Page 3 of 3

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 09. Aug 2019 18:53
by madeinussr
Ahjaa, Jupiter kahe taastamine tuleb “õlise kaltsu ehk oili rag meetodil. Kõik laiali võtta, puhtaks pesta ja korralikult sisse õlitada, võibolla oleks mõni roostesurm parem aga kui on tegemist vana roostega siis see õlitamine on suht tõhus. Jupiter 3 sai samal meetodil tehtud ja kestav väga hästi.

Mootoriga tegen, siis kui raam valmis, otsin 19 tollist kroom veljega ratast. Parem oleks alu rummuga, seega kui kellelgi pakkuda andke teada. Vaja on ühte, kroomi seisukord ei ole väga tähtis aga velg võiks sirgendatav olla. Samuti võib pakkuda 19x3,25 kasutatud izhi rehve, enamvähem viisaka mustriga.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 11. Aug 2019 01:22
by madeinussr
Mõtlesin ja kaalusin lõpuks sai mõistus võitu ja ladusin Jupiter 3 mootori remontsõrmedega kokku, kõik muu jäi sama hetkel. Kolvid said liivapaberit kinnijooksmiste kohtadest ja silindrid hoonisin üle. Prooviks panen Mikuni karbussi.

Paar hirmu mul selle mootoriga on. Sõrmestopperi sooned läksid päris õhukeseks. Loodan, et stopperõngad minema ei lenda. Kolvid ja kepsupuksid olid korralikult vatti saanud, isegi teise remont mõõdu sõrmega ei saanud avasi puhtaks. Sõrme mõõt on 14,22mm. Käsitsi hõõritsedes ,neid korralikult vatti saanud kolbe, ei liigu hõõrits päris otse, seega sõrme avad on üksteise suhtes veidi nihkes...

Kuna probleemid tekkisid peamiselt kehvast õlitusest, siis puurisin kolvi sõrme avasse 2,5mm õlitusavad lisaks ja kepsu peas oleva ava puurisin 5mm puuriga üle, tundub, et need avad olid ka enne poolenisti kaetud.

Homme proovikäivitus ja sõit, hiljem õli ja siduriketi vahetus. Spidomeetri näit hetkel 17547km.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 11. Aug 2019 12:39
by madeinussr
Käib ja hääl on puhas, õhupuhasti osas on vaja midagi välja mõelda, originaal Mikuniga ei mahu...

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 15. Aug 2019 23:55
by madeinussr
Uus mootor valmis tehtud. NOS jupid sees, kõik laagrid ja simmerid uued. Märkus endale, et vasakpoolne väntvõlli simmer läks NOS teised vene uued. Sidurikett läks korralik kasutatud, sest sidurikorv ja hammakas läksid uued ja uus kett jäi liiga pingule. Üks sõrm läks nos ja teine uustoodang, sest kolbidel oli kaalu erinevus. Sõrmedel oli kaaluvahe 8g ja kolvikomplekti kaalu erinevuseks jäi niimoodi 3g.

Silindrid valujääkidest korralikult puhastatud ja aknad faasitud.
Siduri metallkettad jäid vanad muud asjad kõik uued.

Vape süüde, mikuni vm30 karbuss, jawa 638 õhufilter. 290 düüs on liiga väike, segu läheb lahjaks.

Hetkel sõidab ilusti kui Mikunil on toores peal. 110km Harjumaa-Järvamaa tehtud. Õhtuse 15 kraadi temperatuuriga sai 50-60km/h tuldud. Uued düüsid 300-390 tellitud. Kahe karpa korral poleks arvatavasti probleemi aga see on tuleviku teema praegu.

Hooratas jäi ka vana, käigukast uus välja arvatud mõlemad võllid ja neljanda käigu hammasratas. Käigukahvli uued võll vana. Kast ilusti reguleeritud. Töötab praegu väga hästi. Käigukasti castrol 10w-40 poolsünt, bensusisse valvoline poolsünt. Alustan 1/20 ja liigun edasi 1/25 ja 1/30.

Kuna segu lahja tahtis alguses kinni joosta, terav kõrv ja kiire sidur päästsid olukorra. Mootor sai üsna tihe ülemise rõnga pilu 0,35 ja alumine 0,25. Sõrmed läksid kolbidesse ja kepsupuksi üsna lobedalt. Kolbidele puurisin sõrmede jaoks lisa õlitus avad 2mm puuriga.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 19. Aug 2019 08:11
by madeinussr
Uus mootor on tuhat km sõitnud, väga pikalt sõita ei saa, läheb kuumaks. Sõidan toores peal siis saab seitsmekümnega suht julgelt lasta. Tuhat vaja veel vist sõita.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 20. Aug 2019 20:21
by madeinussr
Uus mootor 1500km sõitnud, kuna karpa reguleeringon vist vale (jälle) siis sõidan toorega pideval, saab 80km/h julgelt lasta ilma, et kokku jookseks. Ma loodan, et tagasi jõudes on silindrid kolvidnikak elus. Siis tuleb süvitsi karpa hingeellu minna ja vaadata miks ilma tooreta mootori kinni tahab võtta. Praeguses seadistuses on kütuse kulu meeletu 7+l/100km😢. Kee on siiani probleemideta kestnud, ketti olen määrinud ja rattad vahetasin omabahel ära. Tagumine rehv oli päris ära kulunud ja esimene nagu uus, kuigi mõlemad samamoodi praeguseks 7000Km sõitnud.

Mootoris olen pidanud sidurit kaks korda reguleerima, mingid anomaaliad tekkisid kui ketti määrisin. Sidur läks peale🤔, ei saanudki lõplikult aru kuidas see juhtus. Kastis võiks õli ära vahetada. Uus Motul 4t510 kastiõli on olemas, kui vabam hetk ja viitsimine tekib siis teeme mõlemal (175sel) korraga ära. Homme Slovakkiasse.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 20. Aug 2019 20:23
by madeinussr
3 päeva vähem kui aasta tagasi hakkasin Lublinist tagasi sõitma, täna sõidame ikkagi edasi. Kahekesi on palju mõnusam reisida.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 16. Feb 2020 02:54
by madeinussr
Mõlemal aastal on mul Jupiteriga olnud kokku jooksmise probleemid. Esimene aasta oli viga suure tõenäosusega veidi liiga tihedates silindrites ja kulunud karbussis. Eelmine aasta oli ühel silindril keps veidi kõver ja surus kolbi vastu silindri seina.

Sügisel hoonisin viimase sõidu mootoril silindrid üle ja puhastasin kolvid tahmast. Panin silindrid peale tagasi ja peale käivitamist oli imelik heli, sihuke tunne oli, et rõngas käib aknasse. Täna võtsin silindrid maha ja need ilusti korras, viga seisnes hoopis vasakusse väntvõlli kambrisse sattunud seibis... See on mul nüüd juba teine kord kui peale silindrite kontrolli kukub seib silindrisse. Sama teema juhtus aasta tagasi Planeta Spordi krossika karteriga.

Spordi mootori võtsin täna lahti, ja sain seibi kätte. Jupiteri mootori poolitamine on palju tülikam. Eriti kuna mootor mul alles raami vahel. Kuna mul sellele Jupiterile on kaks mootorit, siis võtsin teise käsile 2018 sõidu mootori. Seal oli probleem kulunud sõrme puksidega. Pressisin vanad välja, need olid ikka meeletult kuuma ja koormust saanud.Probleem oli kokku jooksmises ja võibolla ka väheseses õlituses, tal ei ole kepsul korralikku soont peal vaid ainult 3mm auk.
Vaatan veel, kas lõikan soone ka lisaks või mitte. Kolvi sõrmeavad hõõritsesin kevadel teise remonti aga üks kolb oli nii hullult viga saanud, et isegi 0,2mm ei olnud piisav, teine kolb oli selle eest väga hea. Peale sõrmede vahetamist ja remontimist sõitsin vist 150km ja kuigi mootor käis enamvähem siis oli kuulda, et üks silinder koliseb.

Silindrid tuleb ka üle hoonida, võtavad alt uued kolvid kinni. Vaatan veel kas saan ise hakkama või viin kloostrimetsa.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 30. Jun 2020 09:11
by madeinussr
Lõpuks siis jõudsin sinna kus ma viimane kord pooleli jäin. Reisijupiteri silindri alumiste otste hoonimise juurde. All otsas poob kolvi kinni ja kui mõõta, siis lõtku pole seal üldse. Alumist silindri otsa on raske hoonida kuna seal on aknad ja need võtavad hooni kinni. Lahenduseks oli samas mõõdus kulunud silindriga tugipinna loomine. Ehk siis hoonimise ajaks panin kaks silindrit üksteise otsa. Esialgsed tulemused on täitsa paljulubavad. Lisaks kasutan liivapaberit, et rohkem vastukäivad kohad üle käia. Sõrmepukside materjal ja mõõdud on ka olemas. Treida vaja nüüd. Algselt oli plaanis silindrid läbi puurida ja uued kawasaki kolvid panna aga tuli välja, et mul pole seda mõõtu kolbe 😕. Päris uusi silindreid ei tahtnud ka tegema hakata.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 11. Jul 2020 12:55
by madeinussr
Uued puksid kepsupeasse tehtud. Sõber treis ja pressis sisse, minu hooleks jäi hõõritsemine ja õlitusava puurimine. Mul oli 14mm hõõrits olemas, algselt plaanisin reguleeritavat kasutada, aga see ei mahtunud avasse sisse. Tavaline mitteregullitav toimis väga kenasti.

Silindrid mõõtsime ka üle, üks oli veidi rohkem kulunud kui teine aga ei midagi hullu. Kolvid ja sõrmed läksid uued ja rõngad vanad, rõngad olid täiesti kulumata ja tulevikus on hea kui komplekt uusi rõngaid varuks on. Silindri alumine serv sai faasitud ja samuti sai faasitud kolbide alumine serv, ehk pressib rohkem õli vahele. Ühe silindripea vahetasin ära, sest põlemiskamber oli täkkeid täis, ei tea kuidas need sinna tekkisid...

Karbuss läks eelmisel mootoril olnud 30mm Mikuni, segu on väga rikkaks keeratud, varsti hakkan düüse väiksemateks vahetama. Praegu hakkab täis gaasiga pooma. Segu lahja pole kindlasti. Jaheda ilmaga hakkab vahepeal lörisema ka. Õhupuhasti on hetkel paberfilter, teen uue puhasti, sarnase originaalile aga alumiiniumist ja jawa paberfiltriga, disaini osas pean veel mõtlema.

Süüde on Vape, lollikindel asi siiani. Panin süüte 2,5mm enne üss aga kui püssiga kontrollisin siis gaasi andes ta keerab ise süüte hilisemaks vb isegi all 2mm üss. Seega seadistasin uuesti ja uus null asetus on 3,3mm üss, käimise ajal keerab sinna kahe ja poole kanti.

Suunatulerelee hakkab vist saba andma, aegajalt vilgub. Kuigi esimestel kordadel toimis kenasti.


Mehaanilistest parandustest läks vahetusse kett ja tagumine ketihammakas. Mõlemad olid väga kulunud. Sain aru ka miks mul kett kuumaks läks. Kett oleks pidand ostes olema vähemalt 2 lüli pikem. Ratas jäi liiga ette ja kummisukk kus kett jookseb jäi kõveralt vastu ketti. Sellest hõõrdumine ja pidev keti kuumenemine. Uuele ketile panin kaks lüli juurde ja ratas jäi kaugemale. Kummisukk jäi otse. Soovitus siis kõikidele izhi meestele kes ostavad kloostrimetsast kallis CZ keti, võtke Veiko soovitusest kaks lüli pikem. Esimene hammakas on 19 hetkel.

Proovisõit eile õhtul pärast kõikki timmimisi oli 50km ja läks edukalt ehk kokku ei jooksnud 😂. Stabiilselt sõitain 70km/h aga kannatab kenasti 80+ sõita aga segu on liiga rikas ja jookseb täis. Huvitav on see, et planeta sport jookseb rikka seguga täis ja kui gaasi anda siis käib tühjaks. Siin on vastupidised sümptomid...

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 03. Aug 2020 08:37
by madeinussr
Eile tehtud ùlevaatus ja tänaseks ratas pakitud suureks sõiduks. Spidomeetri näit 22900. Enne minekut vahetasin õli ja siduriketi, sellel oli kaks lüli katki. Pärast ketivahetust oleks nagu mootori vibra kuhugi ära kadunud. Enne tuli 85 pealt sisse nüüd sai julgelt 90kmh sõita probleemivabalt.
Aga eks aeg näitab, loodetavasti üllatusi ei tule.

Ääremärkus omale, et usb pesa on otsad andnud ja viimased kütusekulud on olnud.
22252 ja 11,2l tangitud(5,9l/100), 22540 ja 17 liitrit tangitud(5,9l/100), pärast seda 22900 ja 18,5 tangitud(5,1). Viimase osa tempo oli rahulik 60-70 kulgemine. Kui kogu reisi küttekulu sinna jääks oleks lahe.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 23. Aug 2020 01:11
by madeinussr
Reisil käidud kogu kilometraaz jäi vist 1400~km juurde. Kütusekulu 5,5-6l/100km. Ratas töötas suht viperusteta.
Kuna teisel Jupiteril oli summuti umbes siis tagasi jõudes tegin enda ratta omadele ka puhastuse. Pärast seda oli minek hoopis teine. 120km/h spidomeetri järgi polnud probleem ja varasem ebameeldiv vibratsioon oli ka tuntavalt vähenenud.
20.08.2020 oli külkorvide koguminemine ja selleks tõin maalt külgkorvi ja panin selle tegin Jupiter 3-st jälle Jupiter 3k.
Selleks oli vaja eemaldada reisikohvrid ja vahetada ketihammasratas väiksema vastu. Eelnevalt oli mul 19 hammakas ees, nüüd oli valida 16 ja 17 vahel. Kuna ratta minek oli hea otsustasin 17 kasuks, nii saab pöördeid veidi madalamal hoida. Korvi reguleering oli üleelmisest aastast õige ja sõita oli päris mõnus.
20.08 hommikul sain sõbraga kokkulepitud kohas kokku ja asusime Paide poole teele. MInul oli poiss korvis aga temal terve pere kaasas, kaks last korvis ja naine taga istumas. Rattaks oli Jawa638. Tempo oli kogu tee 70-80. Probleeme ei tekkinud õnneks, kuigi 80km/h on õhupuhasti müra meeletu, kõrvatropid on kohustuslikud kui tahta normaalselt sõita.
Paides tankisin ja etteruttavalt võin öelda, et 24liitrit kütusesegu ja pool ajast soolona ning pool korviga sain 380 km, see teeb kuluks 6,3l/100 km. See on päris hea kulu. Mikuni töötab ideaalilähedaselt. Panin ka mootorile katted peale, sobisid ka Mikuniga ideaalselt

Tulevikus on vaja vahetada amordiõlid ja vist ka esiamordi vedrud, tundub, nagu oleks esiots liiga madalal. Võibolla on hargist üks puks puudu, korvi sõiduks pannakseerihargi vedru jäikuse tõstmiseks sinna puksid vahele. ei jõudnud kontrollida kas olin soolo ajaks ära võtnud või mitte. Lisaks lekib silindripea tihend mõlemal silindril ja üks ebameeldiv asi selgus küünla väljakeeramisel. Küünal tuli raskelt ja nagu ma arvasin võttis ka küünlakeermeparanduspuksi kaasa.

Esimene rehv vajab ka vahetust, see oli enne tagumine ja on veidi treppi kulunud. Pidurdades hakkab lenks hüppama.
Esipidurile ka paar seivi vahele, saab klotsid lähemale. Õhupuhasti peaks ka parema tegema, uus filter on olemas. Praegune toimib kenasti aga ei näe kena välja.



Praegune läbisõit on 24660km.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 11. Sep 2020 23:25
by madeinussr
Homme plaan vanavanemate päevale Unic-moto üritusele maanteemuuseumisse minna. Kogunemine kell 10 on selgelt liiga vara. Tulin poolele teele valmis, kui ilm vähegi lubab siis olen oma Jupiter 3k lenksus kohal. Ratas soidab hästi ja nädalavahetuse ring on plaanitud 600-700km. Esimesed 120 sõidetud juba.

Kiirus jääb 80 kanti.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 13. Sep 2020 12:16
by Nobody
Tubli pill sul, teenib hästi.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 13. Sep 2020 22:34
by madeinussr
Näitusel käidud, oli mida vaadata, vanad külgkorvid on lahedad. Jupiter kestab, jahedama ilmaga tegin segu 33:1. Tundub, et sissesõit hakkab tehtud saama 75-80 kiirus oli pidevalt rauas.
Teepeal sain ka foorumlasega izjupiter5 kokku. Põnev oli nimi ja nägu kokku viia. Hiljem liitus veel zxr ja juttu jätkus kauemaks.

Nädalavahetuse kilomeeterid 700. Kalla ja keera rulli, 100% murevaba sõit. Ilm oli ka hea, sügis on ilus.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 14. Sep 2020 07:31
by hundu615
Krt oleks ppidanud ka Kolga laadalt sinna edasi liikuma kui oleks teadnud.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 19. Sep 2020 18:30
by madeinussr
Eelmine sügis otsisin häid diile kust õli saada. Aeromotorsi pakkumisest paremat ei leidnud ja vôtsin sealt 10l Castroli mootori óli. 2t óli ostsin vist autokaubad24.ee (sest Aeromotorsi lehe leidsin hiljem).

2t óli kulus viimseni ära ja tána saabus Aeromotorsist neljapáeval tellitud óli tasuta koduláhedasse paki automaati.

4×4L Motul 510 2t. 16L hinnaks tuli 66~ euri ehk 4,13 euri liiter. Soovitan, ólide valik on vága lai ja náiteks Moto eti hindadega vórreldes 2x odavam.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 23. Sep 2020 15:00
by madeinussr
Järgmiseks aastaks oleks ühte viisakat mootorratast ka vaja, kaua ma ikka nende roostes ja kulund värviga omas
Mahlas ratastega kulgen.

Kunagi mitu aastat tagasi ostsin omale 1961a Jupiter K.
Pole sellise aastaga neid liikumas näinud eriti ka.
Iseärasusteks on sellel rattal madal porilaud ees ja kaheosaline iste. Mootor muidugi erineb ka uuematest Jupiteridest oma olemuse ja peamiselt välimuse poolest.

Ostes panin ratta korra käima ka, isegi mõned meeetrid sain sõita aga, kõik tahab normaalseks kulgemiseks ülekäimist. Plaan on kapitaalremont, värv, tsink ja kui duhhi veel üle jääb siis mõned asjad kroomida ka.

Enamus 99,9% varuosadest on olemas. Ja silindrite puurimisest ja mootori remondist alustan.

VAPE süüde on rattale juba tellitud ja suure tõenäosusega panen talle ka Mikuni karbussi. Need asjad on ennast minu jaoks juba tõestanud. Muus osas tuleb ratas originaal.

Külgkorvi prooviks ka sama soojaga valmis saada.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 23. Sep 2020 19:17
by hmm
summutid tegid juba puhtaks?

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 23. Sep 2020 20:44
by madeinussr
Pole veel midagi teind. Pildil on valed summutid,õiged summutid ei käi lahti, ei teagi kuidas see õige puhastamine neil käib. Tegevusi alustan mootorist.

Uued NOS väntvõllid ja kolvikomplekt olemas. Laagrid simmerid ka olemas, ja muu pudipadi ka mootori jaoks olemas. Mootori mahavõtmisel näeb ära kas karterid asjad terved.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 23. Sep 2020 23:36
by madeinussr
Otsisin kolvid välja, selgus et need ei sobi lukutiftide pärast vanematesse silindritesse. Tiftid liig laiali ja rõngad hooksevad akendesse. Hea oli, et kontrollisin ja puurimisse ei saatnud. Leidsin varudest identsed kolvid aga tiftide vahe on kitsam ja sobivad kenasti minu silindritega.
Väntvõllid otsisin ka välja, kepsud peab üle kontrollima, et oleks ikka sirged 🙂

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 24. Sep 2020 20:27
by madeinussr
Läti vabariigist saabus täna pakk.
Kolmap tellisin, täna käes juba, tasuta saatmine. Vape süüde jawa 360le. Jupiteri oma on 60 euri kallim aga mina neil vahet ei näe.
Loodetavasti mahub sidurikaane alla ära. Kui ei mahu siis on veidi kehvasti.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 24. Sep 2020 21:38
by madeinussr
MIkuni VM28 karpa ka ostetud.

Originaal K-28Z on 25mm lõõriga, võtsin veidi suurema, sest rohkem tahaks normaalselt sõita.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 03. Oct 2020 04:13
by madeinussr
Silindrid puuritud Kloostrimetsa motopoe kaudu. Esimese remondi kolvid läksid sisse (62mm). Puurija kiitis kolbe, ütles, et nii täpses mõõdus (IZi) kolbe polegi nagu enne näind. Lasin teha 4 sajandikku lõtku, peaks olema Izhi tehase soovitus, vähemalt nii mulle asjakohasest literatuurist silma jäi.

Silindrid ja silindripead on plaanis mingisugusesse pritsi toimetada. Vaatan veel kas sooda või klaaskuul, tegelt on nad väga puhtaks mul tehtud aga plaan on nad värvida nagu originaalis. Kanalid tuleb ka puhastada ja akende servad faasida.

Nüüd varsti on paras aeg hakata mootorit raami vahelt maha tõstma ja osandama, loodan, et pilt on parem kui Peetri Jawal.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 03. Oct 2020 10:25
by roosakummik
Ui plää glassnõi. Jobanõi vrot kampott haroši rabota.
Mõne mehe mootorratas näeb seest ilusam kui väljast paistab. Kui sisu toimib, siis väline ilu see ainult kosmeetika.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 09. Oct 2020 14:20
by madeinussr
Lisan siia mõned oma jupiteri pildid ka mis album.ee st sai alla laetud.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 09. Oct 2020 18:12
by roosakummik
Vaata meest Sõidab Jupiteriga, kuid endal on Iz 56 ka. Kadedaks teeb. Ilusad isendid.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 09. Oct 2020 19:39
by madeinussr
roosakummik wrote: 09. Oct 2020 18:12 Vaata meest Sõidab Jupiteriga, kuid endal on Iz 56 ka. Kadedaks teeb. Ilusad isendid.
Vaata uuesti🙂.

see on 1961a Jupiter k mida ma ehitada tahaks see talv.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 09. Oct 2020 21:18
by Igor
See on see minult ostetud, mis talveprojektiks läheb?

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 09. Oct 2020 22:09
by roosakummik
See paistab varajane Jupiter olema. Ei vaadanud mootorikinnitusi.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 09. Oct 2020 22:30
by madeinussr
Igor wrote: 09. Oct 2020 21:18 See on see minult ostetud, mis talveprojektiks läheb?
Korda saavad mõlemad aga kumb enne seda ei tea. Sinu pilli eeliseks on olemas olevad dokumendid ja värv on kehvem kui vanemal pillil. Arvan, et sinu oma teen sooloks ja teise teeen korviga. Siis pole vaja pidevalt korvi ära võtta kui sõita tahan.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 02. Jan 2021 23:50
by madeinussr
Olen siin paar päeva Jupiter 2-e kallal nokitsenud. Esiamodrid kokku laotud. Leidsin korralikud ja ideaalselt sirged juhttorud, mille puhastasin ja lihvisin. Tihendid pesin puhtaks, need olid väga head, lisaks vahetasin vaid simmerite vedrud ära. Amordi puksid olid korralikud ja need läksid ka vanad. Uus amordi õli sisse ja töötavad nagu Izhi amordid ikka😊.

Amordid panin raami külge, lisaks lenksu ja pöördetõuke leevendi, mida ma esialgu ei leidnudki kuigi neid peaks kastitäis olema. Lenks sai ka peale, veidi kõver hetkel aga mingi hetk õgvendan. Esitule käisin ka üle, spidomeeter oli vaja lahti võtta ja siferplaat puhastada ning hammasrattad määrida. (Tegin ka akutrelliga kalibreerimise😂). Tue reflektori puhastasin ja otsisin pirnid. Spidomeeter on hetkel kõrvalt valgustusega, tulekorpus on uuem, on kellelgi käepärast pilti kuidas spidomeetri valgustus pirn asetseb? Süütelukk puhastatud ja määritud ning varustatud tutika võtmega, uustoodangu võti ikka kõvasti tummisem kui originaal.
Tagumised amordid juba varasemalt puhastatud ja remonditid, vahetusse läksid tihendid ja vist üks kolvivars. Lisaks värske õli. Pidurisüsteemid ka korrastatud, nos klotsid, korralik tagumine hammakas koos uue laagriga. Ees
Spido tigu vahetatud ja teo koda puhastatud ning määritud. Rattad on hetkel 19 tolli ja plekkrummuga, vb vahetan alurummu vastu, kuigi 1967 rattal neid polnud vist.

Ratas jääb sooloka aga korvi kinnitused panen külge. Ja nagu ikka siis omasse mahla ja seekord kindlasti ka originaal seisundisse süüte ja karpa osas. Hiljem kui käima panekuks läheb, vaatan selle poole üle.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 03. Jan 2021 01:09
by Nobody
Tubli töö!

Kas raamil tegid rebasega kohad Buvanoliga üle?

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 03. Jan 2021 04:02
by madeinussr
Ei, Buvanoliga midagi üle ei tee. Rooste immutan lihtsalt mootoriõliga.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 03. Jan 2021 15:35
by Prii
madeinussr wrote: 02. Jan 2021 23:50 Spidomeeter on hetkel kõrvalt valgustusega, tulekorpus on uuem, on kellelgi käepärast pilti kuidas spidomeetri valgustus pirn asetseb?
(Vist) 1963a tulekorpuse külge on needitud kahe alumiiniumneediga spetsiaalne pirni hoidik. Pilti saan teha paari päeva pärast.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 04. Jan 2021 22:51
by Prii
Prii wrote: 03. Jan 2021 15:35
madeinussr wrote: 02. Jan 2021 23:50 Spidomeeter on hetkel kõrvalt valgustusega, tulekorpus on uuem, on kellelgi käepärast pilti kuidas spidomeetri valgustus pirn asetseb?
(Vist) 1963a tulekorpuse külge on needitud kahe alumiiniumneediga spetsiaalne pirni hoidik. Pilti saan teha paari päeva pärast.
Tule korpuselt tootmisaastat ei leidnud, kuid spidomeetril sisse löödud märge "VI 63". Ratas, millelt see spido tuli, oli 1963. Tulekorpusel näha kaks kõrvuti asetsevat alumiiniumneeti.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 05. Jan 2021 00:29
by madeinussr
Leidsin ka sellise korpuse, pirni pesa oli kadunud vaid alumine tükk oli seal. 67a vist juba tule seest valgustusega, mul identsed spidod erineva valgustuse lahendusega. Peab spido välja vahetama vist.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 05. Jan 2021 09:33
by hmm
Piisab spido korpuse vahetusest.
Mul on ka mõlemad versioonid nendest spidodest olemas - njah ühel on osuti mustaks värvitud...

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 26. Jul 2021 17:39
by madeinussr
Jupiter 4k ei ole enam minu rataste nimekirjas. Müüdud koos korviga järgmisele õnnelikule 😅.


Jupiter 3k-l vahetasin täna mõlemad rehvid. Kilometraaz 25714km. Samuti vahetasin parempoolse jalakummi ja lisasin esimestele piduriklotsidele seibe.

Õlivahetused teen peale reisi, sest viimane õlivahetus oli 22900. Ja pean rõõmuga nentima, et peale kolbide vahetust ei ole rattaga probleeme olnud (va reisil üks kokkujooks). Silinderipeade vahelt lekib, pead tuleb maha võtta ja tihendid vahetada kuigi originaalis seal ei peaks tihendeid olema.

Edukalt ka motonostalgia 2021 käidud.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 10. Jun 2022 09:51
by madeinussr
Jupiter 2 sai ka müüdud kevadel, asemele lisandus 1900~km sõitnud Jupiter 5.

28172km oli reisujupiteril ees, õli vahetama ei hakka, kontrollin taseme ja lisan kui vaja.
Eile tegin 35km sõidu, kõik toimis kenasti, paak lekib ikka veel ja selle peaks vist ikkagi ära vahetama.

Masin tuleb puhtaks pesta, on kuuris seismisest tiba tolmune ja siis õlise kaltsuga üle käia.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 20. Jun 2022 11:14
by madeinussr
Paari päevaga läbi kolme riigi juba sõitnud, Ungari, Horvaatia ja Bosnia & Hertsogoviina. Endine Jugoslaavia on huvitava ja kahjuks ka väga verise ajalooga. Sõjahaavad vaikselt paranevad. Külastamist väärt kohad igatahes.

Tahan soovida oma reisikaaslasele head 50. Juubelit. 1972 ta tehasest välja lasti. Üks esimesi Jupiter kolme seeriast. Loodan, et saame koos veel mitmeid sõite teha.

Edasi ootab meid Montenegro ja kes teab,mis kõik huvitavad riigid veel.

Terviseks

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 20. Jun 2022 17:03
by Nobody
Huvitav, kas Planeta 3 tuli aasta varem, kui Jupiter 3? Oman 1971.a Planeta 3K ratast.

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Posted: 23. Jun 2022 20:21
by madeinussr
Vanade põskedega Jupiter kolme pole kohanud. Võibolla tehti neid juba ka 1971a. Kuskil on neid tabeleid kindlasti aga ei viitsi otsida 🙂

Reis on tehtud kilomeetrid 28221-29889 ehk 1668km. Kõik toimis, segu tundub rikas, ratas uimane ja võtab kütet rohkem kui analoogne Jupiter 3.

Uusi riike lisandus kaks, kokku sõitsime tsiklitega viies riigis - Ungari, Horvaatia, Bosnia Hertsogoviina, Montenegro ja Albaania. Kõvasti punnitadeks oleks paar riiki veel saanud aga polnud mõtet. Pigem võtsime mõnuga. Igal riigil on oma omapära ja pakuvad avastamis rõõmu. Minu uus lemmik Montenegro.

Järgmine kord tuleb ikkagi uue rattaga minna, vahelduse mõttes. Seekord ei õnnestunud, sest minul tuli üks oluline asi vahele, mis reisi varasemaks nihutas. Oht oli ka ära jäämisele. Õnneks kõik lahenes ja järjekordne seiklus toimus. Ja tegelikult varasem aeg tundub ka parem, hooEg pole täielikult alanud. Majutusi on norm hinnaga saada ja täitsa mere ääres isegi. Meri oli juba soe ja ilm oli ka paras. Lisaks saab suve alguses kohe pärast pikka talve puhkusemaitse suhu ja sooja kontidesse.

Rattale teen koju jõudes pesu, mootori ja esiamortide õli vahetuse, määrin ja pingutan Keti. Kuigi ma ei tahaks võtan maha ka silindrid, see aasta õnneks kordagi kokku ei jooksnud aga eelmiste kordade “kahjud” on vaja kontrollida. Lisaks pean kontrollima, miks segu nii rikas on ja masin tiba jouetu. Samas käivitumine ja sõit on ideaalne, lihtsalt teise Jupiteriga võrreldes on lahja.