alla ja esimese piduri parabani külge käivat piduri trossi reguleer kruvi. Peaks olema M7x1 keermega. Ja lõpetuseks veel puudu spidomeetri tross koos kõriga, sai kokku korjatud mõningased spidotrossid, aga kõk vale otsaga, ehk siis mõeldud neile millel spido võetud esirattast.

Re: Iž-56 1958

Posted: 27. Jun 2016 13:16
by madeinussr
Trosse ja simmereid on vabalt saada.
Alati võib ka ise valmistada.

Re: Iž-56 1958

Posted: 28. Jun 2016 16:07
by MargusM
Üks küsimus: oskab keegi öelda mis mõõtudega 6v aku küljekarppi mahub/sobib? Oleks hea pealinnast enne maale minekut ära osta (läks maal olles meelest mõõdud võtta).

Re: Iž-56 1958

Posted: 28. Jun 2016 18:21
by madeinussr
Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.

Re: Iž-56 1958

Posted: 28. Jun 2016 18:48
by MargusM
madeinussr wrote:Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.
10A võiks sobida?

Re: Iž-56 1958

Posted: 28. Jun 2016 23:55
by Nobody
MargusM wrote:
madeinussr wrote:Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.
10A võiks sobida?
Mul oli vahepeal ka 12Ah, kuid izile pole nii suurt vaja. 8Ah on piisav.

Re: Iž-56 1958

Posted: 10. Jul 2017 09:53
by MargusM
Tere,

Kuidas tegutseda piltidel oleva paagiga: peene võrk + tina, keevitus või tuleb otsida järgmine patsient? Paak ise muidu üllatavalt sirge ja heas seisus (paar väikest pahtliga parandatavat mõlki on).
Image

Image

Re: Iž-56 1958

Posted: 10. Jul 2017 09:58
by hmm
mul peaks sarnane mingi izhi paak vedelma - annaksin 5€ ära :roll: ehk on lihtsam.
Aga vaata kas on ikka sama paak?
download/file.php?id=1947&mode=view

Re: Iž-56 1958

Posted: 10. Jul 2017 10:28
by MargusM
hmm wrote:mul peaks sarnane mingi izhi paak vedelma - annaksin 5€ ära :roll: ehk on lihtsam.
Aga vaata kas on ikka sama paak?
download/file.php?id=1947&mode=view
Tänan pakkumast aga see juba "siledaks" tehtud.