Iz Planeta 2 1968

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Iz Planeta 2 1968

Unread post by ullar » 24. Jan 2015 01:31

Kasutan ära krossiratta Iz K-16 ehitamisel tekkinud pausi(varuosade puudus) ja sätin sõidukorda ühe oma vanematest tsiklitest.Sõitsin sellega 1985-2005 Peale 9 a seismist panin peale uue aku,uus õli,bensiin,rehvid täis ja teisest matsust mootor töötas. Müstika. Praegune liikumisvahend Honda Transalp on küll peale talvepuhkust hulga pikema vedruga.
Ringi ehitama ega värvima ma ei hakka,minuarust on originaalvärv ikka üle kõige,mis siis,et ajapikku räsida saanud.Vahetan ainult gaasirulli ja trossi originaali vastu tagasi.Ka tagaistuja käetoe kumm vaja vahetada(sinna sai pandud pesumasina voolik,aga see ei kannata päikest).Puudu on karburaatori katete hoidja(praegu peal isetehtud) ja parempoolne esimene mootori kinnitusplaat.Kunagi olid paigaldatud kukkumisrauad ja mootori kinnitusplaat sai kaduma.Tagumine tuli on ka kõrgemale tõstetud,kuna see ülisuur numbrimärk hakkas igale poole kinni ja tahtis juba pooleks murduda. Määrin laagrid ja jooksud ära,liigne sodi ja mustus maha ning võib suve ootama hakata.Mõne ringi vist ikka suvel sõidaks ka.
Image

Kas sellise numbrimärgiga ülevaatuselt ka läbi saab?



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4563
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 24. Jan 2015 05:44

Number antakse Sulle ilmselt uus. Nii vaheati ka minu pikk number ümber, tõsi siiski alles dublikaati taodeldes. Kusjuures lisandub veel dokumentide vahetus....

Jõudu sõidukorda seadmisel 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 24. Jan 2015 10:13

Uus tehniline pass on olemas,välja antud 2011.Just number on küsimuseks,kas ei sobi numbri kuju või numbri-tähtede kombinatsioon.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4563
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 24. Jan 2015 12:06

ullar wrote:Uus tehniline pass on olemas,välja antud 2011.Just number on küsimuseks,kas ei sobi numbri kuju või numbri-tähtede kombinatsioon.
Eks tõde selgub ülevaatusel. Pole minu vene ratta ülevaatus siiani kordagi rohkem kui mõne minuti kestnud. Võibolla olemasolevat ei sunnigi keegi vahetama, kui vajdust pole. Tavaliselt täidab selle aja ülevaataja jutustus loost, kuidas tal Jawa oli kunagi.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

fomoco
Tavakasutaja
Posts: 574
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 25. Jan 2015 11:45

Kui number on ikka eesti ajal välja antud ja pole mõraline ega pintsliga üle võõbatud, siis vastab ta nõuetele ja ei sunni keegi sind välja vahetama.
Omal soovil võid raha eest välja vahetada.
Kas vasakpoolne mootorikinnitus sobiks paremale poole ümber tõsta ja vasakule panna küljejalg?
Mul üks selline jalg riiulis.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4563
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 25. Jan 2015 17:57

fomoco wrote: Kas vasakpoolne mootorikinnitus sobiks paremale poole ümber tõsta ja vasakule panna küljejalg?
Mul üks selline jalg riiulis.
Sobib nagu miskha.

Plaadid on identsed ja nn. "joodikujalg" on mugav küll, kui pole ära vajunud. Viimase saab aga kerge vaevaga korda. 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 25. Jan 2015 21:09

Number täitsa korralik ja terve,ega vahetamisest poleks huvitatud küll.Ainult see,et tagatuli on oma kohalt ära nihutatud.
Küljejalg täitsa olemas,ratas seisabki tänu selle püsti.Aga küsimus hoopis selline-keskjalal on ära murdunud see osa,millest saab seda jalaga maha suruda.Praegu pean seda käega tegema.On kellelgi pilti keskjalast,et saaksin ära murdunud osa uue teha.
Samuti huvitaks mind karburaatori kattekaante kinnitus,see,mis hoiab neid koos,mis keeratakse raami ja kaante vahele.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4563
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 25. Jan 2015 21:57

ullar wrote:Aga küsimus hoopis selline-keskjalal on ära murdunud see osa,millest saab seda jalaga maha suruda.Praegu pean seda käega tegema.On kellelgi pilti keskjalast,et saaksin ära murdunud osa uue teha.
Samuti huvitaks mind karburaatori kattekaante kinnitus,see,mis hoiab neid koos,mis keeratakse raami ja kaante vahele.
Keskmise jala jaoks on võimalusi mitmeid. Tuleb välja plekist U-kujuline kõrv umbes 100 mm pikk
Vana izi rape 30.09.2014 011.jpg
Kuid enamasti on jala allservas kolmnurkne või nelinurkne ümardatud nurkadega ca 40x40 kõrvake.
Iz 56P3 ehitus 2013 001.jpg
Kattekaaned on minuteada siiani ühendatud nii, et parempoolne on poldiga mootori küljes ning omavahel tõmmatakse nad ca 200 mm poldiga M8 kokku, otsas on must mingist plastist mutter vms. Raami külge kinnitamist pole ma siiani kohanud.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1819
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 26. Jan 2015 17:54

Tavalisel planetal on vist jah mingi poldiga pealt surumise süsteem karpakatete kinnitamiseks.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 293
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 26. Jan 2015 18:47

madeinussr wrote:Tavalisel planetal on vist jah mingi poldiga pealt surumise süsteem karpakatete kinnitamiseks.
Planeta 2-l on tõesti selline spets polt: http://forum.automoto.ee/showthread.php ... #pid347788

Raamil peab spets koht olema tagumistest paagikinnituse aukudest ca 10 cm eespool. Pealmise raamitoru alumisest poolest käib siis jutt.



ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 26. Jan 2015 21:33

Tänud piltide eest.Keskjalaga saab hakkama,pilt silme ees. Karburaatori katete hoidja on mul selline tehtud
Image

Kas sellist originaaltükki ka kellelgi on? Oleksin huvitatud.



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4563
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 26. Jan 2015 21:38

Selge selge, jälle tagem. Seda U-kronsteini raamil olen näinud. Pisut teisiti jah, kui 56l või jupiteridel lumekatete kinnitus.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 28. Jan 2015 22:02

On tekkinud mõned küsimused.Kumb kilomeetrinäitaja on õige? Külles oli musta põhjaga,kaasas valge põhjaga.

Image
Image

Või ei ole kumbki päris õige?



Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4563
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 28. Jan 2015 23:59

Ilmselt valge põhjaga on õige, kuna sellised on siiani kõikidel mu ratastel olnud. Neid musta põhjaga müüdi vist eraldi varuosadena või pandi uuematele. Igatahes õnnestus kunagi endale ühelt rappelt doonorilt saada samasugune väga korralik näiduga 00001. Töötavad mõlemad hästi.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 11. Dec 2015 00:20

Kas oskab keegi täpselt öelda?
Parempoolne esimene mootorikinnitus on sirge plaat või on kumera servaga? Rattale olin kunagi külge pannud ,,kaitserauad,, õige mootori kinnitus kaduma saanud.On olemas kumera servaga,siis mille oma see võiks olla?
Kas küljejalg on Planeta 2-l enda oma,või on teistel numbritel samasugune? Olemasolev on keevitatud ja tugevdatud,seda ei taha mitte külge panna.



ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 09. Oct 2016 21:29

Märkamatult on peaaegu aasta möödunud ja ratas valmis.Ainult paagi triibud jäid värvimatta.Pole eriline kunstnik ja paaki ei tahtnud ära rikkuda.Võibolla kunagi hiljem proovin,kui ootavate tööde nimekiri on lühem.Viisin garaazist ära ja panin ,,seinale,,

Image

Image

Image

Image

Nüüd saab järgmise ratta ette võtta.



andrus964
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 06. Jun 2011 00:00

Unread post by andrus964 » 11. Dec 2017 23:05

Planeta 2 õige spidomeeter valge põhja ja valge odomeetriga.

Mul endal ka Planeta 2 ja oli samamoodi suur number. Läksin kunagi Elva ülevaatust tegema ja to ülevaatuse jorss hakkas ajama, et need registreerimis märgid ei kehti enam, läbi ei lasknud mind. Tüüp veel hakkas jebima mind sellega, et tehnilisest passist puudus märge-- vin kood asub etiketil. Ühesõnaga pidin ARKis käima ja uue nri taotlema, onud vaatasid tsikkli üle ja sain asja korda.
Kusjuures enne seda Elvas käiku polnud ülevaatusega varem probleeme olnud.



Post Reply