Page 1 of 2

Nobody: Vana Iz kastiga (Must krants)

Posted: 30. Sep 2014 16:01
by Nobody
Kahel viimasel aastal on korralik 16 tunnised päevi täis elu olnud, et koju tulles jõuad ainult koridoris tsikliraamide taha koperdada ja magama heita. Tänaseks mõned ümberkorraldused tehtud ning päevad veidi vaiksemaks sätitud. Võtsin ette need samad vedelevad plekid ja tükid, mis erinevatest iziehitustest järgi jäänud.

Kuna otse puhkuse ajal jooksis sülle ka üks põnev doonor izi rape, oli pilt selge.
Doonor iz
Doonor iz
Muide doonoril oli päris mitmeid põnevaid Nõukogude iseehitusi ja minule varem mittenähtud iseärasusi.
Vana izi rape 30.09.2014 013.jpg
Näiteks sellise ehitusega esiamortide prille pole veel näinud. Teisi muudatusi näitan varsti, kui maale pildistama jõuan. (Muudetud tagahark, raami tugevdus, roolipiduri täiendus jne)


Vana lõigutud raam tuli keldri seinapealt, sirged esiamordid doonorilt.
Vana izi rape 30.09.2014 011.jpg
Ratta ehitamise eesmärk on puhtalt roheline mõtteviis ja vanatehnika elul hoidmise keskne. Ehk enamus tükke on omal moel kas päästetud Kuusakoski platsidelt või mingidest aidatagustest leidudest. Kuna enda maakohas on plats omajagu lahmakas, tuleb sellele rattale külge korv ning 2T mürinat hakkab ta pakkuma meeldiva vahepalana puhkehetkedele ja korrastustöödele.

Rattal on mõningaid juppe ka puudu.

1) Sumbutite otsaseibid 2tk
Otsaseib
Otsaseib
2) Tagaratta võlli mutter
3) Piduri-siduri heeblid

Ülejäänu paistab, et oma varudest olemas.

Re: Vana izi rape

Posted: 09. Oct 2014 10:11
by Nobody
Kas kellelgi ei vedele mõnda iz-56 kõverat raami? Tahaks sealt tagaosa kaare ära napsata 8 )

Re: Vana izi jäänuk

Posted: 09. Oct 2014 19:36
by Myrka
Mul seisab pool raamist, millel esihark koos kinnitustega maha lõigatud. Ära pole raatsinud visata, äkki kunagi vaja üht-teist maha lõigata.

Re: Vana izi kompott

Posted: 01. Feb 2015 23:58
by Nobody
Vabamatel hetkedel saab ka seda ratast edasi nokitsetud. Doonori raami vastu äratas huvi kaasfoorumlane. Mina elustasin rauahunnikust leitud vana lõigutud iz 56 raami.
rotikas maale 017v2ike.jpg
rotikas maale 018v2ike.jpg
Kuna ratas tuleb korvi ja puitkastiga maale ehitusele abimeheks ning suviseks lustiks, siis eesmärk on less is more. Esituli tuleks ainukeseks lisaks, kuid pole veel leidnud sobivat...

Re: Vana izi kompott

Posted: 05. Feb 2015 12:57
by Nobody
Viimased plekid ja rauahunniku kehvemad jäägid külge kruvitud. Elektrist tuleb vaid esituli ning signaal. Oma võsavahel ja metsas sõiduks...
rotikas maale1 001.jpg
Esituli on lihtne, roheline saab laadimistuleks. Kui kellelgi on vene indikaatorlambi pirnipesa üle, siis mul see puudu.Vanad poldiavad punktib keevitusega kinni.
rotikas maale1 002.jpg
Roostetõrjet tegin vaid niipalju esialgu, et traatharjaga vana maha, roostesurm peale, aerosoolkrunt ja esimene ettejuhtuv (must matt) aerosool peale. Parajalt krantsi välimusega, aga jahh...

Re: Vana izi kompott

Posted: 05. Feb 2015 16:53
by Nobody
Algselt oli vaja vahetada ka kepsu ülemine puks, kuid õnneks leidsin remontsõrme 15.0 asemel 15.1 mm. Nüüd vaja hankida hõõrits ja olemas olev puks lihtsalt üle käia.

Re: Vana izi kompott

Posted: 08. Feb 2015 00:06
by Nobody
Paneme tina...
Izi rotika elekter.jpg
Kõike seda "keerulist" elektronide voogu hakkab juhtima leiukastist saadud tundmatu Japsi lüliti.
Izi rotika elekter2.jpg
Muide hea nipp, kes viitsib skeemitada. Nimelt suure komplekti erivärvi juhtmeid saab mõne vana auto lammutamisest. Romulad kindlasti abiks :wink:

Re: Vana izi kompott

Posted: 08. Feb 2015 11:51
by fomoco
Ainult hõõritsemisest jääb vist väheks, hiljem peaks pinna ära lihvima või lausa hoonima.
Hõõritsemisel ei jää pind sile ja kõik konarused muutuvad loksudeks.

Re: Vana izi kompott

Posted: 08. Feb 2015 11:57
by Nobody
fomoco wrote:Ainult hõõritsemisest jääb vist väheks, hiljem peaks pinna ära lihvima või lausa hoonima.
Hõõritsemisel ei jää pind sile ja kõik konarused muutuvad loksudeks.
Juttu oli ikka sõrmepuksi hõõritsemisest, mis on täpistöötluse jaoks. Hõõritsemine on puhastöötlus avadele.

Täpsuse järgi on (võtsin GOST standardite järgi, kuna oli käepärast):

1) Puurimine 5 töötlemistäpsusklass, pinnakaredus 3...4 klass (kõige robustsem)
2) Avardamine 4-5 töötlemistäpsusklass enne hõõritsemist, pinnakaredus 4...5 klass
3) Hõõritsemine 2-3 töötlemistäpsusklass GOST järgi (Kõige täpsem), pinnakaredus 5...7 klass (kõige "siledam")

See "lihvimine", mida sa mõtled on hoonimine. Hoonimist kasutatakse silindrite puhul, et sinna kalasaba mikromuster tekitada õlituse parandamiseks. :wink:

Re: Vana izi kompott

Posted: 09. Feb 2015 00:02
by fomoco
Maakeeli:

Mul on kaks reguleeritavat hõõritsat, neist üks on "kuuliga reguleeritav"

Treipingis tegin fosforpronksist puksi, pressisin kepsu silma sisse, hõõritsesin esmalt tavalise ning seejärel kuuliga reguleeritava hõõritsaga.
Pind jäi veidi sooneline, kuid sõrm läks üpriski piisava survega läbi, ei kukkunud niisama.
Peale mõnda aega töötamist sõi see sooneline pind end kolvisõrme sisse ja sooned ka justkui kulusid siledamaks.

Tekkis uus loks.

Kuidas saada sama head pinda, nagu on kolvisõrmel?

Re: Vana izi kompott

Posted: 09. Feb 2015 00:53
by Nobody
Sooned ei tohi hõõritsemisel küll jääda. Seljuhul valed lõikereziimid või kulunud terad.
hõõritsemine.jpg
Kolvisõrmega on muidugi see lugu, et tehtud on talle ümarlihv ja hiljem karastus otsa. Teine tehnoloogia....

Re: Vana izi kompott

Posted: 10. Feb 2015 12:57
by roosakummik
Nobody wrote:.

Kõike seda "keerulist" elektronide voogu hakkab juhtima leiukastist saadud tundmatu Japsi lüliti.

:
See ju täitsa Jawa 634 või siis 638 lüliti, aga jah jaapani kvaliteediga annab võrrelda küll. :D

Re: Vana izi kompott

Posted: 10. Feb 2015 13:01
by Nobody
roosakummik wrote:
Nobody wrote:.

Kõike seda "keerulist" elektronide voogu hakkab juhtima leiukastist saadud tundmatu Japsi lüliti.

:
See ju täitsa Jawa 634 või siis 638 lüliti, aga jah jaapani kvaliteediga annab võrrelda küll. :D
Näedsa, jälle targem. Ju siis Jawa meestel need lülitid ei lagune, sest mõni aeg tagasi laadal euro-paariga seda keegi osta ei tahtnud. Planeta 5 lülitid aga lähevad kaubaks igas olukorras :mrgreen:

Re: Vana izi kompott

Posted: 01. Mar 2015 21:04
by Nobody
Sai vahelduseks nokitsetud kompotiratast va roheline mõtteviis ja viimasegi jäägi ära kasutamine.

Mootoril sai sisse uus kolb, sõrm, rõngad ja ülemine sõrmepuks. Paarist hoobist läks mootor käima. rohkem edasi ei tegelenud, kuna kett ja veohammasratas veel ühendamata.
Iz Planeta kompott kyljelt.jpg
Siiki kavatsen hiljem selle 56 mootori mõne teise vastu ümber vahetada. Selleks tarbeks üks Planeta 3 mootori jäänuk
Iz Planeta kompott p3 doonormootor.jpg
Vaadates poldipäid, siis ei ole see mootor vist kunagi lahti käinud. Kahjuks oli see mootor seisnud kaua ilma silindrita niiskes kohas ja väntvõll tuleb uus panna - kinni roostetanud. Käigukast oli aga paksemat sorti õliga koos ja toimetab hästi.

Re: Vana izi kompott

Posted: 02. Mar 2015 22:16
by Nobody
Külge läks aianurgas seisnud vana korv. Võib öelda, et selle aasta esimene "tsiklisõit" on tehtud.
Iz Planeta korviga.jpg

Re: Vana izi kompott

Posted: 03. Mar 2015 15:17
by Nobody
Lasin käimari õlil veidi ringi käia ja vahetasin selle korra veel ära. Samuti vaja bensiinikraan korda teha, kuna lekib. Saigi lahti võetud ja ära puhastatud. Kraani siibrivõlli simmer oli vana ja murenenud, asendasin selle ühelt vanalt bensiinikraanilt.
Iz Planeta kompott  korviga 2015.03.04 003.jpg

Re: Vana izi kompott

Posted: 05. Mar 2015 22:08
by Prii
Paneks ühe laigi. Sellel juppidest kokku ladumisel kohe on miskipärast oma võlu.
Kas korv on tagant alumiiniumtiibadega?

Re: Vana izi kompott

Posted: 06. Mar 2015 00:03
by Nobody
Prii wrote:Paneks ühe laigi. Sellel juppidest kokku ladumisel kohe on miskipärast oma võlu.
Kas korv on tagant alumiiniumtiibadega?
Jep, täpselt sama seeria.

Täna sai karpat timmitud, kui õhuklapp lahti teha, siis hakkas gaasiga pooma. Tõstsin segunõela ühe astme võrra. Nüüd käib edasi reipalt, käivitub hästi ja jääb tühikäigul käima.

Kusjuures tühikäiku on K-28 karpal päris lihtne seadistada, selleks on vaja:

1) Sõida mootor soojaks
2) Keera kruvist gaasisiibrit nii alla, et masin käima jääb
3) Keera tühikäigu kruvist, nii et pöörded maksimaalsed oleks
4) Korda 2. ja 3 sammu vaheldumisi.
5) Nüüd peab ratas minema reipalt pöördesse, jääma tühikäigul käima, proovi sõita
6) Kui oled rahul, siis nii lihtne oligi.

PS! Tühikäiku tuleb seadistada avatud õhuklapiga (hoob juhtraual lahti)

Nüüd proovi sama asja järgmisel päeval külma mootoriga, võib üllatusi tulla :mrgreen:

K-28 karpaga käivitamine käib järgmiselt:

1) Õhufiltris siiber kinni
2) Karpa uputamine
3) Gaasi tuleb nõksa lahti keerata, sest muidu töötab käivitades vaid tühikäigu düüs, siis tõmmatakse ka peadüüsist kütust peale. Anna vänta! Kusjuures vänta tuleb alati vabast asendist lükata esimesse hambasse rahulikult. Vastasel juhul on tulemuseks kävitussektori ära pekstud esimesed hambad - liiga tihti nähtud mootoreid lammutades 8 )

Kena sõitu!

Re: Vana izi kompott

Posted: 06. Mar 2015 11:20
by Prii
Ratas tänavale ka tuleb?

Re: Vana izi kompott

Posted: 06. Mar 2015 11:24
by Nobody
Prii wrote:Ratas tänavale ka tuleb?
See ratas siiski mitte, maale viin. Kui P3 mootori valmis saan, siis asendan 56 oma. Aga üks dokumentidega 56 ootab küll korvi. :roll:

Re: Vana izi kompott

Posted: 06. Mar 2015 17:06
by Nobody
Planeta 3 mootorile puuduvad jupid leitud
myyk2015.03.04 001.jpg

Re: Vana izi kompott

Posted: 21. Mar 2015 22:44
by kevmih
Nobody wrote:
Prii wrote:Ratas tänavale ka tuleb?
See ratas siiski mitte, maale viin. Kui P3 mootori valmis saan, siis asendan 56 oma. Aga üks dokumentidega 56 ootab küll korvi. :roll:
Ma arvan, et 56 saab oma korvi kui vaja , tel 5573117

Re: Vana izi kompott

Posted: 20. Apr 2015 23:29
by Nobody
Ratas sai maale viidud ja esimesed sõidud metsas ja võsas tehtud. Töötab heasti ning kinni ei jäänud.
2015.04.20 Mootorratta maale viimine 034.jpg
Muidugi päeva lõpuks andis saba originaal gaasitrossi otsanippel, pingutamist tahtsid jalarauad ning sumbutajad. Tahan vahetada need Jupiter-4 sumbutajad (ühe kinnituskõrvaga) mõne vanema tüübi sumbutajate vastu, kus kinnitus on eesmise ja tagumise jalaraua juures. Saab seljuhul jäigem. Selgus, et paak lekib ka, kui üle kolmveerandi täis panna.

Kellelgi izi 2-3 seeria paaki pakkuda või
Izi 1-3 seeria sumbuteid (seisukord pole oluline)?

Re: Vana izi kompott

Posted: 23. Apr 2015 09:28
by roosakummik
Vägev vaatepilt. Kevadekuulutamine võsavahel koos varblastega. Nii nagu vanasti. Mõned mehed on omalajal terve maja ehitusmaterjali kokku ajanud Külgkorv Iz- ga. :D Jõudu tööle.

Re: Vana izi kompott

Posted: 23. Apr 2015 21:36
by Nobody
Nalja ja tralli jätkus nii kruusateel kui ka heinamaal kurvi võttes ja mättaid lennutades. See on see booooooorn tu bii vaild või midagi sellist, kevadine tuul näkku tuhisemas.
2015.04.20 Mootorratta maale viimine 006.jpg
2015.04.20 Mootorratta maale viimine 005.jpg
Täna sai lahendatud sumbutajate teema ning ühed vanad sigarid sirgemaks aetud. Paak saab vast ka peagi hiljemalt Tagadil lahenduse 8 )

Re: Vana izi kompott

Posted: 29. Apr 2015 13:04
by Nobody
Meisterdasin ühel õhtul sellised vigurid. Millega küll tegu võiks olla?
Izi korvituuning 004.jpg

Re: Vana izi kompott

Posted: 29. Apr 2015 21:04
by madeinussr
Kala,taara,mulla, puskaripudelite, kartuli või mõne muu maal elulise toote tarnimiseks mõeldud kasti kinnitused külgkorvi raamile? :)
Nobody wrote:Meisterdasin ühel õhtul sellised vigurid. Millega küll tegu võiks olla?
Izi korvituuning 004.jpg

Re: Vana izi kompott

Posted: 30. Apr 2015 00:24
by Nobody
Täistabamus! 8 )

Re: Vana izi kompott

Posted: 02. May 2015 23:14
by Nobody
Tegin ära! Metsaalune prahist prii 8 )
vanametall.jpg
Tagumine rehv on 4" lai, parempoolsed kärnad tuli rellakaga maha lõigata, et kummisukkadest mööda läheks. 8 )
Teeme.jpg

Re: Vana izi kompott

Posted: 06. May 2015 21:40
by Nobody
Tagadi laadalt sai üks 4.75" rehv toodud külgkorvile. Kitsas ratas kippus pehmel maal sisse vajuma.
krossirehv 001.jpg

Re: Vana izi kompott

Posted: 07. May 2015 19:46
by Myrka
Tagadilt paaki ei leidnud?

Re: Vana izi kompott

Posted: 07. May 2015 20:08
by Nobody
Myrka wrote:Tagadilt paaki ei leidnud?
Tänan küsimast. Ikka leidsin! Tegelikult oli Roosakummikuga kokku lepitud vahetuskaup juba. Uus paak nüüdseks ka värvi selga saanud ja ootab nädalavahetust. Aitüma talle 8 )

Re: Vana izi kompott

Posted: 10. May 2015 18:30
by Myrka
Küsisin, sest kaesin oma varusid ja endalegi üllatusena on mul 9 paaki tagavaraks, 1-2 seeria omi 4 ja 56 omi 5. Enne ei julgenud pakkuda, ei teadnud kas on veel mõni üle või mitte. Mis ma siin tühja ikka pakun :P

Re: Vana izi kompott

Posted: 11. May 2015 16:15
by Nobody
Tõsine töökrants ja ökoprodukt. Vana käimariõli sai kasutatud kasti ülevõõpamiseks 8 )

Maal väga hea abiline kevadiste tööde juures ning lisaks on sõitmine läbi pehme maastikku lõbus.
2015.05.09-11 Vana aida prahipõletamine 108.jpg
2015.05.09-11 Vana aida prahipõletamine 101.jpg

Re: Vana Iz (Must krants)

Posted: 25. May 2015 18:47
by Nobody
Korviga tsikkel teenimas välja lõbusõidukilomeetreid 8 )
Tsikkel kivihunnikus.jpg

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 04. Jul 2015 18:59
by Nobody
Ära siis ulakusi tee! :mrgreen:
Kemmergu lammutamine 2015.06.04 002.jpg

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 16. Jul 2015 18:29
by Nobody
Süüde on paigas!
tsirkust 002.jpg

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 17. Jul 2015 10:57
by Prii
Süüstesüsteem originaal? Mis rattaga edasi? Jääb tööloomaks või plaanid midagi huvitavat konstrueerida?

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 17. Jul 2015 12:22
by Nobody
Prii wrote:Süüstesüsteem originaal? Mis rattaga edasi? Jääb tööloomaks või plaanid midagi huvitavat konstrueerida?
Sügisel toon linna tagasi, hooldan ära ja panen hetkel osadena oleva P3 mootori peale. See sama mootor, mis esimese pildi rattal osaliselt peal on. Praegune mootor rändab iz 56 selga.

Süüde ja mootoripool ikka originaal. Lihtsalt asjad korras ja hooldatud. 8 )

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 24. Dec 2015 16:37
by Nobody
Päike säras tänasel jõululaupäeval nii heasti, et lausa kipitas ratast käivitama ja metsaradasi ette võtma!

Häid jõule ja head motoriseerumist uueks hooajaks!

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 24. Dec 2015 20:40
by madeinussr
Ajasin isegi oma JU-3k käima ja tegin porikseks.
Homme teen vist veel ühe tiiru.

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 24. Dec 2015 23:38
by Nobody
Segasin 2T kütet 20 liitri jagu. Kardan, et nii lõbusalt aega veetes tuleb veel enne nädalalõppu lisa tuua! :mrgreen:

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 25. Dec 2015 15:29
by Nobody
Jõulud on seekord väga kevadised 8 )
2015.12.23-27 Jõulupühad maal 147.jpg

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 08. Dec 2016 22:14
by Nobody
Eelmistest jõuludest on märkamatult saanud juba peaaegu uued jõulud. Truu 2-taktiline on mind ja mu talutegemisi väärikalt teeninud kaks aastat. Selle jooksul paar korda alt vedanud tühja akuga (tuled ununesid põlema) ning ühe katkenud gaasitross. Igati vahva riistapuu! Samuti lõpetas elutee esimene rehv, sest traadid roostetasid lõplikult läbi.

Kuid nüüd on aeg viia ta korralikumale talvehooldusele. Kiigepuksid, rattalaagrid karjuvad kokkupanekust saati vahetuse järele. Samuti saab peal olev Iz-56 mootor hoolduse-laagrite vahetuse ning läheb riiulile väärilist ratast ootama. Uueks südameks saab veidi uuem Planeta-5 mootor. Täienevad tulelahendused ning loodetavasti jätkub kolmas hooaeg metsade vahel sama reipalt. 8 )
IMG_20161208_142851.jpg
BC20161208_143201.jpg

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Posted: 14. Jan 2017 00:52
by Nobody
Esirattal olid ära väsinud mõned kodarad, samuti oli lõtkud sees. Võtsin ette selle rihtimise, mis tähendas vanade niplite pitsiga punaseks ajamist ja lahti keeramist. Tükk nokitsemist ja hakkab lõpupoole jõudma. Uued laagrid sisse ja laiem rehv peale. Ajee!
IMG_20170113_234951.jpg