Iz Planeta Sport 1974

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Iz Planeta Sport 1974

Unread post by ullar » 23. Jun 2015 21:11

Muude tööde vahele(iz planeta 2 ja k-16 on ikka veel algosadeks) tuli üks päris huvitav ratas.Võidu olen sõitnud erinevate krossivariantidega,aga tänava rattaga puutun kokku esimest korda.Pole ka mitte kunagi meetritki sõitnud.Ratas suht heas komplektsuses,lähemal vaatlusel avastasin,et puudu aku,akut kinni hoidev kummitripp ja aku mõlemad juhtmed.Kui suur aku,mis mõõtudega sobiks peale?Mingilt vene lehelt leidsin sellise aku-12NG-4B-1 Prooviks kasutan praegu oma Transalpi akut,aga see nii suur,ei lähe pesasse. Pluss juhtme ühendasin alaldi + märgi juurde.Parema küljekarbi juures on 1 klemm,sinna külge ühendasin miinus juhtme.Voolud olemas.Bensiin sisse,proovisin käivitada,aga mida polnud,oli säde.Kas on midagi valesti ühendatud? On kellelgi soovitusi?
Pildid proovin homme üles panna.



User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4516
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 25. Jun 2015 08:46

Pildid saad siia samasse foorumisse laadida, kui valid postitust tehes allpoolt "Manused" valiku.

Madeinussr on pädev Planeta Spordist tunde rääkima, võid talle kirjutada. Kuid ilmselt on ta teravad silmad juba P-Spordi nimelised postitused läbi lugenud esimesel võimalusel, kui parasjagu garaazis ei ole 8 )


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 25. Jun 2015 15:08

Ammu juba olen lubanu neid pilte.
Tegemist on küll kõvasti uuema rattaga aga idee on sama.
Kummilindi saab kloostrimetsast, CZ-i mehed kasutavad neid numbrialuse kinnitamiseks.
Aku saab siit http://pood.automaailm.ee/est/moto/motoaku/motostandard võibolla saab ka fixusest odavamalt. Ise otsin Paide autopoest paar aastat tagasi 15.-
photo 3 (3).JPG
photo 4 (4).JPG
Attachments
photo 2 (4).JPG


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 26. Jun 2015 00:02

Tänud vastuste ja piltide eest.Kummitripi leidsin ja aku saan ka teisipäeval kätte. Pühad rikkusid natuke plaane,aga saan hakkama. Sädeme leidsin üles ja sain ka kohe tunda,kuidas käivitusvänt jalapõhja paitas..Olin selle juba unustanud.Hea,et plätudega polnud.Tsikkel käib mõnusalt,aga alguses suitses nii,et naabrite maja polnud näha.Vana omanik olevat ohtralt õli silindrisse valanud,no et rooste ei läheks.Nüüd tilgub seda igast august.Kahjuks sõita veel ei saanud,polnud suurt akut kuskile panna.Nüüd töö käigus on paar huvitavat asja välja tulnud.Silindri pea vahele oli pandud päris paks vasest tihend,tõenäoliselt lahjema bensiini jaoks.Selle ma võtsin ära,aga kolbi vaadates ilutseb seal peal number 2.Ma saan aru,et see peaks olema teine remont,aga vana omanik raiub vastu,et ta pole ei kolbi vahetanud ega silindrit näppinud.Läbisõit 9000 km ja uuena poest ostetud.Kas võib olla,et nii on tehases kokku pandud?
Pilte ei saa üles panna,kuna arvuti andis saba ja lapse ,,õunaga,, ma seda teha ei oska.



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 26. Jun 2015 08:00

Lihtsalt 2 ei tähenda remont mõõtu, 0,1,2 on originaalmõõdu tolerntsid.
P2 tähendab, et remont mõõt.

Ratta pilte tahaks küll näha, las laps aitab kui "õunaga" hätta jääd.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 26. Jun 2015 23:50

Tänud vastuse eest. Minuarust ei olnud seda P tähte seal juures,aga ei ole aega uuesti pead maha võtta. Oma varudest vaatasin järgi,et on jah numbreid seal peal,aga ilma P täheta.
Töötava ratta juures tekkis veel küsimus,kas need kummid mootori kinnituste vahel leevendavad ka vibratsiooni? Gaasi andes väristab ikka päris ilusasti.Krossi ratta vibra on küll väiksem.
Esi ja tagatuled sain põlema,aga suunad ainult põlevad,ei vilgu.Tundub,et relee on vahetatud,uued juhtmedki veetud.Suunda sisse lülitades kontrolllamp vilgub ainult 1 korra,suund jääb lihtsalt põlema.

Pildid on võimalikud vist alles pühapäeval,sest täiskasvanud laps ei jõua lihtsalt varem koju.



ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 28. Jun 2015 13:37

Nüüd siis lubatud pildid.Kummitripp hoiab tulevõru kinni,tulekorpus katki.

Image
Image
Image
Image
Image



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 28. Jun 2015 21:40

Nii ilusaid ja haruldasi rattaid näeb harva. Minu õnnesoovid.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 07. Jul 2015 21:38

Aku olemas ja paigas,kummitripiga kinni. Välja vahetamist vajavad veel siduritross,sussklapi tross ja esimese veohammasratta all olev kaitse või ,,müts,,. Kas tava planeta ja spordi trossid on erineva pikkusega? Mõõtsin oma planeta 2 trossidega,need oluliselt lühemad. Millisest poest võiks neid leida või on kellelgi ära müüa?
Neutraali anduri juurest tuleva juhtme külles on veel oranzi värvi juhe,mis otstarve sellel võiks olla? Juhtmel on ots ära lõigatud.
Mida pannakse leegitoru ja summuti ühenduskohta? Sealt ajab päris hästi suitsu ja õli välja.Peale klambri polnud seal midagi.



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 07. Jul 2015 22:34

Trossid saad teletorni alt, võta vana kaasa ja vali mõõdu järgi uus.
Leegitoru ja summutiühendus kohas käib originaalis mingisugune oranz kummilutt, ise panin asbest nööri koos silikooniga, peab küll. Võib panna ka kuumakindla teibi (caferaceri mehed mässivad seda ümber leegitorude).
ullar wrote:Aku olemas ja paigas,kummitripiga kinni. Välja vahetamist vajavad veel siduritross,sussklapi tross ja esimese veohammasratta all olev kaitse või ,,müts,,. Kas tava planeta ja spordi trossid on erineva pikkusega? Mõõtsin oma planeta 2 trossidega,need oluliselt lühemad. Millisest poest võiks neid leida või on kellelgi ära müüa?
Neutraali anduri juurest tuleva juhtme külles on veel oranzi värvi juhe,mis otstarve sellel võiks olla? Juhtmel on ots ära lõigatud.
Mida pannakse leegitoru ja summuti ühenduskohta? Sealt ajab päris hästi suitsu ja õli välja.Peale klambri polnud seal midagi.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 27. Jul 2015 10:54

Sekkun ka vanasse vestlusesse... :wink:
Pole küll hetkel töö juures juhtmestiku skeemi käepärast et saaks täpselt öelda selle oranzi juhtme kohta aga ehk on õlirõhuanduri juhe... See tähendab et võis olla õlitussüsteemiga isend aga nüüdseks on süsteem maha roogitud.
Ka minu õnnesoovid sellises heas konditsioonis masina puhul!


NB! Uinudes sule silmad!

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 27. Jul 2015 15:47

Väike uuring mööda internetti andis tulemuse et õlirõhuanduri juhe oli tõesti oranzhi värvi. Andur ise oli kinnitatud karteri peale, "sisselaskekollektorist" pisut vasakule/alla.


NB! Uinudes sule silmad!

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 27. Jul 2015 22:51

Õlianduri juhe jah, mu 1975 a ratastel samamoodi maha lõigatud.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 30. Jul 2015 13:22

Suvel on maru kiire, projekte tuleb kogu aeg vahele,ei jõua enam arvutis käia uudiseid lugemas.Tänud vastuste eest. Ma arvasin ise ka seda,aga sellist lahendust(äralõikamine),ma küll ei oodanud.Ratas töötab korralikult,tuletoru ja summuti ühenduse sain ka nööri ja kuumakindla silikooniga kinni.Mulle üldse ei meeldi,kui sealt vahelt sinist suitsu välja ajab ja õli tilgub.Esitule korpuse sain ka parandatud,lambivõru püsib ilusasti ees.Aga tekkis veel üks küsimus-milline suunarelee on sellisel rattal õige?Internetist proovisin otsida,aga see polegi nii lihtne.Peal oli klassikaline ümar relee 3 klemmiga mark PC57.Tundub,et see on mingil hetkel vahetatud,vahejuhtmed on pandud.Suund vilgub ainult 1 korra ja kõik.



ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 03. Aug 2015 10:42

Veel 1 küsimus-milline ja kui paks tihend pannakse silindri ja silindripea vahele? Kas üldse pannakse? Praegu selline variant,et vaikselt vänta alla vajutades susiseb läbi.



User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4516
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 03. Aug 2015 11:20

ullar wrote:Veel 1 küsimus-milline ja kui paks tihend pannakse silindri ja silindripea vahele? Kas üldse pannakse? Praegu selline variant,et vaikselt vänta alla vajutades susiseb läbi.
Kui poes müüdav ei sobi võib teha vana õllepurgi plekist tihendirõnga või enamvähem samapaksust vaskplekist.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 03. Aug 2015 16:53

Tihendit originaals minu teada pole.

terv.

EDIT: vahepeal targemaks saanuna on seal kas 1,5mm või 0,2mm tihend, esimene sissesõiduks ja teine peale seda.
ullar wrote:Veel 1 küsimus-milline ja kui paks tihend pannakse silindri ja silindripea vahele? Kas üldse pannakse? Praegu selline variant,et vaikselt vänta alla vajutades susiseb läbi.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 08. Aug 2015 21:58

Panen ka natuke tarka :wink:
Tuginedes venekeelsele kasutusjuhendile ja ka vanadest За Рулем'idest loetule oli vist vähemasti esimestel väljalaskeaastatel siiski vasest tihend silindri ja -pea vahel. See tuli peale sissesõitu ära võtta, siis sai kasutusele võtta ka algselt komplektis olnud Magneti Marelli ja/või NGK süüteküünla.
Aga kui paks see tihend oli, pole õrna aimugi, pole kusagilt silma jäänud. Tuginedes sellele võiks öelda et kui on vajadus tihendi järele siis pigem õhem, et "tuult kinni peaks" :D
Suunarelee kohta julgen öelda et kui mitte varem, siis seitsmekümnendate lõpus oli juba kasutusel ИЖ РП-2С (kui õnnestub :oops: , laen ka fotod). Oma mäletamist mööda oli kusagil kastis lisaks tavalisele täiskandilisele releele ka üks kumerapõhjaline ИЖ РП-2С, spetsiaalselt esitulekorpusesse paigaldamiseks mõeldud isend. Kahjuks esmasel otsingul seda leida ei õnnestunud...
Aga jah, neid ümargusi, alumiiniumikarva bi-metall releesid originaalis ei kasutatud.
DSC_0540.jpg
DSC_0542.jpg


NB! Uinudes sule silmad!

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 09. Aug 2015 21:20

Tänud vastuste eest! Sellist releed pole ma oma silmaga näinud. Millist releed ma peaks üldse otsima.et suunad toimima saaks?



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 10. Aug 2015 09:17

Oma 1975a ratta releed ma polegi ise veel ülesse leidnud, suunad igatahes toimivad. Kui rattale jälle lähedale saan teen pilti. Vihmamehe näidatud relee on tuttav uuematelt ratastelt, neil raamil ka spetsiaalne kinnitus olemas selle relee jaoks. Vanemal raamil (1974-1977?...) seda kohta pole.
Planeta 4 ja Jupiter 4 omavad igatahae sama releed ja minu 1983a spordil ka selline ja toimib.
ullar wrote:Tänud vastuste eest! Sellist releed pole ma oma silmaga näinud. Millist releed ma peaks üldse otsima.et suunad toimima saaks?


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 10. Aug 2015 14:23

DSC_051.jpg
DSC_052.jpg
DSC_054.jpg
DSC_055.jpg
Ilmselt oleks valutuim valik (vähem ümbertegemist) kasutada uuemat IZH-I suunareleed, vt. pilte., sai just hiljuti Venest tellitud. Kuidas Eestis saadavusega on, seda ei tea. Kaasfoorumlane madeinussr plaanib Venest kaupa tellida, vbla võtab kampa... Hind on asjal olematu, alla 2 EUR-I, lisanduvad muidugi saatekulud, jms.
Ise kasutan (vist) Moshkvitchi suunareleed, kaks alumist fotot, kuna originaalrelee oli kutu. Aastat 15 tagasi ei sattunud muud kätte kah. Igavesti töökindel, elektromehhaaniline relee(mitte bi-metall), mootori tühikäigul on plõksumist lasua kuulda :wink: . Selle kasutamine eeldab muidugi "kustomeeritud" :D, ümberehitatud elektrisüsteemi sest sellist jurakat esitulekorpusesse ei paiguta.Tõsi, uuel hooajal loovutab ta oma ülesande oluliselt väiksemale varemmainitud releele kuna vasakusse küljekarpi peaks kolima taas õlipaak.


NB! Uinudes sule silmad!

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 11. Aug 2015 09:15

Arvan, et see ülemine võiks olla vanema Spordi suunatule relee, aasta arv nagu klapiks, oma ratta pealt ei ole jõudnud kontrollida.
Sõber kasutas 12V auto releed, need pisikesed ja lollikindlad. MUl ka üks selline ootel.
Attachments
photo 1 (6).JPG
photo 2 (5).JPG


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 11. Aug 2015 21:28

Kas selline relee on raami vahel või esitule korpuses?



User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 11. Aug 2015 22:43

Arvan, et mõlemad on raami vahel.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 11. Aug 2015 22:59

Kuna minuni pole ühtki nii komplektset Sporti jõudnud et suunarelee on küljes, siis äkki (madeinussr) täpsustad, kuskohas raami vahel?
Olen siiamaani arvanud et algselt paiknesid suunareleed ja märgutule jaoks vajalik dioodiblokk Spordil esitulekorpuses. Et sellele viitaks ka see esimeste aastate kumer releekorpus, 8mm avaga kinnituskronstein selle küljes ja ka mitmed olemasolevad Spordi elektriskeemid...
Aga nagu varemgi öeldud, ärge näkku lööge kui ma eksin :wink:


NB! Uinudes sule silmad!

User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4516
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 12. Aug 2015 07:48

Sporti ei tunne, aga Jupiter 3 oli sama kumer relee esitule korpuses kinnituspoldi all.


Auto võib olla, tsikkel peab olema.

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 12. Aug 2015 08:44

Ma ainult arvan, fakte pole, nv-l võtan oma ratta esitule korpuse lahti ja vaatan kus ta ennast peidab ja milline on.
Vihmamees wrote:Kuna minuni pole ühtki nii komplektset Sporti jõudnud et suunarelee on küljes, siis äkki (madeinussr) täpsustad, kuskohas raami vahel?
Olen siiamaani arvanud et algselt paiknesid suunareleed ja märgutule jaoks vajalik dioodiblokk Spordil esitulekorpuses. Et sellele viitaks ka see esimeste aastate kumer releekorpus, 8mm avaga kinnituskronstein selle küljes ja ka mitmed olemasolevad Spordi elektriskeemid...
Aga nagu varemgi öeldud, ärge näkku lööge kui ma eksin :wink:


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. Aug 2015 14:04

Tere,

Vaatasin järele, minu poldil näidatud väiksem ehk kumer ühe kõrvaga relee asub tulekorpuses, tule kinnituse küljes.
Seega müsteerium lahendatud.

terv.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 25. Nov 2015 17:28

Kergitan natuke vana teemat...

Suvise arutelu põhjal foorumis jäi mulle mulje et sinu Planeta Sport võis olla kunagi eraldi õlitussüsteemiga, see äralõigatud oranz andurijuhe...
Ma ise olen just lõpetamas eelmainitud süsteemi paigaldamist oma Spordile. Pikkade aastate jooksul sain sel sügisel lõpuks kõik jupid kokku. Paraku ei ole mul õiget vasaku küljekarbi (sinna kuhu õlipaak käib) põhjaplekki, pean silmas seda millele toetub ja kinnitub õlipaak. Olen seda (ümber)ehitamas tavalise versiooni, nö tööriistakasti põhjast. Aga miks leiutada jalgratast, vbla on kellegil olemas... :wink:
Minu palve oleks et äkki saaksid teha ja saata mõned fotod, nende põhjal mul lihtsam "aretada".

Või kui mõnel teema jälgijal kõnealust infot/materiali jagada, siis olen ette tänulik.

Terv.


NB! Uinudes sule silmad!

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1711
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 25. Nov 2015 21:33

Kasutaja teints saab võibolla pildimaterjaliga aidata, minul kahjuks ühelgi rattal õlipaaki pole ja kinnitustest pole mul aimugi.
Vihmamees wrote:Kergitan natuke vana teemat...

Suvise arutelu põhjal foorumis jäi mulle mulje et sinu Planeta Sport võis olla kunagi eraldi õlitussüsteemiga, see äralõigatud oranz andurijuhe...
Ma ise olen just lõpetamas eelmainitud süsteemi paigaldamist oma Spordile. Pikkade aastate jooksul sain sel sügisel lõpuks kõik jupid kokku. Paraku ei ole mul õiget vasaku küljekarbi (sinna kuhu õlipaak käib) põhjaplekki, pean silmas seda millele toetub ja kinnitub õlipaak. Olen seda (ümber)ehitamas tavalise versiooni, nö tööriistakasti põhjast. Aga miks leiutada jalgratast, vbla on kellegil olemas... :wink:
Minu palve oleks et äkki saaksid teha ja saata mõned fotod, nende põhjal mul lihtsam "aretada".

Või kui mõnel teema jälgijal kõnealust infot/materiali jagada, siis olen ette tänulik.

Terv.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 27. Nov 2015 00:44

Image
Omanik väidab,et ostes polnud pumpa peal(ostis poest uuena),aga imelik,et selline juhtmejupp on vabakäigu juhtmega ühe rüü sees. Vasaku karbi alune siis selline.



Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Unread post by Vihmamees » 27. Nov 2015 00:56

Ok, tänan. Auk plaadi põhjas on ilmselt paagi põhja kinnituva vooliku läbiviigu jaoks. Arvasin et see plekk on keerukama ehitusega... Antud juhul jääks paak paremalt poolt toestamata, aga vbla oligi originaalis nii lihtne.
Kui mingeid nö konkureerivaid pilte ei tule, pean selle ja oma ideede põhjal aretama.

Terv.


NB! Uinudes sule silmad!

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 652
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 30. Nov 2015 12:01

Minu 1975 aasta õlitussüsteemiga rattal on samasugune alus nagu eelneva lingi pildil


Oman mõnda roostes mootorratast.

Post Reply