Vana Iz kastiga (Must krants)
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Kodarad üle käidud ja laagrid vahetatud. Mõned kodarad tuli siiski asendada uutega, kuna ei pidanud kuumutamisele ja keeramisele vastu. Riiulilt nn "uus" tummisem rehv samuti peale.
Kuna 56 mootori kasutamine korvikal kriibib hinge ja võiks see tulevikus kaunistada üht sooloratast, siis panen asemele hoopis värskema Planeta 5 südame.
Kuna 56 mootori kasutamine korvikal kriibib hinge ja võiks see tulevikus kaunistada üht sooloratast, siis panen asemele hoopis värskema Planeta 5 südame.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kommentaar küll rohkem kui kuuvanusele postitusele, aga "ai laik it" Et Planeta 5 mootor on natuke parem kui 56'l. Mees teab mis räägib! Ennustan (kümneid tuhandeid sõitnuna) Planeta 5 mootorile palju muretuid aastaid metsa vahel... 

NB! Uinudes sule silmad!
Ega seal eriti palju erinevusi ei olegi, kuid ühe tootmisaasta on 30 aastat varasem. P5 eeliseks 12V, üks summuti ja uuem väljalase. Seetõttu sobiks vana mootor ikka tagasi panna vastavale raamile.Vihmamees wrote:Kommentaar küll rohkem kui kuuvanusele postitusele, aga "ai laik it" Et Planeta 5 mootor on natuke parem kui 56'l. Mees teab mis räägib! Ennustan (kümneid tuhandeid sõitnuna) Planeta 5 mootorile palju muretuid aastaid metsa vahel...

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Tõesti ei ole palju erinevusi. See on see venelaste unifitseerimisekurat mis sinna on maetud on. Et nutad siis kui 50-e tootmisaasta jooksul eii märka olulist erinevust, aga naerad siis kui osade vahetamiseks läheb 

NB! Uinudes sule silmad!
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1896
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Kas P5 mootor on juba uuenduse läbinu või läheb "as is" peale?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Uus väntvõll, uus kolb-rõngad ja puuritud silinder on sees. Kuna neid töid ise ei ole teinud, siis pesen puhtaks ja võtan korra kaaned kontrolliks maha. Käima-sõitma on see korra uue õliga pandud, toimetas ilusasti.madeinussr wrote:Kas P5 mootor on juba uuenduse läbinu või läheb "as is" peale?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Täna sai pea tonn mädanenud plekkämbreid rauda viidud, ühtlasi ratas tuli töökotta. Kuna enne tsiklit kätte ei saanud, õnnestus vanarauamehi pisut ka õrritamas käia

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kaamera mälus sirvides leidsin ka paari suve taguse video päevast, kui vana kemmergut enam vaja ei läinud.
https://youtu.be/LNpeXvhZcLs

https://youtu.be/LNpeXvhZcLs
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Selleks korraks on hooldamised tehtud. Veermikus uued laagrid, süda korrastatud ja pill laulab 12V peal.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Esimesed pikemad testsõidud ka läbitud. Mootor vajab remonti, 2. käik ei püsi sees. Samuti on dekompressiooniklapi keere rikutud ning hakkas keerme vahelt lekkima. Lisaks on karburaatoril umbes tühikäigu düüs.
Seega mootor maha ja kõht laiali.
Seega mootor maha ja kõht laiali.

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1896
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Eks sellised kapremonditud mootorid kipuvad sellised olema kui hind liiga hea on.
Hea, et niigi läks :)
Hea, et niigi läks :)
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Krants liigub jälle!
Halva käivitumise ja käimise põhjuseks oli riknenud süütepool. Säde oli, aga seda tuli luubiga taga otsida. Lisaks läks süütepool väga kiiresti soojaks. Pandud uus 12V süütepool peale ja käib hästi. (Süütepool on Jawa 12V oma
)
Silindrikaas sai vahetatud uue vastu. Veel tahab käigukast pisut seadistamist saada. Hetkel esimeselt teisele pannes viskab käigu välja 2-3 vahele. Kui siis käik alla lülitada, tuleb teine käik ilusasti sisse ja jääb sisse.
Kütusekraani settepoti, karburaatori puhastus lahendasid ära ka tühikäigu probleemid. Nüüd käivitub ilusasti toorehoova abil, soojendes tahab tooreklappi 15...20% avatuna saada ja sooja mootoriga tuleb kinni panna. Kütusesüsteem toimib nüüd nii nagu peab. Lisaks läks voolikule üks sõelfilter vahele.
Halva käivitumise ja käimise põhjuseks oli riknenud süütepool. Säde oli, aga seda tuli luubiga taga otsida. Lisaks läks süütepool väga kiiresti soojaks. Pandud uus 12V süütepool peale ja käib hästi. (Süütepool on Jawa 12V oma

Silindrikaas sai vahetatud uue vastu. Veel tahab käigukast pisut seadistamist saada. Hetkel esimeselt teisele pannes viskab käigu välja 2-3 vahele. Kui siis käik alla lülitada, tuleb teine käik ilusasti sisse ja jääb sisse.
Kütusekraani settepoti, karburaatori puhastus lahendasid ära ka tühikäigu probleemid. Nüüd käivitub ilusasti toorehoova abil, soojendes tahab tooreklappi 15...20% avatuna saada ja sooja mootoriga tuleb kinni panna. Kütusesüsteem toimib nüüd nii nagu peab. Lisaks läks voolikule üks sõelfilter vahele.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Välimus on lihtne. Antud mootor on saanud peale remonti mõnusalt tihe, käivitub igast löögist ja tiksub kenasti. Korv puitkastiga samuti nüüd uuesti küljes. Mõnus meelelahutaja ja abiline metsade vahel pisemateks toimetusteks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Iz aitas veidi võsatöödel. Ilusaid talvepühi motohuntidele!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Aeg-ajalt saab ka must krants tule torusse. Seekord siis sai tuulemurd kohe metsas jupitatud ja lõhutud. 

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Must Krantsike üllatab ikka ja jälle oma osavusega maakodus. Seekord sai ülesandeks võpsikust, kuhu traktor ei mahuks, välja toodud talvist tormimurdu. Nii ta siis lõbusalt põristas, pool ruumi korraga peal.

Auto võib olla, tsikkel peab olema.