Iz Planeta 2

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Iz Planeta 2

Unread post by andrus964 » 08. Jan 2014 04:36

Teen oma pillist ka siia väikse ülevaate teistele näha, lugeda :)

Oman siis 1968. aasta väljalaskega Planeta-2. Sain pill oma isalt kes oma nooruspõlves ostis täitsa tutikana mingilt mehelt kes võitis loteriiga selle, aga kuna to onu oli niivõrd suurt kasvu (paks) siis sõita ta ei saand ja müüs maha. Algselt oli värviks miski beez, väga kole värv. Mingi hetk jäi ta aga seisma ja mu vanem vend otsustas ta üles putitada. Värvis punaseks, istmele uus nahk ja seadis korralikult sõidukorda. Seega ongi nüüd passis punane. Paar suve kihutas ringi ja kuna soetas endale Jawa, mis oli palju ägedam pill tema arust jäi Planetake uuest kuurialla vedelema. Seisis seal 11 aastat nii, et mitte keegi ei puutund teda ka. Suvel 2011 otsustasin, et pean pilli välja ajama ja tagasi tänavale saama.
Kuurist välja ajades nägi siis välja selline...

Image
Image
Image
Image
Image

Paaki läks küte sisse, karterisse uus õli ja tutikas aku peale, nii kui paugu panin nii pill käis :) Kuna ta oli kaua seisnud siis rehvid olid muidugi omadega õhtal. Need pidin uued sebima. Ja ülevaatuse poistele väga ei meeldi ka kui vene tähisega rehvid all.. Vähemalt mulle nii õeldi.

Image

Muidugi oli palju majandamist temaga enne kui ülevaatusele sain minna.. Esiamordid läksid vahetusse, uus õli sisse. Seal hull kolks oli sees, ei hakkand pead vaevamagi mis täpselt viga. Kuna mul oli kodus teine hark olemas siis viskasin ümber, tundus lihtsam. Tükk aega jebisin suunatuledega (mis siis, et need pole kohustuslikud sellel isendil) aga mitu releed mis sai ostetud lihtsalt ei toimind. Ja seega viskasin need küljest. Põlva motopoest sai ostetud uus signaal, pirnikesi, tihendeid. Mootorisse läks tutikas kolb ja rõngad. Sumpad sai ära puhastatud, kuna üks oli täitsa kinni. Ja muidugi palju nipet näpet asju veel mida hetkel ei suuda meenutadagi.
Sõitsin taga tollel suvel päris palju aga mingi kala tekkis. Kylma mootoriga käivitus ideaalselt aga sooja mootoriga käima ei tahtnud minna ja kõrgematel pööretel hakkas puterdama. Seega jäi pill seisma ja otsustasin, et lammutan laiali ja teen täiesti korda. Aga kahjuks jäi ta uuesti seisma kui laiali olin lammutanud. Mootori sain see eelnev suvi uuesti kokku. Tundusid kõik hammasrattad ja laagrid korralikud olevat. Vahetasin ära paar siduriketast, uued tihendid läksid ja ka uued harjad. Ja jäi uuesti seisma, lihtsalt aja nappuse taha jäi kõik.
Nats pilte

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Nüüd siis leidsin uuesti aega sellega tegeleda ja viisin detailid värvimisse.
Pilt siis natuke enne juppide autosse viskamist.

Image

Kui jubinad kätte saan, saab hakata kokkupanekuga tegelema :)



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 29. Mar 2014 18:44

No nii, sain oma jubinad liivapritsist ja värvist kätte.

Image

Image

Tulemusega olen suht rahul, värv on ilus ja läigib korralikult päikse käes. :)

Image

Eile leidsin siis ka mõne tunnikese aega tegeleda oma pilliga. Eesmärk on aprilli lõpuks tsikkel liikvele
saada. Kuna aprilli viimasel nädalavahetusel on Tartu motohooaja avamine siis kindel plaan sinna Planetaga minna.

Image


Sai siis mõned jubinad ka raami kylge istutatud

Image
Image

Rehvid sai ka velgedele pandud, kuigi peale panekuga vist lõhkusin ühe tutika õhukummiära... Omast arust sai kyll väga ettevaatlikult rehv peale venitatud aga tühjaks oli ta läind :?

Image
Image

Eks nüüd kui uuesti aega saan garaazi minna siis teen järgmise postituse :)



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 31. Mar 2014 22:06

Eile sai jälle mõni tunnike garaazi all veedetud aega oma sõbrakesega :) Tegelikult 2 sõbraga, kuna sai kerge grill ja paar baltika 0 ka tehtud 8 ) :lol:
A ok nyyd teema juurde tagasi...
Unustasin mõned jubinad värvimisse viia, seega pidin koduste vahenditega asja jonksu saama.. Bauhofist Spray värvid ja liivapaberit ja olemas : )

Image
Image
Image

Võtsin ka selle rehvi maha mis tyhjaks läks, avastasin, et vist hoopis tehase praak, mitte oma sitt... :) Õhk jooksis välja täpselt ventiili juurest... Seega peab jälle uue õhukummi vaatama, selle äkki tagavaraks ära paikama...

Plaanis välja vahetada ka laadimis relee uue vastu, kuna vanal klemmid ära oksüdeerunud... Põlva motopoes täitsa olemas.. Maksab 32 EUR...
Image
Image

Kindlasti vaja välja ka vahetada süütepool, ka see olemas Põlva motopoes, hinnaks oli 20 EUR
Image

Ilmselt vaja ka juhtmed uued vaadata.. Aga tahaks kindlasti sama värviga mis hetkel on... kust saab üldse üksikuid eraldi olevaid värvilisi juhtmeid osta? Või peab mõne vana puntra kallale minema... Sellel ilmselt poleks pointi, siis võib juba vanad peale panna tagasi...
Image


Sai jällegi mõni vidin ka külge keeratud ja õhtu lõpuks nägi siis Planetake välja selline
Image



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 04. Apr 2014 01:02

Täna sai siis mõned uued asjad ostetud.. Jäerjekordne uus õhukumm, mis läks kohe peale, vast seekord ikka sain terve :D
Uued tihendid...
Image

Ja pingeregulaator ka...
Image

Kahjuks uut süütepooli polnd veel tulnd... Vaatasin yhe kasutatud aga kontrollitud ja toimiv... Eks seda siis ole näha kui tsikkel käima saab ja mootor soojaks läheb.
Vahetasin ühe tihendi täna ära ka mis käigukasti poole peal on.. Ilge jebimine oli tollega...
sai veel nipet näpet tehtud, juhtmed veetud enamus... Nüüd rattad all tuleb vaikselt mootorit peale sättima... Muidu mootor sai ka täitsa tutika kolvi.. Kuigi eelmine mis see oli polnd ka yldse vana... Aga millegipärast rõngad kolvi külge marudalt jäänud... Vb sai kuuma veidi... Sissesõit kolvile pm puudus...



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4565
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 05. Apr 2014 19:55

Kuidas simmerid olid? Kas piisavalt pehme kummiga? Ise olen asendanud samad simmerid laagri- ja tihendikeskusest ostetud SKF omadega, kuna ilmselt kuskil laos liiga kaua seisnus ja ajaga ära kivistunud.

Pill on ilus, kas oled juba kokku saanud?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 06. Apr 2014 22:45

Nobody wrote:Kuidas simmerid olid? Kas piisavalt pehme kummiga? Ise olen asendanud samad simmerid laagri- ja tihendikeskusest ostetud SKF omadega, kuna ilmselt kuskil laos liiga kaua seisnus ja ajaga ära kivistunud.

Pill on ilus, kas oled juba kokku saanud?

Suht kõvad on need tihendid kyll kui aus olla... Jube k*pp oli selle yhe simmeri vahetus, mis siis veel kui kõik välja vahetada...
Tänud igaljuhul, mulle endale ka meeldib :lol:
Aga kokku pole veel saand, tegelen temaga niipalju kui aega leian... Aga selle kuu lõpuks loodan ikka kokku saada ja Tartu hooaja avamise tema seljas vastu võtta... Seega väga palju molutada ei saa... Igaljuhul jätkan oma väikse blogi täitmist, jagan Teie kõigiga pildimaterjali ja oma maru tarka juttu 8 ) :lol:



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 07. Apr 2014 23:38

No niiii, täna sai siis mõne tunnikese jälle garaasis oldud..
Garaasi minnes vaatas mind selline seis ees
Image

Käisin poes ostsin aku hapet, sest akul seismisega väheks jäänud kuidagi toda... Panin laadima ära... Täna ilmselt täitsa täis teda ei saand, pean järgmine kord kui garaasi satun jälle juhtmed taha viskama..
Image
Mõned tihendid sai ka uued pandud...
Image

Täna oli siis see päev kui sai mootori peale panna... Nagu mainisin ka varem, et tutikas kolb ja rõngad läksid sisse... Juba vaikselt hakkab yhte korralikku mootorratast meenutama see pill mul seal :D Edeneb kyll tasa ja targu aga siiski edeneb 8 )
Ja garaasist minnes jäi sellisesse seisu
Image
Image
Image
Image
Image



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4565
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 08. Apr 2014 07:35

1) Akule lisatakse juurde vett, mitte hapet. Sest ajaga aurustub välja esimene. Eks tiheduse mõõtmine annaks vastuse
2) Esirehv paista olema peal valetpidi suunaga, vaadates V mustri suunda.
3) Sul sama probleem keskhargiga, nagu 130% izidest. Ära vajunud, Aitab punktide pealekeevitamine piirajatele, siis tõstab ilusasti esiratta õhku ning ei pea lauda alla panema. 8 )
4) Tsikkel igati viisakas ja ilus 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 08. Apr 2014 16:23

Nobody wrote:1) Akule lisatakse juurde vett, mitte hapet. Sest ajaga aurustub välja esimene. Eks tiheduse mõõtmine annaks vastuse
2) Esirehv paista olema peal valetpidi suunaga, vaadates V mustri suunda.
3) Sul sama probleem keskhargiga, nagu 130% izidest. Ära vajunud, Aitab punktide pealekeevitamine piirajatele, siis tõstab ilusasti esiratta õhku ning ei pea lauda alla panema. 8 )
4) Tsikkel igati viisakas ja ilus 8 )

1) Mõtlesingi, et kas osta destilleeritud vett või hapet... Ja ikkagi ostsin hapet, et tihedus samaks jääks mis peaks olema!
2) Esirehv pole valepidi peal... Rehvil peale märgitud nooleke sõidu suunas ja just nii pidi. Isegi vaatasin, et nagu valepidi oleks, aga nooleke näitab teisiti!
3) Hmm, seda peaks proovima kohe, et hargile punktid keevitama. Jube nu** on kui kuskil vaja kesk hargile tõsta, peab alla midagi toppima...
4) Tänud :)



User avatar
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 244
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka » 08. Apr 2014 21:48

Mulle kusagilt meelde jäänud, et tsikli rehv käibki ette "valepidi" . Oli vist seos kallutades vee ära juhtimisega ratta alt.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4565
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 09. Apr 2014 11:15

Jälle targem. Igatahes õige lähtuda alati nooltest rehvi küljel. 8 )

Happelahuse tiheduse mõõtmine annab infot, kas tuleb lisada juurde vett või mitte. Nimelt happeaku kasutamisel aurustub välja vesi, soolad jäävad alles. (Aku täis saamisel laadimisel tekib näiteks aktiivne keemine) Siis ka tihedus suureneb ning olukorra taastamiseks lisatakse vaid dest. vett. Kui paned sellises olukorras hapet juurde, siis läheb suhe valeks. Kuidas see aku tööle mõjub - ma ei oska öelda 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 09. Apr 2014 16:01

Nobody wrote:Jälle targem. Igatahes õige lähtuda alati nooltest rehvi küljel. 8 )

Happelahuse tiheduse mõõtmine annab infot, kas tuleb lisada juurde vett või mitte. Nimelt happeaku kasutamisel aurustub välja vesi, soolad jäävad alles. (Aku täis saamisel laadimisel tekib näiteks aktiivne keemine) Siis ka tihedus suureneb ning olukorra taastamiseks lisatakse vaid dest. vett. Kui paned sellises olukorras hapet juurde, siis läheb suhe valeks. Kuidas see aku tööle mõjub - ma ei oska öelda 8 )

Mhm, jutt sul jumala õige. Ja tegelikult ma teadsin ise ka seda, et pannakse vett.. Aga poes onu soovitas hapet panna.. Võta sa siis kinni... Krt, akut päris ära ei tahaks rikkuda... Tihedust saab mõõta kuidas? Muud varianti pole siis aku kaasa ja akupoodi, seal ikka vast saab...



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4565
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 09. Apr 2014 16:19

Automaailm müüb happe tiheduse mõõtjat. Peaks üpris odav olema. Ilmselt vett lisades ei tohiks riknemise ohtu karta :)


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 09. Apr 2014 23:27

Ostsin täna siis akule destilleeritud vett ja sellise jubina
Image


Aga mai saandki aru kas või kuidas nyyd täpselt seda kasutama peab.. Mul näitas koguaeg punast see mõõduskaala seal peal. See tähendab seda et aku on tyhi. Aga tegelikult ta mul laadind päris mitu, mitu tundi..
Huvi pärast viskasin tsikklile korra peale, tuled viled läksid põlema, et päris tyhi ta nyyd pole, nagu see vidin näitab.



vaalo
Tavakasutaja
Posts: 329
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Unread post by vaalo » 10. Apr 2014 00:32

Proovi selle areomeetriga mõõta pudelisse järele jäänud happe tihedust. Vaata, mida siis näitab. Muidugi antud vidinasse on minuarust üldse keeruline tsikli akust vajalikku happekogust sisse tõmmata. Seda veel eeldusel, et see kummiotsik purgiavast läbi mahub.



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 574
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 10. Apr 2014 10:28

Lõika üks puhas plast kanister pooleks ja kalla akust hape sinna sisse, tee dest.veega tihedus parajaks ja kalla hape akusse tagasi.

*Kummikindad, kaitseprillid, tööriided.
*Maha läinud hapet saad soodaveega neutraliseerida.



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 11. Apr 2014 01:28

Sai ilusti akust hapet sinna sisse tõmmata. Nii jämmu to kummilutt seal otsas pole. Nädalavahetusel äkki õnnestub garaazi alla minna eks siis katsetan seda mis see jubin tavalise aku happega teeb. Kas yldse toimib.. Ei tahaks akust väga välja kallata manti, äkki rikub aku yldse ära. Tglt 6-ne aku väga palju maksa ka. Vb targem uus osta.. Enne aga katsetan ikka selle ära, ehk ikka toimib kui ilusti ära laadida.



Ilts
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 22. Sep 2007 00:00

Unread post by Ilts » 11. Apr 2014 19:09

Selle areomeetriga mõõdad elektrolüüdi erikaalu/tihedust. Täielikult laetud pliiaku korral peaks see sul olema 1,25-1,26(1,28). Laed aku täis ja siis kontrollid tihedust, võid ka enne laadimist kontrollida.



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 13. Apr 2014 13:35

Nii, nii... Reedel panin siis pilli esimest korda yle pika aja käima. Teisest vända paugust võttis hääled sisse.. Ja kenasti tiksus... Alguses :D Tegin väiksed videod ka... Muidugi asi veel pooleli kõik aga midagi saab sotti ikka : )

1) https://www.youtube.com/watch?v=lvCQCsPhToI

Aga siis hakkasid ka ilmnema kohe mingid vead.. Kõige suuremat muret tekitas see, et pill läks lõhkuma... Lihtsalt lambist hakkasid põõrded tõusma ja lõpuks juba kujutas endast lennukimootorit... Millest selline asi??? minu jaoks täiesti arusaamatu... Siin väike video ka selle kohta...

2) https://www.youtube.com/watch?v=I7YNf5u ... e=youtu.be

Muud vead ka.. Tuled ei põle nyyd enam millegipärast, pean vaatama mis kala tollega on. Õli lekib mõnest kohast... Tundub, et see simmer millest veohammaka võll välja tuleb, mille vahetasin just ära ei pea. Leke seal on, või äkki sellest, et mul polnd käivitamise ajal siduri varrast sees.. sest tundus et nagu õli tuleb just sealt august. Pean hammaka korraks ära võtma siis ilmselt näha kohe. Silindri ja mootori vahele sai uus tihend aga yhest nurgast lõi nagu kergelt õli välja. Kohe varsti lähen garaasi, eks siis jälle saan targemaks..
Yks väike video veel...

3) https://www.youtube.com/watch?v=m8t8bHZ ... e=youtu.be



User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 13. Apr 2014 13:43

Teine viga on põhjustatud lisaõhust või siis ei saa piisavalt bensiini kätte. Lõpuks sureb ära, kuna küttesegu on käimiseks liiga lahja.Kontrolli üle kraanist bensiini pealevool ning karburaatori nõelklapp.



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 13. Apr 2014 13:54

minimo wrote:Teine viga on põhjustatud lisaõhust või siis ei saa piisavalt bensiini kätte. Lõpuks sureb ära, kuna küttesegu on käimiseks liiga lahja.Kontrolli üle kraanist bensiini pealevool ning karburaatori nõelklapp.

Ei saa aru? Sureb ära? Vastupidi just... Läheb lõhkuma.. Lambist lähevad tuurid yles ja jääbki nii käima.. Nagu lennukimootor.. Välja suretasin ma ta ise sossklapi abil...



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 574
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 13. Apr 2014 14:01

Lõhkuma võib minna ka siis, kui segunõel on klambrist lahti tulnud ja vastavalt tuuridele hakkab vibraga üles-alla käima.
Igal juhul tuleks sul karpat vaadata, regullida või asendada.



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 13. Apr 2014 14:24

fomoco wrote:Lõhkuma võib minna ka siis, kui segunõel on klambrist lahti tulnud ja vastavalt tuuridele hakkab vibraga üles-alla käima.
Igal juhul tuleks sul karpat vaadata, regullida või asendada.
Segu nõel on muidugi ilusti kinni... Aga ma kakun ta lahti, puhastan ja ehk näen milles võib asi olla...



User avatar
minimo
Tavakasutaja
Posts: 546
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo » 13. Apr 2014 14:27

Videost tundus, nagu ise oleks välja surnud. Aga kõrgeid pöördeid põhjustabki lahja segu. Lisaõhku saad kontrollida, kui pihustab liitepindadele eetrit vms ainet.



urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 13. Apr 2014 18:51

Gaasitross ikka korralik? Kiude pole lahti?



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 13. Apr 2014 23:36

urmet48 wrote:Gaasitross ikka korralik? Kiude pole lahti?
Hmm, tegelikult seda varianti pole kontrollinud.. Aga ilmselt siiski viga selles polnd. Kuigi tegelikult oleks vaja vist ilmselt gaasi rutska välja vahetada küll, kuidagi suht raskelt käib.. Mõistlik oleks uus tross ka panna. Aga siin videos on näha tegelikult, et mootor hakkas iseseisvalt lennutunde võtma, ma ei puutund gaasi yldse.
https://www.youtube.com/watch?v=I7YNf5u ... re=mh_lolz



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 14. Apr 2014 00:11

Sai täna jälle mõned tunnid siis rattaga tegeletud. Uued rõõmud, uued mured...
Sain teada miks tuled ei põlend. Tundub, et miski lühis või yhendus kehva esi tule sees... Kui liigutasin spidoka trossi mis jookseb tule seest välja siis tuli hakkas tööle kui jälle niblisin kustus. Ei jõudnud sellega täna tegelda, et täpsemalt vaadata mis värk seal on, ehk homme...

Tegin veits värvimis tööd ka jälle...
Image

Nii sumped, sumped, sumped... Kruttisin nad täna kylge aga kui juhuslikult kellegil on paremas seisukorras sumpasid ja leegikaid yle kui mul, siis võib julgelt märku anda, ehk saab kaubale 8 )
Mõned pildid ka tulevasele äripartnerile võrdluseks oma kaubaga : )

Image
Image
Image

Sai niisama ka mõned pildid klõpsitud, et ikka kõigil korralik ylevaade asjast oleks olemas :lol:

Image
Image
Image
Image

Ja lõpuks kõige kurvema osa juurde... Sai siduri kaan ka peale pandud ja kohapeal proovisin kuidas siis toimib. Ja tuli välja, et esimene käik olemas ja ilmselt ka neljas... Aga vehepeal käike pole... Ei saagi nyyd aru kas panin midagi valesti kokku või mis kala seal on... Aga ilmselge on see, et käigukast tuleb uuest lahti kakkuda... :|



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 805
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 15. Apr 2014 15:09

Siin väga õpetlik video, kuidas oma Iz Planeta 2-5 käigukasti reguleerida.

http://www.youtube.com/watch?v=L3Et-BIRDno



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 16. Apr 2014 00:33

Vaatasin täna nii mõnegi käigukasti video ära... Ja uurisin kirjandust... Täna oli garaazis abivägi ka. Isa tuli oma vana pruuti mulle appi putitama : ) Kui aus olla siis vene keelest ka muffigi aru ei saa.. Õnneks saabus abivägi ja tuli hakata tegutsema...

Image
Image
Image

Vahetasin käikude hammasrattad kõik ära ja käiku lylitus võll sai ka teine... Kyll mitte päris uued aga tunduvalt värskema isendi, Planeta 5 mootorist.. P 5 jõudis minuni kunagi ammu avariilisena ja mootor saigi tagavara juppideks mõeldud.

Lõpuks sai kast kokku tagasi ja loodetavasti ka nyyd toimetab, vähemalt kohapeal käike kruttides nii tundus... Homme jälle ilmselt garaazi nii, et peatse kohtumiseni 8 )



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 16. Apr 2014 23:39

Käigukast sai ilusti kokku ja kõik toimib : ) Tegin täna esimese proovisõidu ka... Niiiiii mõnus ole :lol:

Karbuss sai kah laiali juppideks kakutud ilusti puhastatud... Aga avastasin, et õhuklapi nõel on kuhugi ära kadunud... Või teine variant, et on seal tüüse küljes nii kõvasti kinni, et ei tule enam välja...

Yritasin täna tuled põlema saada korralikult aga ei õnnestunudki... Lihtsalt esi tule sisse ei tule voolu peale.. vahest tuleb, vahest mitte.. Peab vist ilmselt juhtmed kõik ykshaaval läbi lappama, ehk kuskilt katki... Nyyd enne esmaspäeva õhtut garaazi ei jõua... Aeg hakkab juba vägisi jalaga persse peksma.... Loodan, et jõuan ikka enne laupäeva oma asjadega yhelepoole.. Kui ei siis tuleb oma Kawaga minna... A see pole ju ikka see :?



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 293
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 17. Apr 2014 04:40

Sellise karburaatoriga on mul juhtunud küll, et tooreklapi nõel düüsi kinni jääb ja hoidik ainult välja tuleb. Peene otsaga näpitsad peaks aitama. Pärast needid nõela korralikult hoidku külge tagasi.

Kui süütelukust saad süüte sisse lülitada, siis järelikult süütelukku vool jõuab. Kas ei tööta ükski tuli, või esimene ja tagumine parktuli töötab ja ees ei tööta lähi- ja kaugtuli? Kui nii, siis minul on viga olnud tavaliselt selle suure pirni mustas ühendusklemmis, mis kontakti ei anna.

Aga jõudu ratta ehitamisel.



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 17. Apr 2014 21:24

Prii wrote:Sellise karburaatoriga on mul juhtunud küll, et tooreklapi nõel düüsi kinni jääb ja hoidik ainult välja tuleb. Peene otsaga näpitsad peaks aitama. Pärast needid nõela korralikult hoidku külge tagasi.

Kui süütelukust saad süüte sisse lülitada, siis järelikult süütelukku vool jõuab. Kas ei tööta ükski tuli, või esimene ja tagumine parktuli töötab ja ees ei tööta lähi- ja kaugtuli? Kui nii, siis minul on viga olnud tavaliselt selle suure pirni mustas ühendusklemmis, mis kontakti ei anna.

Aga jõudu ratta ehitamisel.


Kusjuures ma yritasin tykk aega seda nõela sealt kätte saada ja no ei tule välja. Jube kõvasti kinni... Väga ei mahu ka sinna midagi sisse, et teda välja tõmmata.. Ja tyyse auk on ka nii pisike, et ei anna teiselt poolt ka lykata.

Süütelukk pole mul originaal. Jawa oma pandud... Aga see toimis siiani... Ja ka eile kui prooviringi tegin, mõned korrad tuled vilksatasid... Aga jah, yhtegi tuld ei põle. Laadimis ja vabakäigu tuli töötavad... Aga teised täitsa tummad.. Seal peab kuskil mingi yhenduse teema olema. Aga kus see viga on seda peab otsima.



urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 17. Apr 2014 21:33

Sellel jawa süütelukul on kaks asendit. Üks on parktuled ja teine on pool- ja täistule jaoks. Kui tuled sõidu ajal vilksatavad, siis vaata kriitilise pilguga kõik juhtmeühendused üle.



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 18. Apr 2014 03:26

urmet48 wrote:Sellel jawa süütelukul on kaks asendit. Üks on parktuled ja teine on pool- ja täistule jaoks. Kui tuled sõidu ajal vilksatavad, siis vaata kriitilise pilguga kõik juhtmeühendused üle.
Täpselt nii ongi ja kolmas aste lylitab tuled täitsa välja. Tule sees kõik yhendused ja klemmid vaatasin yle ja seal sai asi timmuks.. Ilmselt viga kuskil laadimis relee ja tulede lyliti vahel.. Uuel nädalal kontrollin need asjad yle ja kyll ta korda saan :)



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 23. Apr 2014 00:05

Niisiis, täna sai see elektri geiss ka lõpuks lahenduse.. Asi oli massis... Esi tuli ei saanud lihtsalt korralikult massi ja selle ka tuled ei põlend... Vedasin eraldi juhtmega massi tuledele.. Taga tulega sama teema... Läksin kindla peale välja ja nyyd sain asjad toimima 8 ) Hea meel kohe :)

Väike tõestusmaterjal ka :D
Image
Image

Põhimõtteliselt sai nyyd tänasega pill sellisesse seisu, et plaanis omme ülevaatusele minna... Eks näis kas õnnestub ka, aga vähemasti mõttes on... Loodetavasti mingeid tõrkeid ei teki ja kõik sujub nii nagu tahaks...
Image
Image
Image

Ja lõpuks kui garaasist ära tulin
Image



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 23. Apr 2014 23:23

Täna käisin siis ülevaatusel. Kordasin oma viga ja läksin Elva ülevaatuspunkti. Kunagi käisin ka seal, ei saand läbi läksin teise kohta sain kohe läbi. Teadsin, et seal mingi jama tekib. Kõigepealt passisin poolteist tundi järjekorras ja siis ei saand veel ülevaatustki tehtud... Ühesõnaga sain passi korduv ülevaatuse kuna puudus tsikklil raami nr... Mida sellistel Planetadel polegi originaalis raamile ette nähtud... Väitis, et raami nr peab olema või peab olema passis märge, et raami nr etiketil.. Aga kui sellel polegi ette nähtud raami nri siis mida hekki nagu??? Teise põhjuse tõi, et puudub helkur taga... Aga kui sellel tsikklil originaalis polegi seda helkurit sinna ette nähtud?! No mina ei mõista... Põhimõtteliselt oleks siis võind mu läbi kukutada ka sellepärast, et pole suunatulesid ja peegleid jne... Aga kui neid polegi originaalis ette nähtud juuu... Mainisin ka talle seda siis ütles, et kui originaali tahad taga ajada siis võta uunikumina arvele ja must nr endale siis kehtivad veidi teised reeglid... Ok kolmas viga oli see, et istmel puudus see rihm millest põhimõtteliselt kaas reisija saab kinni hoida, no sellest ma saan aru ja selle vea ma ka parandan. Yhesõnaga nyyd ma pean minema ARK-i ja tsikkli ette näitama, et saaks uue passi teha ja sinna passi märke, et raami nr on etiketil ja siis ülevaatusele tagasi minema. Täna maksin selle eest 20 euri, korduv ülevaatus pidi olema seal kuuaja jooksul tasuta. No elame näeme...

Lihtsalt jube kiireks läheb ära, kuna laupäev ju läheneb ja hooaja algus ukse ees... Tahkas ikka Planetaga linnatiirule ja kirikusse minna...



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4565
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 24. Apr 2014 00:35

Selle kohta ütleks, et vaheta ülevaatajat :mrgreen:


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

vaalo
Tavakasutaja
Posts: 329
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Unread post by vaalo » 24. Apr 2014 00:47

Päris palju ebaõnne tundub Sul selle tsikliga olevat... Ülevaatuspunkti tegelasele oleks võinud soovitada liiklusseadust lugeda. Mina ilmselt prindiks vastavad üle 35 aasta vanuseid sõidukeid puudutavad lõigud välja, haaraks lisaks kaasa mõne Iž-i raamatu või varuosakataloogi ja läheks tagasi õigust nõudma. Ühe korra siin Tallinnas on mul Jawaga peaaegu sarnane juhus olnud, nimelt kui Ehitajate tee ülevaatuspunkti sell nõudis lisaks suunatuledele ka numbrimärgi keeramist püstisesse asendisse. Temale õnneks avaldas lause "tehase poolt ei ole ette nähtud" korduv kasutamine vähemalt mingitki mõju. Lõpuks, kui tal ei olnud enam mingit põhjust ülevaatust mitte vormistada, tuli ikkagi ära mingi sapine märkus tsikli välimuse aadressil (mis mõjus eriti groteskselt võttes arvesse asjaolu, et olin äsja paigaldanud roostes käkkide asemel tuttuued leegitorud ning seega olin ratta välimusega ise ülimalt rahul). Ühes teises ülevaatuspunktis Kadaka teel pole kunagi probleeme olnud. Igatahes edu ja loodan et saad ülevaatuse tehtud ilma juurde maksmata.



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1823
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 24. Apr 2014 08:31

Passi pole mõtet tõesti vahetama hakata, hädapärast saab numbriraudadega raamile numbri lüüa.
Aga nõustun nobody'ga, vaheta ülevaatajat. Ise käinud oma Jup-3K ülevaatust tegemas Paides, ja kontrolliti vaid masina tööseisukorda, ei midagi ülearust.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 574
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 24. Apr 2014 11:26

Minimeelest on selle tagatule klaasi sees helkur.



vaalo
Tavakasutaja
Posts: 329
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Unread post by vaalo » 24. Apr 2014 12:50

madeinussr wrote:Aga nõustun nobody'ga, vaheta ülevaatajat.
Ülevaatajat tuleks edaspidi vahetada niikuinii, sellele ei vaidle vastu, ent antud juhul on ta sinna konkreetsesse Elva ülevaatuspunkti juba sisuliselt mitte millegi eest maksnud 20€. Mina isiklikult leian, et see ei ole just eriti väike raha ning lisaks võiks seal töötav tegelane aru saada mis aasta praegu on, kus me asume ja mis seadused meil kehtivad.

Kurat see lause: "kui originaali tahad taga ajada siis võta uunikumina arvele ja must nr endale siis kehtivad veidi teised reeglid..." oleks minul harja ikka korralikult punaseks ajanud. Hea veel, et heitgaase ei tahtnud mõõtma hakata...



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 24. Apr 2014 16:19

fomoco wrote:Minimeelest on selle tagatule klaasi sees helkur.
Jah, kusjuures ta isegi kontrollis taskulambiga seda kas taga tuli helgib... Et kas on eraldi elkurit vaja või mitte... Ja muidugi tema arvates see ei helkind ja seega tuleb panna mingi helkur sinna...



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 24. Apr 2014 16:26

Aga jah, homme lähen selle tsikkliga tartu ARKi ja lasen sealsetel spetsialistidel pilli yle vaadata ja kui tõesti on vaja sinna passi see märge panna siis tuleb seda teha. Tegelikult ma loodan homme mitu kärbest yhe hoobiga lüüa. Kuna tsikkel mu isa nimel ja tal kehva majandada nende dokude ajamisega siis nagunii oli plaanis tsikkel enda nimele kirjutada, teen selle homme ära. Seega nagunii tuleb uus pass... Plaanis oli ka numbrimärk väiksema vastu vahetada, kuna see mis hetkel on on maru latakas ja number omadega õhtal ka, keskelt katki murdub varsti... Loodan siis peale ARKis käimist sinna Elva tagasi jõuda ja sellele ylevaatuse tyybile need dokud nina alla visata ja oma ülevaatus kenasti ikka kätte saada...



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 24. Apr 2014 16:38

Huvitav miks need pildid mida postitand olen nyyd väiksemaks läind on :?: Teab keegi õelda :?: Või on asi minu arvutis... Teistel on pildid ikka okeid??? Mul nagu näitab, et veits väiksemad on kui peaks...



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4565
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 24. Apr 2014 17:21

Pildid täitsa postituse suurused ja OK suurusega. Millisena sa neid näed siis?


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

Post Reply